Maksaisitko edelläolevan ostoksia kassalla, jos hänen rahansa eivät riitä?
Itse olen pari kertaa maksanut. Toisella kertaa mummelilta jäi puuttumaan jokunen euro ja annoin ne hänelle. Toisella kertaa annoin rahaa pariin valmisruoka-ateriaan, jotka edelläoleva alkoholisoitunut mies jätti ostoksistaan pois. Hän otti ruuat pois ja jätti oluet, kun rahat eivät riittäneet, joten annoin hänelle rahaa niin että ruuatkin tulivat mukaan.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä rahoittaisi päihdeongelmaisen ruokaostoksia, jos hänen rahansa riittävät kassalla alkoholijuomien ostamiseen!
Minulta tämmöiset ongelmaiset pyysivät paria euroa että saavat iltapalaa, no ei ollut kolikoita olisin antanut, harmitti kun en älynnyt kysyä kelpaisiko esim joku paistopisteen lihapasteija, olisin voinut ostaa.
Todennäköisesti olisivat suuttuneet. Addiktit haluavat nimenomaan rahaa, jotta voivat ostaa lisää päihteitä. Tietysti sitä ei koskaan sanota suoraan, että annatko fyrkka, niin saan viinapullon.
Minulta pyysi eräs syrjäytynyt vitosta, pullosta puuttui sen verran. Annoin, kun oli rehellinen ei alkanut keksiä tarinaa, että ostaisi ruokaa. Tai saatttoihan tuo valehdella ja ostaa sittenkin makkaraa.
En maksaisi, elän itse kansaneläkkeellä ja lasken kolikoita.
Vähän riippuu. Yleensä kyllä hihnalta löytyy vähemmän tärkeitä artikkeleita jotka poistamalla rahat saattaisi hyvinkin riittää. Jos tupakka ja kalja menee muun ohi niin olkoot sitten syömättä. Tosin tästä saattaisin tehdä poikkeuksen jos henkilöllä ei selvästi ole enää mitään otetta elämästään.
Pari suomalaista miestä osti kerran joidenkin ulkolaisten n40 ostokset ja kun ihmettelin sanoi jotain että "pitäähän sitä auttaa"
Jos olisi lapsi, niin maksaisin. Ravintolassa olen joskus tarjonnut kaljan ex tempore jollekin iltavapaalla olevalle varusmiehelle. Se niiden päiväraha on sen verran surkea, että ovat olleet kiitollisia.
Olen maksanut jokusen kerran. Nuoret yleensä kysyvät, miten he voivat korvata sen. Olen sanonut, että pistävät hyväm kiertämään, kun tulee tilaisuus.
Maksan niitä ihan joka päivä aamusta iltaan vaikka minulla ei ole enää itse varaa käydä kaupassa kovinkaan usein.
Olen niitä ns. "hyvätuloisia" joilla on viiden viimeisen hallituksen mielestä ollut aina vaan varaa maksaa lisää kun veroja korotetaan.
Lopputuloksena kaikkien verojen ja ulkomaisille lahjoitettujen sääntelemättömien monopolien kuten sähkönsiirron ja -tuotannon jälkeen käteen jäävän palkan ostovoima on läntisen euroopan pohjasakkaa. Muutamat itäblokin maat kuten Puola menevät jo ohi.
Kukas maksaisi minun ostokseni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vilauttaa tissit jos se on sillä kuitattu
Kerran näytin. Kassapoika parka punastui ja pyörtyi.
Johtui varmaan siitä että olet ruma lihava mies
Olen kerran maksanut lapsille puuttuvan pienen summan ja yhdelle miehelle pienen puuttuvan summan omalta kortilta. Miehellä oli mm. äidinmaidon korvikejauhoa ostoksissa ja oli valitsemassa jotain ruokatuotetta pois ostoksista.
Olen sattunut kuulemaan kassan sanovan "puuttuu vielä eurojotainjotain" niin tuollaisen maks 3e summan voin hyvin toiselle maksaa.
Yhden kerran olen törmännyt tälläiseen ja vasta tänä kesänä. Mun edellä jonossa oli mies ja hänen edellään nuori nainen, luulisin että miepä- puolen ihminen. Osti ruokaa ja laski rahojaan kassahenkilölle ja 45 senttiä jäi puuttumaan. Edelläni ollut mies maksoi ne. Olisin voinut itsekin maksaa, mutta hän ehti ensin reagoimaan.
Ihania ihmisiä olette te, jotka olette olleet näin hyväsydämisiä ja auttaneet. Kiitos teille.
Periaatteessa kyllä, jos tulee tilaisuus ja itsellä on rahaa ja jos tajuan ajoissa. Kerran olisi ollut tilaisuus, mutta kun ostoksissa oli olutta, niin tyyppi olisi voinut jättää ne pois. Ja joutui osan jättämäänkin ja sitten sääti eri korttien kanssa... En halua tukea epäterveitä riippuvuuksia, joten en auttanut. Olutta vastaan minulla ei sinänsä ole mitään.
Juuri tänä kesänä tuli tilanne, jossa edelläni kassajonossa olleen mummon kortti ei toiminut. Se oli ilmeisesti vanhentunut, ja hän kokeili sitten toista korttia, jolla maksaminen ei myöskään onnistunut. Ei ehkä muistanut pin-koodia.
Mummo oli hämmentyneenä jo lähtemässä pois. Kysyin kassalta, paljonko summa oli, ja koska se oli vain parikymppiä, maksoin ostokset. Mummo kiitti ja sain palkaksi hyvän mielen.
Kerran yritin, mutta kassa sanoi, että toisen alkoholiostoksia ei saa maksaa. Siihen jäi alle euron, sininen Pirkka-olut.
En voinut omiinkaan sitä siirtää, koska toiselle ei saa välittää.
Kyllä jos tilaisuus tulee. Mutta alkoholia ja tupakkaa en osta, enkä anna suoraan rahaa.
Olen maksanut nukkavierulle naiselle ja lapselle joka osti karkkeja. Harmitti kun naisen ostokset oli niin vähäiset, olisi pitänyt antaa parikymppiä käteen että saa sapuskat.
Itsellä ei ole tullut ikinä tilannetta eteen, mutta voi olla etten ees aina pystyisi, kun omatkin rahat on tiukilla.
Voisin, jollain rajoituksilla (ei tupakkaa tms., valkoiselle lihaa syövälle heterolle, joitain euroja).