Jos olet jo yli 70-vuotias, niin kannattaisiko sinunkin jo aloittaa KUOLINSIIVOUS
Ei jäisi sitten perillisille niin paljon hommia. Jätät vain todella tarpeelliset tavarat. Se helpottaa tavaraähkyä ja tulee kevyt olo.
Katos, lähtö tossa iässä voi tulla ihan koska tahansa ja ihan mistä syystä tahansa kun kroppa alkaa rapistua joka puolelta kovaa vauhtia.
Kommentit (151)
Miksi pitäisi aloittaa 15 vuotta etuajassa? (km elinaikaodote 84v )
Vierailija kirjoitti:
Sä voit poistua jo huomenna. Mieti sitä
Parsa että testamentit ja muut paprut on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuossa ajassa ehtii uusiin naimisiin ja tehdä vaikka mitä. Miehet vielä tekee lapsiakin, ihan valtion korkeinta johtoakin, on huomattu onnistuvan.
Minullakin on tehty, olen 40-vuotias. Olisiko mitään nolompaa kun sisarukset joutuvat löytämään kaikki oudot seksilelut! Plus päiväkirjaan kirjoitetut yksityisasiat!
Kyllä pidän huolta siitä, että perillisten ei tarvitse tapella perinnöstä eikä kukaan jää kaipaamaan.
Tämä on paras lahja lapsille jonka voin vielä antaa. Hieman hankaluutta aiheuttaa se, koska pitäisi alkaa se ryyppääminen. Henki kun voi lähteä jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vain. Elämme elääksemme, emme kuollaksemme. Kuolema ei ole kuolleen murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks kukkakaali käy, en tykkää parsasta`?
Aloitin uuden harrastuksen. Kierrän kirpputoreja ja sijoitan eläkkeeni sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pidän huolta siitä, että perillisten ei tarvitse tapella perinnöstä eikä kukaan jää kaipaamaan.
Tämä on paras lahja lapsille jonka voin vielä antaa. Hieman hankaluutta aiheuttaa se, koska pitäisi alkaa se ryyppääminen. Henki kun voi lähteä jo tänään.
Ne tappelee silti. Terv. kaiken nähnyt
Mitä te tekisitte päiväkirjojen kanssa?
En tee mitään kuolinsiivouksia. Minulla on parempaa tekemistä ja perillisiä ei ole. Ok-talossa on tilaa pitää kaikki tavarat niinku ne on. Turhaa höpötystä kuolinsiivouksesta, kuolla voi nelikymppinenkin tänään tai huomenna.
Jokainen sukupolvi ansaikoon itse omaisuutensa, rahansa, romunsa. Mitä siitä tulisi jos kaikki kipattaisiin lapsille valmiina? Se olisi yhteiskunnan / siviilisaation romahdus jos kaikki alkaisi elää perinnöllä.
Parasta tuhlata itse omaisuus kun voi. Matkustella, harrastaa, nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Hävitin pahimmat. Ne viattomat ala-asteen päiväkirjat säästin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen sukupolvi ansaikoon itse omaisuutensa, rahansa, romunsa. Mitä siitä tulisi jos kaikki kipattaisiin lapsille valmiina? Se olisi yhteiskunnan / siviilisaation romahdus jos kaikki alkaisi elää perinnöllä.
Parasta tuhlata itse omaisuus kun voi. Matkustella, harrastaa, nauttia.
TÄMÄ! En minäkään vihaa jälkeläisiä niin paljon, että tekisin heidät heikoksi antamalla helpon elämän.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kasikymppisenä enää jaksa käydä kaikkia koko elämänsä kerättyjä tavaroita läpi, metrien korkuisia lehtipinoja, toiset pinot pestyjä jugurttikuppeja, parvekkeella käyttöä odottavat 20 vuotta vanhat jauhot ja muut elintarvikkeet jne. Mitä nyt kuolleiden kotoa tuppaa löytyä.
Kuolinsiivous tarkoittaa sitä, että siivoaa roskat pois kämpästä kun vielä jaksaa, ja tekee siitä itselleen helposti hallittavan, ettei tavarat pinoista kaadu päälle kun vähän horjahtaa, eikä niitä tärkeitä papereita tarvitse aina etsiä päiväkausia, eikä tarvitse säilöä kyllä korjausta odottavia vanhoja vaatteitakaan, koska jos et viisikymppisenä niitä korjannut, et tee sitä kasikymppisenäkään. On se vanhuus paljon mukavampi viettää siistissä asunnossa jossa ei ole vaaratilanteita aiheuttavia ylimääräisiä tavaroita, ja siivoaminen on helppoa kun ei ole miljoonaa kippoa ja kuppia paikat väärällään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne voi säilyttää. Se on tärkeää tietoa jälkeläisille vielä sadan tai kahden sadan vuoden kuluttua. Mieti nyt itse miten jännittävä olisi lukea minkälaista elämä oli sata vuotta sitten oman sukulaisen silmin ja kokemana. Jos siellä nyt jotain salaisuuksia on, niin mitä sitten? Et sinä kuolleena voi hävetä sitä että joku saa tietää sun seksileluista tai muista salaisuuksista.
Olen 66. On tehty jo.