Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sossuilla joku laiton rekisteri laitoslapsi-suvuista?

Vierailija
24.11.2025 |

Tuli vaan yhtäkkiä mieleen nyt jäljestäpäin, kun mun lapsesta yritettiin väkisin tehdä laitoslasta kevyin perustein, että äitini eno vietiin perheeltään väkisin lapsena laitokseen, jossa hän hyvin pian kuoli sen jälkeen. Hän oli vammainen, mutta perhe olisi halunnut hoitaa hänet kotona. Perhettä yritettiin ensin suostutella antamaan lapsi pois, mutta kun eivät suostuneet, lapsi otettiin väkisin. Olisin varmaan unohtanut jo koko jutun, mutta mummoni puhui siitä vielä vähän ennen kuolemaansa, kun tapaus oli jäänyt niin paljon ahdistamaan häntä. Isosiskona hän oli ollut se, joka oli joutunut viemään pikkuveljensä monilapsisessa perheessä junaan laitokseen. Ja vaikka yritimme lohduttaa mummoa, ettei se ollut hänen vikansa, kun hän oli vain lapsi itsekin silloin, niin mummoa vaan vielä itketti vuosikymmenien jälkeenkin, miltei vuosisadan jälkeen.

Ihmettelin jo silloin, kun omasta lapsestani yritettiin tehdä ihan väkisin laitoslasta normaalien teinihölmöilyjen vuoksi, vaikka hänellä oli hyvät kotiolot, ja tiukat säännöt kotona, minä esim. hain lapsen kotiin, jos lapsi ei tullut ajoissa kotiin jne. Tein niin paljon enemmän kuin muut vanhemmat, olihan minulla kaikki aika lapselle, kun oli vain yksi lapsi. Miksi minä jouduin sossujen silmätikuksi, sillä en taatusti ollut kylän ainoa eronnut? Olisiko se voinut johtua jostain sossujen merkinnästä, että tuolta suvulta saa helposti kilttejä ja helppoja laitoslapsia???

Minulta eivät kyllä saaneet. Tappelin vastaan kuin tiikeri, ja sossut oli ihan hämmästyneitä. Aivan kuin olisivat luulleet minuakin kiltiksi ja helpoksi uhriksi. Näytän kyllä siltä, sillä olen pienikokoinen ja ystävällinen. Mutta oikeasti en ole. Olen koulutettu tappelija, 20 vuotta eri taistelulajeja ovat muokanneet minua henkisestikin.

Tiedän että ajatukseni on ihan absurdi, mutta niin oli tilanteenikin, kun täysraittiilta, työssäkäyvältä, verot maksavalta, kunnolliselta, rikosrekisterittömältä, osallistuvalta, aina lapsestaan hyvin huolta pitäneeltä ym ym äidiltä yritettiin viedä lapsi, joka oli täysin terve, reipas ja hyvin pärjäävä. Ainoa vika oli lapsen murrosikä, mutta ei sen minusta olisi pitänyt olla mitään outoa.

Vai olisiko syy-ja-seuraus ollut vain se, että mummoni kokemuksen vuoksi reagoin sossuihin niin negatiivisesti koko ajan? Jos he jotenkin vaistosivat syvän inhoni, koko suvun traumani, heitä kohtaan?

Vaikka on minulla taas isäni puolelta toisenlaista sossuosaamista sosiaalilautakunnasta, siellä suvussa taas isovanhempani päättivät kunnan sossujen työstä. Ja isäni tiesi kertoa, että on tunnettu fakta, että sossut keksivät koko ajan itselleen asiakkaita, että saavat pitää työnsä, ovat aina tehneet niin. No tästäkin on voinut tulla merkintä suvulle mustaan listaan, jos kunnolliset isovanhempani kurmuuttivat vallattomia sossutanttoja. Sillä sossutanttojen kosto on tunnetusti pitkä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kunta haluaisi käyttää vähiä rahojaan laitospaikkoihin? 

Vierailija
2/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lähinnä siltä, että teillä on suvussa periytynyt jälkipolville asti valtava epäluottamus sosiaalitoimeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut vainoaa kaikkia normaaleja ihmisiä. Hankalat tapaukset ne jättää rauhaan.

Vierailija
4/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kunta haluaisi käyttää vähiä rahojaan laitospaikkoihin? 

Koska sossut ne kieroilee itselleen ja kavereilleen lisätienestejä.

Vierailija
5/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa lähinnä siltä, että teillä on suvussa periytynyt jälkipolville asti valtava epäluottamus sosiaalitoimeen. 

Kukapa nyt rikollismafiaan luottaisi.

Vierailija
6/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoslapsisuku kuulostaa kanta-asiakkuudelta.

Vierailija
7/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Sinulla ja suvullasi tuntuu asenne vamma auktoriteettia kohtaan. 

Vierailija
8/8 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ollut sellaista listaa, kun lastensuojeluun menin töihin. Kuulostaa jo absurdilta, että siellä kaiveltaisiin vanhoja asiakirjoja, jotta löydettäisiin uusia asiakkaita, kun ilmankin asiakasmäärät paukkuu yli lakisääteisten rajojen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän