Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi jälleen kiinni valehtelusta/salailusta naistyökaverin suhteen

Vierailija
13.08.2025 |

Tämä on ollut meillä tosi pitkäaikainen ongelma ja toistunut monella työpaikalla, monen työkaverin kanssa. Mies on sanonut minulle esim. että heille tuli uusi naistyöntekijä, mutta eivät ole tekemisissä. Tai että häntä ärsyttää töissä joku naistyökaveri, ja välttelee häntä. Sitten on tavalla ja toisella selvinnyt että ovat olleet paljonkin tekemisissä, jutelleet lapsista, nämä työkaverit tietää lastemme nimet ja harrastukset ym. Tässä kohtaa korostan että tämä on mielestäni täysin normaalia työkaveruutta, mutta EI ole ok että tästä valehdellaan kotona.

Joitain kertoja on ollut sitten niinkin että nainen on ihastunut mieheeni, mies nauttinut siitä ja flirttaillut takaisin. Mies on pitänyt harmittomana, kunnes naiset on tehneet isomman aloitteen joka on sitten selvinnyt minullekin. Mies on ollut yllättynyt (?) että nainen kuvittelee hänen pettävän minua, tai että hän oikeasti olisi kiinnostunut.

Tästä kaikesta on tullut valtava kriisi jota on selvitelty moneen otteeseen terapiassa ym. Ei ole mitään syytä epäillä että mies olisi mennyt sänkyyn kenenkään kanssa, joten olen halunnut minäkin saada luottamusta takaisin ja jatkaa liittoa. Nyt meni todella pitkään todella hyvin, terapeutinkin suosituksesta mies on avoimesti kertonut asioista, mitä on jutellut harvojen naistyökavereiden kanssa jne. Samoin mies on antanut luvan katsoa hänen kännykkäänsä aina kun haluan, koska haluaa osoittaa ettei salattavaa ole, eikä mitään väärää kenenkään kanssa tapahdu. 

Luottamus alkoi palautua, en enää piitannut kännykkäänsä katsoa vaikka tarjosi, vaan luotin ettei mitään ole. Meillä meni to-del-la hyvin, mistä olin tosi onnellinen. Vaikka koko ajan tiedostin senkin että saattaa taas kirkkain silmin valehdella, mutta en uskonut niin tapahtuvan.

Sitten tuli hänen työpaikkansa kesäjuhla. Jonka jälkeen extempore päätin kännykän katsoa. Samaan aikaan kun hän laittoi mulle viestiä että lähtee nyt kotiin, hän oli poistanut työporukan pienestä viestiryhmästä useita viestejä. Ja hän on aina korostanut ettei poista MITÄÄN vaan saan aina nähdä kaiken, koska haluaa osoittaa ettei mitään väärää tapahdu.

Kysyin mikä tämä oli, ja hän selitti että typeriä kuvia vaan. Tässä työporukassa on nykyään vain yksi nainen, hieman avoimesti seksuaalinen, mutta olen ajatellut harmittomaksi, tuskin keski-ikäisestä ukosta kiinnostuu. Ja mies on kiistänyt etteivät koskaan ole saunassa tms yhdessä. Ei kuulemma ollut sellaisista kuvista kyse, miehistä vaan joku räpsinyt. 

Mutta myönsi lopulta että syy poistamiseen oli etten minä näkisi kuvia. Ja myönsi myös poistaneensa tämän naisen lähettämiä viestejä aiemminkin. Härskejä viestejä, vitsejä, meemejä ym. Poistanut ne ettei meille tule riitaa. Eikä kuulemma ole mitään saanut häneltä suoraan, vaan tähän 10 hengen ryhmään.

Se siitä luottamuksesta sitten. En koskaan, ikinä, ole tällaisista viesteistä ollut mustasukkainen, jotka ei ole mitään yksäreitä. Mutta mies on nyt taas pitänyt huolen, etten näe niitä. Ja samaan aikaan hokenut miten haluaa luottamuksen takaisin ja saan nähdä kaiken.

Pyydän asiallista keskustelua. Haukkumista en nyt jaksa. Onneksi mulla on koko ajan ollut pieni ajatus takaraivossa, että saattaahan hän valehdella minulle edelleen. Pudotus ei ole ihan niin paha, että mä idiootti luulin oikeasti että nyt hän minua arvostaisi. Ei tunnu siltä.

Kommentit (269)

Vierailija
241/269 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen tilanne joka jatkuu jälleen ja jälleen. Eikö miehelläsi ole miespuolisia työkavereita joiden kanssa voisi käydä lenkillä, saunomassa, matseissa? Mielestäni tässä on kuitenkin jotain outoa ja se selvästi rasittaa suhdettanne hyvinkin paljon. En uskalla neuvoja antaa, mutta minä tutkistelisin itseänikin, olenko mustasukkainen, epäluuloinen. Itse kyllä epäilisin jotakin olevan meneillään, tilanne rasittaa selvästi suhdettanne. Toivottavasti osaat tehdä oikeita ratkaisuja.

Vierailija
242/269 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä ap ei ymmärrä on, että ihan sama mitä hän kontrolloi, kun kontrollin tarve on suuri. Siis kontrolloiko pettämistä vai kyttääkö valheita, ihan sama, mies on syyllinen ja syyllisyyden tunnossa koko ajan. Koko ajan saa olla varpaillaan, että varmaan tulee kerrottua kaikki, jotta ap ei ajattele, että valehtelee.

Ap on niskan päällä vahtimassa, että varmaan saa tietää kaiken miehen elämästä jotain satunnaista tupakanpolttoa myöten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin miehelleni on tullut yöllä kaikenlaisia viestejä eräältä naiselta, joka oli ihastunut. Ehkäpä taustalla oli molemminpuolista pientä flirttiä, mutta en kuitenkaan nähnyt sitä mieheni vikana, että viestejä tuli. En myöskään ole ryhtynyt miehen työkavereita ratsaamaan ja olemaan mustasukkainen.

Mitä myöntämistä siinä on, että tuntuu hyvältä kun naiset tykkää? Kyllä minustakin tuntuu hyvältä, että miehet tykkäävät, kenestäpä ei? Ja tuo on kerrassaan outoa, kun työkaverin halaamisesta bändikeikalla nousee hirveä haloo, kun hän jopa tietää lasten nimet! Miehen on pakko valehdella, ettei kotona nouse kohtausta. Ja vielä noin hirveän pienistä asioista mikä on surullista.

Tuohan olisi täysin normaalia, jos se olisi normaalia. Mutta kyse on siitä, että mies on väittänyt, ettei ole missään tekemisissä näiden naisten kanssa. Ihan itse on ottanut puheeksi, että työpaikalle on tullut uusi työntekijä lähiaikoina, mutta hän ei ole koskaan jutellut tämän kanssa eikä siis tiedä hänestä sen enempää. Siihen nähden se, että kyseinen ihminen tietää lastemme nimet ja koulut ja harrastukset, ja ovat miehen kanssa selvästi hyviä kavereita, on outoa.

On myös tapauksia joissa sellainen "ärsyttävä ihminen, jonka kanssa hän ei ole koskaan jutellut" laittaa perjantaina töiden jälkeen viestiä ja pyytää illalla käymään pizzalla luonaan "Juuson" eli meidän lapsen kanssa. Tämän viestin mies näytti minulle itse, kun oli niin hämmästynyt asiasta.

Ja kyllä, sekin on normaalia että joku pitää sinua mukavana ihmisenä ja tykkää työkaverina, mutta ei se että vie asioita tieten tahtoen eteenpäin saadakseen sitä tykkäämistä ja ihastumista. Eli niin voimakasta flirttiä kosketuksineen kaikkineen, että naiset kuvittelevat heillä olevan jotain, ja mies vetää liinat kiinni vasta, kun asia menee tietyn rajan yli. Tai tulee minun korviini.

En ollut suhteen alkuvuosina ollenkaan epäileväinen tai mustasukkainen mistään asiasta, tietenkään. Mutta kun tätä samaa alkoi toistua joka ikisellä työpaikalla tai kurssilla. 

Enää en jaksa olla mustasukkainen, mutta totta on puhuttava. Mies on myöntänyt, ettei hänen tarvitse valehdella minun reaktioideni takia, koska kestän mitä vaan jos on siitä rehellinen. Mutta hän on sellaista tyyppiä välillä muidenkin ihmisten kanssa, että jos joku kysyy jotain, mies usein vastaa ensimmäisenä mieleen tulevan asian. Sitten vasta tajuaa ettei se ollut totta. Tämä kuulemma tapahtuu vahingossa, ja sanookin että jos häneltä jotain kysytään, hänen täytyy miettiä hetki miten asia oikeasti on, ennen kuin vastaa. Ettei tule valehdelleeksi. Ap

Vierailija
244/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoinen tilanne joka jatkuu jälleen ja jälleen. Eikö miehelläsi ole miespuolisia työkavereita joiden kanssa voisi käydä lenkillä, saunomassa, matseissa? Mielestäni tässä on kuitenkin jotain outoa ja se selvästi rasittaa suhdettanne hyvinkin paljon. En uskalla neuvoja antaa, mutta minä tutkistelisin itseänikin, olenko mustasukkainen, epäluuloinen. Itse kyllä epäilisin jotakin olevan meneillään, tilanne rasittaa selvästi suhdettanne. Toivottavasti osaat tehdä oikeita ratkaisuja.

Ei hänellä ole sellaisia kavereita. Muutamaa kaveria tapaa ehkä muutaman vuoden välein, eivät ole muuten yhteydessä. Eikä hän lähde, vaikka joku uusi tuttavuus pyytäisi jonnekin. Kokee sen vaivaannuttavana ja vapaa-ajan tuhlaamisena. Taisin jo mainita jossain kohtaa, että hän on melko huono sosiaalisissa suhteissa noin ylipäätään. 

Outoa tässä todella on kyllä. Kirjoitin toiseen kommenttiin jo tuosta valehtelusta, johon en vieläkään oikein osaa suhtautua. Viimeksi nähtiin hänen sukulaisensa joka kysyi jotain tavallista asiaa, ja mies vastasi ihan puutaheinää. Jälkeenpäin sanoi ettei hän tiedä, miksi hän niin vastasi, kun ei se ollut totta. Eikä ole dementiaa tms, tätä on ollut aina ja on se vähentynyt, kun hän on tajunnut miettiä ensin mitä vastaa. Ap

Vierailija
245/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa että hän on huono sosiaalisissa tilanteissa mutta silti hän onnistuu viestimään toisille naisille olevansa kiinnostunut. Jotenkin olen mieltänyt että flirttailu on sosiaalisten miesten juttu.

Vierailija
246/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies selkeästi on varpaillaan, koska ei halua aiheuttaa suhteeseensa enempiä ongelmia. Tiedän tämän naistyypin, joka heittää härskiä herjaa ja lähettelee meemejä. Ainakin omalla kokemuksella täysin läppää (usein nämä ovat onnellisissa suhteissa), mutta tällaiset viestit voivat kyllä aiheuttaa ongelmia herkemmille ihmisille kuten ap:lle. Ap, minusta näyttää siltä että miehesi ei valehtele sinulle, vaan yrittää käyttäytyä niin että sinun ei tarvitsisi huolestua. Häntä voi itseäänkin nolottaa nämä viestit, joita työkaverit lähettelevät.

Vierailija
247/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On outoa että hän on huono sosiaalisissa tilanteissa mutta silti hän onnistuu viestimään toisille naisille olevansa kiinnostunut. Jotenkin olen mieltänyt että flirttailu on sosiaalisten miesten juttu.

Tai sitten juuri se on syynä että väärinkäsityksiä tulee?

