Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkällä liikunnalla ei tosiaan laihdu että ruokavalio on se tärkein

Vierailija
15.08.2025 |

Liikun todella paljon, joku 30000 askelta päivässä mutta ylipainoa on koska syön tosi epäterveellisesti. 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsellä se oli raju liikunta päivittäin millä läskit lähti. Sitä ennen ruokavalio oli asetettu sellaiseksi etten liho, mutta vuosia meni kunnes aloitin päivittäisen hikirääkin. 

Nyt käytän liikuntaa ylläpitävänä. 

Joka pävä pitää hikoila kulutus 1000kcal, niin laihdut viikossa kilon. Mitään välipäiviä ei pidetä. 

Tunti täysiä riittää. Tai kaksituntia keskikovaa rääkkiä.

Nesteen poistuminen ei ole laihtumista. Syöt hiilihydraattipitoisesti vaikka runsashiilihydraattisia hedelmiä tai kasviksia, ja leipää, puuroa, pastaa jne. niin saat kilosi päivässä takaisin juomalla riittävästi vettä (suositusmäärän). Ne kun useimmat sitoo sitä vettä elimistöön.

Vierailija
22/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aina kotiinpäin. Jos käyt joka päivä reippaalla tunnin kävelyllä, se on keskikokoiselle naiselle sama kalorivaje, kuin jos olisi viikosta yhden päivän kokonaan syömättä. Itse mieluummin liikun paljon kuin lasken jokaista suupalaa.

No eikä oo. Jos kävelen joka päivä töissä 7-8 tuntia. Pyöräilen puol tuntia - tunnin päivittäin. Käyn vielä koiran kaa lenkeillä. Enkä laihdu yhtään, hyvä jos saan painon pysymään entisellään, paikoillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan funktio painonhallinnassa on se, että lihakset pitää itseään yllä/lihasmassa kasvaa. Koska lihas kuluttaa enemmän "lepotilassa" (=peruselintoiminnot) elimistön energiaa kuin rasva.

Vierailija
24/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tärkeitä terveelliseen elämään. Itse poljen pyörällä jonkun 5 kertaa viikossa yli 1000kcal edestä kerralla, sillä saan syödä jo aika vapaasti koko viikon.

Minä pidän kaksi kertaa viikossa 24 tunnin paaston, niin muina aikoina saan syödä vapaasti mitä haluan. Harrastan kyllä liikuntaa, mutta siinä en laske kaloreita, kuten en syömisessäkään, vaan nautin liikunnan ilosta.

Vierailija
25/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsellä se oli raju liikunta päivittäin millä läskit lähti. Sitä ennen ruokavalio oli asetettu sellaiseksi etten liho, mutta vuosia meni kunnes aloitin päivittäisen hikirääkin. 

Nyt käytän liikuntaa ylläpitävänä. 

Joka pävä pitää hikoila kulutus 1000kcal, niin laihdut viikossa kilon. Mitään välipäiviä ei pidetä. 

Tunti täysiä riittää. Tai kaksituntia keskikovaa rääkkiä.

Nesteen poistuminen ei ole laihtumista. Syöt hiilihydraattipitoisesti vaikka runsashiilihydraattisia hedelmiä tai kasviksia, ja leipää, puuroa, pastaa jne. niin saat kilosi päivässä takaisin juomalla riittävästi vettä (suositusmäärän). Ne kun useimmat sitoo sitä vettä elimistöön.

On sekin laihtumista. Jos menet kisoihin punnitukseen, nin pitää pudottaa painoa, niin se on sitten hikoilulla kilo pois.

Vierailija
26/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aina kotiinpäin. Jos käyt joka päivä reippaalla tunnin kävelyllä, se on keskikokoiselle naiselle sama kalorivaje, kuin jos olisi viikosta yhden päivän kokonaan syömättä. Itse mieluummin liikun paljon kuin lasken jokaista suupalaa.

No eikä oo. Jos kävelen joka päivä töissä 7-8 tuntia. Pyöräilen puol tuntia - tunnin päivittäin. Käyn vielä koiran kaa lenkeillä. Enkä laihdu yhtään, hyvä jos saan painon pysymään entisellään, paikoillaan.

No tietysti näin, koska syöt ihan liikaa. Lopeta tuo liikkuminenkin vielä niin paisut ihan silmissä. 

Vierailija
27/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tärkeitä terveelliseen elämään. Itse poljen pyörällä jonkun 5 kertaa viikossa yli 1000kcal edestä kerralla, sillä saan syödä jo aika vapaasti koko viikon.

Minä pidän kaksi kertaa viikossa 24 tunnin paaston, niin muina aikoina saan syödä vapaasti mitä haluan. Harrastan kyllä liikuntaa, mutta siinä en laske kaloreita, kuten en syömisessäkään, vaan nautin liikunnan ilosta.

Mäki nautin liikunnasta ja siitä leijailevasta jälkitilasta minkä saa kun vetää täysiä parisen tuntia. Verenmaku suussa ja hapoilla siten että syntyy tuloksia. Mistään kevyestä liikunnasta en saa mitään oloja. Lähinnä lämpenee vain kroppa.

Vierailija
28/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan funktio painonhallinnassa on se, että lihakset pitää itseään yllä/lihasmassa kasvaa. Koska lihas kuluttaa enemmän "lepotilassa" (=peruselintoiminnot) elimistön energiaa kuin rasva.

Kyllä se menee niin että lihas kuluttaa energiaa kun lihasta käytetään. ravinnon tarve kasvaa

29/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta aika vähän laihduttaa. Ruokaa vähemmän, se on millä paino putoaa.

Vierailija
30/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Liikunta aika vähän laihduttaa. Ruokaa vähemmän, se on millä paino putoaa.

Lisäksi liikunnalla on taipumus lisätä nälkää. Laihtuminen ei tosin ole mikään matemaattinen insinööriyhtälö, vaan siihen vaikuttaa moni asia.

Se mitä syöt vaikuttaa millainen suoliston mikrobikanta sinulla on, ja se millainen suoliston mikrobikanta sinulla taas vaikuttaa siihen, miten ravinto imeytyy suolistossa.

Ja kymmenen muuta asiaa.

Vierailija
31/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pienenee aina pötsi ku alotan liikkumisen, vaikka en muuta syömisiäni enkä juomisiani, ja kyllä se painokin vähän aina tippuu. Mitähän kaikkea voisinkaan saavuttaa, jos en söisi niin paljon herkkuja tai joisi olutta.

Oikeestaan ei kiinnostakaan ees kuin mahapömpön lasku, vaikka jonkun verran ylipainoa onkin (ehkä 10kg?)

Vierailija
32/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumisen/treenaamisen on oltava johdonmukaista, sitte niitä tuloksia tulee. Kun mä oon katsellut mun läheisiä niin treenivempaimia kyllä ostetaan kotiin mutta mitään niiden kanssa ei tapahdu, ja jos tapahtuu ni se on sellasta että kerran tehää ja ehkä kuukauden päästä kun jaksaa niin toinen kerta jotain pientä, ei se niin mene, siihen on luotava selkee suunnitelma mitä oikeasti toteuttaa päivästä, viiikoista, kuukausista toisiin ILMAN että siitä luisutaan aina pois. Se on se ongelma monilla, ihmisillä ei ole mitään itsekuria pidättäytyä kiinni missään. Vinkki siihen on se että taistelee alun niin siitä tulee tapa mikä menee itestää.

Vierailija
33/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisen/treenaamisen on oltava johdonmukaista, sitte niitä tuloksia tulee. Kun mä oon katsellut mun läheisiä niin treenivempaimia kyllä ostetaan kotiin mutta mitään niiden kanssa ei tapahdu, ja jos tapahtuu ni se on sellasta että kerran tehää ja ehkä kuukauden päästä kun jaksaa niin toinen kerta jotain pientä, ei se niin mene, siihen on luotava selkee suunnitelma mitä oikeasti toteuttaa päivästä, viiikoista, kuukausista toisiin ILMAN että siitä luisutaan aina pois. Se on se ongelma monilla, ihmisillä ei ole mitään itsekuria pidättäytyä kiinni missään. Vinkki siihen on se että taistelee alun niin siitä tulee tapa mikä menee itestää.

