Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole yhtäkään ystävää

Vierailija
12.08.2025 |

Mistä yli 30v voisi löytää ystäviä, kun en ole tällä hetkellä edes työelämässä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu että toisilla on niin paljon kavereita että ei ehdi kaikkia tarpeeksi näkemään ja sitten toisilla ei ole yhtään frendiä. 🙄

Kaveri on kaveri. Koulukaveri, työkaveri, bändikaveri, ystävä taas on ystävä, sydänystävä, joka tapauksessa jotain enemmän kuin kaveri. En väitä, etteikö koulukaveri, työkaveri tai bändikaveri voisi olla ystävä. Minulla on ollut kaikkia noita, mutta kaveruus ei ole automaatti ystävyyteen. 

Olisipa minusta tullut ystävä viimeiseen naistuttuuni. Ei tullut ystäviä, kaveri asteelle jäätiin, ja hän löysi lapselleen isän muualta.

Vierailija
42/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on mulkvisti niin sitten ei saa ystäviä. Oma moka. 

Okei, no miksi kiusaajilla on aina hirveä liuta kavereita?

Sosiopaatit kerää sen apinalauman hännystelijöitä, ei ne mitään kavereita ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvä ystävä, mutta kun korona-aikaan jäi yhteydenpito vähäiseksi, niin ei enää oikeastaan tapailla kuin joskus kaupassa.

Suhteet joskus vain hiipuu.

Vierailija
44/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu että toisilla on niin paljon kavereita että ei ehdi kaikkia tarpeeksi näkemään ja sitten toisilla ei ole yhtään frendiä. 🙄

Kaverit ja ystävät eivät ole vertaisia. Ystävään voi luottaa, kaveri on kyllä hyvää juttuseuraa mutta ei välttämättä katso sinun parastasi jos kohta ei aina se ystäväkään.  Ihminen ei tarvitse ystäviä, riittää että on joku jolle puhua. 

Vierailija
45/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole  ollut kuin yksi ystävä mutta se kuoli kauan sitten alkoholiin ja johonkin pillereihin. Kukaan ei oikeasti soittele minulle ja kysy miten menee tai töissäkään kukaan ei sanonut huomenta. 

T: kiltti mies

Vierailija
46/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaikki joilla on kavereita on sosiopaatteja ja te yksinäiset luuserit joita kukaan ei halua lähelleen olette sitä parasta A-ryhmää.

Vierailija
47/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinussa on vikana kun et ole tähän mennessä saanut ystäviä ja miksi sinä edes ansaitse ystäviä?

No minun syytä se ei ole kyllä että olen sosiaalisesti ahdistunut ja minua kiusattiin koulussa joten ei ole ystäviä.

Todellakin on sinun syytä. 

Ei mulkut sitä myönnä. Vika on aina muissa.

Okei, eli siis kaikki on mun syytä, jopa vanhempieni tekemiset ja muiden ihmisten tekemiset? Sama varmaan sitten vetää itsensä kiikkuun kun on kerta näin.

Vierailija
48/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelemaan esim AMK. Kursseilta ja opiskelijabileistä voi löytää kavereita.

Vierailija
49/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaikki joilla on kavereita on sosiopaatteja ja te yksinäiset luuserit joita kukaan ei halua lähelleen olette sitä parasta A-ryhmää.

Ei kaikki, mutta sinä olet.

Vierailija
50/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ensin tuttavuutta vaikka naapurin kanssa, ei sen mitään syvää ystävyyttä tarvitse olla, kun tervehtii vaikka lenkille mennessä tai kyläkaupassa, niin ei enää niin yksin tunne olevansa,.Enemmän nuo ystävyydet ovat lasten ja nuorten asioita, koska siellä tavataan paljon toisia koulussa ja tarhoissa ym.

Niin, nuorena niitä ystävyyksiä "solmitaan." Lainausmerkeissä juurikin siksi, että niitä ei solmita, ne kasvavat tai kehittyvät jos niin moni asia osuu kohdalleen. 

Tutustuminen on tottakai avain ystävystymiseen, mutta ystävystymistä ei voi pakottaa.

Vierailija
51/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä, että vasemmistolaiset naiset ovat yksinäisiä surkimuksia. Aina tätä kuvittelin ja nyt tuli totuus julki. M28

Vierailija
52/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia. He ovat kiittämättömiä, jumalattomia, rakkaudettomia, leppymättömiä, panettelevia, väkivaltaisia ja raakoja, kaiken hyvän vihollisia, petollisia, häikäilemättömiä ja järjettömiä. He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudest

Vierailija
53/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yllätä, että vasemmistolaiset naiset ovat yksinäisiä surkimuksia. Aina tätä kuvittelin ja nyt tuli totuus julki. M28

Missä kohtaa täällä on poliittisesta vakaumuksesta puhuttu? 

Vierailija
54/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, meillä on. N40+

Vierailija
55/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tule sua kotonta hakemaan, pitää olla itse aktiivinen. Lähteä jonnekin.

Mutta sellaisia mörrimöykkyjä me ollaan. Esim Usassa ollaan avoimia ja puhutaan toisten ihmisten kanssa. Yhdessä tv-ohjelmassa näytettiin, kun joku poika muutti uudelle asuinalueelle, ja lähti sitten soittelemaan ovikelloja ja kysyi onko teillä poikalapsia. Monilla tuntui olevan vain tyttöjä. Poika selitti, että hänellä ei ole täällä yhtään ystävää. En muista löytyiko hanelle ystävä lopulta.

Siellä muutenkin tervehditään vieraitakin ihmisiä, monia romanssejakin syntyy ihan jossain kahvilassa tai junassa istuessa. Tai baarissa tai kampaajalla.

Tietysti monet myös arvostavat sitä, että saa olla rauhassa kenenkään häiritsemättä. Ja kyllähän suomalainen vastaa, jos jotain kysytään. Aloitetta ei vain uskalleta tehdä.

Mää muistan nuoruudestani, kun istuin kahvilla ja pöytään tuli vieras mies. Hän kertoi olevansa uusi kaupunginjohtaja ja halusi kysellä, mitä kaupungin asukkaat toivosivat johtajan tekevän. Ihan outo tilanne, mutta tottakai vastailin sitten. Oli varmaan jostain oudosta paikasta kotoisin, missä puhuttiin ihmisten kanssa, eli ei ainakaan pohjanmaalta.

Vierailija
56/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa täällä on poliittisesta vakaumuksesta puhuttu? 

Tuskin missään. Vauvalla on ärsyttävää kuin kaikessa mahdollisissa ketjuissa joku ilmestyy yhtäkkiä huutamaan suu vaahdossa vasuria, persua, kommaria tai oikeistoa vaikka koko ketjun aihe olisi täysin epäpoliittinen.   

Kokopäiväisille politiikan fanaatikoille voisi luoda oman hiekkalaatikon vähän kuten tuo Seksi -puoli. Mekastakoot siellä keskenään.

Vierailija
57/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tule sua kotonta hakemaan, pitää olla itse aktiivinen. Lähteä jonnekin.

Mutta sellaisia mörrimöykkyjä me ollaan. Esim Usassa ollaan avoimia ja puhutaan toisten ihmisten kanssa. Yhdessä tv-ohjelmassa näytettiin, kun joku poika muutti uudelle asuinalueelle, ja lähti sitten soittelemaan ovikelloja ja kysyi onko teillä poikalapsia. Monilla tuntui olevan vain tyttöjä. Poika selitti, että hänellä ei ole täällä yhtään ystävää. En muista löytyiko hanelle ystävä lopulta.

Siellä muutenkin tervehditään vieraitakin ihmisiä, monia romanssejakin syntyy ihan jossain kahvilassa tai junassa istuessa. Tai baarissa tai kampaajalla.

Tietysti monet myös arvostavat sitä, että saa olla rauhassa kenenkään häiritsemättä. Ja kyllähän suomalainen vastaa, jos jotain kysytään. Aloitetta ei vain uskalleta tehdä.

Mää muistan nuoruudestani, kun istuin kahvilla ja pöytään tuli vieras mies. Hän kertoi olevansa uusi ka

En mä odota, että kukaan tulee mua kotiovelta hakemaan. Ei. Vaan halusin neuvoja mistä voisi löytää ystäviä, erityisesti kun on arempi ja sosiaalisesti ahdistunut. Se ei olekaan ihan niin helppoa kaltaisilleni. 

Vierailija
58/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta trendaat vauvapalstalla 🔥

Vierailija
59/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mulla ainakin tämä sairaus on vienyt ystävät. Kun niitä ystävyyssuhteita pitäisi pitää yllä. 

Kun päivittäinen elämä vie kaikki mehut, eikä mihinkään ylimääräiseen ole jaksamista.

Olenko sitten sen takia mulkvisti?

Vierailija
60/71 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystäviä, mutta ihmiset, jotka eivät ole ystäviäni, sanovat usein, ettei minulla ole ystäviä, koska he eivät näe ketään ympärilläni, kun he näkevät minut. Tämä on hyvin outoa ja töykeää. Koska joskus en tarvitse ystäviä ympärilleni.

Usko minua, sellaisilla ihmisillä ei usein ole todellisia ystäviä. Ja kun he ovat niin kutsuttujen ystäviensä kanssa, se ei vähennä heidän sisäistä yksinäisyyttään. He ovat usein niitä, jotka pelkäävät eniten yksinäisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi