Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet jo yli 70-vuotias, niin kannattaisiko sinunkin jo aloittaa KUOLINSIIVOUS

Vierailija
14.08.2025 |

Ei jäisi sitten perillisille  niin paljon hommia. Jätät vain todella tarpeelliset tavarat. Se helpottaa tavaraähkyä ja tulee kevyt olo.

Katos, lähtö tossa iässä voi tulla ihan koska tahansa ja ihan mistä syystä tahansa kun kroppa alkaa rapistua joka puolelta kovaa vauhtia.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näköjään ollut tässä ketjussa aikaisemminkin:

Tein äitini kuoleman jälkeen tehtyäni perunkirjoituksen ja kun siitä siirryin selvittämään omat tavarani. Ongelma on vain se että jos on itse vielä aktiivinen ja harrastaa kaikenlaista niin niistä kertyy myös tavaraa ja siitä ei voi päästä eroon koska se tarkoittaisi että lopettaa elämisen eikä enää tee mitään. Sehän ei käy päinsä. 75v.

Vierailija
142/150 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 64, ei omia lapsia. Säästän kaiken, mikä tuo iloa itselleni. Saa jälkipolvi päättää ihan vapaasti jäämistöni kanssa, en kai minä sitä pilven reunalta näe.

En todellakaan sure kuolinsiivousta! Elän ja iloitsen.

Sama tilanne. Voivathan sisarusteni lapset kieltäytyä vastaanottamasta perintöä kokonaan, jos tavaroiteni poisheittäminen ja asunnon myyminen on heille liian vaivalloista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on tehty..kiinteistöt ,joiden arvo nousee ,on lahjoitettu lapsille  ( pienempi lahjavero nyt ,kuin sitten jos arvo on noussut ,ja joutuu maksamaan perintöveron). Testamentti tehty, liian vanhat paperit hävitetty. 

jäljellä on arvokodit, normi huonekalut, käyttöastiat ja vaatteet. Vähän tavaraa varastossa ,jotka voi viedä jäteasemalle päivässä.ikää meillä 78v., 

Vierailija
144/150 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani n.40-vuotias minulta tutkittiin mahdollista vaikeaa syöpäsairautta. Huoli osoittautui turhaksi, mutta olin tehnyt kuolinsiivousta. Halusin säästää sukulaisteni vaivoja, ja olen pitänyt noista ajoista lähtien huolen, etten haali turhaa roinaa. Testamentti- ja edunvalvonta-asiat kunnossa. Kukaan ei tiedä päiviensä määrää edes nuorella iällä.

Vierailija
145/150 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani n.40-vuotias minulta tutkittiin mahdollista vaikeaa syöpäsairautta. Huoli osoittautui turhaksi, mutta olin tehnyt kuolinsiivousta. Halusin säästää sukulaisteni vaivoja, ja olen pitänyt noista ajoista lähtien huolen, etten haali turhaa roinaa. Testamentti- ja edunvalvonta-asiat kunnossa. Kukaan ei tiedä päiviensä määrää edes nuorella iällä.

Joku joutuu setvimään tavaroita. Onpa ihan helvetin karmeaa.

Vierailija
146/150 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin uuden harrastuksen. Kierrän kirpputoreja ja sijoitan eläkkeeni sinne.

Eli haalit sitä tavaraa lisää... Päinvastaista kuolinsiivoukselle.

Vierailija
147/150 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi aloittaa 15 vuotta etuajassa? (km elinaikaodote 84v )

Sä voit poistua jo huomenna. Mieti sitä

Parsa että testamentit ja muut paprut on kunnossa.

Kuka vain. Elämme elääksemme, emme kuollaksemme. Kuolema ei ole kuolleen murhe.

On täällä kommenttien joukossa viisauttakin; erittäin harvinainen näky palstalla 😄

Vierailija
148/150 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perintöä kärkkyvät jälkeläiset saavat itse kämpän tyhjentää ja myydä.  Jotakin sentään pitää sen eteen tehdä.  Ei mitään ilmaista rahaa.  Tyhjensimme juuro 90-kymppisten vanhempien omakotitalon, jossa oli asuttu 60 vuotta, kaikki säästetty. mitään ei koskaan heitetty pois.  Työ vei 8:lta hengeltä 10 päivää, mutta kyllä kannatti.

Vierailija
149/150 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo 50+ raivaamaan romuja. Tarkoitus olisi muuttaa tästä neliöstä kolmioon. Ja pitäisi riittää 1 kellarikomero kun nyt on 2 😅

Vierailija
150/150 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi aloittaa 15 vuotta etuajassa? (km elinaikaodote 84v )

Ei sitä kasikymppisenä enää jaksa käydä kaikkia koko elämänsä kerättyjä tavaroita läpi, metrien korkuisia lehtipinoja, toiset pinot pestyjä jugurttikuppeja, parvekkeella käyttöä odottavat 20 vuotta vanhat jauhot ja muut elintarvikkeet jne. Mitä nyt kuolleiden kotoa tuppaa löytyä.

Kuolinsiivous tarkoittaa sitä, että siivoaa roskat pois kämpästä kun vielä jaksaa, ja tekee siitä itselleen helposti hallittavan, ettei tavarat pinoista kaadu päälle kun vähän horjahtaa, eikä niitä tärkeitä papereita tarvitse aina etsiä päiväkausia, eikä tarvitse säilöä kyllä korjausta odottavia vanhoja vaatteitakaan, koska jos et viisikymppisenä niitä korjannut, et tee sitä kasikymppisenäkään. On se vanhuus paljon mukavampi viettää siistissä asunnossa jossa ei ole vaaratilanteita aiheut

Voi kun mun äiti tämän tajuaisi. Joku vuosi sitten vielä puhui kuinka aikoo heittää tavaraa pois, nyt muistin heikennyttyä oikein selvittää kuinka MITÄÄN ei voi heittää pois kun koskaan ei tiedä ja kaikessa on muistoja. Vesipullojen korkit löytyi viimeksi jostain rasiasta??? Ja sitten valittaa kun mitään ei löydä. Tulee olemaan kamalaa siivota se talo kun jostain random taskusta saattaa löytyä piilotettu koru tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi