Maksaisitko edelläolevan ostoksia kassalla, jos hänen rahansa eivät riitä?
Itse olen pari kertaa maksanut. Toisella kertaa mummelilta jäi puuttumaan jokunen euro ja annoin ne hänelle. Toisella kertaa annoin rahaa pariin valmisruoka-ateriaan, jotka edelläoleva alkoholisoitunut mies jätti ostoksistaan pois. Hän otti ruuat pois ja jätti oluet, kun rahat eivät riittäneet, joten annoin hänelle rahaa niin että ruuatkin tulivat mukaan.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä rahoittaisi päihdeongelmaisen ruokaostoksia, jos hänen rahansa riittävät kassalla alkoholijuomien ostamiseen!
Minulta tämmöiset ongelmaiset pyysivät paria euroa että saavat iltapalaa, no ei ollut kolikoita olisin antanut, harmitti kun en älynnyt kysyä kelpaisiko esim joku paistopisteen lihapasteija, olisin voinut ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä rahoittaisi päihdeongelmaisen ruokaostoksia, jos hänen rahansa riittävät kassalla alkoholijuomien ostamiseen!
Minulta tämmöiset ongelmaiset pyysivät paria euroa että saavat iltapalaa, no ei ollut kolikoita olisin antanut, harmitti kun en älynnyt kysyä kelpaisiko esim joku paistopisteen lihapasteija, olisin voinut ostaa.
Todennäköisesti olisivat suuttuneet. Addiktit haluavat nimenomaan rahaa, jotta voivat ostaa lisää päihteitä. Tietysti sitä ei koskaan sanota suoraan, että annatko fyrkka, niin saan viinapullon.
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa jos olis joku hyvän näköinen pimu siinä. Mutta kyllä vähintää pitäs sitte ottaa suihin
Näinkin alhaisia ihmisiä löytyy vielä. Eivät ole maailman ongelmat pehmentäneet.
Kyllä voisin ja olen joskus maksanutkin, kun joltain on pieni summa jäänyt puuttumaan. En ole mitenkään erityisen varoissani itsekään, joten mitään isompia summia ei kyllä ole varaa muiden puolesta maksella. Tekeehän se aina pahaa katsella, jos jonkun ostoksista osa jää kassalle, kun rahat ei riitäkään.
Kyllä, kerran kaupan eteisessä siistin näköinen vanha mies pyysi 2 euroa, että saa ostaa ruokatiskiltä palan grillattua broileria. Minulla ei ollut käteistä, mutta sanoin että hakee sen ruuan ja tuo kassalle, niin maksan siinä kortilla. Hän lähti iloissaan, toi kanakoiven ja pienen rasiallisen coleslaw-salaattia ja maksoin ne.
Asun varuskuntapaikkakunnalla ja joskus kassalla varusmiehillä ei rahat riitä. Olen silloin maksanut poikien ostokset leirille, makkaraa ja suklaapatukoita.
Ei ole tullut tilaisuutta, mutta kyllä ehdottomasti maksaisin ja auttaisin jos voisin. Olen hyvätuloinen ja laitan muutenkin säännöllisesti hyväntekeväisyyteen.
On noita muutamia tapauksia ollut. Viimeksi maksoin pikkupojan ostoksista jonkun euron kun hänellä jäi vajaaksi. Oli kotoa lähetetty kauppaostoksille, kun ostoksina oli leipää, maitoa jne. Huomaa että monella on rahat vähissä
En koska lasken usein senttejä, että saan ruoat edes itselle. Jos olisi rahaa enemmän, niin sitten voisin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Annoin kerran eräälle miehelle muutamia kolikoita parkkimittariin, kun mittari ei hyväksynyt korttia (mittarissa vika) jä hänellä oli pieni taapero autossa, joka pyrki koko ajan ulos. Mies ei voinut jättää lasta lähteäkseen hakemaan jostakin kolikoita. Kiitollinen oli.
Ja lasta ei olisi voinut ottaa mukaan syystä, että?
