Mies jäi jälleen kiinni valehtelusta/salailusta naistyökaverin suhteen
Tämä on ollut meillä tosi pitkäaikainen ongelma ja toistunut monella työpaikalla, monen työkaverin kanssa. Mies on sanonut minulle esim. että heille tuli uusi naistyöntekijä, mutta eivät ole tekemisissä. Tai että häntä ärsyttää töissä joku naistyökaveri, ja välttelee häntä. Sitten on tavalla ja toisella selvinnyt että ovat olleet paljonkin tekemisissä, jutelleet lapsista, nämä työkaverit tietää lastemme nimet ja harrastukset ym. Tässä kohtaa korostan että tämä on mielestäni täysin normaalia työkaveruutta, mutta EI ole ok että tästä valehdellaan kotona.
Joitain kertoja on ollut sitten niinkin että nainen on ihastunut mieheeni, mies nauttinut siitä ja flirttaillut takaisin. Mies on pitänyt harmittomana, kunnes naiset on tehneet isomman aloitteen joka on sitten selvinnyt minullekin. Mies on ollut yllättynyt (?) että nainen kuvittelee hänen pettävän minua, tai että hän oikeasti olisi kiinnostunut.
Tästä kaikesta on tullut valtava kriisi jota on selvitelty moneen otteeseen terapiassa ym. Ei ole mitään syytä epäillä että mies olisi mennyt sänkyyn kenenkään kanssa, joten olen halunnut minäkin saada luottamusta takaisin ja jatkaa liittoa. Nyt meni todella pitkään todella hyvin, terapeutinkin suosituksesta mies on avoimesti kertonut asioista, mitä on jutellut harvojen naistyökavereiden kanssa jne. Samoin mies on antanut luvan katsoa hänen kännykkäänsä aina kun haluan, koska haluaa osoittaa ettei salattavaa ole, eikä mitään väärää kenenkään kanssa tapahdu.
Luottamus alkoi palautua, en enää piitannut kännykkäänsä katsoa vaikka tarjosi, vaan luotin ettei mitään ole. Meillä meni to-del-la hyvin, mistä olin tosi onnellinen. Vaikka koko ajan tiedostin senkin että saattaa taas kirkkain silmin valehdella, mutta en uskonut niin tapahtuvan.
Sitten tuli hänen työpaikkansa kesäjuhla. Jonka jälkeen extempore päätin kännykän katsoa. Samaan aikaan kun hän laittoi mulle viestiä että lähtee nyt kotiin, hän oli poistanut työporukan pienestä viestiryhmästä useita viestejä. Ja hän on aina korostanut ettei poista MITÄÄN vaan saan aina nähdä kaiken, koska haluaa osoittaa ettei mitään väärää tapahdu.
Kysyin mikä tämä oli, ja hän selitti että typeriä kuvia vaan. Tässä työporukassa on nykyään vain yksi nainen, hieman avoimesti seksuaalinen, mutta olen ajatellut harmittomaksi, tuskin keski-ikäisestä ukosta kiinnostuu. Ja mies on kiistänyt etteivät koskaan ole saunassa tms yhdessä. Ei kuulemma ollut sellaisista kuvista kyse, miehistä vaan joku räpsinyt.
Mutta myönsi lopulta että syy poistamiseen oli etten minä näkisi kuvia. Ja myönsi myös poistaneensa tämän naisen lähettämiä viestejä aiemminkin. Härskejä viestejä, vitsejä, meemejä ym. Poistanut ne ettei meille tule riitaa. Eikä kuulemma ole mitään saanut häneltä suoraan, vaan tähän 10 hengen ryhmään.
Se siitä luottamuksesta sitten. En koskaan, ikinä, ole tällaisista viesteistä ollut mustasukkainen, jotka ei ole mitään yksäreitä. Mutta mies on nyt taas pitänyt huolen, etten näe niitä. Ja samaan aikaan hokenut miten haluaa luottamuksen takaisin ja saan nähdä kaiken.
Pyydän asiallista keskustelua. Haukkumista en nyt jaksa. Onneksi mulla on koko ajan ollut pieni ajatus takaraivossa, että saattaahan hän valehdella minulle edelleen. Pudotus ei ole ihan niin paha, että mä idiootti luulin oikeasti että nyt hän minua arvostaisi. Ei tunnu siltä.
Kommentit (269)
Ai että, kuulostaa ohan exältäni.
Aina oli muka töissä joku nainen joka vain ihastui ja ex ei voinut ymmärtää miksi. Selitykset ihan samoja, kuin sinun miehelläsi. Kun koko homma lopulta ns. "valkeni", kävikin ilmi että ex oli ollut aina se aloitteelinen osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Näin pitkään sinkkuna olleena mietin, että mikä siinä ylsinolossa pelottaa niin paljon? Jos olisin suhteessa, ja paljastuisi toisen harrastaneen vaikka mitä flirttiä selkäni takana, niin en minä sellaista jäisi katsomaan.
Kun luottamus on kerran menetetty, niin en usko sen enää koskaan rakentuvan samanlaiseksi. Toinenhan on jo näyttänyt, kuinka suuressa arvossa parisuhdettaan pitää.
Ei minua ainakaan yksinolossa mikään pelota. Kuten sanottu, olen järjestellyt asiat niin, että eroaminen koska vaan olisi taloudellisesti ja asunnon suhteenkin helppoa. Tähän saakka vaan parisuhteen plussat on menneet miinusten yli. Ap
Kuka muka raportoi kotona, että mulla on työkaverina eräs nainen, mutta välttelen häntä. Missä ihmeen paikoissa te käytte töissä.
Jos on niin mustasukkainen kumppani, että se vaikuttaa työelämään, pitäisi kyllä havahtua. Pariterapian lisäksi pakkoajatuksia kannattaisi hoitaa yksilöterapiassa.
Mun miehellä on ollut kerran tuollainen suhde työkaveriinsa. Tunnusti sen itse minulle, suurimmaksi osaksi. Ihan kaikkea ei heti kertonut. Annoin anteeksi, mutta en luota enää enkä oikein rakastakaan. Rakkaus kuoli sillä hetkellä kun näin että olivat viestitelleet yöllä, vakka siitä olikin vuosia aikaa. Ja ei, en mennyt puhelimelle salaa vaan mieheni halusi voittaa luottamukseni näyttämällä puhelinta ihan itse. Hän oli vaan unohtanut että siellä oli tällaista viestittelyä tallessa parin vuoden takaa. Tässä ei siis ole kyse mikään tuore tapaus vaan mies odotti useita vuosia ennen kuin kertoi. Odotan nyt että tulisiko rakkaus takaisin. Lasten takia en viitsi lähteä ainakaan vielä. Jos noin kävisi vielä uudestaan, se olisi eron paikka. Jos mies antaa toisen ymmärtää että on valmis pettämään puolisoa, ystävyys ei ole viatonta tai varatulle sopivaa. Sun mies tuntuu olevan koukussa siihen että saa naiset kiinnostumaan itsestään. Ei tuollaista kannata jäädä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Sun mies tuntuu olevan koukussa siihen että saa naiset kiinnostumaan itsestää
Tämä. Ero tai ukko terapiaan.
Mitä mieltä mies on siitä että kyttäät sen puhelinta?
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka raportoi kotona, että mulla on työkaverina eräs nainen, mutta välttelen häntä. Missä ihmeen paikoissa te käytte töissä.
Jos on niin mustasukkainen kumppani, että se vaikuttaa työelämään, pitäisi kyllä havahtua. Pariterapian lisäksi pakkoajatuksia kannattaisi hoitaa yksilöterapiassa.
Täysin samaa mieltä. Kenenkään ei kuulu olla noin mustasukkaisen ihmisen kanssa, Tuo kysely ei lopu koskaan eikä mikään vastaus riitä. Olisi todella outoa kysyä tai vastata onko mies/naispuolisia työkavereita ja mitä olet heille sanonut.
Ei missään nimessä tällaista!
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Menee pahasti överiksi tuollainen. Ap kirjoittaa koko ajan niin kuin vika olisi miehessä eli ei edes myönnä mustasukkaisuuttaan.
Luen aloitusta ja en voi käsittää lukemaani. Voiko tämä olla todellista, että kotona vatvotaan työpaikan naisten kanssa käytyjä keskusteluja ja etsitään epäjohdonmukaisuuksia? Ja jostain työkaverin ihastuksesta on kehkeytynyt "valtava kriisi", jota on puitu "moneen otteeseen" terapiassa, vaikka mitään pettämistä ei edes tapahtunut?
Tuskin lohduttaa yhtään, mutta ihan varmasti on pettänyt ja monen naisen kanssa. Tunnen tällaisen miehen, osaa jutella naisille ja heitä onkin riittänyt. Ja on pitkiäkin seksisuhteita ollut. Kymmeniä vuosia on kuitenkin ollut naimisissa, en ymmärrä miten on saanut kotona seliteltyä kaikki nuo.
Vierailija kirjoitti:
Luen aloitusta ja en voi käsittää lukemaani. Voiko tämä olla todellista, että kotona vatvotaan työpaikan naisten kanssa käytyjä keskusteluja ja etsitään epäjohdonmukaisuuksia? Ja jostain työkaverin ihastuksesta on kehkeytynyt "valtava kriisi", jota on puitu "moneen otteeseen" terapiassa, vaikka mitään pettämistä ei edes tapahtunut?
Pettämistä on muukin kuin sänkyyn meneminen. Hyvin monessa suhteessa näin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa ihmettelen. Tottakai työpaikalla keskustellaan työkavereiden kanssa, myös niistä lapsista ym. Minulla ei ole aavistustakaan ketä naisia mieheni työpaikalla on (noin tuhat hlö) tai kenen kanssa mieheni juttelee ja mitä. Eikä miehellä vastaavasti minun työpaikalla käymistäni keskusteluista. Kerrotaan, joo jos liittyy johonkin käsillä olevaan asiaan. Vaikka mietitään uuden tv:n hankintaa voisin sanoa, että Matti töissä kehui tällaista. Tämä nyt keksitty esimerkki. En kestäisi hetkeäkään, jos minulta joku tivaisi mitä olen kenenkin kanssa puhunut. Ja naimisissa olen ollut yli 30 vuotta ja pettämättä.
Vierailija kirjoitti:
Olennaista on se, että mies oma-aloitteisesti puhuu näistä naisista mutta ei kuitenkaan puhu totta.
On helppo myös väittää, että "työkaveri ihastui" vaikka todellisuudessa itse on ollut aloitteellinen. Sitä tietenkään ei vaimolla kerrota.
Luota omaan intuitioon. Se on tyypillistä, että susta tehdään se hullu. Jos luottamusta ei ole ja miehesi toistuvasti jatkaa käytöstään, niin onko tuossa mitään järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on ollut kerran tuollainen suhde työkaveriinsa. Tunnusti sen itse minulle, suurimmaksi osaksi. Ihan kaikkea ei heti kertonut. Annoin anteeksi, mutta en luota enää enkä oikein rakastakaan. Rakkaus kuoli sillä hetkellä kun näin että olivat viestitelleet yöllä, vakka siitä olikin vuosia aikaa. Ja ei, en mennyt puhelimelle salaa vaan mieheni halusi voittaa luottamukseni näyttämällä puhelinta ihan itse. Hän oli vaan unohtanut että siellä oli tällaista viestittelyä tallessa parin vuoden takaa. Tässä ei siis ole kyse mikään tuore tapaus vaan mies odotti useita vuosia ennen kuin kertoi. Odotan nyt että tulisiko rakkaus takaisin. Lasten takia en viitsi lähteä ainakaan vielä. Jos noin kävisi vielä uudestaan, se olisi eron paikka. Jos mies antaa toisen ymmärtää että on valmis pettämään puolisoa, ystävyys ei ole viatonta tai varatulle sopivaa. Sun mies tuntuu olevan koukussa siihen että saa naiset kiinnostumaan itsestään. Ei tuollaista kann
Eli sinunkin miehesi kertoi asiasta vasta, kun jäi kiinni. Juuri näin. Näin meilläkin ollut monesti. Viesti, jossa nainen kutsuu iltaa viettämään perjantaina, kotiinsa, kaksin. Tai se työkaveri, kenen kanssa ei olla koskaan ollut missään tekemisissä, tulee bändikeikalla halaamaan ja kyselemään lapsista, tietäen nimet ja harrastukset ym. Nojailua työpaikalla ja mitä kaikkea takana onkaan.
