Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jäi jälleen kiinni valehtelusta/salailusta naistyökaverin suhteen

Vierailija
13.08.2025 |

Tämä on ollut meillä tosi pitkäaikainen ongelma ja toistunut monella työpaikalla, monen työkaverin kanssa. Mies on sanonut minulle esim. että heille tuli uusi naistyöntekijä, mutta eivät ole tekemisissä. Tai että häntä ärsyttää töissä joku naistyökaveri, ja välttelee häntä. Sitten on tavalla ja toisella selvinnyt että ovat olleet paljonkin tekemisissä, jutelleet lapsista, nämä työkaverit tietää lastemme nimet ja harrastukset ym. Tässä kohtaa korostan että tämä on mielestäni täysin normaalia työkaveruutta, mutta EI ole ok että tästä valehdellaan kotona.

Joitain kertoja on ollut sitten niinkin että nainen on ihastunut mieheeni, mies nauttinut siitä ja flirttaillut takaisin. Mies on pitänyt harmittomana, kunnes naiset on tehneet isomman aloitteen joka on sitten selvinnyt minullekin. Mies on ollut yllättynyt (?) että nainen kuvittelee hänen pettävän minua, tai että hän oikeasti olisi kiinnostunut.

Tästä kaikesta on tullut valtava kriisi jota on selvitelty moneen otteeseen terapiassa ym. Ei ole mitään syytä epäillä että mies olisi mennyt sänkyyn kenenkään kanssa, joten olen halunnut minäkin saada luottamusta takaisin ja jatkaa liittoa. Nyt meni todella pitkään todella hyvin, terapeutinkin suosituksesta mies on avoimesti kertonut asioista, mitä on jutellut harvojen naistyökavereiden kanssa jne. Samoin mies on antanut luvan katsoa hänen kännykkäänsä aina kun haluan, koska haluaa osoittaa ettei salattavaa ole, eikä mitään väärää kenenkään kanssa tapahdu. 

Luottamus alkoi palautua, en enää piitannut kännykkäänsä katsoa vaikka tarjosi, vaan luotin ettei mitään ole. Meillä meni to-del-la hyvin, mistä olin tosi onnellinen. Vaikka koko ajan tiedostin senkin että saattaa taas kirkkain silmin valehdella, mutta en uskonut niin tapahtuvan.

Sitten tuli hänen työpaikkansa kesäjuhla. Jonka jälkeen extempore päätin kännykän katsoa. Samaan aikaan kun hän laittoi mulle viestiä että lähtee nyt kotiin, hän oli poistanut työporukan pienestä viestiryhmästä useita viestejä. Ja hän on aina korostanut ettei poista MITÄÄN vaan saan aina nähdä kaiken, koska haluaa osoittaa ettei mitään väärää tapahdu.

Kysyin mikä tämä oli, ja hän selitti että typeriä kuvia vaan. Tässä työporukassa on nykyään vain yksi nainen, hieman avoimesti seksuaalinen, mutta olen ajatellut harmittomaksi, tuskin keski-ikäisestä ukosta kiinnostuu. Ja mies on kiistänyt etteivät koskaan ole saunassa tms yhdessä. Ei kuulemma ollut sellaisista kuvista kyse, miehistä vaan joku räpsinyt. 

Mutta myönsi lopulta että syy poistamiseen oli etten minä näkisi kuvia. Ja myönsi myös poistaneensa tämän naisen lähettämiä viestejä aiemminkin. Härskejä viestejä, vitsejä, meemejä ym. Poistanut ne ettei meille tule riitaa. Eikä kuulemma ole mitään saanut häneltä suoraan, vaan tähän 10 hengen ryhmään.

Se siitä luottamuksesta sitten. En koskaan, ikinä, ole tällaisista viesteistä ollut mustasukkainen, jotka ei ole mitään yksäreitä. Mutta mies on nyt taas pitänyt huolen, etten näe niitä. Ja samaan aikaan hokenut miten haluaa luottamuksen takaisin ja saan nähdä kaiken.

Pyydän asiallista keskustelua. Haukkumista en nyt jaksa. Onneksi mulla on koko ajan ollut pieni ajatus takaraivossa, että saattaahan hän valehdella minulle edelleen. Pudotus ei ole ihan niin paha, että mä idiootti luulin oikeasti että nyt hän minua arvostaisi. Ei tunnu siltä.

Kommentit (269)

Vierailija
21/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko meillä sama mies? Mun mies valehtelee myös vastaavista. Joskus heitin hänet töihin. Kun hän oli noussut autosta ja olin ehtinyt ajaa vähän matkaa pois niin eräs nainen, jonka kanssa ei sanomansa mukaan ole ollut missään tekemisissä, melkein juoksee hänen viereen ja ponnari heiluen koko matkan katsastaa mieheen kun he juttelevat matkalla oville... 

