Maksaisitko edelläolevan ostoksia kassalla, jos hänen rahansa eivät riitä?
Itse olen pari kertaa maksanut. Toisella kertaa mummelilta jäi puuttumaan jokunen euro ja annoin ne hänelle. Toisella kertaa annoin rahaa pariin valmisruoka-ateriaan, jotka edelläoleva alkoholisoitunut mies jätti ostoksistaan pois. Hän otti ruuat pois ja jätti oluet, kun rahat eivät riittäneet, joten annoin hänelle rahaa niin että ruuatkin tulivat mukaan.
Kommentit (169)
Vähän riippuu. Meidän lähikaupassa käy paljon lapsia viereiseltä alakoululta koulun loppumisen jälkeen. Aika usein siellä on tilanteita, joissa lapsella ei rahat riitä siihen herkkuun. Ne on aina samoja lapsia, jotka säälillä kerjää itselleen niitä herkkuja. En tosiaan maksa. Kaupassa maksetaan välillä jostain kolikkokiposta noita erotuksia. Kuitenkin nyt oli tullut koululle viestiä, että koululla voitaisiin ottaa asia esiin että ne on satunnaisia tilanteita varten eikä samojen lasten jatkuvaa kerjäämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteessa. Kassalla edelläni oli kaksi noin 12v tyttöä joilla irtokarkkia, limsaa jotain meikkituotteita. Tytöllä uusi pankkikortti ekaa kertaa käytössä jolloin se vaatii pin-koodin. Useista yrityksistä ja kotiin soittamisesta huolimatta kortti ei toiminut. Sanoin, että maksan tyttöjen karkit ja limsat mutta muu saa jäädä. Tytöt kiittivät ja lähtivät iloisina kaupasta. Muutamalla eurolla pelastin päivän 👍
M38
Jos olis mun tytöt ollu niin olisin kieltäny sua maksamasta. Ei saa lapsia opettaa siihen että aina joku muu maksaa jos ei ite pysty.
Nähtiin kaupassa venäläisen pojan huijaus koulukaverit ajan kohtaan. Elikkä sai muut maksamaan hänen markkinaa ja colajuoman mutta kun pääsivät kassan läpi tyyppi totesi kiittividusti ja lähti. Ei aikomustakaan maksaa koskaan takaisin. Kuin yksi venäläinen mies aikuinen ostarilla varasteli ihan ihmisten kädestä kolikoita vaihtoehtoja ja sanoi , suomalaiset saa maksaa. Alkoholisti oli tullut kostoretkelle. Totuus.
Vierailija kirjoitti:
Nähtiin kaupassa venäläisen pojan huijaus koulukaverit ajan kohtaan. Elikkä sai muut maksamaan hänen markkinaa ja colajuoman mutta kun pääsivät kassan läpi tyyppi totesi kiittividusti ja lähti. Ei aikomustakaan maksaa koskaan takaisin. Kuin yksi venäläinen mies aikuinen ostarilla varasteli ihan ihmisten kädestä kolikoita vaihtoehtoja ja sanoi , suomalaiset saa maksaa. Alkoholisti oli tullut kostoretkelle. Totuus.
No nyt oli niin huonoa suomea että kirjoittajan on pakko olla päissään.
En. Ne on jotain kokoomuspersuja, jotka on lärvänneet kelatilinsä. Patrick Itämieliä.
Yhden kaupan avajaisissa jaettiin mainoslappuja missä kuponki että saa sillä suklaalevyn ilmaiseksi. Ei mitään taloyhtiön roskista löytyi suuri pino näitä jakamattoman mainoksia mistä oli revitty se kaupunki irti. Käytiin sanomassa kauppiaalle ettei kukaan muu saanut niitä kuponkeja kuin se jakaja. Saatiin sitten pari levyä lohduksi. Usein on siten mainokset kun jakamatta heitetty roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan kerran olen nähnyt tapauksen jossa lapsella ei raha riittänytkään jätskiin ja tuolloin myyjä otti puuttuvan osan heidän omasta tippikipostaan.
Muutama vuosi sitten (kun täällä oli vielä lähikauppa) pari koulupoikaa käytti sumeilematta hyväkseen tällaista. Monta kertaa näin samat pojat ostamassa herkkuja, laskivat kukkarosta senttejä tosi hitaasti ja kuinka ollakaan aina puuttui euro tai jotain. Joskus meni tippikiposta, joskus joku hyväntahtoinen (tai siihen hidasteluun ärsyyntynyt) asiakas jonosta antoi sen puuttuvan rahan.