Vierailija
248/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enää en jaksa olla mustasukkainen, mutta totta on puhuttava. Mies on myöntänyt, ettei hänen tarvitse valehdella minun reaktioideni takia, koska kestän mitä vaan jos on siitä rehellinen. Mutta hän on sellaista tyyppiä välillä muidenkin ihmisten kanssa, että jos joku kysyy jotain, mies usein vastaa ensimmäisenä mieleen tulevan asian. Sitten vasta tajuaa ettei se ollut totta. Tämä kuulemma tapahtuu vahingossa, ja sanookin että jos häneltä jotain kysytään, hänen täytyy miettiä hetki miten asia oikeasti on, ennen kuin vastaa. Ettei tule valehdelleeksi. Ap"

Tuo kuulostaa oikeasti siltä että miehelläsi on joku trauma tai vastaava lapsuudesta jossa hänen on ollut helpompi selviytyä kun ei ole kertonut totuutta. Tuo vaatisi kyllä jotain oikeaa hoitoa ja käsittelyä eikä sitä että sinä syytät miestäsi valehtelusta. 

Vierailija
249/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies selkeästi on varpaillaan, koska ei halua aiheuttaa suhteeseensa enempiä ongelmia. Tiedän tämän naistyypin, joka heittää härskiä herjaa ja lähettelee meemejä. Ainakin omalla kokemuksella täysin läppää (usein nämä ovat onnellisissa suhteissa), mutta tällaiset viestit voivat kyllä aiheuttaa ongelmia herkemmille ihmisille kuten ap:lle. Ap, minusta näyttää siltä että miehesi ei valehtele sinulle, vaan yrittää käyttäytyä niin että sinun ei tarvitsisi huolestua. Häntä voi itseäänkin nolottaa nämä viestit, joita työkaverit lähettelevät.

Olen ollut miesvaltaisella alalla töissä ja osaan heittää härskejä vitsejä minäkin. Se ei ole ongelma vaan päinvastoin, joitain meemejä mitä tämä nainen on lähettänyt ja mies minulle näyttänyt, olen pitänyt hyvinkin hauskana.

Ongelma ei ole missään naisissa, ei meemeissä vaan siinä, että miehen aiempien sekoilujen vuoksi on sovittu, ettei asioita salailla, piilotella eikä valehdella enää yhtään. Mutta se ei nyt häneltä onnistu.

Ei me mitään normaaleja keskusteluja työkavereiden kanssa käydä kotona läpi, tietenkään. Mutta esimerkiksi mies itse on sitä mieltä että jos minun työkaverini laittaisi härskejä viestejä, niin hän haluaisi siitä kuulla. Itse kuitenkin toimi toisin. Vaikka tällaisista ei edelleen, ennenkään ole riitaa tms tullut. Ap 

Vierailija
250/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Enää en jaksa olla mustasukkainen, mutta totta on puhuttava. Mies on myöntänyt, ettei hänen tarvitse valehdella minun reaktioideni takia, koska kestän mitä vaan jos on siitä rehellinen. Mutta hän on sellaista tyyppiä välillä muidenkin ihmisten kanssa, että jos joku kysyy jotain, mies usein vastaa ensimmäisenä mieleen tulevan asian. Sitten vasta tajuaa ettei se ollut totta. Tämä kuulemma tapahtuu vahingossa, ja sanookin että jos häneltä jotain kysytään, hänen täytyy miettiä hetki miten asia oikeasti on, ennen kuin vastaa. Ettei tule valehdelleeksi. Ap"

Tuo kuulostaa oikeasti siltä että miehelläsi on joku trauma tai vastaava lapsuudesta jossa hänen on ollut helpompi selviytyä kun ei ole kertonut totuutta. Tuo vaatisi kyllä jotain oikeaa hoitoa ja käsittelyä eikä sitä että sinä syytät miestäsi valehtelusta. 

Tottakai vaatisi oikeaa käsittelyä. Ei se silti poista sitä faktaa, miten se käytös meidän suhteeseen vaikuttaa, eikä minun mielestäni kuulu valehtelua ohittaa siksi, että lapsuus.

