Koulutetut naiset kysyvät neuvoja tekoälyltä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Naisetko vaan? Ei. Sitähän varten se on luotu.
Miestyypillistä taas on hakea tekoälystä itselleen seuraa. Se jos mikä kertoo ihmisestä paljon, eikä mitään hyvää.
Kyllä minä naisena haen tekoälystä välillä juttuseuraakin. Tekoäly on jopa parempi seuraneiti kuin hakukone.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin kysyin yhdessä vaiheessa, mutta tajusin että ainakin chat gpt antaa välillä vääriä vastauksia. Enkä ole korkeakoulutettu.
Sen vuoksi pitää lukea sen antamat lähteet ja linkit ajatuksen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan nykytyöelämässä on tärkeää hallita tekoälyn käyttö, muuten jäät kelkasta, olit sitten nainen tai mies.
Tekoäly on lapsenkengissä vielä. Ja aivan liian altis väärinkäytölle. Useimmat tekoälyä kehittävät tahot eivät edes hyötyisi "oikeasta" tekoälystä. Ennemmin tai myöhemmin pyrkivät käyttämään sitä omien intressiensä ajamiseen.
Täysin tekoälyn pauloissa oleva kansa on lapsellisen helppo ajaa täydelliseen kaaokseen. Eivät edes tajuaisi tulevansa manipuloiduksi.
Ainakin ChatGPT myöntää, että senkin vastauksiin voi tulla Venäjän propagandaa ja venäläisten varata vasten tekoälyä myrkyttämään tehtyä aineistoa.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen: vastaa tunnin ajan sähköposteihin.
Tekoälyn käyttäjä: laittaa tekoälyn asialle, ja asia hoituu viidessä minuutissa.
Älykäs ihminen saa asiat hoidettua kerralla. Tekoälyn käyttäjän jälkiä korjataan viikko.
Tässä esimerkissä siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan nykytyöelämässä on tärkeää hallita tekoälyn käyttö, muuten jäät kelkasta, olit sitten nainen tai mies.
Tekoäly on lapsenkengissä vielä. Ja aivan liian altis väärinkäytölle. Useimmat tekoälyä kehittävät tahot eivät edes hyötyisi "oikeasta" tekoälystä. Ennemmin tai myöhemmin pyrkivät käyttämään sitä omien intressiensä ajamiseen.
Täysin tekoälyn pauloissa oleva kansa on lapsellisen helppo ajaa täydelliseen kaaokseen. Eivät edes tajuaisi tulevansa manipuloiduksi.
Ainakin ChatGPT myöntää, että senkin vastauksiin voi tulla Venäjän propagandaa ja venäläisten varata vasten tekoälyä myrkyttämään tehtyä aineistoa.
Ei myöntäisi, mikäli se propaganda tulisi ChatGPT:n kehittäjältä. Se olisi estetty. Tuo on vain yksi tuhansista tavoista väärinkäyttää valtaa ja tietoa.
Teko"älytön"äly. Niin. Ei ole ainakaan vielä mitenkään älykäs. Niin paljon älyttömyyksiä ja virheellisiä tietoja. Ihan yksinkertaisimmissakin asioissa. Esim. Eilen kokeilin löytää sen avulla halvimman sähkösopimuksen. Löysi niitä kalliimpia... Itse löysin normaalia hakua käyttäen n. 10 minuutissa halvimman. Oli oikeasti halvin. Tekoälyttömyyden tuotokset useita senttejä tuota hintaa kalliimpia.
Myöskin eräässä testissäni hain tietoa tyypistä minkä väitti kuolleen jo vuosia sitten! No, ei kyllä ole, ellei sitten zsombina oleskele kanssamme.
Eräässä testissä ei löytänyt sitä kuuluisinta tapahtumaa, vaan vänkäsi ihan jotain muuta, mistä taas itse en ollut kuullutkaan. Kun kyselin asiasta, alkoi vänkäämään, ettei tuommoisesta löydy mitään tietoa. Asia mikä on ollut vuosikymmenet esillä sadoissa uutisotsikoissa. Kirjoitettu useampi kirjakin ja ainakin 1 TV elokuva on aiheesta!