Tosiasiassa ne vempaimet ei edes kestä kuukautta pidempään. Menevät rikki. Kaikista kestävin lienee tasapainolauta ja nilkkapainot. Sekä pienimmät naisten painot 0.5kg.

Nyrkkeilysäkit hajoaa alle vuodessa jos et teippaa niitä jo valmiiksi. Hyppynarut menee viikossakin hajalle jos asvaltilla tai hiekalla hyppii.

Eipä ole tarkoitettu monetkaan tuotteet kestämään. Kuminauhat antaa periksi ja hajoilee kovassa käytössä. Pyörän sisuskumit on hyvä valinta jos haluaa säästää rahaa, koska vuoden aikana saat kuminauhoihinkin rahaa useita satasia menemään ja ei ne kestä pitkään kovaa käyttöä.

Vierailija
34/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laihtuu! T: kokemusta on

Vierailija
35/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Tunnin reipas kävely kuluttaa n.450 kaloria. Keskikoinen nainen tarvitsee päivässä n.1700 kaloria vähintään.

Vierailija
36/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Tunnin reipas kävely kuluttaa n.450 kaloria. Keskikoinen nainen tarvitsee päivässä n.1700 kaloria vähintään.

Eli tunnin päivittäinen reipas kävely kuluttaa yli 3000 kaloria viikossa. Lähes kaksi päivää saisi olla kokonaan syömättä saadakseen saman kalorivajeen.

-eri

Vierailija
37/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras laihduttaja on hyvät geenit suvussa, ja jos niitä geenejä ei ole, pitää löytää se itselle toimivin juttu, kaikille ei  toimi sama  dieetti tai liikuntakaan. Ja turha tuijottaa vaakaa, siihen kun vaikuttaa nesteet, lihaksetkin painavat enemmän kuin läski jne.

Vierailija
38/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aineenvaihdunta on kunnossa eli suoli toimii normaalisti, ja ihminen jaksaa hengästyttää itsensä joka päivä edes lyhyesti hikeen ja etenkin siihen hengästymiseen (jopa alle 5min.voi alussa riittää), plus että rauta-arvot ovat kunnossa  (kromilisä muuten syö raudan imeytymistä, monesti laihduttajilla se on jatkuvassa käytössä), voi laihtuminen käynnistyä, mutta se on pitkäaikainen työ, vaatii paljon saada se mieli mukaan, ja se on  laihduttamisessa monelle se vaativin este. Mitään kitudieettiä ei tarvitse edes kokeilla, herkkujakin saa syödä,  mutta omat geenit huomioiden ja jokin terveellinen dieetti siihen yhdistettynä pitää muistaa, ja sekin, että kaikilla ei paino tipu edes samaan tapaan. Mittanauha  on parempi esim. vyötärön ja reisien kohdalle, ellei sitten harrasta vaikka potkunyrkkeilyä, silloin reisi voi ennestään vain kasvaa. Ja jos sortuu, ei saa ajatella olevansa luovuttaja, perään sitten uusi yritys.

Vierailija
39/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin lievästä ylipainosta normaalipainoon liikkumalla: vaihdoin läppärin äärellä istumisen parina päivänä viikossa fyysiseen työhön. Aika pienistä kilomääristä on mun kohdalla kyse, mutta vointi on hyvin paljon parempi kuin se oli pelkästään istumatyötä tehdessä.

Bonuksena se, että mun ei tarvitse vahtia, mitä syön, ja pysyn silti normaalipainon rajoissa.

Vierailija
40/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ja juoksu kuluttaa n. 60 kcal/km. Jos kävelet päivittäin muutaman kilometrin (lisää entiseen verrattuna) ja syöt kuten enne, laihdut kyllä viodessa muutaman kilon.