Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyisitkö asumaan tässä asunnossa (kolmion mallinen)

Vierailija
15.08.2025 |

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/23331233?utm_sourc…

Miksi tällaisia vinoseinäisiä keittiöttömiä asuntoja rakennetaan, ja kuka näitä ostaa ?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla rahalla saa ison omakotitalon muhkealla puutarhatontialla. Miksi kukaan haluaisi asua ahtaassa kerrostalokämpässä ihan junaradan vieressä mielummin? Joku junabongari joka tykkää kuunneella kiskojen kolahtelua läpi yön?

Vierailija
22/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuossa saa ruokapöydän järkevästi siten, että se ei ole missään kulkureitillä?

Siinähän se kuvassa näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva asunto, sijainti huono.

Vierailija
24/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikalla miljardööri, joka haluaa

ostaa minulle tämän hurmaavan

kolmion, saa ottaa yhteyttä. 😅

Vierailija
25/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin ja todellakin asuisin. Olen käynyt tuolla asuntonäytössä kun talot olivat uusia ja loppuja rakennettiin. Asunnot olivat aivan ihania ja charmi oli juuri tuossa etteivåt olleet laatikkomaisia, tylsiä betoniasuntoja. Kaikki tilat olivat niin upeita ja joka asunnossa todella upeat keittiökaapit, erilaisia nekin joka asunnossa.

Miksen sitten ostanut tuosta asuntoa? Siksi kun olimme sukulaisen luona vierailulla toisella puolel siltaa ja hoksasin asuntonäyttöilmoituksen netistä niin läksimme uteliaisuuttamme katsomaan. Muuten asumme kaukana Helsingistä :) 

Vierailija
26/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tosta saada 1 ihmiselle toimivan kun purkais pienemmän makuuhuoneen seinät, lisäisi keittiöön pienen saarekkeen ja siihen aamukahvijakkarat 2:lle.

Eniten häiritsee ahdas eteinen ja vielä ahtaampi siirtymä eteisestä tupakeittiöön.

Piristävä poikkeus tuo talonryhmän muoto.

Vierailija
27/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin!

Oon asunut vanhassa jugend-talossa, jossa kaikki huoneet oli salmiakilla. Ja olen todennut että suorakulmaisia huoneita ei tarvita mihinkään muuhun kuin nurkkakaappeihin - eikä minulla ole sellaisia. 

Minä en myöskään erityisesti halua sulkeutua erilliseen koppiin tekemään keittiötöitä, tykkään vanhanaikaisesta tuparatkaisusta enemmän. Ylipäätään minä koe hyötyä siitä, että piilottaa tavaroita enkä toimintoja, vaan haluan, että ne ovat helposti saatavilla. 

Mä taas pidän etuna sitä että eri toiminnoille on omat niille omistetut tilansa. Minusta se tekee asunnon paljon toimivammaksi kuin tuollainen keittiö/olohuoneyhdistelmä jossa joutuu miettimään mihin asettaa keittiönpöytä ettei se ole tiellä. Lisäksi kun omat tilansa esim oleskeluun antaa se paljon vapaammat kädet sisustukseen kun ei ole esim

Niin kyllä mä tiedän, että 1930-50-luvuilla noin opetettiin ihmisille ja kiva jos se sulle sopii. Mutta erillistilat eri toiminnoille on kuitenkin historiassa niin lyhyt trendi, että tuskin se mikään universaalisti paras ratkaisu on. Itselleni ei ainakaan ole.

Vierailija
28/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävästi hukkatilaa, kun käyttökelpoisesta tilasta taas on puute. 

Vierailija
29/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuossa saa ruokapöydän järkevästi siten, että se ei ole missään kulkureitillä?

Tämä kanssa itsellä isoin kysymysmerkki. Muuten pohja olisi ihan ok. En tiedä tekisinkö tuosta pienestä makkarista itselleni yhdistetyn ruoka- ja työhuoneen.

Vierailija
30/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne huonekalut noihinkin nurkkiin sopisi. Feng suit voivat oll vähän viturallaan teräväkulmaisissa huoneissa, mutta äkkiäkös sen korjaa jollain kultaisella palmulla tai budha-patsaalla.

Vierailija
31/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla rahalla saa ison omakotitalon muhkealla puutarhatontialla. Miksi kukaan haluaisi asua ahtaassa kerrostalokämpässä ihan junaradan vieressä mielummin? Joku junabongari joka tykkää kuunneella kiskojen kolahtelua läpi yön?

Junan äänet eivät kuuluneet mitenkään sisälle ja niitähän on mukava seurata ikkunasta. Ilmoituksessahan lukee että eristetty kunnolla raiteille päin.

/se asuntonäytössä käynyt

Vierailija
32/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ostaa, jolla on varaa.

Ei ole kallis . 

Vierailija
33/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin kyllä mä tiedän, että 1930-50-luvuilla noin opetettiin ihmisille ja kiva jos se sulle sopii. Mutta erillistilat eri toiminnoille on kuitenkin historiassa niin lyhyt trendi, että tuskin se mikään universaalisti paras ratkaisu on. Itselleni ei ainakaan ole."

Joo onhan se kiva perata 2 kiloa muikkuja olohuoneessa. 

Vierailija
34/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua tuo kolmiomuoto haittaisi, olen itse asunut aika paljon saman mallisessa Helsingin Viikissä aikoinaan, ja pidin sitä kolmionmuotoisuutta lähinnä hienona erikoisuutena. 

Avokeittiötrendistä en minäkään kyllä tykkää, mutta niitä ne tuppaa nykyään kaikki olemaan uudet asunnot. Ja mieluiten en asuisi kerrostalossa ollenkaan, mutta eipä sinkkuna ole muuhunkaan varaa kun työ pitää Helsingissä, joten niin sitä nyt asun minäkin avokeittiöllisessä kerrostalokämpässä.

Tää ei ole avokeittiö vaan tupakeittiö. Yksinasuvalle ihan ok, useamman ihmisen taloudessa tarvitaan kyllä sekä keittiö että olohuone.

Vierailija
35/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se kuvassa näkyy.

Niin, kulkureitillä.

Vierailija
36/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junan äänet eivät kuuluneet mitenkään sisälle ja niitähän on mukava seurata ikkunasta. Ilmoituksessahan lukee että eristetty kunnolla raiteille päin.

/se asuntonäytössä käynyt

Onko mukavaa myös olla jokaisen junallakulkijan seurattavana?

Vierailija
37/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tai en oikeastaan haluaisi. Liian kallis hinta-laatusuhde.

Tyydyn paripaloon täällä ns. maakunnissa. Isoon kylään 9km ja kaikki tarvittava vieressä. Erona noin 4 kertaa enemmän tilaa ja paljon parempi asumisen ergonomia puhumattakaan pihoista ja varasto/harrasterakennuksista. 

Vierailija
38/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Läpitalon kolmio" - kirjaimellisesti!

Vierailija
39/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjassa ei mitään vikaa, pystyisin kyllä asumaan. Sen sijaan en muuttaisi 1. kerrokseen ja aivan taatusti parvekkeelta näkyy suoraan toisten ikkunoihin ja sitä on yritetty peitellä verhoilla. On siellä kiva sitten verhojen takana istuskella piilossa ohikulkijoilta ja ikkunasta tuijottavilta naapureilta.

Vierailija
40/88 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin asua.