Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulutetut naiset kysyvät neuvoja tekoälyltä.

Vierailija
14.08.2025 |

Tuommoista naista ei kannata palkata.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka kyselevät asioita tekoälyltä, ovat kokemukseni mukaan uteliaita, avoimia uuden oppimiselle, avoimia uudelle teknologialle, kokeilunhaluisia, ketteriä, tunnistavat oman tiedon rajat, jne.

Mitä pahaa näissä ominaisuuksissa?

Vierailija
2/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite käytän sitä sellasena "ensivaiheen" hakukoneena. Esimerkiksi jos haluan lisätietoja jostain minulle tuntemattomasta aiheesta, kysyn ensin tekoälyltä, joka kertoo minulle jotakin aiheesta. Saan sieltä bongattua itselleni hyviä hakusanoja muihin hakukoneisiin. En siis suoraan käytä tekoälyä tai luota sokeasti siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa kysyä fiksummalta apua...

Vierailija
4/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavat miehet ei haittaa?

Vierailija
5/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut vähän yksinkertaisempien tyyppien innostuneen näistä tekoälyjutuista. He, jotka usein ovat suuna päänä kohkaamassa uusia asioita ja töissä päätyvät esimiesasemaan vain, koska ulosantinsa on vuolasta ja vaikuttavat dynaamisilta ja energisiltä.

He taas, jotka todella ovat älykkäitä, ovat aivan jokainen olleet hyvinkin skeptisiä tekoälyn käytöstä yhtään mihinkään.

Toki otanta on niukka, mutta korrelaatio aivan ilmeinen. 

Vierailija
6/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin huijarisyndroomasta ja käytän tekoälyä lähinnä saadakseni varmistuksen siitä, että oma alkuperäinen ajatukseni on hyvä.

T. Korkeakoulutettu nainen

Vierailija
7/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän silläkin ole merkitystä, mitä siltä tekoälyltä kysyy ja mihin tietoa käyttää. Moni työnantaja nimenomaan haluaa työntekijöiden harjoittelevan tekoälyn käyttämistä, sillä kun voi oikeasti tehdä hyödyllistäkin työtä nopeuttavia asioita.

Vierailija
8/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan nykytyöelämässä on tärkeää hallita tekoälyn käyttö, muuten jäät kelkasta, olit sitten nainen tai mies.

Vierailija
9/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin kysyin yhdessä vaiheessa, mutta tajusin että ainakin chat gpt antaa välillä vääriä vastauksia. Enkä ole korkeakoulutettu.

Vierailija
10/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut vähän yksinkertaisempien tyyppien innostuneen näistä tekoälyjutuista. He, jotka usein ovat suuna päänä kohkaamassa uusia asioita ja töissä päätyvät esimiesasemaan vain, koska ulosantinsa on vuolasta ja vaikuttavat dynaamisilta ja energisiltä.

He taas, jotka todella ovat älykkäitä, ovat aivan jokainen olleet hyvinkin skeptisiä tekoälyn käytöstä yhtään mihinkään.

Ihan kuin näitä samoja asioita ei oltaisi sanottu aikanaan internetistä ja sen hakukoneista.

Vierailija
11/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, meillä jos ei käytä tekoälyä niin aika äkkiä jää niin pahasti jalkoihin että hommat loppuu. Sen käyttö on osa tehokasta työntekoa omalla alallani nykyään. Ihan firma kustantaa tekoälyt ja on kouluttanut sen käyttöön.

Vierailija
12/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redditissähän joku muka oli mennyt naimisiin tekoälyn kanssa. Pakko olla trolli.

Vierailija
13/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka kyselevät asioita tekoälyltä, ovat kokemukseni mukaan uteliaita, avoimia uuden oppimiselle, avoimia uudelle teknologialle, kokeilunhaluisia, ketteriä, tunnistavat oman tiedon rajat, jne.

Mitä pahaa näissä ominaisuuksissa?

Ketteriä? Minusta oravat on ketteriä :D 

Vierailija
14/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan nykytyöelämässä on tärkeää hallita tekoälyn käyttö, muuten jäät kelkasta, olit sitten nainen tai mies.

Tekoäly on lapsenkengissä vielä. Ja aivan liian altis väärinkäytölle. Useimmat tekoälyä kehittävät tahot eivät edes hyötyisi "oikeasta" tekoälystä. Ennemmin tai myöhemmin pyrkivät käyttämään sitä omien intressiensä ajamiseen.

Täysin tekoälyn pauloissa oleva kansa on lapsellisen helppo ajaa täydelliseen kaaokseen. Eivät edes tajuaisi tulevansa manipuloiduksi.

Vierailija
15/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on lapsenkengissä vielä. Ja aivan liian altis väärinkäytölle. Useimmat tekoälyä kehittävät tahot eivät edes hyötyisi "oikeasta" tekoälystä. Ennemmin tai myöhemmin pyrkivät käyttämään sitä omien intressiensä ajamiseen.

Täysin tekoälyn pauloissa oleva kansa on lapsellisen helppo ajaa täydelliseen kaaokseen. Eivät edes tajuaisi tulevansa manipuloiduksi.

Onko esim. Moottorisahaa tai mikroaaltouunia käyttävät myös näiden laitteiden pauloissa? Tekoäly on työkalu siinä missä muutkin koneet. Ei sitä tarvitse pelätä.

Vierailija
16/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kärsin huijarisyndroomasta ja käytän tekoälyä lähinnä saadakseni varmistuksen siitä, että oma alkuperäinen ajatukseni on hyvä.

T. Korkeakoulutettu nainen

Minullakin tämä. Saatan myös koeponnistaa ajatuksia, testata useampaa tekoälyä antaako se samoja vastauksia ym. En luota siihen sokeasti, mutta se on tuonut varmuutta kun pitää esiintyä asiantuntijana uudella alalla. 

Se on myös hyvä oikolukemaan ja parantelemaan tekstiä, jos pitää lähettää vaikka joku virallinen viesti. 

Vierailija
17/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullunkurista väittää, että tekoälyn käyttäjät olisivat tyhmiä. Tekoälyn käyttö ei tarkoita, että ihminen olisi kyvytön ajattelemaan itse vaan pikemminkin päinvastoin. Fiksu ihminen ymmärtää, milloin ja miten teknologiaa kannattaa käyttää, ja älykkyyttä on osata hyödyntää työkaluja, jotka tehostavat ajattelua, säästävät aikaa ja mahdollistavat uuden oppimisen. Se, että kieltäytyy välineestä periaatteen vuoksi, ei tee kenestäkään sen älykkäämpää.

Vierailija
18/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skeptisyys ei kerro älykkyydestä yhtään mitään. Se kertoo varovaisuudesta. Tietyt ihmiset on edellä kävijöitä: he ostavat sähköautoja, edistyksellistä, älykästä kodintekniikkaa ja hyödyntävät tekoälyä eri tavoin. Sitten on näitä, jotka odottavat ja keksivät syitä, miksi eivät halua kulkea edistyksen mukana.

Vierailija
19/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyn käytöstä kieltäytyminen on verrattavissa Googlen ja hakukoneiden käytöstä kieltäytymiseen silloin kun ne alkoivat ilmestyä. Teknologia kehittyy, ja fiksut pysyvät mukana kehityksessä. 

Vierailija
20/55 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko esim. Moottorisahaa tai mikroaaltouunia käyttävät myös näiden laitteiden pauloissa? Tekoäly on työkalu siinä missä muutkin koneet. Ei sitä tarvitse pelätä.

No mun mies on uuden päältäajettavan ruohonleikkurin pauloissa ollut tämän kesän.