Auttakaa ymmärtämään näitä Tinder-treffejä
Itse aktivoiduin Tinderissä vasta viime viikolla, ero exästä kunnolla vasta kesäkuussa. En edes tiedä mitä etsin, en mitenkään hampaat irvessä mitään vakavaa.
Yksi ensimmäisistä viestittelijöistä oli tämä mies, meillä yhteinen tuttu ja samantyyppinen koulutus. Viestittely siirtyi nopeasti WhatsAppiin ja sovimme treffit eiliselle aamukahville läheiseen kahvilaan minun lähelleni.
Mies ajoi tänne lähes tunnin. Juttelimme pari tuntia, oli ihan mukavaa. Kertoi eronneensa 4 vuotta sitten, sen jälkeen ollut lukuisia Tinder-treffejä ja kaksi vakavampaa suhdetta. Valitteli miten Tinder-naiset tekevät ohareita ja ghostaavat.
Sitten eilen illalla tuli pitkä ja vakava viesti miten kivaa oli mutta ei romanttista fiilistä. Oli kuulemma miettinyt sitä koko päivän.
Mikä ihan fine, mutta en minä kuvittele että kahvi olisi jotain vakavampaa, joten todella ihmetytti että pelkästään menemällä kahville päädyin olemaan osa jotain vakavaa ja syvää psykodraamaa jossa mies oli miettinyt koko päivän ja päättänyt torjua minut.
Miten joku ottaa yhden Tinder-kahvin noin vakavasti? Itse vain kävin kahvilla harrastamassa small talkia enkä kuvitellut siitä ihmeempää, mutta silti nyt tuntuu siltä että mies torjui minut.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta todellakin, ei ollut kiva kokemus kun oli ensimmäinen Tinder-deitti ja nyt mietin haluanko mennä yhdellekään uudelle.
Niin, jos aijot deittailla, paras kasvattaa todella paksu nahka. Jos jo nyt tuntuu pettyneeltä ja epäonnistuneelta, miltä ajattelet sen tuntuvan kymmenen pakin (kumman tahansa puolelta) jälkeen olevan? Deittimaailma on tänä päivänä todella karu ja etenkin vähän jo varttuneemmille, joilla on lapsia, exiä, exän nyxiä, exän nyxän lapsia ja nyxiä.... Lista on loputon. Ja muutenkin kovin valmiit elämät, joita ei niin vaan lähdetä muuttamaan.
Itse olen sitä mieltä, että ihmisellä ei tarvitse olla "todella paksu nahka", jotta hän kestää torjunnan. Tuon pitäisi olla ihan perus
Ei AP tee mitään draamaa, vaan ihmettelee miksi ihmeessä pitää antaa "pakit" jos ei edes olla suhteessa tai AP ei ole edes kysynyt toisia treffejä. Miksi pitää laittaa toinen ja itsensä ikävään tilanteeseen, kun vaihtoehto olisi jatkaa normaalisti elämää. Onko nämä ihmiset niitä, jotka ovat "suorasanaisia" eli laukovat mielipiteitään ilman, että on kysytty.
Ei ihme että pariutuminen on nykyään vaikeaa, jos ei voi vain rauhassa katsella kumppaneita, vaan heti pitäisi olla vakavissaan. Jos ei lähetä kummallisia kiitos mutta ei kiitos- viestejä, on törkeä ghostaaja. Ja jos haluaa vain tutustua ihmisiin - toki sillä mielellä että sattuisi törmäämään johonkin mukavaan - käyttää turhaa toisen aikaa. Jos haluaa pariutua, pitäisi ehkä vähän löysätä pipoa eikä käyttäytyä kuin missäkin työhaastattelussa.
Menee hiukan ohi aiheen, pahoittelut, mutta itse en lähtisi tapailemaan ketään, jonka erosta on vasta pari kuukautta. Toki riippuu myös kuinka pitkä päättynyt suhde oli ja miten ero tapahtui. Mutta siis pointti on se, kuinka valmis vastaeronnut on uuteen suhteeseen, ainakaan kovin vakavaan. Yleensä erossa molemmilla on ollut jotenkin lusikkansa sopassa ja myös sillä, joka on tullut petetyksi tai jätetyksi, on työstettävää.
Omien havaintojen mukaan ne, jotka ryntäävät uuteen suhteeseen, jonka on tarkoitus olla ns vakava, alkaa aika äkkiä samat ongelmat, jotka oli jo aiemmassa suhteessa, toistumaan. Lisäksi helposti otetaan ensimmäinen edes jotenkin ok tyyppi kumppaniksi, koska haetaan hyväksyntää ja nostetta erossa kolauksen saaneelle itsetunnolle. Tämähän on tietysti ihan ok ja sitähän tutustuminen on, mutta ehkä sen verran kannattaa pitää pää kylmänä, ettei 2 kk tutustumisen jälkeen muuteta lasten kanssa toisen nurkkiin tai tehdä isoja taloudellisia sitoumuksia, kuten osteta taloja yms. Näitä nimittäin on nähty ja sitä menoa on todella surullista seurata, viime kädessä on vielä liuta lapsia tässä pyörityksessä.
Itselle eron jälkeen deittailu tuli kuvioihin vasta, kun yksinolo oli oikein hyvä vaihtoehto. Silloin on myös vara valita.
"Naiset ovat seksuaalisesti aktiivisimmillaan 40-50-vuotiaina, joten ymmärrän kyllä, ettet löydä naista. Mutta kyllä säkin sen hepin pystyyn saat lääkkeillä, jos haluat."
Ei tämä ole hepistä nyt kiinni, se kyllä toimii jos on tarpeen. Kyse on siitä, etten halua pakottaa itseäni tekemään mitään mitä en tahdo, vaikka fyysisesti siihen kykenisinkin. Kyllähän nainenkin voi aina noin periaatteessa liukkarilla suostua mihin vaan, mutta ei se tunnu kivalta jos ei tee mieli.
Vierailija kirjoitti:
"Naiset ovat seksuaalisesti aktiivisimmillaan 40-50-vuotiaina, joten ymmärrän kyllä, ettet löydä naista. Mutta kyllä säkin sen hepin pystyyn saat lääkkeillä, jos haluat."
Ei tämä ole hepistä nyt kiinni, se kyllä toimii jos on tarpeen. Kyse on siitä, etten halua pakottaa itseäni tekemään mitään mitä en tahdo, vaikka fyysisesti siihen kykenisinkin. Kyllähän nainenkin voi aina noin periaatteessa liukkarilla suostua mihin vaan, mutta ei se tunnu kivalta jos ei tee mieli.
Ei tietenkään tarvitse pakottaa itseään sellaiseen mitä ei halua. Mun on vaan vaikea ymmärtää tätä, kun minulla ja miehelläni, molemmat 40+, seksiä on 4 krt viikossa.
"Ei AP tee mitään draamaa, vaan ihmettelee miksi ihmeessä pitää antaa "pakit" jos ei edes olla suhteessa tai AP ei ole edes kysynyt toisia treffejä. Miksi pitää laittaa toinen ja itsensä ikävään tilanteeseen, kun vaihtoehto olisi jatkaa normaalisti elämää. Onko nämä ihmiset niitä, jotka ovat "suorasanaisia" eli laukovat mielipiteitään ilman, että on kysytty.
Ei ihme että pariutuminen on nykyään vaikeaa, jos ei voi vain rauhassa katsella kumppaneita, vaan heti pitäisi olla vakavissaan. Jos ei lähetä kummallisia kiitos mutta ei kiitos- viestejä, on törkeä ghostaaja. Ja jos haluaa vain tutustua ihmisiin - toki sillä mielellä että sattuisi törmäämään johonkin mukavaan - käyttää turhaa toisen aikaa. Jos haluaa pariutua, pitäisi ehkä vähän löysätä pipoa eikä käyttäytyä kuin missäkin työhaastattelussa."
En ole käynyt treffeillä 20 vuoteen, mutta kun mietin asiaa niin noinhan ennen toimittiin. Jos kumpikaan ei ehdota toista tapaamista niin ei siinä tarvitse mitään kommentoidakaan. Se homma vaan jää siihen. Onhan tuo nyt tylyä loukata toista tuolla tavalla. Kannattaa vastata, että et olisi hänen kanssaan mitään halunnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kokenut tinder-mies osaa päättää jo ekojen treffien jälkeen haluaako sänkyyn kanssasi. Jos haluaa niin varmasti pyytää toisille treffeille. Nyt ei värähtäny.
Tämä on yksi syy, miksi itse en jaksanut koko Tinderiä, kun keski-iässä eron jälkeen aloin etsiä kumppania. Että vielä viisikymppiset miehetkin vaan juoksee ulkonäön ja pantavuuden perässä. En minä sellaisesta ole kiinnostunut, enkä kenestäkään jolle tuollainen asia on kovin ensisijainen. Etsin kumppania, jonka kanssa vanheta yhdessä, joka hyväksyy sittenkin kun ryppyiset tissit roikkkuu vyötäröllä ja karvaiset vanhuudenluomet koristaa naamaa.
Nojoo, ymmärrän periaatteessa kyllä näkemyksesi. Tai sanotaanko näin että ymmärrän vuosi vuodelta paremmin. Nuorempana olis
Naiset ovat seksuaalisesti aktiivisimmillaan 40-50-vuotiaina, joten ymmärrän kyllä, ettet löydä naista. Mutta kyllä säkin sen hepin pystyyn saat lääkkeillä, jos haluat.
Asia ei ole noin yksinkertainen. Tuo 40-50 ikäluokka on vedenjakaja naisilla: osa naisista menettää tuossa iässä kiinnostuksen seksiä kohtaan lähes kokonaan, ja osalla taas libido kiihtyy aiemmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen ihmetellyt toisinaan miksi miehet lähettää treffien jälkeen pakkien anto viestin, vaikka en olisi ehdottanutkaan mitään uutta tapaamista. Jos mies ei olisi laittanut pakki viestiä, en minäkään koskaan olisi enää ottanut yhteyttä mieheen.
Yleisiin hyviin tapoihin kuuluu, että ekojen treffien lopussa ei suoraan ehdoteta kasvotusten toisia treffejä. Tämä siksi, että ei ole kohteliasta laittaa sitä toista osapuolta kiusalliseen tilanteeseen, jos käykin niin että hän ei halua tavata uudelleen.
Ne tokat treffit sovitaan ekojen treffien jälkeen, viestitellen.
Nykydeittailu on kyllä huvittavaa kun mitään ei voi tehdä kasvotusten vaan kaikki on aina sovittava viesteillä. Tutustutaan netissä, toiset treffit on sovittava netissä, tapailusuhteen aloittaminen sovitaan viesteillä
Kyse on perus käytöstavoista. On tökeröä ehdottaa kasvotusta ekojen treffien lopussa uusia treffejä, ja näin toimimalla laittaa se toinen selkä seinää vasten ja potentiaalisesti hyvin kiusalliseen tilanteeseen, jos hän ei haluakaan nähdä uudelleen.
Tää on ihan perusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse pakottaa itseään sellaiseen mitä ei halua. Mun on vaan vaikea ymmärtää tätä, kun minulla ja miehelläni, molemmat 40+, seksiä on 4 krt viikossa.
No oli mulla vielä 40+ ikäisenä enemmän haluja, mutta nyt erottuani ja kun ikää on jo 53, ja vastaavasti treffikumppaneilla myös kutakuinkin saman verran, ei kyllä enää tee mieli hypätä seksipuuhiin. En minä siis sitä kategorisesti poissulje, mutta se nuoremman miehen into on hävinnyt, enkä enää tee aloitteita siihen suuntaan. On hyvä olla näin. Ja kuten se alkuperäinen postaaja jolle vastasin totesi, ei hänkään halua miestä jolla on vaan seksi mielessä ja arvioi naisia sen perusteella tekeekö niiden kanssa mieli päästä sänkyyn. Juu ei, ymmärrän nykyään hyvin hänen ajatteluaan, en ajattele minäkään seksiä enää treffeillä käydessäni. Vielä ei ole kukaan ruvennut myöskään kyselemään sen perään, mutta sellaista muuta läheisyyttä tuntuu moni olevan vailla.
Mutta tuohon 4 kertaa viikossa.. ei kyllä, sellaista on ollut viimeksi parikymppisenä, uudehkossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei AP tee mitään draamaa, vaan ihmettelee miksi ihmeessä pitää antaa "pakit" jos ei edes olla suhteessa tai AP ei ole edes kysynyt toisia treffejä. Miksi pitää laittaa toinen ja itsensä ikävään tilanteeseen, kun vaihtoehto olisi jatkaa normaalisti elämää. Onko nämä ihmiset niitä, jotka ovat "suorasanaisia" eli laukovat mielipiteitään ilman, että on kysytty.
Ei ihme että pariutuminen on nykyään vaikeaa, jos ei voi vain rauhassa katsella kumppaneita, vaan heti pitäisi olla vakavissaan. Jos ei lähetä kummallisia kiitos mutta ei kiitos- viestejä, on törkeä ghostaaja. Ja jos haluaa vain tutustua ihmisiin - toki sillä mielellä että sattuisi törmäämään johonkin mukavaan - käyttää turhaa toisen aikaa. Jos haluaa pariutua, pitäisi ehkä vähän löysätä pipoa eikä käyttäytyä kuin missäkin työhaastattelussa."
En ole käynyt treffeillä 20 vuoteen, mutta kun mietin asiaa niin noinhan ennen toimittiin. Jos kumpikaan ei ehdota toista tapaamista niin ei siinä tarvitse mitään kommentoidakaan. Se homma vaan jää siihen. Onhan tuo nyt tylyä loukata toista tuolla tavalla. Kannattaa vastata, että et olisi hänen kanssaan mitään halunnutkaan.
"Jos kumpikaan ei ehdota toista tapaamista niin ei siinä tarvitse mitään kommentoidakaan. Se homma vaan jää siihen. Onhan tuo nyt tylyä loukata toista tuolla tavalla"
Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta. Paljon kohteliaampaa mielestäni on laittaa viestiä että "kiitos mukavista treffeistä, mutta en tuntenut kemiaa", kuin vaan olla hiljaa. Mielestäni tuo että avoimesti kommunikoi, on aikuisen ihmisen tapa toimia.
"Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta. Paljon kohteliaampaa mielestäni on laittaa viestiä että "kiitos mukavista treffeistä, mutta en tuntenut kemiaa", kuin vaan olla hiljaa. Mielestäni tuo että avoimesti kommunikoi, on aikuisen ihmisen tapa toimia."
Itse ajattelen, että tulevaisuus on parempi pitää avoimena kuin sulkea ovia.
Vierailija kirjoitti:
"Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta. Paljon kohteliaampaa mielestäni on laittaa viestiä että "kiitos mukavista treffeistä, mutta en tuntenut kemiaa", kuin vaan olla hiljaa. Mielestäni tuo että avoimesti kommunikoi, on aikuisen ihmisen tapa toimia."
Kyllä mun ovi on suljettu, jos toisesta ei kuulu enää mitään. Mutta joku tietty, kuten sinä, ajattelet toisin.
-eri
Se "ei ollut kipinää" on kohtelias tapa sanoa "en koskisi sinuun pitkällä tikullakaan ja tapaamisemme jälkeen olet ehdoton ei". Oletuksena EI ole että vain ne tavataan uudestaan johon heti palavasti rakastuu, lol, mutta ei myöskään ole mitään syytä tavata sellaista joka on ehdoton ei.
Otatte sen "ei kipinää" liian kirjaimellisesti. Tuskin kukaan haluaisi mieluummin kuitenkaan kuulla tuon totuuden siellä takana.
Niin, jos ei toisesta kuulu, niin aikuisena ihmisenä ymmärrän, ettei kiinnostanut. Miksi pitäisi alkaa mitään viestejä kirjoittelemaan ja huijaamaan että "ei ole kipinää" vaikka toinen olisi idiootti. Jos en ota enää yhteyttä, homma selvä. Jos joku ei ota minuun yhteyttä, ymmärrän aikuisena ihmisenä, ettei kiinnostanut. En tarvitse mitään lässynlää ei kipinää- höpötyksiä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun ovi on suljettu, jos toisesta ei kuulu enää mitään. Mutta joku tietty, kuten sinä, ajattelet toisin.
-eri
Olen tavannut ihmisiä ainoastaan jonkun yhdistävän tekijän kautta, eikä silloin välejä katkaista treffeihin.
Vierailija kirjoitti:
Se "ei ollut kipinää" on kohtelias tapa sanoa "en koskisi sinuun pitkällä tikullakaan ja tapaamisemme jälkeen olet ehdoton ei". Oletuksena EI ole että vain ne tavataan uudestaan johon heti palavasti rakastuu, lol, mutta ei myöskään ole mitään syytä tavata sellaista joka on ehdoton ei.
Otatte sen "ei kipinää" liian kirjaimellisesti. Tuskin kukaan haluaisi mieluummin kuitenkaan kuulla tuon totuuden siellä takana.
Niin, "ei kipinää/kemiaa" on kohteliaan epämääräinen ilmaisu, joka kuitenkin antaa toiselle tiedon siitä että, en ole kiinnostunut romanttisessa mielessä.
Ihan älytöntä, ja uskomattoman epäkohteliasta, se olisi alkaa erittelemään tarkemmin miksi en ole kiinnostunut: "sinulla on huonot hampaat/olet salalittoteoreetikko/puhuit jatkuvasti eksästäsi/olet liian lyhyt, jne"
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos ei toisesta kuulu, niin aikuisena ihmisenä ymmärrän, ettei kiinnostanut. Miksi pitäisi alkaa mitään viestejä kirjoittelemaan ja huijaamaan että "ei ole kipinää" vaikka toinen olisi idiootti. Jos en ota enää yhteyttä, homma selvä. Jos joku ei ota minuun yhteyttä, ymmärrän aikuisena ihmisenä, ettei kiinnostanut. En tarvitse mitään lässynlää ei kipinää- höpötyksiä siihen.
Kaikki eivät ymmärrä. Monet pitävät sitä epäkohteliaana, jos toinen "katoaa" treffien jälkeen sen sileän tien.
Kysehän on loppujen lopuksi makuasiasta. Jos sinä et halua lähettää "ei kemiaa" viestiä deittien jälkeen, niin ok, älä lähetä, se on ihan sallittua. Mutta toisaalta älä raivoa vaahto suussa, jos joku sellaisen sinulle lähettää. He todennäköisesti halusivat vain olla kohteliaita, kyse ei ole henkilökohtaisesta hyökkäyksestä sinua vastaan.
Suosi videopuheluita. Kirjaa ennen puhelua ylös muutama lyhyt kysymys. Päästä jatkoon ainoastaan sellaiset jotka tuntuu vastaavan hakemaa. LinkedIn näet julkiset cv:t. Laajenna reviiriä naapurimaahan (ilmainen): https://www.mamba.ru/en/landing/estonia-10968/guys
Vierailija kirjoitti:
Olet oletettavasti nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oletettavasti nainen.
Kyllä.
Naiset ovat seksuaalisesti aktiivisimmillaan 40-50-vuotiaina, joten ymmärrän kyllä, ettet löydä naista. Mutta kyllä säkin sen hepin pystyyn saat lääkkeillä, jos haluat.