En tiedä kyllästyivätkö kaupan myyjät lopulta tuohon pelleilyyn. Kyseessä ei ollut edes mitkään köyhän perheen pojat.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan maksa. Jos ei rahat riitä tai maksuväline ei toimi niin yrittää toisten uudestaan.
En minäkään odota muiden maksavan mun ostoksia vaan ne jää kassalle jos maksu ei onnistu.
Mutta sellainen yhteiskunta jossa autetaan tarvitsevaa, on kaikille parempi.
Ja kyllä sinäkin apua otat vastaan kun on pakko. Sekin päivä tulee jokaiselle, älä ylpistele. Jos et kassalla, niin jossain muussa asiassa. Vielä kun olet toimintakuntoinen voit itse yrittää auttaa muita.
Ne käyttää nykyään niitä nämä laittomat kelaraha ja pankki R KIOSKIT myy pankkikortteja nimellä prepare pankkikortti mihin ladataan arvoa pankissa NIILLE JOILLA ON LUOTTOTIEDOT MENNYT tai ulosotto tai ulkomaalaisia. Kelasta saa sellaisia rahoja mitä ladataan tähän leikkipankkikorttiin. ( Kela voisi ennemmin antaa valmiiksi ladatun bussikortin ja 20€ ruokaosto lahjakortin k markettiin. Tai s. Niillä ei saa muuta kuin bussiliput ja ruokaa. Ei pääse huumeostoksille ellei myy sitä korttia. Ja onkivälineet sillä kalaa on ) !!
Olen persauki itsekin joten täytyy toivoa että jonon kolmannella on louvoa
Kyllä on tullut maksettua yhden köyhältä näyttävän nuoren miehen vaatimattomat ruokaostokset, neljä euroa, kun hänellä ei ollutkaan rahaa tilillä. Nuori mies oli suorastaan nolostuttavan kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli niin huonoa suomea että kirjoittajan on pakko olla päissään.
Naton trolli? Tai Ursulan.. Hoono soomi? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan maksa. Jos ei rahat riitä tai maksuväline ei toimi niin yrittää toisten uudestaan.
En minäkään odota muiden maksavan mun ostoksia vaan ne jää kassalle jos maksu ei onnistu.
Mutta sellainen yhteiskunta jossa autetaan tarvitsevaa, on kaikille parempi.
Ja kyllä sinäkin apua otat vastaan kun on pakko. Sekin päivä tulee jokaiselle, älä ylpistele. Jos et kassalla, niin jossain muussa asiassa. Vielä kun olet toimintakuntoinen voit itse yrittää auttaa muita.
No nyt on sulla pikkasen sekasin asiat. Otetaas amerikka esimerkiksi koska siellä ei yhteiskunta tue ihmisiä läheskään tarpeeksi vaan odotetaan että ihmiset auttavat toisiaan hyväntekeväisyydellä. Onko se sun mielestä haluttu tapa? Minusta ei, koskaan ei pidä luottaa yksilöiden haluun tehdä hyvää koska sitä ei ole.
Olen maksanut jos pikkuostoksia, kerran maksoin parin pikkutytön irtokarkki ostokset, puuttui 20 cnt ja kassa vaan puisteli päätään ettei nyt ole ylimääräistä kolikkoa taskussa että olis voinut jeesiä tyttöjä, se ilo niiden silmissä oli mukavaa kun maksoin, kiittivät kauniisti.
Rautatieasemalle tai jonnekin Tapulin ja Malmin torille voi laittaa voileipä pöydän ja kahvin mehun teen ja katsoa montako nälkäistä tulee . Kuin rautatien torin iltayöllä siellä nukkuvia . Tunneleissa iltamyöhään NARKOMAANEJA. On ostettu niille joskus tonnikalaa ja patonkia. Mutta niitä on myös kirkoista käynyt jotkut syöttämässä teetä ja pullaa. Nuoriso pummit käy pyytämässä saako haukata tai osan hampurilaisesta siksi ei löydä siellä enää yhtään. Piikittävät vessoissa itseään. Hämeentiellä on joku viadia narkomaanien yökahvila missä teetä ja leipää. Avustusruokia myös myydään. Kuin varastettua ruokaa. Castren on kadulla jaetaan leipiä pelastusarmeijassa. Yksi nainen teki ostoksia niin holtittomasti että puuttui 5€ no annettiin hänelle vaikka on työssäkäyvä julkkis. Yhdelle venäläiselle juutalaiselle ostettiin kaupasta ruokaa oikein lastattiin sen autoon. Oli narkomaanihuume porukkaa vinipullokin. Koska yöpyi helluntailaisen naisen asunnossa joka oli entinen prostituoitu joka söi avustusruokia Puotilassa. Siksi. Pääsi kaalikeitosta suklaalevyn ja juuston puolelle.