Mummo jonotti pankkiin muiden vanhusten kanssa ja haastoi riittaa aspalle - nyt itkee yleisönosastolla
Kommentit (820)
Yli 40 miljardin pankki ei saa palvelupisteeseen 8 työntekijää lisää ruuhkapäivänä vaan pitää 8 luukkua tyhjillään. Ei mahdollisuutta päästä vessaan tai vesipistettä. Jos aletaan puhua miljardipankista niin pankkisaliin vois ripotella vaikka retkijakkaroita, mutta tässä vaiheessa loppu jo rahat ja ahneet eläkeläiset syövät katteet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän käteistä käyttävien mummojen kannattaisi myös palata öljylamppuun ja ulkovessaan.
Kriisin sattuessa nämä mummot ne pärjäisivätkin hyvin. Sinä sen sijaan kuolisit kuin russakka, kun et osaisi tehdä ruokaasi etkä edes paskantaa.
enkä ku mä tilaisin ruuat woltista
Arvaapa, toimisiko se edes tai mikään ravintola ylipäätään?
no, ööö, no mä tekisin huonon arvostelun googleen niistä jos ruoka olisi myöhässä tai jotain
Millä laitteella? Kriisissä se kuukkelikaan ei välttis toimi ja ladattavilla vehkeillä pitää säilyttää latinki mahdollisimman kauan, kun sähkönsaanti on kumminkin rajoitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi asettaa itse nostorajaksi mitä tahansa. Raja on Suomessa 500 euroa tunnissa kaikilla pankeilla kaikilla automaateilla.
Eli jos tarvii kaks tonnii niin nostaa tunnin välei 500 euroa automaatista. 4 tunnin asia siis. Varmaan nopeampi tapa kuin jonottaa konttorissa (tai konttorin ulkopuolella räntäsateessa). Eli jos tarvii yli pari tonnia niin kannattaa jo varmaan mennä konttorille, sitä pienemmät summat nostelee erissä automaatista. En tiedä paljon on maksu ku nostaa automaatista mutta varmaan tulee halvemmaksi kuin konttorilla käyminen. Voiko käteistä rahaa tilata kotiinkuljetuksella, vai onko ainoat vaihtoehdot joko konttorijonotus tai "tipoittain" nostaminen automaateista?
Varmaan voisi olla hyvä jos vanhukset voisivat tilata puhelimella käteistä pankista, ja Woltti toisi kotiovelle!
Mutt juu, ei taida koskaan toteutua 😂
Vierailija kirjoitti:
Mihin käteiskauppaan hän niin paljon tarvitsi rahaa ettei automaattirahat käy tai tilisiirto??? Kuulostaa pimeältä.
Tuskinpa se sulle kuuluu pätkän vertaa, mihin tarvitsi käteistä. Pidä sä vaan mölyt mahassa niin "pimeys" saattaa päästäsi väistä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin käteiskauppaan hän niin paljon tarvitsi rahaa ettei automaattirahat käy tai tilisiirto??? Kuulostaa pimeältä.
Sinä tässä pimeältä kuulostat.
Tämä Anu Klippi on siis syntynyt vuonna 1951. Ei pitäisi kyllä noin vaikeaa ja raihnaista vielä olla.
Toki on totta, että käteisnostojen pitäisi olla helpompaa. Huolestuttava suunta maailmassa, jos ihan kaikkea rahaa voi jäljittää.
Vierailija kirjoitti:
Mum mum mum, mumiseva mummo. Minä minä minä minun rahat minä tärkein.
Mummo osta Äly-puhelin ja opettele käyttää MobilePayy.
Lopeta nyt se troll-troll-trollaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se mummous täkynä, se on just niin kiva kun itse ei ole vielä mummo.
Paino sanalla "vielä".
Vierailija kirjoitti:
Asiallista palautetta voi toki antaa, mutta luulisi rouva proffankin tajuavan ottaa edes sen vesipullon kotoa mukaan elokuisena päivänä pyöräillessään.
ehkä hän odotti, että hänen palvelukokemukseensa pankissa kuuluisi saada myös mukillinen pankin vettä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa paitsi tapahtunut, mutta myös jutun kommentit. Wöööö vanha äitini seisoi räntäsateessa jonossa!! No hommaa sille rolla ja sateenvarjo (tai vielä parempi, varaa ensin aika pankkiin)?? Wöööö äidin vanhentunut henkkari ei kelvannut!! Joo ei niin, koska virkailija vanhan henkkarin hyväksyessään TEKEE RIKOKSEN. Wööö ei ole vettä eikä vessaakaan!! Olen syntynyt -86, enkä muista koskaan nähneeni kumpaakaan pk-seudun konttoreissa.
Virkailija ei tee rikosta, kun hyväksyy vanhat henkkarit. Tämä kyseinen ihminen on näet saanut kaikki tarvittavat pankkijutut näillä vanhoilla henkkareilla, eli ne pätevät vieläkin. Tämä passivillitys koskee vain uusia asiakkaita eli siis täysin uusia asiakkuuksia, wööö vain sullekin. Pari vuotta sitten itse möin yhden asunnon S-pankissa, vaikka mulla ei ole passia ollenkaan. Näytin vain ajokortin vuodelta 1997, mutta se kelpasi erittäin hyvin, koska kaikki tilinavaukset yms on aiemmin tehty tuolla samaisella ajokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Ei pidä paikkaansa, jos ei ole itse päättänyt laittaa tiukkaa rajoitusta.
Kun aika ajaa ohi on aika hypätä jyrkänteeltä tai kävellä mereen.
Et voi nostaa automaatista 10 000 euroa edes osina. On oltava yhteydessä pankkiin. Ehkä et osannut ajatella, että joku voi tehdä noinkin isoja käteiskauppoja. Muutamia tuhansia on pankeilla yläraja, asiakkaasti riippumatta. Jos haluaa isoja seteleitä, pankkiin on mentävä.
Onkohan tämä se sama mummo, jonka rivarin tehtiin ökyremontti 1600€/neliö?
Pitikö se maksaa käteisellä?
Joskus asuttiin Kaliforniassa ja toisinaan piti mennä shekkiä lunastamaan pankkiin. Siellä oli toksi asiakaspalvelua, mutta välillä myös actionia, joiden vuoksi ehkä arvostaa todella korkealle suomalaista tapaa hoitaa kaikki kotoa käsin, varsinkin, jos povarissa on arvokas shekki ja pankkikonttoriin tulee rosmo :D Siellä opinkin tallettamaan shekkini ensin esim. rintaliiveihin tai jonnekin muualle kuin lompakkon ja jättämään kotiin ihan kaikki muut kortit paitsi sen, mitä olettaa tarvtisevansa sillä kertaa
Vierailija kirjoitti:
Teidän käteistä käyttävien mummojen kannattaisi myös palata öljylamppuun ja ulkovessaan.
Sinä lammas olet jo talutettuna teuraspaikalle, vain teurastaja puuttuu enää.
Vierailija kirjoitti: 475: Mitä tarkoitat yhdellä päivällä kuukaudessa? Etkö sinä pönttö tajua, että eri eläkeyhtiöillä menevät maksupäivät omien kalentereidensa mukaan ja esim. Kevalla näyttää niitä olevan useita, eri eläketyyppejä eri päivinä. Voi autuas taivas tätä nykyisten nuorten aikuisten huonoa ajatusten virtaa, kun älypuhelimet ovat vieneet sen vähänkin normaalin ajatuksenjuoksun.
Etkö sinä tajua, että keskustelupalstalla on tapana typistää viestejä ja antaa havainnollistava esimerkki. Jos kirjoittaja kokee, että tämä pätee kaikkeen, niin hän sitten erikseen mainitsee, että tämä pätee kaikkeen. Muuten on turha tehdä sellaista oletusta. Voi autuas taivas teidän nykyisten palstavanhusten huonoa ajatusten virtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt miksi ei nostanut rahaa pankkiautomaatista?
Kirjoitti kertoi tarvinneensa rahaa käteisostoa varten. Jos kysymyksessä on muutamaa satasta suurempi summa, niin sen nostaminen automaatista ei ole ihan yksinkertaista. Rajoitusten vuoksi tarvitaan monta nostokertaa useana eri päivänä.
Tämä on tietysti totta. Oliko vähän yli tonni päivässä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mum mum mum, mumiseva mummo. Minä minä minä minun rahat minä tärkein.
Mummo osta Äly-puhelin ja opettele käyttää MobilePayy.
Eiköhän tuolla professorisrouvalla ole jo se ja todennäköisesti osaa käyttää sitä sekä muita tietoteknisiä laitteita patemmin kuin sinä ikinä ja on osannut ne jo ennen sinun syntymääsi. Nyt on ollut poikkeuksellinen tilanne, että on pitänyt käydä konttorilla.
Vierailija kirjoitti:
Joskus asuttiin Kaliforniassa ja toisinaan piti mennä shekkiä lunastamaan pankkiin. Siellä oli toksi asiakaspalvelua, mutta välillä myös actionia, joiden vuoksi ehkä arvostaa todella korkealle suomalaista tapaa hoitaa kaikki kotoa käsin, varsinkin, jos povarissa on arvokas shekki ja pankkikonttoriin tulee rosmo :D Siellä opinkin tallettamaan shekkini ensin esim. rintaliiveihin tai jonnekin muualle kuin lompakkon ja jättämään kotiin ihan kaikki muut kortit paitsi sen, mitä olettaa tarvtisevansa sillä kertaa
Ei ole enää nykyaikaa tuollainen. Palkat tulee suoraan tilille, maksut voi hoitaa netissä. On siellä Kaliforniassaa ollut villi meininki, kun pankkirosvoja ka muita rosvoja pitänyt pelätä 😮. Villi länsi sananmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Verotoimistolla ei ole edes joka kaupungissa aspaa.
Meidän kauungissa on, mutta siellä ei saa asiakkatt asioida vain ajanvarauksen kautta, mutta aikoja ei anneta. ;D Ennen tätä vaihetta oli toimiston ulkopuolella postilaatikko, mutta nyt sekin on poistettu ja ihmisille on siellä lappu, että lähettäkää postitse. Tämä oli tänä vuonna ainakin monelle veroilmoitustaan täydentäneelle ikävä yllätys (kaikkia veroilmoituksia kun ei voi omaverossa täydentää). Sitten ihmisten piti paniikissa soittaa verotoimistoon (se sentään vielä sallitaan) ja pyytää lisäaikaa, jotta posti ehtisi perille (koska posti on vähentänyt postinkuljetuspäiviään, joten nykyisin kannattaa varata pari viikkoa kirjepostin kululle).
Ehkä vielä joskus kielletään kirjeidenkin lähettäminen verottajalle :D
ja sekin vielä, että jos lähtetät lomaketta a, niin se pitää lähettää osoitteeseen b, jos lähettäisit myös lomakkeen b ja ajattelisit, että järkevää laittaa kaikki samaan kuoreen, niin niin ei saa tehdä, sillä voi olla, että lomake b pitääkiin lähettää osoitteeseen c ja jos lähettää väärään osoitteeseen, niin siinä menee lisää aikaa, koska verottajan täytyy sitten itse lähettää ne oikeaan osoitteeseen ja jos vaika se veroilmoituksen täydentäminen menee myöhäiseksi, niin saat sanktioita.
ei ole nordea vielä siis mitään verottajan asiakaspalveluun verrattuna :D
Tässä on se mummous täkynä, se on just niin kiva kun itse ei ole vielä mummo.