Lapsettomana sattuu miten jotkut naiset ylpeilee hedelmällisyydellään :(
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa. Siinäs kerskuvat. Mutta ystävikseni en laske. Olen onnellisesti lapseton nainen. Ei voisi vähempää kiinnostaa kakkavaipat ja muu riesa mitä lapsien mukana tulee. En vihaa lapsia mutta minulla on parempaakin tekemistä.
Mitä se parempi tekeminen sitten on? Ettei vaan olisi koirasi takapuolen pyyhkiminen ja kakkojen kerääminen. Lapsettomilla naisilla on melkein aina koira lapsen korvikkeena.
Ilmeisesti vapaaehtoisesti lapsettomat koiranomistajanaiset miinustelee tuota kommenttia. Onhan se tavallaan aika järjetöntä, että vauvan kakkavaipat ei innosta, mutta koiran oksennukset ja ulosteet kerätään oikein mielellään lattialta.
No minua ei kiinnosta siivoilla kumpiakaan. Ihan sairasta touhua jonkun paskavaipan vaih
Oho olet poikkeus. Onko edes kissaa tai muuta lemmikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka haluaa jotain haisevia ja rääkyviä kakaroita? Oletko trolli?
Haisevia? Rääkyviä?
Niin? Paskanhajuisia rääkyleitähän vauvat ovat, vai väitätkö vastaan?
Niin on koiratkin ja silti lapsettomat naiset hankkii niitä into piukeana. Koirat haisee itse asiassa vielä monin verroin pahemmalta ja ne on paljon äänekkäämpiäkin.
Mikä argumentti tuo nyt on olevinaan? Ei minulla ole koiraa.
-koiraton vela
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tullut helposti raskaaksi, kerran jopa e-pillerien aikaan. Mutta ei se vielä autuaaksi tee. Olen läpikäynyt monta sektiota. Jos katselen nykypolitikkojen avuttomuutta voisin äidistäni sanoa, että hänestä olisi voinut tulla vaikka mitä, mutta kun niitä lapsia vaan aina tuli ja tuli vuoden välein 18 vuotiaasta alkaen, kunnes pillerit tulivat markkinoille.
Miksei voi saada molempia? Päivi Räsänen on viiden lapsen äiti, lääkäri, entinen ministeri, ja yli 30 vuotta putkeen kansanedustajana työskennellyt. Ei hänen uraansa ainakaan lapset ole hidastanu, pikemminkin päinvastoin.
Ymmärrän lapsettomuudesta kärsineenä. Yhden lapsen onnistuimme saamaan 10 vuoden aikana. Kaikkea ei voi aina saada. Ehkä lapsenlapsia sitten tulee 3. Tätä toivon, mutta yritän olla keräämättä lapsen harteille liikaa paineita. On niin pikkuinen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevia? Rääkyviä?
Niin on koiratkin ja silti lapsettomat naiset hankkii niitä into piukeana. Koirat haisee itse asiassa vielä monin verroin pahemmalta ja ne on paljon äänekkäämpiäkin.
-koiraton vela
Onko mitään lemmikkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä tai me emme ole hedelmällisiä. Kesti 1,5 vuotta tulla raskaaksi molemmilla kerroilla. Ja olin 25 kun jätin ehkäisyn pois ja olin hoikka ja perusterve.
Hormonaalinen ehkäisy ei tee hyvää naisille.
Aha, miten pitkään käytettynä se on haitallista?
Ulkoisen hormonin ottaminen on aina haitallista elimistölle jollakin tavalla. Eri asia sitten, jos sillä hoidetaan jotain sairauksia. Terveen ihmisen ei ole järkeä ottaa mitään. Esimerkiksi terveelle miehelle ulkoisen testosteronin ottaminen aiheuttaa merkittäviä haittoja ja jopa lapsettomuutta.
Höpöhöpö. Uusimpien tutkimusten valossa esimerkiksi
Linkkaa tähän yksikin validi lääketieteellinen tutkimus, jonka mukaan kuukautiset olisi huonoja naiselle. Oma mielipide ei kelpaa lähteeksi.
Olen eri, mutta ei tarvi linkittää, kun kuuluu naisena yleissivistykseen että kuukautiset altistaa raudanpuutteelle, naisten hemoglobiini-viitearvot ovat alhaisemmat kuin miesten. Tutkimuksia varmasti löytyy mutta en vaan viitsi.
Kuukautiset voi myös olla hyvin kivuliaat, jopa invalidisoivat, niin että tarvitsee resepti-kipulääkitystä, tarviiko tähänkin sinun mielestäsi tutkimuksia ja linkkejä? Googlettele ihan itse jos et usko.
Et varmaan sitten ole nainen, kun ei ole tuttua tietoa ja pyydät todisteita ja linkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haisevia? Rääkyviä?
-koiraton vela
Niinpä, ei ole koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tullut helposti raskaaksi, kerran jopa e-pillerien aikaan. Mutta ei se vielä autuaaksi tee. Olen läpikäynyt monta sektiota. Jos katselen nykypolitikkojen avuttomuutta voisin äidistäni sanoa, että hänestä olisi voinut tulla vaikka mitä, mutta kun niitä lapsia vaan aina tuli ja tuli vuoden välein 18 vuotiaasta alkaen, kunnes pillerit tulivat markkinoille.
Miksei voi saada molempia? Päivi Räsänen on viiden lapsen äiti, lääkäri, entinen ministeri, ja yli 30 vuotta putkeen kansanedustajana työskennellyt. Ei hänen uraansa ainakaan lapset ole hidastanu, pikemminkin päinvastoin.
hänellä oli mies, joka hoiti kodin ja lapset. Näin kertoi jossain maria veitola yökylässä sarjassa
Tämä. Huvitti muuan eukko, joka oli tuomittu lapsettomuuteen. Kaikki kokeiltu, mikään ei tuottanut tulosta. Sitten aikojen päästä tulikin yllätysvauva. Kyllä kehui miten on hedelmällinen ja miten nyt on vauva mahassa. :D Ei aiemmin paljoa puhunut kenenkään vauvamahasta. Mutt nyt!!!
Älä sure. Nykyään saa hedelmöityshoitoja ja muita apuja ongelmaan. Lapsista on paljon huolta ja maailmassa on jo liian paljon ihmisiä. Minä olen ajatellut usein, että tähän pahaan maailmaan ei olisi pitänyt lapsia hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei tarvi linkittää, kun kuuluu naisena yleissivistykseen että kuukautiset altistaa raudanpuutteelle, naisten hemoglobiini-viitearvot ovat alhaisemmat kuin miesten. Tutkimuksia varmasti löytyy mutta en vaan viitsi.
Kuukautiset voi myös olla hyvin kivuliaat, jopa invalidisoivat, niin että tarvitsee resepti-kipulääkitystä, tarviiko tähänkin sinun mielestäsi tutkimuksia ja linkkejä? Googlettele ihan itse jos et usko.
Et varmaan sitten ole nainen, kun ei ole tuttua tietoa ja pyydät todisteita ja linkkejä?
Ei tullu tutkimusta, kuten arvelin. Varmasti joo naisena ne tuntuu ikävältä. Henkilökohtainen kokemus ei kuitenkaan kelpaa todisteeksi siitä, että kuukautiset olisi jotenkin lääketieteellisesti huonoja. Ihmiskunnan säilymisen kannaltahan ne on jopa välttämättömät.
lisäksi, sim. jos käyttää yhdistelmä e-pillereitä, niin ne säilyttävät munasoluja, koska niitä ei pääse kypsymään eikä vapautumaan. Näin ollen, kun tiedämme, että naiset alkavat hankkia lapsia nykyisin aika myöhään, niin e-pillereitä käyttäneillä onkin paremmat mahdollisuudet raskautua kuin ns. luomuna koko ikänsä menneellä. Samoin e-pillerietä käyttävien lisääntymiselimet ovat paremmassa kunnossa, etenkin, jos miettii, että sairastaa endometrioosia, niin e-pillerit suojaavat sairaudelta ja hidastavat sen etenemistä.
itsellä on kohtu, joka kehittää helposti myoomia ja minulle on sen vuoksi asennettu hormonikierukka, koska se puolestaan hidastaa niden kehittymistä. koitetaan välttää kohdunpoisto. Olen jo 48, joten en lapsia tee, mutta aikoinaan söin 10 vuotta e-pillereitä siten, että pidin vain 2-4 taukoviikkoa vuodessa (tämä oli gynekologin suositus, kun oli vuotojen kansa ongelmia ja muutenkin gynekologi oli aikansa mukainen ja sanoi ettei vuotoja tarvita oikeastaan mihinkään, parantaa vain elämänlaatua, kun niistä ei tarvitse kärsiä. Ja oikeassa oli ainakin minun suhteeni). Sen seruauksena (ilmeisesti) munasarjani näyttävät yli 10 vuotta kronologista ikääni nuoremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hänellä oli mies, joka hoiti kodin ja lapset. Näin kertoi jossain maria veitola yökylässä sarjassa
Mies on myös teologian tohtori ja toimii kansanlähetysopiston rehtorina. Että eipä se hänen miehenkään uraa ole näemmä hidastanut, vaikka on suurperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullu tutkimusta, kuten arvelin. Varmasti joo naisena ne tuntuu ikävältä. Henkilökohtainen kokemus ei kuitenkaan kelpaa todisteeksi siitä, että kuukautiset olisi jotenkin lääketieteellisesti huonoja. Ihmiskunnan säilymisen kannaltahan ne on jopa välttämättömät.
koita itse etsiä niitä (aika helppo oli löytää), vai ainako haluat, että sinulle tuodaan valmis vastaus nenän eteen ilman minkäänlaista omaa pansotusta asiaan? On epäkohteliasta vaatia toista tekemään ilmaiseksi työtä, jonka voi itsekin helposti tehdä.
eri
Vierailija kirjoitti:
koita itse etsiä niitä (aika helppo oli löytää), vai ainako haluat, että sinulle tuodaan valmis vastaus nenän eteen ilman minkäänlaista omaa pansotusta asiaan? On epäkohteliasta vaatia toista tekemään ilmaiseksi työtä, jonka voi itsekin helposti tehdä.
eri
Kyllä itse ainakin mielelläni palvelen muita ihmisiä. Jos täällä esittää väitteen, että tutkimukset sanoo sitä ja tätä, muttei vaivaudu viittaamaan yhteen ainoaan tutkimukseen edes nimeltä, niin herättäähän se epäilyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että lapsettomuus on kipeä asia ja vauva asioilla kuittailu sattuu.
Ja sanot ihan mitä tahansa vauvasta, se on tietenkin kuittailua?
Vierailija kirjoitti:
lisäksi, sim. jos käyttää yhdistelmä e-pillereitä, niin ne säilyttävät munasoluja, koska niitä ei pääse kypsymään eikä vapautumaan. Näin ollen, kun tiedämme, että naiset alkavat hankkia lapsia nykyisin aika myöhään, niin e-pillereitä käyttäneillä onkin paremmat mahdollisuudet raskautua kuin ns. luomuna koko ikänsä menneellä. Samoin e-pillerietä käyttävien lisääntymiselimet ovat paremmassa kunnossa, etenkin, jos miettii, että sairastaa endometrioosia, niin e-pillerit suojaavat sairaudelta ja hidastavat sen etenemistä.
itsellä on kohtu, joka kehittää helposti myoomia ja minulle on sen vuoksi asennettu hormonikierukka, koska se puolestaan hidastaa niden kehittymistä. koitetaan välttää kohdunpoisto. Olen jo 48, joten en lapsia tee, mutta aikoinaan söin 10 vuotta e-pillereitä siten, että pidin vain 2-4 taukoviikkoa vuodessa (tämä oli gynekologin suositus, kun oli vuotojen kansa ongelmia ja muutenkin gynekolog
Tota noin... munasoluja kylläkin tuhoutuu naisen elimistössä paljon (siis tosiaan paljon) joka ikinen kuukausi siitä huolimatta, että vain yleensä 1 munasolu kypsyy ja irtoaa mahdollistaen raskauden... Geneettinen asia tuo sinun juttusi, ei e-pilleriasia.
No entä jos on tullut aina ensimmäisestä kierrosta raskaaksi? Itsellä yksi abortti ja ensimmäisestä kierrosta raskaaksi neljä kertaa, mutta sitten myös kaksi keskenmenoa. Ei minua ole loukannut se että suurin osa ystävistäni ei ole kokenut keskenmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsellä on kohtu, joka kehittää helposti myoomia ja minulle on sen vuoksi asennettu hormonikierukka, koska se puolestaan hidastaa niden kehittymistä. koitetaan välttää kohdunpoisto. Olen jo 48, joten en lapsia tee, mutta aikoinaan söin 10 vuotta e-pillereitä siten, että pidin vain 2-4 taukoviikkoa vuodessa (tämä oli gynekologin suositus, ku
gynekologini mielestä e-pilleriasia
Val.koroskamammojen ulinaa tuollainen. Eli sinun tasoistesi akkojen.