Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö asumaan tässä asunnossa (kolmion mallinen)

Vierailija
15.08.2025 |

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/23331233?utm_sourc…

Miksi tällaisia vinoseinäisiä keittiöttömiä asuntoja rakennetaan, ja kuka näitä ostaa ?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vois tosta saada 1 ihmiselle toimivan kun purkais pienemmän makuuhuoneen seinät, lisäisi keittiöön pienen saarekkeen ja siihen aamukahvijakkarat 2:lle.

Eniten häiritsee ahdas eteinen ja vielä ahtaampi siirtymä eteisestä tupakeittiöön.

Piristävä poikkeus tuo talonryhmän muoto.

Miksi 1 ihminen tarvitsee 2 "aamukahvijakkaraa"? Jos siellä asuu 2 ihmistä, niin sittenhän asunto on kahdelle eli ei ole toimiva. 

Vierailija
42/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmio 61 m2. Ei mitään järkeä, koska kaikki huoneet ovat aivan liian pieniä ja säilytystilan määrä on olematon. Huoneiden muoto ei sinänsä ole ongelma, mutta on se vähän outoa kikkailua. Suorakaiteen muotoiset huoneet ovat aina selkeitä ja paljon helpompia sisustaa.

Katselen aina välillä ihan huvikseni asuntoilmoituksia ja erityisesti pohjapiirroksia. Huonoa suunnittelua on käsittämättömän paljon. Sitä on myös kalliissa ja uusissa omakotitaloissa, joiden pohjat on todennäköisesti suunnitellut ammattilainen. Hyvin tyypillinen puute uusissa taloissa on, ettei ole järkevää paikkaa isolle televisiolle vaikka sellainen on käytännössä joka kodissa. Toinen yleinen virhe on pesutilojen sijainti makuuhuoneisiin nähden. Usein joutuu kulkemaan koko talon läpi, että pääsee makuuhuoneesta suihkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois tosta saada 1 ihmiselle toimivan kun purkais pienemmän makuuhuoneen seinät, lisäisi keittiöön pienen saarekkeen ja siihen aamukahvijakkarat 2:lle.

Eniten häiritsee ahdas eteinen ja vielä ahtaampi siirtymä eteisestä tupakeittiöön.

Miksi 1 ihminen tarvitsee 2 "aamukahvijakkaraa"? Jos siellä asuu 2 ihmistä, niin sittenhän asunto on kahdelle eli ei ole toimiva. 

Yövieraille :)

Vierailija
44/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin kyllä mä tiedän, että 1930-50-luvuilla noin opetettiin ihmisille ja kiva jos se sulle sopii. Mutta erillistilat eri toiminnoille on kuitenkin historiassa niin lyhyt trendi, että tuskin se mikään universaalisti paras ratkaisu on. Itselleni ei ainakaan ole."

Joo onhan se kiva perata 2 kiloa muikkuja olohuoneessa. 

Juu. Tehtiin 2000-luvun alussa talo ja ajan trendin mukaan, sekä nuorina ja vähän tyhminä tehtiin alakerrasta se juuri muotiin tullut avokeittiö/olohuoneyhdistelmä. Sitä ratkaisua en enää ikinä tekisi vaan ehdottomasti erilliskeittiön, mahdollisesti erillisen ruokailutilan sen yhteyteen ja olkkarin sitten ihan omana huoneenaan. No, tämän kanssa on elettävä. 

Vierailija
45/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuossa saa ruokapöydän järkevästi siten, että se ei ole missään kulkureitillä?

Siinähän se kuvassa näkyy.

Se on kuvissa kulkureitillä.

Vierailija
46/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä huoneisto todella 

viehättää. Olen geometrian ystävä

muutoinkin, huokailin ihastuksesta!

Kunpa olisin noin varakas, että soolona

lainatta tuon ostaisin. Nyt voin vain

katsella sivusta.

Minun on valittava eri hintatason kohde

uutta kotia miettiessäni. Hki kantak:ki on

tyyris. 

Eli siis todistettavasti joku näitä kauheuksia ostaa, kannattaa siis jatkossakin rakentaa :(

Vierailija
47/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin kyllä mä tiedän, että 1930-50-luvuilla noin opetettiin ihmisille ja kiva jos se sulle sopii. Mutta erillistilat eri toiminnoille on kuitenkin historiassa niin lyhyt trendi, että tuskin se mikään universaalisti paras ratkaisu on. Itselleni ei ainakaan ole."

Juu. Tehtiin 2000-luvun alussa talo ja ajan trendin mukaan, sekä nuorina ja vähän tyhminä tehtiin alakerrasta se juuri muotiin tullut avokeittiö/olohuoneyhdistelmä. Sitä ratkaisua en enää ikinä tekisi vaan ehdottomasti erilliskeittiön, mahdollisesti erillisen ruokailutilan sen yhteyteen ja olkkarin sitten ihan omana huoneenaan. No, tämän kanssa on elettävä. 

Meillä on erillinen keittiö, johon mahtuu arkiruokapöytä. Vieraita varten on isompi ruokapöytä isossa olohuoneessa. Älyttömän hyvä ratkaisu. Kannattaa satsata olohuoneen kokoon ilman avokeittiötä. Muiden huoneiden ei tarvise olla kovin suuria.

Vierailija
48/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yövieraille :)

Jotka oletettavasti nukkuvat samassa sängyssä asukkaan kanssa tai vaihtoehtoisesti olohuonekeittiön lattialla. Ellei sitten täytä koko pikkuhuonetta vierassängyllä.

Vierailija
49/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisit siis että olisi vaan yksi tila kaikelle? Wc-pönttö yhdessä nurkassa, sänky kätsysti siinä vieressä, sängyn toisella puolella jääkaappi näppärästi käden ulottuvilla ja sitä rataa?

Kaikki toiminnot samaan tilaan!

Vierailija
50/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaisi sillä olen asunut joskus pyöreässä huoneessa, tapetit puuttuivat mutta tilalla oli pehmusteet !

Vierailija
51/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin joka ikinen meistä tekee säännöllisesti. 

...... 

Vierailija
52/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin, suorat kulmat ovat tylsiä. Ja pidän avoimista tiloista. Jos yksin asuisi niin hyvä. Muuten vaatii enemmän soveltamista.

Vierailija
53/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein viehätä asunnot ilman keittiötä. Ja tuossa on tosi outoja kulmia, jotka jäävät aivan hyödyttömiksi.

Vierailija
54/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on erillinen keittiö, johon mahtuu arkiruokapöytä. Vieraita varten on isompi ruokapöytä is

Meillä on mökkinä vanha hirsitalo. Sitä remontoidessa oli mahdollisuuksina laittaa alakertaan kaksi makkaria ja tupakeittiö tai sitten yksi makkari, erilliskeittiö ja tupa jossa ruokapöytä. Ei edes suuremmin mietitty sitä tupakeittövaihtoehtoa sen vuoksi kun oltiin 15v eletty tuon yhdistetyn keittiö-olohuonetilan kanssa kotona. 

Vierailija
55/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, en mä tuota nyt niin pahana pidä. Jos siis ajatellaan nyt vaan asuntoa sisäpuolelta, ei sitä että se on kerrostalossa ja Helsingissä.

Onhan tuo persoonallinen, mutta ei huono. Keittiön pöytä on tosiaan oltava pieni, mutta toisaalta jos sohvan ja tv:n laittaisi toiseen makkariin, jäisi keittiö keittiöksi. Nojatuoleja tms voisi silti olla.

Itse asun 100-vuotiaassa mökkerössä. Meidän pieni tupakeittiö on vain muutaman neliön isompi. Keittiökaapit yhdellä seinällä, ruokapöytä välissä ja sohva ja tv kahden metrin päässä ruokapöydästä. Että on näitä vanhoissakin rakennuksissa 😊 70-luvulla tässä oli keittiö ruokapöytineen, nojatuoleja, tv ja vielä sänkykin jossa yksi ihminen yöt nukkui.

Vierailija
56/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisen hukkaneliöt häiritsevät eniten. Kapea pitkula. Tykkään muuten kun keittiö ja olohuone on samaa tilaa, mutta kapea malli on huono. En kaipaa saunaa, en toista parveketta noissa neliöissä ja hintakin liikaa. 

Vierailija
57/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Olen joskus asunut kerrostalossa ja vihasin sitä. Rivari on vähän pienempi paha, mutta ei sekään mikään ihanne ole.

Lisäksi tuo asunto on pieni ja näyttää jotkut kohdat ahtaalta. Sekavan näköinen osittain tuo asunto. Ei yhtään mun makuun. Siihen vielä lisäksi se, että en koskaan haluaisi asua Helsingissä.

Asun 150 neliöisessä omakotitalossa kissan kanssa kahdestaan. On tilaa talossa ja puutarhassa. Kaukana Helsingistä tai muista isommista paikkakunnista. Viihdyn rauhassa.

N46

Vierailija
58/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua tämä huoneisto todella 

viehättää. Olen geometrian ystävä

muutoinkin, huokailin ihastuksesta!

Kunpa olisin noin varakas, että soolona

lainatta tuon ostaisin. Nyt voin vain

katsella sivusta.

Minun on valittava eri hintatason kohde

uutta kotia miettiessäni. Hki kantak:ki on

tyyris. 

Eikö suorakulmio siis ole mielestäsi geometrinen muoto? 

Teknisesti ottaen mikä tahansa muoto on geometrinen muoto. Jossei sitten puhuta jostain vertauskuvallisesta ja abstaktista ilmaisusta.

Vierailija
59/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole koskaan ketään yökylässä?

Vierailija
60/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ostaa, jolla on varaa.

Ei ole kallis . 

Yllättävän halpa kyllä, varmaankin siksi, että on todettu asumiskelvottomasksi pohjansa vuoksi, tai sitten taloyhtön lainat ovat vasta tulossa maksuun ja vastike on kohta 2500 e kuussa.