Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyään on poikkeavaa olla tatuoimaton?

Vierailija
15.08.2025 |

https://yle.fi/a/74-20176003

Tuossa jutussa oli vähän outo sävy ollakseen valtakunnan median eikä jonkun marginaalijulkaisun tekemä. Ikään kuin koko kansa vanhukset pois lukien olisi tatuoitua ja jos ei ole, on joku erikoinen konservatiivi kotirouva. Noh, esim. minä olen 38 v nainen eikä tatuointeja löydy yhtäkään, edes nuoruudessa otettua. Arvot ovat silti kaikkea muuta kuin konservatiiviset ja olen hyvin itsenäisesti pärjäävä ihminen. Taidan sitten olla kummajainen, itse marginaalia.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maoreiden tatskat ovat upeita ja kuuluvat sikäläiseen kansanperinteeseen. 

Vierailija
42/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinneissa on ollut ideana erottuminen alun perin, mitä te ajattelette jotka otatte samanlaisia ruusuja tms. katalogista kuin kaikki muutkin? Haluatteko vaan olla muodikkaita ja mennä massan mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva muutenkaan näyttää luonnolliselta enää. On lisäkkeitä, täytteitä, värjätty tukka, niin lävistykset ja tatuoinnit on sille jatketta.

Vierailija
44/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla paikkakunnalla oli 70-luvulla vain yksi henkilö, jolla oli tatuointeja. Hän oli ollut linnassa ja merillä.

Ennen  oli ennen ja nyt on nyt . 😄😄😄

Ikävä kyllä. Kaikki on mennyt niin sanotusti "seinään".

Vierailija
45/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, olen poikkeava!

Minä olen kyllä varmaan jo sitä vanhusosastoa kun ikää yli 40 vuotta, mutta en hankkinut tatuointia silloin aikoinaan kun se oli vielä harvinaista ja hurjaa. Nuorena kyllä vähän harktsin pitäisikö ja suvussa olisi ollut tatuoija, mutta sitten täti hankki tatuoinnin ja ei enää tehnyt mieli hankkia sellaista kun kerran vanhuksetkin niitä hankkivat niin se ei ollut yhtään siistiä. 

Vierailija
46/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tatuointia ei ainakaan tarvinnut hävetä mennä Japaniin ja siellä kylpylään. Minä tunnen paljon eri ikäisiä, joilla ei ole tatuointia. Niillä joilla on, on usein jonkin sortin mielenterveyshäiriö tai vähintään ongelmia itsetunnon kanssa.

Vierailija
47/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tatuoinnit eivät enää ole kapinaa - vaan osa tyyliä"

Korjaus: osa tyylittömyyttä.

Tyyli se on tyylittömyyskin

Vierailija
48/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinneissa on ollut ideana erottuminen alun perin, mitä te ajattelette jotka otatte samanlaisia ruusuja tms. katalogista kuin kaikki muutkin? Haluatteko vaan olla muodikkaita ja mennä massan mukana?

Alun perin se idea on voinut olla erottuminen, silloin kun se oli merimiesten ja vankilatyyppien juttu.

Vierailija
49/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kerätään läskiä että saadaan lisää suttupaperia tatuoijalle.  

Vierailija
50/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaks muoti-ilmiötä mitkä yleensä vaan rumentaa ihmisiä. Tatuoinnit ja huulitäytteet... Hyi helv

Silti niitä vaan otetaan sinun pälinöistä huolimatta.  Joten saat ihan rauhassa  kiroilla  🤭🤭🤭

Siinähän otatte, rumilukset. Evvk.

erieri

Vierailija
51/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä näköisiä tulee tatuoinneista, jos ne ottaa 100 kiloisena ja sitten laihduttaa itsensä puolta hoikemmaksi?

Vierailija
52/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on tekosyysi sille, ettet ole vielä ottanut tatuointia?"

Olen niin arka etä pelottaa ihan hirveästi jos minulla nauretaan,  pelkään myös pukeutua niinkuin haluaisin, pelkään mennä minne ikäiseni  menee. Kadehdin itsevarmoja ihmisiä 

Mitä paskaa nyt taas? Minä olen tautuoimaton, koska ne töherrykset ovat saatanan rumia. Pukeudun juuri niin kuin haluan.

Vierailija
53/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla paikkakunnalla oli 70-luvulla vain yksi henkilö, jolla oli tatuointeja. Hän oli ollut linnassa ja merillä.

Minun lapsuudessani ja nuoruudessani (olen syntynyt 1945) tatuointi tarkoitti vain merimiestä tai vankilassa olevaa/ollutta. 