Minä kysyinkin häneltä tässä yhtenä päivänä, onko lapsena joutunut valehtelemaan kotona. Ensin totesi, ettei halua puhua lapsuudestaan, mutta myönsi sitten että koko ajanhan hänen silloin piti valehdella, se oli ainoa keino että välttyi selkäsaunalta ja halveksunnalta. Tosin pelkkää halveksuntaahan hän on vanhempansa taholta joutunut kokemaan lapsesta saakka.

Itse ajattelen, että tässä on syy myös sille paniikinomaiselle riidan pelolle. Ja kun on sanonut jo kauan sitten, että heti jos meille tulee riitaa, häntä alkaa ahdistaa niin järjettömästi, ettei hän meinaa kyetä olemaan. Kuulemma pään sisällä tuntuu kuin kaikki pakotiet olisi suljettu ja hän ei pääse pois. Vaikka riita ei olisi iso, tuo tunne tulee välittömästi. Ap

Vierailija
251/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne nytkin nussivat työpaikalla ja nauravat aplle.

Vierailija
252/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ne nytkin nussivat työpaikalla ja nauravat aplle.

Juurikin näin. Välillä lepäävät hikisinä ja siemennesteeltä haisten ja suunnittelevat yhteistä tulevaisuutta.

Vierailija
253/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja siunausta miehelle uuteen rakkauteen! 

Vierailija
254/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi et ole iloinen miehesi puolesta? Hän on viimein löytänyt sen oikean!

Vierailija
255/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta minun mieheni tapauksessa erään varatun naisen flirttailu johti siihen, että hän ehdotti miehelleni seksiä. Eli ei todellakaan ollut kyse läpästä.

Vierailija
256/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö te ruokitte tätä trollia? Miksi?

Vierailija
257/269 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on tällainen. Inhoaa sosiaalisia tilanteita ja on sellaisissa lähinnä hiljaa, on ystävällinen, myötäilee ja hymyilee. Ja tuota jotkut kuvittelee kiinnostuksen osoitukseksi. On saanut perästä viestiä että hymyilit niin kauniisti minulle ja vaikka mitä. Vaikka on lähinnä vaan toivonut pääsevänsä tilanteesta pois 😂 Saatikka jos on selkeää flirttiä jonkun taholta niin ei halua siihen vastata muttei osaa sitä tyssätäkään. On ja hymyilee. Ja jollekin varma vinkki vastakaiusta.

Vierailija
258/269 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-valehtelijan puolisona mä ymmärrän tosi hyvin ap tilanteen. Tuossa elämässä menee sellaiseen moodiin että melkeen mikä vaan on ok kun vain toinen ei valehtele. Vaikka v***u se olis suhteessa kolmeen samaan aikaan niin ihan sama jos ei valehtele. Valehtelusta tulee peikko. Ihan syystä tietenkin. Syö sisältä. Mutta kauan siinä roikuin minäkin. Sitten kävikin niin että rakastuin toiseene ikä enää tarvitse pelätä valehtelua. Suosittelen.

Vierailija
259/269 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n oma osuus ja tausta on pitkästä keskustelusta huolimatta kokonaan käsittelemättä. Minkä takia hän on valinnut tämäntyyppisen puolison, joka ehkäpä kertoo kullekin ihmiselle sen minkä tämä haluaa kuulla ja olla mieliksi: sehän on joissakin kulttuureissa jopa maan tapa. Kukaan ei siis oletakaan, että kaikki olisi aivan kirjaimellisesti totta. Siellä silti pärjätään ihmissuhteissa, kun osataan erottaa merkittävä merkityksettömästä ilman tietoista huijaamisen tarvetta. Ja ihan täällä Suomessakin on tapana, ettei aivan kaikkea raportoida puolisolle, sillä se on paitsi tarpeetonta, myös vahingollista. Ihmissuhteet eivät tosiaankaan perustu absoluuttiseen rehellisyyteen jo senkin vuoksi, että myös yksityisyyttä ja omaa tilaa tarvitaan. Kietoutuneissa ja symbioottisissa suhteissa yksityisyys ja rajat ovat molemmilta hukassa.

