Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyään on poikkeavaa olla tatuoimaton?

Vierailija
15.08.2025 |

https://yle.fi/a/74-20176003

Tuossa jutussa oli vähän outo sävy ollakseen valtakunnan median eikä jonkun marginaalijulkaisun tekemä. Ikään kuin koko kansa vanhukset pois lukien olisi tatuoitua ja jos ei ole, on joku erikoinen konservatiivi kotirouva. Noh, esim. minä olen 38 v nainen eikä tatuointeja löydy yhtäkään, edes nuoruudessa otettua. Arvot ovat silti kaikkea muuta kuin konservatiiviset ja olen hyvin itsenäisesti pärjäävä ihminen. Taidan sitten olla kummajainen, itse marginaalia.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaks muoti-ilmiötä mitkä yleensä vaan rumentaa ihmisiä. Tatuoinnit ja huulitäytteet... Hyi helv

Silti niitä vaan otetaan sinun pälinöistä huolimatta.  Joten saat ihan rauhassa  kiroilla  🤭🤭🤭

Vierailija
22/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkakunnalla oli 70-luvulla vain yksi henkilö, jolla oli tatuointeja. Hän oli ollut linnassa ja merillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla paikkakunnalla oli 70-luvulla vain yksi henkilö, jolla oli tatuointeja. Hän oli ollut linnassa ja merillä.

Ennen oli paremmin.

Vierailija
24/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti otanta alkaa olla suuri. Siihen nähden hämmästyttävän vähän raportoidaan ongelmista, jos antaa lyödä ihon alle epämääräisiä raskasmetalleja sisältäviä pigmenttiväriaineita? Mutta odotellaan. Odotellaan.

Toisaalta, sitten kun löytyy jokin ongelma joka korreloituu pigmenttiväriaineisiin, se uutisoidaan yllätyksenä, jota ei mitenkään osattu ennakoida. Ja siihen ryhdytään etsimään ratkaisua kaikkien yhteisillä verovaroilla?

Vierailija
25/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuointien kapinallisuus jäi jonnekin viime vuosisadalle, kuten myös punkin ja rockin kapinallisuus. Oikeastaan kaikki kapinallisuus jäi sinne, ei 2000-luvulla voi enää kapinoida entiseen tapaan.

Rokkareilla on tosiaan paljon tatuointeja, ja pidän kyllä rock-musiikista, mutta minulla ei ole tatuointeja. Sinänsä on hämmentävää, että erityisesti eräät naiset haluavat ilmentää tätä rock-henkisyyttä ottamalla tatuointeja, mutta eivät kuitenkaan edes kuuntele rock-musiikkia. 

Vierailija
26/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on tekosyysi sille, ettet ole vielä ottanut tatuointia?"

Ei ole ollut varaa mennä kunnon tatuoijalle , mutta  lapset lupasivat kustantaa minun 60v synttäri lahjaksi . 🥰

Vierailija
27/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weetee-ihmisten oma muoti ilmiö. 

Vierailija
28/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuointien kapinallisuus jäi jonnekin viime vuosisadalle, kuten myös punkin ja rockin kapinallisuus. Oikeastaan kaikki kapinallisuus jäi sinne, ei 2000-luvulla voi enää kapinoida entiseen tapaan.

Rokkareilla on tosiaan paljon tatuointeja, ja pidän kyllä rock-musiikista, mutta minulla ei ole tatuointeja. Sinänsä on hämmentävää, että erityisesti eräät naiset haluavat ilmentää tätä rock-henkisyyttä ottamalla tatuointeja, mutta eivät kuitenkaan edes kuuntele rock-musiikkia. 

Samaa ihmettelen, yhdistän jotenkin automaattisesti tatuoidut naiset kapinallisiksi rock/hevi/punk-tyypeiksi ja sitten kun kysyy musiikkimausta, onkin jotain aivan kesyä humppaa.

Vierailija
29/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin tatuointia joskus mutta totesin kyllästyväni siihen muutamassa vuodessa.

Vierailija
30/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.talouselama.fi/uutiset/a/904fb1b0-ee09-463d-9700-6062b06dbe…

Noin 20 prosentilla suomalaisista on tatuointi.

Ja 98 prosentilla alle kolmekymppisistä.

No ei kyllä ole. 

Vierailija
31/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnin lisäävät mm. ihosyöpään sairastumisen riskiä, joten terveydellisistä syistä johtuen ei välttämättä ole perusteltua ottaa tatuointeja.

Tän kaikki tietää ilman julistamatta. ..Silti niitä vaan otetaan joka yhteiskunta luokissa , ja kaiken ikäisinä.  Tästä on ihan turha pelistä. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

On sinänsä outoa, että lihaa ei saisi syödä, koska se on kuulemma epäterveellistä, mutta tatuointeja pitää ottaa, vaikka se on terveydelle haitallista.

Ei kukaan lailla kiellä lihan syöntiä eikä tatuontien ottamista... joten ei yhtään mitään outoa... saa hengittää  😜😜😜

Vierailija
32/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen  oli ennen ja nyt on nyt . 😄😄😄

Vierailija
33/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli paremmin.

Kun joka kylässä oli vain yksi puhelin. Koulussa ei saanut leipää eikä maitoa jne...

Vierailija
34/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, yhdistän jotenkin automaattisesti tatuoidut naiset kapinallisiksi rock/hevi/punk-tyypeiksi ja sitten kun kysyy musiikkimausta, onkin jotain aivan kesyä humppaa.

Lisään, että musiikkimaun lisäksi ajattelen heidän olevan jossain erikoisessa ammatissa, olevan yhteiskuntakriitikoita tai elävän alternative-elämäntyyliä, esim. diginomadit, taiteilijat tms. Sitten ovatkin todella tavanomaisia ihmisiä 8-16 toimistoduuneissa ja kutovat sukkia ja leipovat lapsille vapaa-ajallaan.

Vierailija
35/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nykyään se on aika yleistä. Itselläni ei ole, pelkään neuloja. Enkä osaisi päättää mitä tahdon. Ei mitään kenenkään tatuointeja vastaan, kukin tehköön miten parhaaksi näkee.

Vierailija
36/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on tekosyysi sille, ettet ole vielä ottanut tatuointia?"

Olen niin arka etä pelottaa ihan hirveästi jos minulla nauretaan,  pelkään myös pukeutua niinkuin haluaisin, pelkään mennä minne ikäiseni  menee. Kadehdin itsevarmoja ihmisiä 

Vierailija
37/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se yksilöllisempää, kun ihossa ei ole tatuointeja sen sijaan, että olisi ne samat tusinakuviot kuin kaikilla muilla.

Vierailija
38/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kieltämättä enempi alastoman näköinen ilman tatuointeja.

Tatuoitu ei ole tavallaan koskaan niin alasti, vaikka ei olisi vaatteita päällä.

Vierailija
39/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikenlaisia perversioita pyritään normalisoimaan.

Vierailija
40/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikenlaisia perversioita pyritään normalisoimaan.

Eihän ne tatskat kerro mitään millaiset mieltymykset on makuuhuonepuolella