Vierailija
54/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräähän ne jotkut läskiä rasvansiirtoa varten, sen voi kätevästi laittaa esim perseeseen sitten sieltä vatsanseudulta

Vierailija
55/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatskoja varmaan ottaakin nyt enemmän ylempien luokkien ihmiset kun muut joutuu karsimaan menoistaan jotta riittää rahaa ruokaan ja katto pään päällä.

Ei ota. Ylempien luokkien ihmiset ei ota tatskoja. Tai jos ottaa, jonkun ihan pienen, joka jää vaatteiden alle piiloon. Näkyviä, isoja tatskoja ottaa vain alempien yhteiskuntaluokkien väki. Ei niitä näy johtavassa asemassa olevilla tai ylemmillä toimihenkilöillä.

Nuoret vaan ei tuota tajua. Ottamalla isot, näkyvät tatuoinnin varmistaa sen, että ei ikinä pääse kovapalkkaisiin hommiin. Jos nyt kuvitellaan vaikka joku kansainvälinen konsulttifirma, joka etsii oman alansa huippuosaajaa yritysjohdon konsultiksi, niin ei siihen oteta päästä varpaisin tatuoitua tyyppiä. Ihan sama mikä on osaaminen, jos ulkomuoto vesittää uskottavuuden.

Vierailija
56/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kyllä kiitän nuoruuden saamattomuuttani ja laiskuuttani nykyään. Silloin oli jos jonkinmoista tatskaa suunnitteilla mutta onneksi en saanut koskaan mitään aikaiseksi eikä ollut rahaakaan. Kerran yritin jopa tinkiä yhdeltä tutulta tatuoitsijalta sopivaa hintaa ihan kamalasta itse piirtämästäni tatuoinnista. Nyt voisin käydä kädestä kiittämässä että ei antanut periksi hinnasta. 

Silloin sitä halusi olla jotenkin persoonallinen ja siihen olisi muka ehdottomasti kuulunut joku tatska. Nyt tuntuu persoonallisemmalta kun on ihan puhdas iho. Ja vielä kun nyt viisikymppisenä tietää miten monta kertaa on oma maku elämän aikana muuttunut niin tyylien, vaatteiden, musan ja kaiken suhteen niin ei enää yhtään harmita että joku joskus hyvältä näyttänyt tatuointi on jäänyt hankkimatta. Ja joo, saahan niitä pois mutta on se ruljanssi sekin. 

N50

Vierailija
57/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tatskojen värit ovat kuvottavia, jotain peitevärimäistä.Miksei jotain kirkkaanväristä?  Inhoan peitevärejä.

Vierailija
58/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräähän ne jotkut läskiä rasvansiirtoa varten, sen voi kätevästi laittaa esim perseeseen sitten sieltä vatsanseudulta

Peräaukon ympärille voisin ottaa. Ei tarvi olla muille näytteillä.

Vierailija
59/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat tissinpoistoarvet tolla henkilöoletetulla

Vierailija
60/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatskoja varmaan ottaakin nyt enemmän ylempien luokkien ihmiset kun muut joutuu karsimaan menoistaan jotta riittää rahaa ruokaan ja katto pään päällä.

Ei ota. Ylempien luokkien ihmiset ei ota tatskoja. Tai jos ottaa, jonkun ihan pienen, joka jää vaatteiden alle piiloon. Näkyviä, isoja tatskoja ottaa vain alempien yhteiskuntaluokkien väki. Ei niitä näy johtavassa asemassa olevilla tai ylemmillä toimihenkilöillä.

Nuoret vaan ei tuota tajua. Ottamalla isot, näkyvät tatuoinnin varmistaa sen, että ei ikinä pääse kovapalkkaisiin hommiin. Jos nyt kuvitellaan vaikka joku kansainvälinen konsulttifirma, joka etsii oman alansa huippuosaajaa yritysjohdon konsultiksi, niin ei siihen oteta päästä varpaisin tatuoitua tyyppiä. Ihan sama mikä on osaaminen, jos ulkomuoto vesittää uskottavuuden.

En ole enää nuori, mutta en minäkään tajua. 

Harva tatuoi itseään päästä varpaisiin, mutta eipä ne näkyvät tatuoinnit kuitenkaan estä tekemästä hyvä palkkaisia hommia. 

Luokat voi jokainen tunkea hanuriinsa. Kyllä niitä tatuointeja ottaa kaikenlaiset ihmiset kuten kaikenlaiset ihmiset jättää tatuoinnit ottamatta.