Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jäi jälleen kiinni valehtelusta/salailusta naistyökaverin suhteen

Vierailija
13.08.2025 |

Tämä on ollut meillä tosi pitkäaikainen ongelma ja toistunut monella työpaikalla, monen työkaverin kanssa. Mies on sanonut minulle esim. että heille tuli uusi naistyöntekijä, mutta eivät ole tekemisissä. Tai että häntä ärsyttää töissä joku naistyökaveri, ja välttelee häntä. Sitten on tavalla ja toisella selvinnyt että ovat olleet paljonkin tekemisissä, jutelleet lapsista, nämä työkaverit tietää lastemme nimet ja harrastukset ym. Tässä kohtaa korostan että tämä on mielestäni täysin normaalia työkaveruutta, mutta EI ole ok että tästä valehdellaan kotona.

Joitain kertoja on ollut sitten niinkin että nainen on ihastunut mieheeni, mies nauttinut siitä ja flirttaillut takaisin. Mies on pitänyt harmittomana, kunnes naiset on tehneet isomman aloitteen joka on sitten selvinnyt minullekin. Mies on ollut yllättynyt (?) että nainen kuvittelee hänen pettävän minua, tai että hän oikeasti olisi kiinnostunut.

Tästä kaikesta on tullut valtava kriisi jota on selvitelty moneen otteeseen terapiassa ym. Ei ole mitään syytä epäillä että mies olisi mennyt sänkyyn kenenkään kanssa, joten olen halunnut minäkin saada luottamusta takaisin ja jatkaa liittoa. Nyt meni todella pitkään todella hyvin, terapeutinkin suosituksesta mies on avoimesti kertonut asioista, mitä on jutellut harvojen naistyökavereiden kanssa jne. Samoin mies on antanut luvan katsoa hänen kännykkäänsä aina kun haluan, koska haluaa osoittaa ettei salattavaa ole, eikä mitään väärää kenenkään kanssa tapahdu. 

Luottamus alkoi palautua, en enää piitannut kännykkäänsä katsoa vaikka tarjosi, vaan luotin ettei mitään ole. Meillä meni to-del-la hyvin, mistä olin tosi onnellinen. Vaikka koko ajan tiedostin senkin että saattaa taas kirkkain silmin valehdella, mutta en uskonut niin tapahtuvan.

Sitten tuli hänen työpaikkansa kesäjuhla. Jonka jälkeen extempore päätin kännykän katsoa. Samaan aikaan kun hän laittoi mulle viestiä että lähtee nyt kotiin, hän oli poistanut työporukan pienestä viestiryhmästä useita viestejä. Ja hän on aina korostanut ettei poista MITÄÄN vaan saan aina nähdä kaiken, koska haluaa osoittaa ettei mitään väärää tapahdu.

Kysyin mikä tämä oli, ja hän selitti että typeriä kuvia vaan. Tässä työporukassa on nykyään vain yksi nainen, hieman avoimesti seksuaalinen, mutta olen ajatellut harmittomaksi, tuskin keski-ikäisestä ukosta kiinnostuu. Ja mies on kiistänyt etteivät koskaan ole saunassa tms yhdessä. Ei kuulemma ollut sellaisista kuvista kyse, miehistä vaan joku räpsinyt. 

Mutta myönsi lopulta että syy poistamiseen oli etten minä näkisi kuvia. Ja myönsi myös poistaneensa tämän naisen lähettämiä viestejä aiemminkin. Härskejä viestejä, vitsejä, meemejä ym. Poistanut ne ettei meille tule riitaa. Eikä kuulemma ole mitään saanut häneltä suoraan, vaan tähän 10 hengen ryhmään.

Se siitä luottamuksesta sitten. En koskaan, ikinä, ole tällaisista viesteistä ollut mustasukkainen, jotka ei ole mitään yksäreitä. Mutta mies on nyt taas pitänyt huolen, etten näe niitä. Ja samaan aikaan hokenut miten haluaa luottamuksen takaisin ja saan nähdä kaiken.

Pyydän asiallista keskustelua. Haukkumista en nyt jaksa. Onneksi mulla on koko ajan ollut pieni ajatus takaraivossa, että saattaahan hän valehdella minulle edelleen. Pudotus ei ole ihan niin paha, että mä idiootti luulin oikeasti että nyt hän minua arvostaisi. Ei tunnu siltä.

Kommentit (269)

Vierailija
41/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on erittäin mustasukkainen puoliso ei hänelle pysty asioita vaan kertomaan. Se, että pitää suunsa kiinni helpottaakin miehen elämää.

Voimakas mustasukkaisuus on epäluottamuksen osoitusja levittää ympärilleen turvattomuutta, Hyvä viestintä toimii vain kun ihmisellä on riittävän turvallista viestiä.

Se on just näin. On ihan pakko valehdella kun ei voi sanoa oikeastaan mitään kun kaikesta tulee joku hässäkkä. Helpommalla pääsee kun ei sano. 

Vierailija
42/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hommannut liian tasokkaan miehen itseesi nähden. Muuten näin ei kävisi. 

Siis onko teidän tasojankkaajien käsitys tasokkaasta miehestä tossun alla oleva vässykkä, jolla vaimo tekee puhelintarkastuksia, ja jolle on elämää suurempi saavutus naistenkaatajana saada joku puolittainen tissikuva työkaverilta kännissä?

Ei saatana mitä juttuja! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on pettänyt mua aikoinani. Siis ihan suhde eikä yhden yön juttu. Silti ei tulisi enää mieleenikään käyttäytyä kuten aloittaja. Ei ole oikeasti normaalia kontrolloida toisen tekemisiä. Molemmat vastaavat omista tekemisistään ja kantavat niistä vastuun. Jos mies päättäisi pettää, en minä haluasi oll se, joka sen estää kyttäämällä, kyllä uskollisuus pitää tulla vain ja ainoastaan miehen omasta päästä. 

Meillä on lähtökohta nyt, että kumpikin luottaa toisen sanaan. Valkoisia valheita saa olla, isoista asioista ei saa valehdella. Mies on käyttänyt optionsa epäonnistua puolisona, mutta se ei määritä häntä ikuiseksi pettäjäksi. Minä en ole myöskään uhri ja olen riittävän arvokas ja hyvä tyyppi, että kanssani halutaan olla ilman kauheaa kontrollointia.

Ja mun mielestä osa ihmisistä on sellaisia flirttejä tyyppejä. Ei se tarkoita, että ne pettäis. Jos ei sellaista kestä, ei kannata ottaa kumppaniks

Tosi hieno tarina siitä kuinka sinä olet vähän parempi petetty, mutta ei liity varsinaisesti nyt käsiteltävään ongelmaan, joka on aloittajan miehen valehtelu. 

Vierailija
44/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on erittäin mustasukkainen puoliso ei hänelle pysty asioita vaan kertomaan. Se, että pitää suunsa kiinni helpottaakin miehen elämää.

Voimakas mustasukkaisuus on epäluottamuksen osoitusja levittää ympärilleen turvattomuutta, Hyvä viestintä toimii vain kun ihmisellä on riittävän turvallista viestiä.

Se on just näin. On ihan pakko valehdella kun ei voi sanoa oikeastaan mitään kun kaikesta tulee joku hässäkkä. Helpommalla pääsee kun ei sano. 

Helpommalla pääsee kun eroaa. Ei tuollaisessa parisuhteessa ole mitään järkeä, että on pakko valehdella ihan arkisistakin asioista, ettei tule "hässäkkää".

Vierailija
45/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi nauttii huomiosta tavalla josta kokee huonoa omaatuntoa vaikka ei varsinaisesti tekisikään mitään "väärää". 

Se on ymmärrettävää, ehkä miehesi haluaa että hänellä on suhteessa jotain "omaa" ja "yksityistä" iloa tuovaa. 

Mutta sitten taas vaikka tämä on ymmärrettävää, niin se ei ole hyväksyttävää koska tapa jolla mies hakee näitä "yksityisiä iloja" murentaa teidän suhdettanne ja luottamustanne toisiinne. Tarve on siis inhimillinen, mutta toteutustapa yksinkertaisesti väärin sua kohtaan.

Tämä juuri. Ymmärrän aivan hyvin vaikka nättien ihmisten katselun, kevyen flirtin, normaalin työkaveruuden kuulumisineen, jopa sen jos pitkässä suhteessa joskus ihastuu. Mutta en ymmärrä enkä hyväksy sitä, että hän valehtelee. Kuulemma pelkää kuollakseen riitoja. Niin? Ei niitä riitoja ole tullut silloinkaan, jos on näyttänyt jonkun härskin jutun jonka joku on laittanut. Myönsi sen. Päinvastoin on ollut luottamusta herättävää että hän on sen näyttänyt. Mutta nyt...... Ap

Todella huolestuttavaa, että pitkässä suhteessa on tarpeen edes puhua luottamuksen herättämisestä. Mielellään ei edes ylläpitämisestä. 

Ap, miehesi vaikuttaa manipulatiiviselta ja itsekeskeiseltä, tuplastandardiselta, oikeutuksentunteiselta. Mahdollisesti psykopaatti. Vähintään narsisti. 

Sinulla on raskasta tuossa suhteessa, mutta et oikein osaa kuvitella elämää ilman häntä vai miksi olet jäänyt? 

Vierailija
46/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täysin ymmärtänyt. Siis miehen tekemä väärä teko on se, että hän on poistanut työkaverinsa ryhmään lähettämiä viestejä, jotta teille ei tulisi riitaa? Jos ei olisi poistanut, olisit yhtä lailla loukkaantunut...?

Kai ymmärrät, että sinä tai miehesi ette voi hallita kolmansia osapuolia. Eli miehesi työkavereilla on oikeus viestitellä ryhmässään, mutta teette väärin siinä, että jaatte ryhmän viestejä muille.

Vierailija
47/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mieltä olet itse elämästäsi aikuisen miehen lapsenvahtina? :D

Oletko onnellinen, paljonko kuluu rahaa terapiaan josta ei ole mitään hyötyä? :D

Vierailija
48/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko meillä sama mies? Mun mies valehtelee myös vastaavista. Joskus heitin hänet töihin. Kun hän oli noussut autosta ja olin ehtinyt ajaa vähän matkaa pois niin eräs nainen, jonka kanssa ei sanomansa mukaan ole ollut missään tekemisissä, melkein juoksee hänen viereen ja ponnari heiluen koko matkan katsastaa mieheen kun he juttelevat matkalla oville... 

Siis ok, mutta kun mulle oli kerrottu ettei tyyliin ole kun joskus vilaukselta nähnyt koko naista??

Vastaavia esimerkkejä on muitakin...

Meillä kyllä mies jäi aikanaan kiinni myös jonkinlaisesta sivusuhteesta ja siitä valehteli myös viimiseen asti.

Ja sä vaan jaksat olla miehesi kanssa.  Miksi?

Sano sitä. Jotenkin sitä on ajatellut, että kyllä tämä vielä tästä, hän yrittää... lapsikin on. Toinen on se, että voi

Erotetaan kokonaan.

Vierailija
49/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on pettänyt mua aikoinani. Siis ihan suhde eikä yhden yön juttu. Silti ei tulisi enää mieleenikään käyttäytyä kuten aloittaja. Ei ole oikeasti normaalia kontrolloida toisen tekemisiä. Molemmat vastaavat omista tekemisistään ja kantavat niistä vastuun. Jos mies päättäisi pettää, en minä haluasi oll se, joka sen estää kyttäämällä, kyllä uskollisuus pitää tulla vain ja ainoastaan miehen omasta päästä. 

Meillä on lähtökohta nyt, että kumpikin luottaa toisen sanaan. Valkoisia valheita saa olla, isoista asioista ei saa valehdella. Mies on käyttänyt optionsa epäonnistua puolisona, mutta se ei määritä häntä ikuiseksi pettäjäksi. Minä en ole myöskään uhri ja olen riittävän arvokas ja hyvä tyyppi, että kanssani halutaan olla ilman kauheaa kontrollointia.

Ja mun mielestä osa ihmisistä on sellaisia flirttejä tyyppejä. Ei se tarkoita, että ne pettäis.

Joku jo ennätti ehdottamaan, että vika toisessa naisessa. Ei ollut vika toisessa naisessa. Varmaan ihan kiva ihminen, ei mun mies ole mikään idiootti joka olisi ihastunut johonkin hirveään tyyppiin. Toki alussa syytin häntä ja kaikkea mahdollista,mutta parisuhteessa kun on kaksi osapuolta, niin molemmat ovat aina osallisia. En ole koskaan ollut ripustautuja ja uskon myös ihmisen kykyyn kantaa itsensä ja tehdä päätöksiä. Toiseen ihmiseen luottaminen on pelottavaa alussa kun luottamusta on horjutettu. Se vaatii rohkeutta ja päätöksen, että minä luotan.  

Vierailija
50/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on aivan täysin sekopäistä touhua. Tuo mieshän on täysin irtaantunut todellisuudesta. Hänestä naiset ovat jotenkin ihmeellisiä olentoja, kehittelee päässään jotain lapsellisia fantasioita kun työpaikallaan pääsee katselemaan sellaisia ja jopa puhumaan niille. Näitä sekopäisiä fantasioitaan sitten häpeää ja valehtelee, ettei edes koskaan ole missään tekemisissä yhdenkään naisen kanssa - mikä muuten olisi aivan hiton omituista sekin, jos olisi totta.

Vierailija
51/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiasta on puhuttu jo monta kertaa ja käyty terapiassakin, ja mies vaan jatkaa toimintaansa, niin ei tuo tule muuttumaan. Hyväksy tai lähde. 

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi mies aina vain valehtelee, jos rehellisyys ei koskaan ole aiheuttanut riitoja. Mullekin tulee ekana mieleen, että kokee syyllisyyttä siitä, että nauttii saamastaan huomiosta, ja siksi kokee tarvetta peitellä noita juttuja, vaikka mitään pettämistä ei olisi koskaan tapahtunut, eikä oikeasti olisi mitään syytä valehdella.

Vierailija
52/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuttaa muita kuin itseäsi. Ihan sama vaikka hulluuteen asti kontrolloisit kumppaniasi ja tiedän kokemuksesta, että luottamuksen menetys aiheuttaa juuri tuollaista, välillä jopa hieman vainoharhaista epäilyä. 

Summa summarum: jos haluat pysyä suhteessa, jossa luottamusta ei enää ole, se on SINUN valinta. Hyväksy siis omat valintasi ja sillä selvä.

Minä en kontrolloi. Hän asuu osin toisella paikkakunnalla jotta pääsi unelmatyöhönsä, hän pyrkii opiskelemaan ja minäkin olen etsinyt hänelle sopivia kursseja ja kannustanut siinä, käy näissä saunailloissa ja se on minulle ok. Ja monesti olen sanonut ettei minulle tarvitse tilittää esimerkiksi mitä jonkun asiakkaan kanssa puhuu. Evvk. Mutta on sovittu tietyistä asioista joista kertoo minulle aina, ja hän on itse muistutellut että saan milloin tahansa katsoa hänen puhelimestaan ihan mitä vain. Ja hän on sanonut ettei koskaan poista mitään, koska ei esim. jonkun työkaverin postaukset ole hänen syytään, eikä ne siksi ole mitään "tulenarkoja". Mikä on täysin totta. 

Olemme eläneet hyvinkin rennosti, hän on mennyt ja harrastanut ja se on ollut minulle aivan ok. Hyvin tiedostaen että vapaaehtoisesti tässä ollaan ja en voi eikä mun kuulukaan estää hänen tekemisiään, se ei vie mihinkään. Riitoja ja epäilyksiä ei ole ollut pitkään, pitkään aikaan. Ja sitten kuitenkin näin. Ap

Vierailija
53/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko meillä sama mies? Mun mies valehtelee myös vastaavista. Joskus heitin hänet töihin. Kun hän oli noussut autosta ja olin ehtinyt ajaa vähän matkaa pois niin eräs nainen, jonka kanssa ei sanomansa mukaan ole ollut missään tekemisissä, melkein juoksee hänen viereen ja ponnari heiluen koko matkan katsastaa mieheen kun he juttelevat matkalla oville... 

Siis ok, mutta kun mulle oli kerrottu ettei tyyliin ole kun joskus vilaukselta nähnyt koko naista??

Vastaavia esimerkkejä on muitakin...

Meillä kyllä mies jäi aikanaan kiinni myös jonkinlaisesta sivusuhteesta ja siitä valehteli myös viimiseen asti.

Täällä vielä yksi, jolla on ollut tuollainen mies, nyt jo ex. En vaan jaksanut sitä, että "kiinnostui" milloin kenestäkin. Piti varmaan ihan luonnollisena, että mihin menikin, ihan mihin tahansa, oli aina bongattava joku sieltä. Vaikka kaverin tyttöystävä häävieraiden joukossa. Äitinsä pomon tytär. Entinen naapuri lapsuudesta, jonka tapasi tyyliin kaupan kassalla sattumalta. Nainen, jota auttoi huolto-aseman pihalla avaamaan konepellin. Olihan niitä. 

Vierailija
54/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tilanne lähtökohtaisesti. Miksi mies on alun perin valehdellut työkavereistaan? Tai siis miksi on edes kertonut mitään, ellei ole  halunnut? Itse en tiedä mieheni työkavereista kuin tyyliin nimet ja mitä auto-ongelmia kenelläkin on ollut :D En ole koskaan kysellyt, onko hänellä naisia työkavereina, onko ollut heidän kanssaan tekemisissä, mitään. Miten pääsee edes syntymään tilanne, että näin vähäpätöisistä asioista valehdellaan ja sitten jäädään kiinni niistä valheista? Vähän kuin mies raportoisi kaupassakäyntiään yksityiskohtaisesti, ja sitten seuraavalla kauppareissulla vaimo huomaa, että eihän tässä meidän lähikaupassa edes myydä kissanruokaa, vaikka mies väitti sitä katselleensa. 

Olen itse ollut omaan työkaveriini kevyesti ihastunut, ja olen pitänyt huolen että mainitsen hänet ihan normaalilla sävyllä, jos on jotakin mainitsemisen arvoista. Ihastukseni oli yksipuolista, enkä vahingossakaan tehnyt mitään (tietenkään!), mutta ei olisi myöskään tullut mieleen valehdella, että tuskin tunnen koko ihmistä.

Vierailija
55/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi muuttaa muita kuin itseäsi. Ihan sama vaikka hulluuteen asti kontrolloisit kumppaniasi ja tiedän kokemuksesta, että luottamuksen menetys aiheuttaa juuri tuollaista, välillä jopa hieman vainoharhaista epäilyä. 

Summa summarum: jos haluat pysyä suhteessa, jossa luottamusta ei enää ole, se on SINUN valinta. Hyväksy siis omat valintasi ja sillä selvä.

Minä en kontrolloi. Hän asuu osin toisella paikkakunnalla jotta pääsi unelmatyöhönsä, hän pyrkii opiskelemaan ja minäkin olen etsinyt hänelle sopivia kursseja ja kannustanut siinä, käy näissä saunailloissa ja se on minulle ok. Ja monesti olen sanonut ettei minulle tarvitse tilittää esimerkiksi mitä jonkun asiakkaan kanssa puhuu. Evvk. Mutta on sovittu tietyistä asioista joista kertoo minulle aina, ja hän on itse muistutellut että saan milloin tahansa katsoa hänen puhelimestaan ihan mitä vain. Ja hän on sano

Hän haluaa huomiota naisilta. Se on ihan selvää, eikä se tule tuosta muuttumaan. Hän hakee sitä huomiota tarkoituksella, eikä halua kertoa siitä sulle. Paskamaista sua kohtaan. Jännä olisi sun tuollainen nähdä kärpäsenä katossa miehen työpaikalla.

Vierailija
56/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää valehdella niin se on jo merkki ettei kaikki ole ok eikä miehen touhut kestä päivänvaloa.

Ei se ihan näinkään ole. Jos ja kun ap:n mies tietää, että ap on mustasukkanen eikä jaksa ap:n raivoamista/kyttäämistä niin mieluummin sano pienen valheen, jotta ei tarvitsisi vääntää. Jos mies on vaikka typeryyksissän luvannut, ettei enää lähetä vaikka meemejä naispuoleisille työkavereille ja sitten unohtaa koko 'lupauksen'. Ap saa tietää, vetää kilarit ja hermostuu 'valehtelusta'.

TAI ap:n mies toimii jatkuvasti epäkunnioittaavsti ja mustasukkaisuudelle on ns syy. Sillon olisi pitänyt jo erota kun toiminta vaan jatkuu.

Vierailija
57/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole viestintäsalaisuuden rikkomista lukea suljetun ryhmän viestejä? Itse oletan, että suljetussa ryhmässä olevat viestit ovat vain jäsenille eikä niin, että jotkut mustasukkaiset puolisot syynäävät viestit. 

Vierailija
58/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi nauttii huomiosta tavalla josta kokee huonoa omaatuntoa vaikka ei varsinaisesti tekisikään mitään "väärää". 

Se on ymmärrettävää, ehkä miehesi haluaa että hänellä on suhteessa jotain "omaa" ja "yksityistä" iloa tuovaa. 

Mutta sitten taas vaikka tämä on ymmärrettävää, niin se ei ole hyväksyttävää koska tapa jolla mies hakee näitä "yksityisiä iloja" murentaa teidän suhdettanne ja luottamustanne toisiinne. Tarve on siis inhimillinen, mutta toteutustapa yksinkertaisesti väärin sua kohtaan.

Tämä juuri. Ymmärrän aivan hyvin vaikka nättien ihmisten katselun, kevyen flirtin, normaalin työkaveruuden kuulumisineen, jopa sen jos pitkässä suhteessa joskus ihastuu. Mutta en ymmärrä enkä hyväksy sitä, että hän valehtelee. Kuulemma pelkää kuollakseen riitoja. Niin? Ei niitä riitoja o

Todella huolestuttavaa, että pitkässä suhteessa on tarpeen edes puhua luottamuksen herättämisestä. Mielellään ei edes ylläpitämisestä. 

Ap, miehesi vaikuttaa manipulatiiviselta ja itsekeskeiseltä, tuplastandardiselta, oikeutuksentunteiselta. Mahdollisesti psykopaatti. Vähintään narsisti. 

Sinulla on raskasta tuossa suhteessa, mutta et oikein osaa kuvitella elämää ilman häntä vai miksi olet jäänyt? 

Voi hyvin kuvitella elämäni ilman häntä. Jos erottaisiin, elämäni sujuisi kuten nytkin, on mieluinen koti, harrastukset, ystävät, työ. Taloudellisesti en ole mitenkään hänestä riippuvainen ja kaikin puolin olen tietoisestikin ns. valmistautunut eroon, ja koen että se on ihan hyvä vaihtoehto ja elämä on hyvää sen jälkeenkin. Ehkä jopa parempaa.

Mutta olen jäänyt koska hänen kanssaan on kuitenkin ihan mukavaakin, on samanlaisia haaveita ja niitä on toteutettu. Yhdessä oleminen on ollut rentoa ja mukavaa. Ja ei ole kauaa kun mietin, että kannatti jäädä, kun meni todella hyvin, ehkä paremmin kuin koskaan! En epäillyt, en murehtinut, vaan sellainen tasainen hyvä varmuus että asiat järjestyy, ja vihdoin mies arvostaa ja osoittaakin sen.

NYT en todellakaan tiedä mitä tehdä. Olen aika 50/50. Aika lähellä on, että pyydän häntä pakkaamaan tavaransa. Ap

Vierailija
59/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asiasta on puhuttu jo monta kertaa ja käyty terapiassakin, ja mies vaan jatkaa toimintaansa, niin ei tuo tule muuttumaan. Hyväksy tai lähde. 

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi mies aina vain valehtelee, jos rehellisyys ei koskaan ole aiheuttanut riitoja. Mullekin tulee ekana mieleen, että kokee syyllisyyttä siitä, että nauttii saamastaan huomiosta, ja siksi kokee tarvetta peitellä noita juttuja, vaikka mitään pettämistä ei olisi koskaan tapahtunut, eikä oikeasti olisi mitään syytä valehdella.

Rottamainen luonne.

Olen nähnyt näitä. He kiemurtelevat ja alistuvat suorassa konfrontaatiossa, mutta selän takana sylkevät, kihisevät ja kiroavat kuin käärmeet. Takertuvat kuitenkin kaikkeen, mikä heitä hyödyttää. Lisäksi arvoihin ei kuulu mitään tällaista esim. rehellisyys, suoraselkäisyys, aitous, vaan välitön hyöty ja helppous keinoista riippumatta. Erittäin suurella todennäköisyydellä myös pettää tilaisuuden tullen - ja sekin on tietysti jollakin tavalla naisen vika.

Vierailija
60/269 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas luulen että ap on kilahdellut pikkujutuista enemmän tai vähemmän ja siksi mies elää munankuorilla. Ap ei tätä itse tietenkään myönnä. Ei kuulosta normaalilta tuommoinen vahtaaminen, anna miehen elää ja elä sinäkin.