Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomana sattuu miten jotkut naiset ylpeilee hedelmällisyydellään :(

Vierailija
13.08.2025 |

"Ekasta kierrosta kaikki" 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini äiti joskus vitsaili viimeisen raskautensa aikana, että jos tämä on tyttö, niin lapsi ei ole "jaakon" ja pitää lähteä etsimään sitten oikeaa isää (hällä kaikki lapset olivat poikia ja oli täysin varma, että tuo viimeisinkin olisi poika. ja niin oli). 

minusta se oli hauskaa enkä kokenut, että olisi jotain leveilyä tai muutenkaan mitään outoa (kuten vaikkapa että olisiko hän käynyt pettämässä miestään ja sikisikö noin sanoi). 

toisilla vian on tapa suhtautua elämään humoristisesti, vaikka sitten sanomalla, että häntä ei tarvi kuin heittää miesten kalsareilla, niin tulee raskaaksi. 

ei siitä tarvi omaa mieltään pahoittaa. 

Vierailija
42/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä tai me emme ole hedelmällisiä. Kesti 1,5 vuotta tulla raskaaksi molemmilla kerroilla. Ja olin 25 kun jätin ehkäisyn pois ja olin hoikka ja perusterve. 

Hormonaalinen ehkäisy ei tee hyvää naisille. 

Aha, miten pitkään käytettynä se on haitallista?

Ulkoisen hormonin ottaminen on aina haitallista elimistölle jollakin tavalla. Eri asia sitten, jos sillä hoidetaan jotain sairauksia. Terveen ihmisen ei ole järkeä ottaa mitään. Esimerkiksi terveelle miehelle ulkoisen testosteronin ottaminen aiheuttaa merkittäviä haittoja ja jopa lapsettomuutta.

Höpöhöpö. Uusimpien tutkimusten valossa esimerkiksi kuukautiset ovat erittäin suuri ja turha rasite naisen keholle, ja ehkäisypillerit voivat kuukautiset poistamalla täten parantaa naisen terveyttä huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hedelmällisyyshoidoissa monta vuotta ennen kuin tärppäsi. Onneksi kävin.

Vierailija
44/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi ekasta yhdynnästä ja edes mies ei uskonut. Oli muutenkin absoluuttinen kusipää. No se on voi vio.

Vierailija
45/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa. Siinäs kerskuvat. Mutta ystävikseni en laske. Olen onnellisesti lapseton nainen. Ei voisi vähempää kiinnostaa kakkavaipat ja muu riesa mitä lapsien mukana tulee. En vihaa lapsia mutta minulla on  parempaakin tekemistä. 

Kunpa äidilläsikin olisi ollut.

Vierailija
46/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan. Maailmassa on liikaa ihmisiä ja jotkut sikiävät jopa yli 10 kersaa!

Vierailija
47/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi saada kaikkea. Mutta kaikilla on jotain.

Vierailija
48/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että lapsettomuus on kipeä asia ja vauva asioilla kuittailu sattuu.

Vierailija
49/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on ylpeillä, jos on alle kolmekymppinen. Naiselle hedelmällisin ikä taitaa olla se 18-29, jolloin tulee käytännössä aina raskaaksi ilman ehkäisyä.

Mun ystävä aloitti lastenteon nuorena (21-vuotiaana) ja halusi monta lasta. Tulos: 1 lapsi. Nyt ystävä on jo 44-vuotias.

Poikkeus vahvistaa säännön.

Vierailija
50/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä turhaan. Maailmassa on liikaa ihmisiä ja jotkut sikiävät jopa yli 10 kersaa!

Äärimmäisen harva ainakaan Suomessa saa noin monta lasta. Lisäksi maailmassa ei ole liikaa ihmisiä muuten kuin paikallisesti tietyillä alueilla. Noin 90 prosenttia maapallon pinta-alasta on asumatonta seutua.

Vierailija
51/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulle eräs nainen työkaveri kehui minulle, että ne ihmiset, jotka saavat lapsia, niin ovat älykkäämpiä kuin ne, jotka eivät saa? Hän perusteli asiaa siten, että vauva ja lapset opettavat uhrautumaan lasten hyväksi ym.? Täysin järjetön väite tämä älykkyys väite, ei mielestäni ihan korreloi se älykkyys osamäärä lasten saantiin lainkaan, kun muutkin saavat lapsia ja eivät huolehdi niistä lainkaan? Voi, voi, miten älykkäitä ovatkaan? Ja näitä lapsia hoitaneena lastenkodissa, että miten vanhemmat eivät osaa hoitaa lapsiaan? Osa lyö lapsiaan, hakkaa, käyttää lapsia seksu..alisesti hyväkseen, on alkoa ja huumeiden käyttöä ym. ym. Ja toki kaikkien ei tarvitse synnyttää lapsia tähän maailmaan, koska heillä täällä maapallon päällä on toisenlainen tehtävä joko itseään kohtaan tai myös muita kohtaan ym. Ja kuka on niin viisas yksilö, että selittää koko tämän ihmiselämän toisille? Koko ekologisen kiertokulun ja karman lait ym. Kuka kertoo ja on niin viisas ja ymmärtää kaiken ihmisistä ja koko maapallon tilanteesta ja vielä ylitse sen? Minä en siis ainakaan ole. 

Vierailija
52/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä tai me emme ole hedelmällisiä. Kesti 1,5 vuotta tulla raskaaksi molemmilla kerroilla. Ja olin 25 kun jätin ehkäisyn pois ja olin hoikka ja perusterve. 

Ulkoisen hormonin ottaminen on aina haitallista elimistölle jollakin tavalla. Eri asia sitten, jos sillä hoidetaan jotain sairauksia. Terveen ihmisen ei ole järkeä ottaa mitään. Esimerkiksi terveelle miehelle ulkoisen testosteronin ottaminen aiheuttaa merkittäviä haittoja ja jopa lapsettomuutta.

Höpöhöpö. Uusimpien tutkimusten valossa esimerkiksi kuukautiset ovat erittäin suuri ja turha rasite na

Linkkaa tähän yksikin validi lääketieteellinen tutkimus, jonka mukaan kuukautiset olisi huonoja naiselle. Oma mielipide ei kelpaa lähteeksi.

Vierailija
53/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka haluaa jotain haisevia ja rääkyviä kakaroita? Oletko trolli?

Haisevia? Rääkyviä?

Niin? Paskanhajuisia rääkyleitähän vauvat ovat, vai väitätkö vastaan?

Vierailija
54/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin raskaaksi ekasta yhdynnästä ja edes mies ei uskonut. Oli muutenkin absoluuttinen kusipää. No se on voi vio.

Miksi hommasit absoluuttisen kusipään itsellesi mieheksi? 

Vierailija
55/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyydellä kerskujat ovat yksinkertaista sakkia. Elämänkoululaisia. Varsinkin jos lapsettomuudesta kärsivälle rupeaa näitä puhumaan, kertoo kyllä siitä, että ihminen on tyhmä ja ajattelematon.

Vierailija
56/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka haluaa jotain haisevia ja rääkyviä kakaroita? Oletko trolli?

Haisevia? Rääkyviä?

Niin? Paskanhajuisia rääkyleitähän vauvat ovat, vai väitätkö vastaan?

Niin on koiratkin ja silti lapsettomat naiset hankkii niitä into piukeana. Koirat haisee itse asiassa vielä monin verroin pahemmalta ja ne on paljon äänekkäämpiäkin.

Vierailija
57/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa. Siinäs kerskuvat. Mutta ystävikseni en laske. Olen onnellisesti lapseton nainen. Ei voisi vähempää kiinnostaa kakkavaipat ja muu riesa mitä lapsien mukana tulee. En vihaa lapsia mutta minulla on  parempaakin tekemistä. 

Mitä se parempi tekeminen sitten on? Ettei vaan olisi koirasi takapuolen pyyhkiminen ja kakkojen kerääminen. Lapsettomilla naisilla on melkein aina koira lapsen korvikkeena.

Ilmeisesti vapaaehtoisesti lapsettomat koiranomistajanaiset miinustelee tuota kommenttia. Onhan se tavallaan aika järjetöntä, että vauvan kakkavaipat ei innosta, mutta koiran oksennukset ja ulosteet kerätään oikein mielellään lattialta.

No minua ei kiinnosta siivoilla kumpiakaan. Ihan sairasta touhua jonkun paskavaipan vaihtaminen tai koiranpaskan keräily. Onneksi kumpikaan ei ole pakollista. 

koiraton vela

Vierailija
58/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo se on ylpeillä, jos on alle kolmekymppinen. Naiselle hedelmällisin ikä taitaa olla se 18-29, jolloin tulee käytännössä aina raskaaksi ilman ehkäisyä.

Vaan kun eivät kaikki tule. Helppo on kehua miten itse on tajunnut suunnitella ja hankkia lapset kuten itse haluaa. 

Vierailija
59/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minusta se on naurettavaa. "voi voi kun tulin taas raskaaksi, tarvi kuin nähdä miehen hammaharja"  just just. ylipäätään ihmiset leuhottaa mitä typerämmillä asioilla.

Tosiaankin typerillä asioilla. Niinhän se lisääntyminen biologisesti kuuluisikin toimia, että kerrasta tärppää (eläinten kohdalla oletus on että kerrasta tärppää ja joka kerta). Jos tällä leuhkii niin kai sitten voi leuhkia muullakin toimivalla biologialla. Vaikka ruoansulatuksella. 

Vierailija
60/86 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkuvat raskaudet/keskeytyksetkö sitten ovat terveellisiä?

Mun papan äiti sai kymmenen lasta ja eli melkein 90-vuotiaaksi asti ihan terveenä. Ilmeisesti oli terveellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi