Maksaisitko edelläolevan ostoksia kassalla, jos hänen rahansa eivät riitä?
Itse olen pari kertaa maksanut. Toisella kertaa mummelilta jäi puuttumaan jokunen euro ja annoin ne hänelle. Toisella kertaa annoin rahaa pariin valmisruoka-ateriaan, jotka edelläoleva alkoholisoitunut mies jätti ostoksistaan pois. Hän otti ruuat pois ja jätti oluet, kun rahat eivät riittäneet, joten annoin hänelle rahaa niin että ruuatkin tulivat mukaan.
Kommentit (169)
Nuori mies oisko 9 vuotta tuli tukka märkänä bussiin harjoituksista. Myöhä ilta, lippu oli mennyt umpeen. Kuski vaan . en voi hyväksyä matkustaa ilman lippua. Kello kohta 10 ... minä maksoin ja mikä s siinä.Ei kai tuon ikäinen nuori voi kävellä kotiin pimeässä ja kylmässä.
Miten voi kuski olla noin sydämetön.
Ehdottomasti jos asiakkaana on vaikkapa lapsi tai vanhus. Jos taas aikuinen wt ostoksinaan olut tai tupakka niin en missään nimessä. En myöskään jos lihava ostamassa herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Nuori mies oisko 9 vuotta tuli tukka märkänä bussiin harjoituksista. Myöhä ilta, lippu oli mennyt umpeen. Kuski vaan . en voi hyväksyä matkustaa ilman lippua. Kello kohta 10 ... minä maksoin ja mikä s siinä.Ei kai tuon ikäinen nuori voi kävellä kotiin pimeässä ja kylmässä.
Miten voi kuski olla noin sydämetön.
Hyvin voi kävellä. Minäkin kävelin aina kaikkialle jos en ollut pyörällä. Tarhaan menin vanhemman saattelemana mutta koululaisesta asti kaikkialle yksin ja omilla lihaksilla. Myös yömyöhään pakkasessa jos oli pakko johonkin sillon mennä.
Kerran pikkutytöt olivat ostamassa itselleen tikkareita. Jotenkin olivat laskeneet rahansa väärin eikä raha riittänytkään kuin yhteen tikkariin. Maksoin toisen tytön tikkarin. Mikäs siinä. Mutta mitään elämäntapapummin röökejä, oluita tai näin en ala maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole tullut omalle kohdalleni, mutta maksaisin jos summa olisi kohtuullinen. Varsinkin vanhukset, lapset, laitapuoli (jos ostavat ruokaa), olisi ihan selvä asia.
Sanaa mieltä. Uskon siihen, että hyvä kiertää. Suomalaisen perusluonteeseen, ainakin tavallisilla suomalaisilla kuuluu auttamishalu.
Vain jos on sen näköinen että on kaljan tarpeessa
Autan just sen verran kuin mua on ikinä autettu missää asiassa.
Eli ei, en maksa enkä auta ketään.
M75
Eix se oo niinq mieste velvollisuus aina maksettava mun ostokset?
N21
"Yhteiskunnan tarjoamat palvelut kuten infra on kaikille, koko kansalle, mitenkään erittelemättä. Mutta se palvelu mikä kohdennetaan vain tietylle ryhmälle, siitä puhutaan tukena."
Ei, tuki on sellaista, mitä pitää erikseen hakea.