Siis ok, mutta kun mulle oli kerrottu ettei tyyliin ole kun joskus vilaukselta nähnyt koko naista??

Vastaavia esimerkkejä on muitakin...

Meillä kyllä mies jäi aikanaan kiinni myös jonkinlaisesta sivusuhteesta ja siitä valehteli myös viimiseen asti.

Tilanteesi on erilainen kuin ap:n sillä miehesi on jäänyt kiinni sivusuhteesta. Silloin on luonnollista olla mustasukkainen ja rehellisyys on usein suhteen jatkamisen ehto. Terapiassa usein sovitaan siitä, että luottamuksen palauttamiseksi on lupa katsoa k

Meinaatko, ettei niitä hämmentäviä juttuja ja valheita ollut ennen varsinaista kiinni jäämistä? Sen aavisti... mutta sitten vannotti itselleen, että ei saa olla mustasukkainen, kun ei ole todisteita varsinaisesta pettämisestä.

Jälkikäteen ajatellen.. olis pitänyt kuunnella sitä intuitiota, että kaikki ei nyt ole ihan kohdallaan. 

Vierailija
22/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä paskatarina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja tietoinen, että parisuhde on vapaaehtoinen? Ei tuollaisen ukon kanssa ole mikään pakko olla.

Miehen käytös on outoa ja mies todellakin vaikuttaa pettäjältä. Ei välttämättä ole pannut kenenkään kanssa, mutta mihin sitten kukakin vetää rajat. Ihmeellistä on myös tuo ensin kielletään, sitten myönnetään jotain ja sitten piilotellaan jälkiä. Itse en luottaisi tuollaiseen mieheen pätkän vertaa, koska tiedän etten ole mustasukkainen.

Tai sitten sinä olet epäterveen mustasukkainen ja mies käytöksellään ns. kulkee munan kuorilla.

Niin tai näin, suhteessa ei ole luottamusta, joten tuollaisessa suhteessa ei ole mitään järkeä. Ei hyvässä parisuhteessa ole mitään kausia jolloin menee hyvin, vaan se on voimassa oleva olotila.

Vierailija
24/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hommannut liian tasokkaan miehen itseesi nähden. Muuten näin ei kävisi. 

Vierailija
25/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mikä mies ja millaista sekoilua teidän koko parisuhteenne on. Aivan 100% kajahtanutta touhua ulkopuolisen silmin.

En ikinä tule ymmärtämään, miksi kukaan vapaaehtoisesti viettää ainoan elämänsä noin, mutta sinulla selvästi on järkähtämätön halu niin tehdä, joten en osaa neuvoa.

Vierailija
26/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaali pahasti sekaisin. Miehenä tekisin ratkaisun ja ulkoistaisin sinut.

Vierailija
27/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus viittasi enemmän siihen, että taas on asetettu oma rima miehen suhteen niin matalalle, että miltei lapiota on tarvittu ali pääsemiseksi. Ja silti jotenkin siinä onnistuttu.

Vierailija
28/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mennyt aikoinaan naimisiin naistennaurattajan kanssa, pahoittelut :( Itse en kestäisi vastaavaa, sanotaan sitten vaikka kontrolloivaksi tms, ei väliä.

Vierailija
29/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus on ihan huipputärkeää ja jos sitä rikotaan, tulee vainoharhaiseksi. 

Vierailija
30/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi nauttii huomiosta tavalla josta kokee huonoa omaatuntoa vaikka ei varsinaisesti tekisikään mitään "väärää". 

Se on ymmärrettävää, ehkä miehesi haluaa että hänellä on suhteessa jotain "omaa" ja "yksityistä" iloa tuovaa. 

Mutta sitten taas vaikka tämä on ymmärrettävää, niin se ei ole hyväksyttävää koska tapa jolla mies hakee näitä "yksityisiä iloja" murentaa teidän suhdettanne ja luottamustanne toisiinne. Tarve on siis inhimillinen, mutta toteutustapa yksinkertaisesti väärin sua kohtaan.

Tämä juuri. Ymmärrän aivan hyvin vaikka nättien ihmisten katselun, kevyen flirtin, normaalin työkaveruuden kuulumisineen, jopa sen jos pitkässä suhteessa joskus ihastuu. Mutta en ymmärrä enkä hyväksy sitä, että hän valehtelee. Kuulemma pelkää kuollakseen riitoja. Niin? Ei niitä riitoja ole tullut silloinkaan, jos on näyttänyt jonkun härskin jutun jonka joku on laittanut. Myönsi sen. Päinvastoin on ollut luottamusta herättävää että hän on sen näyttänyt. Mutta nyt...... Ap

Vierailija
31/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on pettänyt mua aikoinani. Siis ihan suhde eikä yhden yön juttu. Silti ei tulisi enää mieleenikään käyttäytyä kuten aloittaja. Ei ole oikeasti normaalia kontrolloida toisen tekemisiä. Molemmat vastaavat omista tekemisistään ja kantavat niistä vastuun. Jos mies päättäisi pettää, en minä haluasi oll se, joka sen estää kyttäämällä, kyllä uskollisuus pitää tulla vain ja ainoastaan miehen omasta päästä. 

Meillä on lähtökohta nyt, että kumpikin luottaa toisen sanaan. Valkoisia valheita saa olla, isoista asioista ei saa valehdella. Mies on käyttänyt optionsa epäonnistua puolisona, mutta se ei määritä häntä ikuiseksi pettäjäksi. Minä en ole myöskään uhri ja olen riittävän arvokas ja hyvä tyyppi, että kanssani halutaan olla ilman kauheaa kontrollointia.

Ja mun mielestä osa ihmisistä on sellaisia flirttejä tyyppejä. Ei se tarkoita, että ne pettäis. Jos ei sellaista kestä, ei kannata ottaa kumppaniksi ja ajatella, että muuttaa toisen toisenlaiseksi. 

Mun mielestä ap:n ongelma on, että kontrolloi miestään niin, että mies joutuu valehtelemaan asioista, joissa ei ole valehdeltavaa.

Vierailija
32/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei yleensä pidä tasokkaina miehiä, jotka flirttailee noin usean kanssa samaan aikaan. Miesvaltaisella alalla olevana tiedän myös, että se aloitteen tekevä osapuoli on lähes poikkeuksetta aina mies ja miehistä lähes jokainen on valmis menemään loppuun asti, jos tämä on naiselle Ok. Tässä tapauksessa mies selvästi vähättelee omaa osuuttaan asiaan ja pistää asiaa liikaa naisten piikkiin. Ihan turha tuossa on enää katsoa miten mies muuttuu. Hän ei muutu ja ap voi sen hyväksyä tai jatkaa matkaansa.

Vierailija
33/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko meillä sama mies? Mun mies valehtelee myös vastaavista. Joskus heitin hänet töihin. Kun hän oli noussut autosta ja olin ehtinyt ajaa vähän matkaa pois niin eräs nainen, jonka kanssa ei sanomansa mukaan ole ollut missään tekemisissä, melkein juoksee hänen viereen ja ponnari heiluen koko matkan katsastaa mieheen kun he juttelevat matkalla oville... 

Siis ok, mutta kun mulle oli kerrottu ettei tyyliin ole kun joskus vilaukselta nähnyt koko naista??

Vastaavia esimerkkejä on muitakin...

Meillä kyllä mies jäi aikanaan kiinni myös jonkinlaisesta sivusuhteesta ja siitä valehteli myös viimiseen asti.

Ihmettelen tätä, miksi valehdella. Siis onhan minullakin ollut hyviä miestyökavereita joiden kanssa ollaan ihan ystävystytty, ja olen tottakai miehelle kertonut tästä, tutustuttanutkin heidät joskus toisiinsa, kertonut kuulumisia. Se on normaalia. Ei se että valehtelee ettei olla missään tekemisissä, ja sitten tunnetaankin hyvin. En käsitä. Ap

Vierailija
34/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi nauttii huomiosta tavalla josta kokee huonoa omaatuntoa vaikka ei varsinaisesti tekisikään mitään "väärää". 

Se on ymmärrettävää, ehkä miehesi haluaa että hänellä on suhteessa jotain "omaa" ja "yksityistä" iloa tuovaa. 

Mutta sitten taas vaikka tämä on ymmärrettävää, niin se ei ole hyväksyttävää koska tapa jolla mies hakee näitä "yksityisiä iloja" murentaa teidän suhdettanne ja luottamustanne toisiinne. Tarve on siis inhimillinen, mutta toteutustapa yksinkertaisesti väärin sua kohtaan.

Tämä juuri. Ymmärrän aivan hyvin vaikka nättien ihmisten katselun, kevyen flirtin, normaalin työkaveruuden kuulumisineen, jopa sen jos pitkässä suhteessa joskus ihastuu. Mutta en ymmärrä enkä hyväksy sitä, että hän valehtelee. Kuulemma pelkää kuollakseen riitoja. Niin? Ei niitä riitoja ole tullut silloinkaan, jos on näyttänyt jonkun hä

Mun mies on kanssa tuollainen, että ei kerro asioita, koska tulisin vihaiseksi/surulliseksi. Onneksi näitä ei ole ollut kuin pari kertaa 10 vuoden aikana, mutta kyllä toisesta huomaa, että jotakin outoa on tekeillä ja hän ei vaan kerro totuutta. Nämä asiat ovat menneet sitten omalla painolla ohitse, mutta toki ne aina välillä tulee mieleen ja toivoo, ettei ikinä enää tule vastaaavia tilanteita.

Vierailija
35/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi muuttaa muita kuin itseäsi. Ihan sama vaikka hulluuteen asti kontrolloisit kumppaniasi ja tiedän kokemuksesta, että luottamuksen menetys aiheuttaa juuri tuollaista, välillä jopa hieman vainoharhaista epäilyä. 

Summa summarum: jos haluat pysyä suhteessa, jossa luottamusta ei enää ole, se on SINUN valinta. Hyväksy siis omat valintasi ja sillä selvä.

Vierailija
36/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinulla on ollut pitkäaikainen ongelma mustasukkaisuuden kanssa, joka on aiheuttanut isoja ongelmia parisuhteeseesi. Ilmeisesti terapiassa olette päätyneet siihen, että rakkautensa todistaakseen mies haluaa näyttää sinulle kaiken, jotta mustasukkaisuutesi pysyy kurissa. Samalla myös sinun olisi pitänyt työstää omaa mieltäsi, sillä parisuhde ei voi perustua toisen kyttäämiseen ja epäluuloisuuteen.

Varmasti sen ymmärrätkin, että sinun oma toimintasi luo miehelle kiihokkeen luoda suhteita naiseen, jonka kanssa hän voi olla normaali oma itsensä. Toisen työstä ja työssäolevista ihmisistä ei ole normaalia olla mustasukkainen, vaikka sieltä jokin meemi tulisikin. Omalle miehellekin on tullut noita monia, ehkä hän on joskus jonkun kanssa vähän flirtannutkin, se on inhimillistä, mutta jos saisin tietää suhteesta ja jatkuvista petoksista, lopettaisin välittömästi suhteen.

Sinulla ei ole taustalla mitään pettä

Minä EN ole mustasukkainen meemeistä, en kuulumisten vaihdosta, en saunailloista, en todellakaan. Se on normaalia elämää! Mieskin sen myönsi, nytkin, että ei ole koskaan tullut riitoja rehellisyydestä. Mutta se että valehtelee, se on väärin ja se aiheuttaa ongelmia. 

Ja olen kyllä käynyt terapiassa yksinkin. Ja sen avulla päässyt hyvin eroon turhasta pelosta, että "mitäs jos". Mutta ei kuulukaan päästä eroon siitä että kokee itselleen valehtelun loukkaavana ja täysin vääränä. Ap

Vierailija
37/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on erittäin mustasukkainen puoliso ei hänelle pysty asioita vaan kertomaan. Se, että pitää suunsa kiinni helpottaakin miehen elämää.

Voimakas mustasukkaisuus on epäluottamuksen osoitusja levittää ympärilleen turvattomuutta, Hyvä viestintä toimii vain kun ihmisellä on riittävän turvallista viestiä.

Vierailija
38/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hullua kyttäämistä. Eikö päät mene tuollaisesta ihan juntturaan? Pyöritellä mielessään erilaisia skenarioita kaikesta, miten puoliso tekee kauheuksia. On kyllä ankea parisuhde.

Vierailija
39/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on pettänyt mua aikoinani. Siis ihan suhde eikä yhden yön juttu. Silti ei tulisi enää mieleenikään käyttäytyä kuten aloittaja. Ei ole oikeasti normaalia kontrolloida toisen tekemisiä. Molemmat vastaavat omista tekemisistään ja kantavat niistä vastuun. Jos mies päättäisi pettää, en minä haluasi oll se, joka sen estää kyttäämällä, kyllä uskollisuus pitää tulla vain ja ainoastaan miehen omasta päästä. 

Meillä on lähtökohta nyt, että kumpikin luottaa toisen sanaan. Valkoisia valheita saa olla, isoista asioista ei saa valehdella. Mies on käyttänyt optionsa epäonnistua puolisona, mutta se ei määritä häntä ikuiseksi pettäjäksi. Minä en ole myöskään uhri ja olen riittävän arvokas ja hyvä tyyppi, että kanssani halutaan olla ilman kauheaa kontrollointia.

Ja mun mielestä osa ihmisistä on sellaisia flirttejä tyyppejä. Ei se tarkoita, että ne pettäis. Jos ei sellaista kestä, ei kannata ottaa kumppaniks

Annas kun arvaan, oikeastaan vika oli toisessa naisessa ja mies muuten mukava?

Vierailija
40/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sen akka on joku hullu mustasukka että parempi valehdella.

Mitäpä jos sitten lopettais sellaisen suhteen, eikä alkais valehdella? :) Jos kerran on suoraselkäinen ja rehellisyys on tärkeä arvo...

Tätä minäkin häneltä kysyin, että miksi ihmeessä edes on minun kanssani, kun ei selvästi halua olla minulle rehellinen ja pitää lupauksiaan? Kun kuulemma rakastaa minua niin valtavan paljon. Anteeksi mutta 😂 ap