En. Olen se mummeli, jonka rahat eivät riitä. Mutta en kyllä antaisi toisen asiakkaan maksaa puuttuvaa summaa, vaan jättäisin sen heräteostossuklaan ostamatta. Silloin rahani riittävät.
Vierailija kirjoitti:
On noita muutamia tapauksia ollut. Viimeksi maksoin pikkupojan ostoksista jonkun euron kun hänellä jäi vajaaksi. Oli kotoa lähetetty kauppaostoksille, kun ostoksina oli leipää, maitoa jne. Huomaa että monella on rahat vähissä
Tosi kurja tilanne lapsen kannalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olisivat suuttuneet. Addiktit haluavat nimenomaan rahaa, jotta voivat ostaa lisää päihteitä. Tietysti sitä ei koskaan sanota suoraan, että annatko fyrkka, niin saan viinapullon.
Ei ollut sen kaupan lähellä alkoa, mutta epäilen että olivat läheisestä asunnottomien asuntolasta. Eivät olleet mitenkään sekaisin, ja kohteliaasti kysyivät, olivat kyllä myöhässä asuntolan iltapalalta ja kello oli yli yhdeksän eli tuskin olisivat loukkaantuneet.
Ehdottomasti maksaisin, jos olisi selvästi tilanne, että se olisi tarpeen. Olen joskus niin tehnytkin, kun edellä oli lapsi, jolla ei raha riittänytkään.
Voisin.
Kerran meinasin maksaa jonkun mummon pienet ostokset, mutta mummo suuttui.
Kerran ostin, kun yksi tyttö pyysi ostamaan.
Tulin joskus hakatuksi ja lompakko vietiin, kavin laakarissa toisella puolella kaupunkia ja tilasin kannykkalipun bussi in. Kuski keksi, että ei Kelpaa tuolle linjalle oli keskitalvi ja olin henkisesti aivan poissa, joku rouva maksoi minulle lipun kun koitin kuskille selittaa.
Tuollaisen kylla muistaa lopun elamaa. Aina autan kaikkia juoppojakin jos pyytavat euroa tjms.
Meidän lähikaupassa käy näin ihan päivittäin, siellä ostetaan aina joku 5-6 tuotetta, eli aski tupakkaa, pari olut tölkkiä ja sitten jotain muita elintarvikkeita.
Ja aina tapahtuu sama juttu, ensin se maitotölkki lähtee pois, sitten joku paahtoleipä, sitten joku karkki aski ja lopulta siihen jää se tupakka aski ja ne oluet ja sitten kortti hyväksyy sen ostoksen.
Ja siis en auta näitä kun ne laittavat väärät asiat tärkeys järjestykseen ja todistavat siinä asenteensa, jota en arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Voin vilauttaa tissit jos se on sillä kuitattu
Kerran näytin. Kassapoika parka punastui ja pyörtyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin kerran eräälle miehelle muutamia kolikoita parkkimittariin, kun mittari ei hyväksynyt korttia (mittarissa vika) jä hänellä oli pieni taapero autossa, joka pyrki koko ajan ulos. Mies ei voinut jättää lasta lähteäkseen hakemaan jostakin kolikoita. Kiitollinen oli.
Ja lasta ei olisi voinut ottaa mukaan syystä, että?
Olisi ollut hankalaa ja vaarallista lähteä häntä kantamaan liukkaalla kadulla Tampereella ronganpuistossa ja etsimään jotain ravintolaa tai yritystä, jossa suostuttaisiin vaihtamaan kolikoita. Automaatistahan niitä ei saa. Kaiken lisäksi joku Parkkipete olisi laputtanut auton sillä aikaa. Kun itsellänikin on useita lapsia, tämä oli pieni vaiva minulle.
Kerran mies pyysi rahaa makkaraan kaupan edessä. Sanoin, etten rahaa anna, mutta voin ostaa makkaran. Vein hk:n sinisen lenkin miehelle, kiitteli kovasti.