Jos mies kokee (aiempien kokemustensa valossa), ettei vaimolle voi kertoa mitään epäilyksen herättävää naispuolisista työkavereista, niin totta kai hän valehtelee, koska se on sillä hetkellä helpompi ratkaisu. Hän ikään kuin potkii tölkkiä aina eteenpäin helpoimman kautta. On syntynyt ajatus, että vastakkaisen sukupuolen kanssa olemiset olisivat lähtökohtaisesti epäilyttäviä ja niistä tulisi raportoida absurdilla tarkkuudella. Normaalisti työpaikan naiset eivät ole riitelyn ja raportoinnin aihe parisuhteessa, koko tilannekuva on siis poikkeava.

Kun on syytä tai aiheetonta taipumusta epäillä puolisoa, niin on logiikan kannalta mielenkiintoista miettiä mitkä asiat epäilijä uskoo ja mitkä ei. Jos työpaikalla on tapahtunut jotain flirttiä, se uskotaan, samaten uskotaan kertomus lapsuuden tapahtumista, vaikka kumpikaan ei välttämättä ole totta. Sellaiset asiat uskotaan, jotka vahvistavat pelkoja tai toiveita, mutta muita välttämättä ei. Naisille on myös tyypillistä joko itse kehittää miehilleen erilaisia psykologisia selitysmalleja, missä lapsuuden taustoilla selitetään miehen käyttäytymistä. Joskus niissä on perääkin, mutta tarkemmin tutkien ei välttämättä lainkaan, vaan selitysmallit tukevat naisen omaa roolia parisuhteen dynamiikassa. 

Terveyden merkki parisuhteessa on keskittyä omaan taustaan, kokemukseen ja tavoitteisiin eikä toisen: sen vuoksi, että parhaassakin suhteessa voi varmuudella tietää vain omat asiansa, menneisyytensä, tekemisensä ja tarpeensa. Sitä ei voi tarpeeksi korostaa, että vain tällä menetelmällä voidaan päästä eteenpäin - ei puolison käytöksen ja tekemisten analyysilla. Suhteessa, jossa koko ajan pelätään valehtelemista ja kamppaillaan sen kanssa, ei olla sattumalta. 

Ja tällä kaikella en halua vähätellä sitä, että valheista kiinni jääminen murehtaa luottamusta. Persoonallisuustyyppi, jonka kanssa on päätynyt naimisiin on hyvin merkityksellinen eli omat taustat ratkaisevat millaisessa suhteessa haluaa omaa kasvuprosessiaan edistää. 

Vierailija
260/269 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-valehtelijan puolisona mä ymmärrän tosi hyvin ap tilanteen. Tuossa elämässä menee sellaiseen moodiin että melkeen mikä vaan on ok kun vain toinen ei valehtele. Vaikka v***u se olis suhteessa kolmeen samaan aikaan niin ihan sama jos ei valehtele. Valehtelusta tulee peikko. Ihan syystä tietenkin. Syö sisältä. Mutta kauan siinä roikuin minäkin. Sitten kävikin niin että rakastuin toiseene ikä enää tarvitse pelätä valehtelua. Suosittelen.

Kun tapaa ihmisen, joka on patologinen valehtelija eli valehtelee aivan kaikesta, on sitä melkein mahdoton uskoa ennen kun on kokemusta tai tietoa asiasta. Jos olet ollut sellaisen ihmisen kanssa naimisissa, niin ymmärrän tekstisi siten, että normaali kumppani, jonka sanomisiin voi pääsääntöisesti luottaa, on hieno kokemus.

Patologiset valehtelijat ovat kaikki hyvin vakavasti häiriintyneitä ihmisiä eivätkä ongelmat jää vain valehtelemiseen, vaan on iso tukku muitakin ongelmia. Mutta vasta kun on kerran ollut patologisen valehtelijan läheisissä tekemisissä, tunnistaa vaaran merkit jo ennen kun valheista on jääty kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan