Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitko edelläolevan ostoksia kassalla, jos hänen rahansa eivät riitä?

Vierailija
14.08.2025 |

Itse olen pari kertaa maksanut. Toisella kertaa mummelilta jäi puuttumaan jokunen euro ja annoin ne hänelle. Toisella kertaa annoin rahaa pariin valmisruoka-ateriaan, jotka edelläoleva alkoholisoitunut mies jätti ostoksistaan pois. Hän otti ruuat pois ja jätti oluet, kun rahat eivät riittäneet, joten annoin hänelle rahaa niin että ruuatkin tulivat mukaan. 

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu. 

Vierailija
22/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus pienen summan maksanut. Kerran maksoin muovikassin, kun unohti. Olis pitänyt hänen kortilla kassi maksaa, annoin kolikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin maksaa, kerran oli tilanne jossa en hoksannut reagoida tarpeeksi nopeasti tämmöisessä tapauksessa (joku viidenkympin ruokalahjakortti ei toiminutkaan) ja harmittaa vielä parin vuoden päästäkin oma hitauteni.

Sama. Monta vuotta kaihertanut sydäntä tilanne, kun kassajonossa edessäni ollut pieni tummaihoinen poika oli ostamassa kaksi tikkaria, itselleen ja siskolleen. Rahat ei riiittäneetkään, joten toinen tikkari jäi ostoksista pois. Ja minä vain katsoin, mietin tilannetta, MUTTA EN TAJUNNUT TOIMIA!! Vasta viiveellä välähti, että mun olis pitänyt se toinen tikkari maksaa. Ja mikä vuosien katumus ja suru!!

Vierailija
24/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran antanut edellä asioivalle tyypille pari euroa, jotka sillä jäi puuttumaan loppusummasta.

Vierailija
25/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, ihan oikeasti auttakaa ja tukekaa toisianne. Maissa joissa on enemmän yhteisöllisyyttä mutta myös köyhyyttä, näin on ollut tapana aina. Suomessa on pitempään totuttu siihen ettei tarvi muista välittää ja yhteiskunnan velvollisuus huolehtia, mutta se systeemi on rapautettu pahemman kerran ja silloin vaikeassa tilanteessa olevat ovat todellakin pulassa. Seuraan täällä ulkomailla ja olen itsekin mukana sivustoilla joissa joku hyväntekijä ja järjestö esimerkiksi etsii ja sisustaa kodin kodittomalle tai hyvin huonoissa oloissa asuvalle perheelle, seuraa edelleen että saavat ruokaa ja nämä lahjoitusvaroista. Tietysti mennään paikan päälle ja selvitetään että ovat oikeasti tarpeessa. Siihen saakka että Suomessa saadaan asiat järjestykseen, toivoisin enemmän välittämistä ja auttamista sielläkin.

Vierailija
26/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta, rahamäärästä ja tarvitsijasta. Itselläkin tekee tiukkaa, joten ei tosiaan ole varaakaan maksella toisten ostoksia.

Kerran maksoin edellä olleen tuotteet vahingossa: hänellä oli vaikka mitä, mutta kortti ei toiminut tai siinä oli jotain muuta hämminkiä. Hän keräsi tavarat, lähti viemään niitä paikoilleen ja ihmettelin hieman sitten omaa loppusummaa, kun oli niin korkea (itsellä ostoksia taisi olla 10 euron edestä, kun maksoin ajattelematta noin 30 €). Onneksi olin ottanut kuitin ja siitä kassapäädystä menin heti takaisin. Myyjä oli unohtanut tyhjentää edellisen asiakkaan tapahtuman ja oli veloittanut sen ja omat ostokseni.

Vierailija
27/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Lapsi voi olla poikkeus, mutta aikuisen kohdalla sellaisen tekeminen ei ole mun näkökulmastani auttamista vaan kannustamista että kannattaa toimia vastuuttomasti tulevaisuudessakin.

Vierailija
28/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran maksanut, ihan pienistä hiluista on ollut kyse ja liikenteessä on ollut joko vanha ihminen tai lapsi pyörittelemässä senttejä. Ei ole iso juttu olla avuksi.

Vierailija
29/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut muutaman euron. Oli kanssa syrjäytynyt. Sai kissalle ruokaa ja sen oman hernekeittopurkin.

Vierailija
30/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran maksanut, kerran vanhuksen ruokaostoksen ja kerran lapsen lelupakkauksen, kun äitinsä tilillä ei ollut tarpeeksi katetta. On ilo kun voi auttaa oikeasti apua tarvitsevaa.

Vierailija
31/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. On olemassa todella kieroja ihmisiä, jotka tekisivät tuota ainoastaan ihmisten sinisilmäisyyden takia, eivät siksi, ettei rahat riitä. 

Vierailija
32/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin kerran junassa liputtoman nuoren lipun.

Miksi? Nyt nuori olettaa että hänelle kannetaan kaikki eteen hopeatarjottimella. Teit karhunpalveluksen

Vierailija
33/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa kaikkea muuta paitsi alkoholia tms.

Vierailija
34/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kerran jotain euron kun lapselta puuttui,isompia summia en välttämättä pystyisi maksamaan

Vierailija
35/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväperseisen fitnespimun tapauksessa kyllä

Vierailija
36/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä rahoittaisi päihdeongelmaisen ruokaostoksia, jos hänen rahansa riittävät kassalla alkoholijuomien ostamiseen!

Vierailija
37/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen maksanut, henkilöltä puuttui 9€, työnsi rattaita ja ostokset oli vaipat ja vauvan ruokaa.

Sanoin että säästä omat rahat.

M45

Vierailija
38/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vilauttaa tissit jos se on sillä kuitattu

Vierailija
39/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä vuosia sitten maksoin tuntemattomien lasten ostoksista osan. 

En muista mitä oli ja paljonko. Kymmeniä pennejä kai.

Enkä ole pedofiili tai muutenkaan perusta lapsista. Tai aikuisista.

Minun pojan vei joku mummo karkki osastolle valitsemaan suklaapatukan, kun vinkui sitä kaupassa, oli kyllä ihan oman mummon eli minun äidin luona just syönyt suklaata liikaa. Sanoin tälle mummolle, että just on syönyt suklaata jo tarpeeksi, mutta otti vaan poikaa kädestä kiinni ja menivät valitsemaan sen suklaa patukan. Mutta miten estelet, poika sentään kiitti 

Vierailija
40/169 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kerran eräälle miehelle muutamia kolikoita parkkimittariin, kun mittari ei hyväksynyt korttia (mittarissa vika) jä hänellä oli pieni taapero autossa, joka pyrki koko ajan ulos. Mies ei voinut jättää lasta lähteäkseen hakemaan jostakin kolikoita. Kiitollinen oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi