Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoinnin lopettajat

Vierailija
23.10.2024 |

Suosittelen käyttämään nikotiinivalmisteita. 

On kyllä mukavampi nikotiinivieroitus, kun ei tule sitä älytöntä tupakanhimoa. 

Ei tule, koska se tupakanhimo on hoidettu ensin pois. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Itse lopetin tai tauotin (kestänyt noin 4kk) ilman mitään.

Toki olin polttanut pitkään kaikista "kevyimpiä" (harmaita) savukkeita 

Yksilöllistä.

Vierailija
2/13 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ilman mitään apua ja poltin askin päivässä, ei tullut mitään oireita muutakuin unettomuutta ja päänsärkyä joka meni ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kymneniä vuosia kestäneen tupakoinnin vieroituslääkkeellä, jolla pääsi eroon myös nikotiiniriippuvuudesta eikä koko operaatio kestänyt kuin muutamia viikkoja. Vaikeinta oli oli luopua tavasta käydä tupakalla ja aluksi kävinkin tupakointipaikallani imeskelemässä miniporkkanoita. Lopetukseen minua motivoi rahan n. 300 euroa/kk säästyminen. Lopetuksesta on nyt jo aikaa runsaat 3 vuotta eikä mieleen ole tullut kertaakaan laittaa tupakkaa uudestaan suuhun.

Vierailija
4/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v sit lopetin, ei mulla mitään fyysisiä oireita tullut. Enimmäkseen se oli vain tapa.

Vierailija
5/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap valehtelee. Vihoviimeinen keino lopettaa tupakointi on korvata se nikotiinituotteilla. Yli 20 vuotta poltin ja 5 kertaa yritin lopettaa nikotiinikorvaushoidolla. Onnistuin vasta kun lopetin ilman mitään. Vajaa kuukausi meni kärvistellessä, sitten helpotti. Purkat, suihkeet ja laastarit pitäisi kieltää, nikotiinipusseista puhumattakaan.

Vierailija
6/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinikorvaustuotteet on myynnissä siksi, että niiden valmistajat tekisivät rahaa. Ne eivät korvaa nikotiiniriippuvuutta, vaan sisältävät sitä. Moni on jäänyt nikotiinikorvaustuotteisiin jumiin kymmeniksi vuosiksi. 

Mielestäni niiden mainostaminen pitäisi kieltää. 

Itse olen tuossa kierteessä ollut ja vierotusoireet olivat ihan yhtä hirveät, kun vihdoin jätin ne pois, kuin tupakoinnin lopettamisen yhteydessä. 

Vierailija
7/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä näiden nikotiinikorvaustuotteiden mainostamisesta. Ne pitäisi ehdottomasti kieltää. Yritän päästä eroon nikotiinista. Mutta vaikeaa on, koska ainakin maikkarilta tulee iltaisin ihan koko ajan esim. näitä suihkemainoksia. Joku raja pitäisi olla.   

Vierailija
8/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kun raskaustesti näytti plussaa. Heti. Siihen paikkaan enkä koskaan ole aloittanut uudelleen.

Isäni lopeti 50-vuotispäivänään. Oli aloittanut 12-vuotiaana.  Sanoi vain että viimeinen tupakka meni eikä uusia osteta. Kyllä häntä epäiltiin ettei pysty sanassaan pysymään. Pystyi. 

Isä tosin alkoi imeskellä pastilleja. Sitä kesti varmaan vuoden verran, sitten jäi sekin.

Vierailija
9/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin kun raskaustesti näytti plussaa. Heti. Siihen paikkaan enkä koskaan ole aloittanut uudelleen.

Isäni lopeti 50-vuotispäivänään. Oli aloittanut 12-vuotiaana.  Sanoi vain että viimeinen tupakka meni eikä uusia osteta. Kyllä häntä epäiltiin ettei pysty sanassaan pysymään. Pystyi. 

Isä tosin alkoi imeskellä pastilleja. Sitä kesti varmaan vuoden verran, sitten jäi sekin.

Erittäin ryhdikkäästi toimittu sekä sinulta että isältäsi. Oma isäni ja appiukkoni toimi samalla tavalla. Lopettivat tekemättä asiasta edes kummoisempaa numeroa. Appiukkokin kertoi vasta kuukausien päästä lopettaneensa. Ja poltti kuitenkin vuosikymmeniä.

Vierailija
10/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista xylitol-purukumia voi kokeilla kaikkein pahimpiin oireisiin, ei aiheuta riippuvuutta, mutta niille leuoille on jotain korvaavaa tekemistä 

Vierailija
11/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin kymmenen vuotta. Yhtenä päivänä vain lopetin. Päätös tulee sisältä.

Vierailija
12/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 1969-2012 noin askin päivässä. Lopetin V.O.S.P. avulla jota otin noin kuukauden putkeen noin 1L/päivä.  Ensimmäisen kolme päivää olivat erityisen ankaria.

Vierailija
13/13 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin polttaa yli 50 vuotta, aloitin 13-vuotiaana. Kerran en vaan viitsinyt lähteä kauppaan ja ajattelin kokeilla, kuinka pitkään kestän ilman tupakkaa. Mitään fyysisiä vieroitusoireita ei tullut (poltin aiemmin 2askia/3pvässä) ja nyt on menossa päivä 81. Joskus harvoin käy mielessä,  että nyt olisi tupakkatauon paikka...

Vapetin aiemmin nikotiinitonta, 2017 ostettua litkua, tein virheen ja ostin uutta litkua, missä olikin nikotiinia. Näköjään asiat muuttuvat ja nikotiinilitkun myyminen onkin nyt sallittua. Onneksi huomasin, enkä yrittänyt hoitaa (vähäisiä) psyykkisiä vieroitusoireita  vapettamalla nikotiinia!

Haitta tupakoinnin lopettamisesta: painon nousu :(

Kahvinjuonnin lopetin samalla tavalla laiskuuden vuoksi ;)