Hesarissa mummo itkee kun 70-luvun taloon olikin pakko ihan yllättäen tehdä putkiremontti, ja nyt siitäkin joutuu vielä maksamaan.
Miten se voi tulla ainoastaan eläkeläisille järkytyksenä, että hankittua asuntoa on pakko jossain vaiheessa remontoida ja että se voi tulla kalliimmaksi, jos sitä ei tee ajoissa? En ole koskaan tavannut yhtäkään alle kuusikymppistä, jolle tämä olisi epäselvää.
Kommentit (157)
Saa itkeä, miksipä ei. Putkiremppa on aika kamala ja mihin siksi ajaksi asumaan.
Aika raju hinta tuo 1600€/neliö rivarikämppään. Yleensä rivarin putkiremppa maksaa vähemmän kuin kerrostalon. Tietysti jos on laitettu kullitetut hanat ja italialaista marmoria, niin kustannukset nousevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin nämä vastustavat kaikkia remontteja, taloyhtiön pitää säästää rahaa remonttiin mutta niitä ei tehdä koska vastustavat. Nyt sitten kitistään kun tuli yli 50 vuotta vanhaan rakennukseen remontti ja tuskin asbestikaan yllätys oli. Yhdessä talossa asuttiin jonkun aikaa, vuonna 1970 valmistunut, halvat puolalaiset putket hajoili vähän joka asunnossa tämän tästä, putki remontista olivat puhuneet jo vuosia ennen kuin sinne muutettiin, puheet jatkui kun muutettiin viiden vuoden päästä pois
Ensimmäisessä omistamassani asunnossa taloyhtiössä eivät mitkään asiat edenneet, koska asukkaista yli puolet eläkeläisiä ja ne neliraajajarruttivat KAIKKEA, mitä vaan kuvitella voi. Julkisivu oli aivan järkyttävässä kunnossa ja helvetillisen jumppaamisen päätteeksi saatiin päätös että tehdään siihen sellainen fiksattiin-purkalla -remppa, jonka jälkeen iso remontti joudut
Odotas vaan kun joku koijari tulee myymään jotain ylihintaista, huonolaatuista ja ennenkaikkea tarpeetonta remonttia, niin johan löytyy kannatusta.
Vanhuksilla on joku outo kyky langeta huijareiden ansoihin. Ja kun taloyhtiössä on vanhusrnemmistö, niin kaikki pääsevät maksamaan.
Nimim. Laadukas täysin kunnossa oleva koneen hissi piti "päivittää" ja se vaihdettiin tuntemattoman halpismerkin hissiin 🤯 - onneksi asun 1. kerroksessa enkä tarvitse hissiä. Kauhulla odotan milloin se hajoaa ekan kerran.
Uusissa taloissa maksat hinnassa enemmän kuin sen mitä vanhassa putkiremontin kanssa. Itsellä on hyvältä alueelta 70-luvun kerrostaloasunto, putkiremppa tehty ja asunnon arvo sen kun vaan nousee. Saan helposti asunnon hinnan+putkiremontin hinnan myydessäni.
Vierailija kirjoitti:
Aika raju hinta tuo 1600€/neliö rivarikämppään. Yleensä rivarin putkiremppa maksaa vähemmän kuin kerrostalon. Tietysti jos on laitettu kullitetut hanat ja italialaista marmoria, niin kustannukset nousevat.
Kiva hinta. Meillä maksoi kerrostalossa 850€/M2, uusiksi laitettiin kaikki vedet, viemärit, sähköt, netti, ilmastointi, kylppärit, vessat, saunat ja taloyhtiön saunaosasto ja uima allas ymym.*
Kaikkiin taloihin tulee vuorollaan putkiremppa, edes omakotitalonne ei siltä säästy. Tietysti jos haluaa välttää sitä ja poukkoilla aina uudempaan ja uudempaan, mikäs siinä ei ole rahalla väliä. Suurin osa suomalaisista on kuitenkin keskituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina asunut vuokralla ja NAURAN😂
Olen vuokraloordisi ja niin nauran minäkin. Taitaapi tulla mojova korotus vuokraan, KJÖH RÄÄÄH! xD
Vierailija kirjoitti:
Noin käy kun ostaa pasksn rivitalo-osakkeen.
Ostimme 80-luvun ok-talon kolmekymppisiä ja reilu 4-kymppisenä oli velat maksettu. 6-kymppisenä teimme ennakoivat remontit, ennekuin vahinkoja oli edes tulossa
Talo on nyt kuin uusi.
Voi kuule, teidän taloon tulee putkiremontti noin 10 vuoden kuluttua. Et sä pysty millään ennakoivilla remonteilla sitä välttämään 😂 Putkiremontti ei ole mikään vahingon korjaus vaan sama toimenpide kuin auto on kolme vaihdetaan kuluneet osat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin käy kun ostaa pasksn rivitalo-osakkeen.
Ostimme 80-luvun ok-talon kolmekymppisiä ja reilu 4-kymppisenä oli velat maksettu. 6-kymppisenä teimme ennakoivat remontit, ennekuin vahinkoja oli edes tulossa
Talo on nyt kuin uusi.
Voi kuule, teidän taloon tulee putkiremontti noin 10 vuoden kuluttua. Et sä pysty millään ennakoivilla remonteilla sitä välttämään 😂 Putkiremontti ei ole mikään vahingon korjaus vaan sama toimenpide kuin auto on kolme vaihdetaan kuluneet osat.
Siis kuin autoon vaihdetaan kuluvat osat.
Vierailija kirjoitti:
Niin nauraa vuokraisäntäsikin.
Keskimäärin 30 vuotta kun pitää sijoitusasuntoa vuokralla niin ostohinta on hankittu vuokrina takaisin, jos on ostohinta ja vuokra oikeassa suhteessa.
1600 eur/m2 on sataneliöiselle kämpälle 16 000 eur. Eipä tuosta nyt juur voi sanoa, että kämppä pitää maksaa uudestaan toiseen kertaan. Paitsi tietysti jossain täys-periferiassa.
eikö taloyhtiö oikeasti ollut mitenkään varustautunut remppaan, kun hyvin oli nähtävissä että 50 vuoden sisään sellainen pitää tehdä? Olisi voitu kerätä korotettua vastiketta vaikka parikymmentä vuotta.
Ja onhan tuolla noita omakotiasujoita, jotka ei raaski laittaa remonttiin mitään rahaa. Perilliset sitten yrittää myydä niitä. Että muistaakas tämä sitten itse, kun olette eläkeläisiä. Mieluummin ennen. Asutte missä vaan, omistusasunnossa.
T. Onnellinen vuokra-asuja, jolla asuntorahat on poikimassa lisää erinäisissä sijoituskohteissa.
Vierailija kirjoitti:
Luitko koko tekstin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuokraloordisi ja niin nauran minäkin. Taitaapi tulla mojova korotus vuokraan, KJÖH RÄÄÄH! xD
Olen eri. Ei oo vuokraloordi nostanut vuokraa viiteen vuoteen, eikä kuulemma nosta. Arvostaa hyvää vuokralaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vuokranantajallasi nousee vastikekulut isosti, kun putkiremppa tehdään, niin sitten nousee myös sinun vuokrasi, joten naura vielä kun voit.
Siitä vuokra-asunnosta pääsee helposti pois tuossa vaiheessa. Omistusasunnosta ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Hän _omistaa_ asuntonsa. Vuokralainen Ei. Hänen asuntonsa menee perillisille, vuokraajien lapset ei peri mitään.
Eikä peri kohta kukaan. Vanhustenhoito kriisiytyy ja iäkkäiden varat menee heidän omaan hoitoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin nauran.
Vuokralurkit ovat maksaneet minulle jo useita asuntoja.
t. Vuokranantajasi
Vierailija kirjoitti:
"Se tuli tosi kalliiksi 1970-luvulla rakennetussa rivitaloyhtiössä, kun varsinaisen putkiremontin lisäksi jouduttiin korjaamaan myös valesokkeleita ja vastaan tuli asbestin purkutöitäkin."
Hups https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html