Kuinka moni on oikeasti jättänyt miehensä tämän jäätyä pettämisestä kiinni?
Kaikkihan me jättäISImme JOS miehemme jäISI kiinni, koska on helppoa olla ehdoton periaatteessa, mutta entä käytännössä? Omassa tuttavapiirissä on pari tapausta, jossa tappelun jälkeen on päädytty anteeksiantoon - eroja tasan nolla!
Kommentit (28)
En voinut kuvitellakaan, että jakaisin mieheni jonkun toisen naisen kanssa ja mieheni ei osannut valita.
Ei kai yleensä " lutkilla" oo tapana kylässä käydäkään..
petti, tipuin " korkealta ja kovaa" . Olin aiemmin tehnyt periaatepäätöksen, kerrasta poikki jos pettää.
Jäin kuitenkin pettymystä niellen, kun se rakkaushan ei lopu siihen..
Elettiin ja siitä alkoikin tulla miehelle aikalailla tavallista puuhaa. Nöyrytystä ja kyyneliä ja lisäksi pelko jostakin taudista.
Onneksi loppui sekin elämän vaihe, nykyään olen ollut monta vuotta lasten kanssa keskenään ja mies vieläkin soittelee perään.
Mutta ei olisi halunnut. Siinäpä se, mies petti (tosin " viattomasti" , ei petipuuhia) ja halusi eron. Serkkuni olisi ollut vielä valmis jatkamaan.
Itse olen antanut anteeksi jo kahdesti kun oltiin teinejä. En tiedä mitä tekisin jos nyt pettäisi. On pieniä lapsia ja ollaan naimisissa. Ehkä jäisin siinä pelossa etten saisi parempaa.
En tiedä voiko sanoa että minä jätin, mutta kuitenkin erosimme. Minä yritin unohtaa ja antaa anteeksi ja mies olisi halunnut myös jatkaa. Kuitenkin kävi niin että pettämisestä alkoi hirveä riitelykausi ja ei se luottamus niin vaan palannut.
Mutta silloin jättäisin, jos mies on ihastunut ja pettänyt, tai on pitkäkestoinen suhde toiseen naiseen. Silloin en antaisi anteeksi, kertaakaan. Yhden kerran voisin anteeksi antaa, jos kyseessä on esim. kännisekoilu risteilyllä tai joku vastaava.
että olen toisaalta luottamuksen suhteen niin tarkka, että todennäköisesti avioliitto ei kuitenkaan loppupeleissä kestäisi sitä, että mies pettää edes kerran " puolivahingossa" päissään tai jotain vastaavaa. Veikkaan että tekisin molempien elämästä tahtomattani tosi ankeaa, kun en pystyisi enää luottaa, ja lopulta avioliitto kariutuisi.
mies petti vaimoaan monta kertaa, selvittivät asiat pääsivät uuteen alkuun. Kun kaikki oli taas rauhallista, miehen retket alkoivat uudestaan. ja vaimo uskoo taas kaiken.
Mies joka on rakastunut toiseen naiseen ei ole välttämättä patologinen petturi, mutta mies, jolla on näitä kaikenlaisia pikkujuttuja ei oikeesti tule muuttumaan ikinä. valitettavasti.