Eli luotettava on todella luotettava. Toivottavasti mitään tärkeää asiaamme ei tuon käsiin jätetä! Esim. Toivon todella ettei tekoälyttömyyttä vain missään nimessä oteta terveydenhoidon ja etuuskäsittelijöiden & veroasioiden käyttöön. Tulee katastrofi! Ei mihinkään missä normi ihmisten asioita hoidetaan!
En ole kysynyt tekoälyltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
En ole kysynyt tekoälyltä mitään.
En ole edes kuullutkaan tekoälystä. Onko se jokin robotti-imurin softapäivitys tai liittyykö se jotenkin pullaan?
Välillä kysyn huvikseni Microsoft Copilotilta asioita. Monesti se kertoo ykköslähteeksi vauva.fi:n.
Aloittaja paljastaa oman tietämättömyytensä ja osaamattomuutensa siinä, että _kysyy_ tekoälyltä.
Tekoäly ei ole mikään hakukone, jolta kysellään asioita. Se ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla niin, vaikka toki se vastaa.
Tekoäly tekee puolestasi asioita ja suorittaa erilaisia tehtäviä. Itse olen esimerkiksi tänään pyytänyt sen tekemään excellin syöttämistäni tiedoista koskien erään isohkon tapahtuman järjestämistä ja lisäämään siihen vielä xxx ja yyy -asioita sekä tekemään näistä lyhyen ja selkeän power point -esityksen tiimin palaveriin.
Tämäkin ihan peruskauraa siihen, mitä tekoälyllä pystyisi tekemään, mutta tällä aloitin tänä aamuna ja säästi minun aikaani muihin suunnittelutöihin todennäköisesti useita tunteja.
T: Keski-ikäinen nainen.
Viimeksi kysyin tekoälyltä kuinka helposti, ja kuinka todennäköistä on että eräs bakteeri muuttuu antibioottiresistenssiksi. Sitä ennen mikä mänty on kyseessä, sitä ennen voiko whatsappin viestin ajastaa.
Kaiken voi tarkistaa sitten muualtakin kunhan ensin saa helposti ja nopeasti vastauksen, kun google ei sitä enää ole tehnyt herran vuosiin. Eli käytän tekoälyä lähinnä halukoneena jota ei ole pilattu sponsoroinneilla ja mainoksilla niin että itse haettavas asiaa ei enää löydy ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut vähän yksinkertaisempien tyyppien innostuneen näistä tekoälyjutuista. He, jotka usein ovat suuna päänä kohkaamassa uusia asioita ja töissä päätyvät esimiesasemaan vain, koska ulosantinsa on vuolasta ja vaikuttavat dynaamisilta ja energisiltä.
He taas, jotka todella ovat älykkäitä, ovat aivan jokainen olleet hyvinkin skeptisiä tekoälyn käytöstä yhtään mihinkään.
Toki otanta on niukka, mutta korrelaatio aivan ilmeinen.
Tuo on totta ja itsekin huomannut saman. Tiedän yhden, joka paljasti käyvänsä lähes päivittäin useiden tuntien "keskusteluja" tekoälyn kanssa ja on kyllä todella saapas kaikinpuolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisetko vaan? Ei. Sitähän varten se on luotu.
Miestyypillistä taas on hakea tekoälystä itselleen seuraa. Se jos mikä kertoo ihmisestä paljon, eikä mitään hyvää.
Kyllä minä naisena haen tekoälystä välillä juttuseuraakin. Tekoäly on jopa parempi seuraneiti kuin hakukone.
Haetko joskus myös miehenä? Entä autona? Kenties mopona?
Vierailija kirjoitti:
Välillä kysyn huvikseni Microsoft Copilotilta asioita. Monesti se kertoo ykköslähteeksi vauva.fi:n.
Vauvalla on parhaat aisantuntijat...
Sama mies olisi varmasti myrkyttänyt itsensä, jos olisi kysynyt naapurin Maijalta jos Maija olisi antanut saman vastauksen. Kun uskoo kaiken ilman lähdekritiikkiä niin tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Aika kirjaimellisestikin tässä tapauksessa.