Mies joskus nuorempana myönsi, että tuntuu niin hyvältä, kun naiset pitää hänestä. Eli olet ihan oikeassa.
Olen ollut mustasukkainen, kyllä. Enää en jaksa, mutta valehtelua ja salailua en kestä. Jos jotain tekee, on seistävä tekojensa takana ja oltava rehellinen, jos kerran yhdessä haluaa olla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on siitä että kyttäät sen puhelinta?
Hänhän on antanut siihen luvan, ja aina korostanut että saan puhelinta katsoa ihan koska vaan, ihan miksi tahansa. Ja että saan nähdä aivan kaiken, mitään salaamatta. Mitään työasioita tuossa työpaikan ryhmässäkään siis ei käsitellä.
Nyt hän on edelleen vain sitä mieltä, että hyvä kun katsoin. Koska nyt tiedetään mikä tilanne on ja että hän on taas sortunut salailemaan asioita. Eikä ymmärrä miksi teki niin, muuta kuin se riidan pelko. Joka oli hänenkin mielestään täysin turha.
Hän myös näytti ne poistamansa viestit. Ei niissä ollut mitään sellaista, miksi olisin ajatellut mitään negatiivista tästä illanvietosta. Naisen aiemmin lähettämiä ja miehen poistamia härskejä viestejä ei nähtäville enää saa, mutta on kertonut mitä niissä oli. Edelleen, ei mitään riidan arvoista, ei mitään niin pahaa. Olen kyllä entisessä työssäni härskeihin vitseihin tottunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista on se, että mies oma-aloitteisesti puhuu näistä naisista mutta ei kuitenkaan puhu totta.
On helppo myös väittää, että "työkaveri ihastui" vaikka todellisuudessa itse on ollut aloitteellinen. Sitä tietenkään ei vaimolla kerrota.
Juuri näin, eli mies ihan itse kertoo aina jos töihin tulee uusia ihmisiä. Samoin minä hänelle. Jutellaan paljon työpäivän kuulumisista. Ja on täysin normaalia jutella työkaverin kanssa vaikka niistä omista lapsista tai harrastuksista, herran jestas. On tietysti. Mutta ei ole normaalia kertoa itse asiasta ja valehdella että ei olla juteltu mitään, kun se on täysin epärealistista ylipäätään. Eikä valehteluun ole mitään syytä. Ap
Minunkin miehelleni on tullut yöllä kaikenlaisia viestejä eräältä naiselta, joka oli ihastunut. Ehkäpä taustalla oli molemminpuolista pientä flirttiä, mutta en kuitenkaan nähnyt sitä mieheni vikana, että viestejä tuli. En myöskään ole ryhtynyt miehen työkavereita ratsaamaan ja olemaan mustasukkainen.
Mitä myöntämistä siinä on, että tuntuu hyvältä kun naiset tykkää? Kyllä minustakin tuntuu hyvältä, että miehet tykkäävät, kenestäpä ei? Ja tuo on kerrassaan outoa, kun työkaverin halaamisesta bändikeikalla nousee hirveä haloo, kun hän jopa tietää lasten nimet! Miehen on pakko valehdella, ettei kotona nouse kohtausta. Ja vielä noin hirveän pienistä asioista mikä on surullista.
Näin pitkään sinkkuna olleena mietin, että mikä siinä ylsinolossa pelottaa niin paljon? Jos olisin suhteessa, ja paljastuisi toisen harrastaneen vaikka mitä flirttiä selkäni takana, niin en minä sellaista jäisi katsomaan.
Kun luottamus on kerran menetetty, niin en usko sen enää koskaan rakentuvan samanlaiseksi. Toinenhan on jo näyttänyt, kuinka suuressa arvossa parisuhdettaan pitää.