Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koen turvattomuutta iltaisin ja öisin

Vierailija
13.08.2025 |

On tullut koettua paljon väkivaltaa ja vainoamista eksien osalta ja se on jättänyt traumat vaikka nykyään mua ei enää kukaan uhkaa niin säpsähdän kaikkia ääniä ja pelottaa enkä saa unta öisin. En tiedä mikä tähän auttaisi. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo on varmaan paras asumismuoto, jos on toisiin ihmisiin liittyviä pelkotiloja.

Asun tällä hetkellä kerrostaloasunnossa J-saaressa. Vaimoni nukkuu makuuhuoneessa ja minä olohuoneen sohvalla, mutta haluan muuttaa omakotitaloon Espooseen. Olisi parempi, jos vierashuoneita olisi ainakin yksi lisää.

Ap

Kyllä, voit tuntea vain vähän lohtua, kun ajattelet muita naisia mennessäsi nukkumaan illalla.

Vierailija
22/23 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni väkivaltaisen suhteen jälkeen varmaan vuosi, kun ensimmäisen kerran tajusin,etten ole säpsähdellyt ääniin. Se vähä,mitä nukuin, nukuin vaan lääkkeen kanssa.  

Heräilin pitkään 03-05 ovikellon pärinään, en tiedä oliko siellä oikeasti joku mua "pelottelemassa" vai oliko stressioire. Ptsd diagnosoitu jo aiemmin. Olen koittanut esim muuttaa järjestystä, asunnon näköä, uusia petivaatteet, pyyhkeet, kutakuinkin kaiken että ei ole mitään muistuttamassa entisestä. En usko tämmöisiin, mutta joskus kun ahdistaa niin ns siunaan kämpän salvialla, se itse rituaali kai rauhoittaa.

Jos et pääse muuttamaan, niin tee kodista uudestaan uusi koti itsellesi, semmoinen jossa sun on hyvä olla.

Mä en enää yleensä säiky nyt parin vuoden päästä, tosin nukun edelleen vaan pillereillä tai sit olen nukkumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee uhkia mieleen, voit ajatella järkevästi. Mikä mahdollisuus on, että tuntematon ihminen hajottaa ovesi ja tulee kotiisi? Mahdollisuus on olematon. Kotisi on sinun tilasi. Kotiisi ei kukaan tuntematon tule, jos et päästä häntä sisään. Jos joskus on niin käynyt, niin se ei vastaa nykytilannetta. Ketään tuntematonta ei kannata päästää kotiin. 

Hyvä kommentti. Mutta jos on paniikissa/ahdistunut, niin osaako laskea mitä "todennäköisyyksiä"?

(itse, miehenä en. Pelkäsin, että se sama pahoinpitelijä on kyttäämässä mua talon nurkalla. Äidin miesystävä tarjosi mulle viinaa ja sillä uskalsin lähteä ulos - antaa tulla vaan. Tajusin, et en minä nyt voi olla jatkuvasti kännissä ja lopetin sen, ja uskalsin lähteä ulos selvinpäin).