Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on muuttunut aivan täysin riidamme jälkeen

Vierailija
12.08.2025 |

Eräänä iltana minä vain suutuin hänelle ja sanoin asioita, joita en niin tietenkään tarkoittanut, mutta mies muuttui sen jälkeen täysin poissaolevaksi.

Hän oli kokkaillut keittiössä ja siellä oli täysi sekasorto. Mm. hana oli ihan rasvainen. Hän koitti selittää, että siivous on vielä kesken, mutta minulla pimahti, koska oli ollut töissä rankka päivä, menkat tulossa ja migreenikohtaus näytti merkkejä alkamisestaan.

Sen verran pohjustusta asiaan, että miehellä on oma toimisto ja "pelihuone" talossa. Hän pelaa siellä yleensä muutaman illan viikossa koneella tai katsoo urheilua omasta telkkaristaan. No sanoin hänelle siinä suutuspäissäni, että aikuiset miehet ei enää pelaa mitään pelejä ja että voisi aikuistua jo. 

lisäksi sanoin, että eikö osaa syödä maiskuttamatta. Hän istui siinä ja maiskutti tekemäänsä ruokaa.

Nukuimme sen yön erillämme ja pyysin purkaustani seuraavana aamuna anteeksi. Silti mies on sen jälkeen muuttunut täysin. Hän ei enää pelaa yhtään vaan makaa iltaisin sohvalla ja katsoo samoja ohjelmia kuin minä. Koitan kysyä, että miksi hän ei enää pelaa vaikka se oli ennen hänen juttunsa. Vastaukseksi saan vain, että ei huvita. 

Hän on myös lopettanut ruuan tekemisen ja jos hän syö jotain niin syö TODELLA varovaisesti ettei vaan kuuluisi ääniä. Sanon, että syö nyt normaalisti, mutta en saa mitään reaktiota häneltä. Hän vain katselee iltaisin tyhjyyteen ja selailee Instagramia. 

Onko tämä teidän mielestä nyt ihan normaalia häneltä?

Kommentit (218)

Vierailija
141/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteisiin kuuluu myös riitely. Joskus ollaan väsyneitä ja sanotaan jotain sopimatonta. Joistakin asioista ollaan eri mieltä koko elämän ajan. Ymmärrän, että mies pahoitti mielensä. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jäädään mököttämään viikkokausiksi eikä puhuta asiaa läpi.

Jos sinulle ap:n kuvaama on tavallista riitelyä, niin on korkea aika miettiä vähän paremmin, ja muuttaa omaa toisia syvemminkin satuttavaa käytöstä ja raivareitasi. Vaikka ne sulle on normaalia ja unohdat pian mitä tuli meuhkattua, niin sille toiselle se ei tietenkään ole näin. Kyllä ne rumasti sanotut ilkeydet, vyön alle pistot ja loukkauset jää mieleen vaikuttamaan. Vievät luottamusen myös toiseen. 

Vierailija
142/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, rikoit miehesi ja liittonne. No kohta saat varmaan olla ihan rauhassa ja muuttaa tavarasi syksyn pimeydessä kerrostaloyksiöön. 

Olet varmasti todella mukavaa seuraa parisuhteessa.

Mies meni rikki tuosta? No voi voi. 

Anteeksi, mutta mua vähän naurattaa. Ois tietysti voinut sanoa asiallisesti, mutta ei nyt aikuinen mies voi vaan maiskuttaa menemään, jos aikoo elää modernia elämää. Eri asia, jos vetäytyy erakoksi jonnekin metsämökkiin. 

Teit miehelle palveluksen tuo. Maiskutuksen osalta. Hän ei ole välttämättä itse tajunnut koko asiaa. Mutta pelastit hänen maineensa kaikissa tulevissa julkisemmissa ruokailutilanteissa. 

Pelaamisesta en osaa sanoa. Ehkä tauko tekee ihan hyvää, riippuvuuutta nekin aiheuttaa. Toki TV ei ole kummoinen korvike. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan Apn raivarista oman käytökseni. Sitä sietää ja venyy, sanoo kauniisti asiasta mikä pitäisi muuttua. Ei minkäänlaista vaikutusta, kuin kuurolle puhuisi. Jossain vaiheessa kamelin selkä katkeaa, saa hlvtillisen kohtauksen koska muutakin stressiä. Ja sitte mies uikuttaa miten syvästi loukkaantui. Kyllästyin pikkuneitiin ja lopetin suhteen. Jos vuorovaikutus toimii ei tarvitse saada raivaria. Anteeksipyytäminen on turhaa, neidit ovat aivan poissa tolaltaan. Nämä ovat myös niitä joille kaikki tulee puskista. Ei ikinä enää herkkähipiäistä 60v vinkujaa, joka kyllä määräili ja komenteli, mutta ei minkäänlaista kykyä kestää sitä ettei olekaan jumalan lahja Suomen naisille. Ettei olekaan täydellinen. Kuin munankuorilla olisi hiipinyt, mistä risauksesta herra herkkis nyt pahoittaa mielensä.

No miksi ylipäätään olet seurustellut miehen kanssa, jonka elämä ketuttaa si

No sanopa se! Hukattua aikaahan se oli. Onneksi ohi.

Vierailija
144/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteisiin kuuluu myös riitely. Joskus ollaan väsyneitä ja sanotaan jotain sopimatonta. Joistakin asioista ollaan eri mieltä koko elämän ajan. Ymmärrän, että mies pahoitti mielensä. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jäädään mököttämään viikkokausiksi eikä puhuta asiaa läpi.

Riitely on eri asia, kuin yksipuolinen pimahtelu jostain asiasta ja sitten siihen otetaan mausteeksi siihen vielä asiaan aivan kuulumattomia puolia toisesta. Eri asia olisi, jos ap olisi vaikka äyskäistenkin sanonut, että häntä nyt todella paljon harmittaa ja rasittaa tämä sotku, jonka mies on saanut aikaan, eikä hän sitä ollenkaan jaksaisi juuri nyt. Ja koska väsy, menkka, migreeni jne. Ei mitään syytä alkaa siihen päälle vähättelemään miehen piirteitä ja harrastuksia. 

Jos asiasta riidellessä pitää alkaa vähätellä toista tarkoituksena loukata ja aiheuttaa pahaa mieltä toiselle, se on huono merkki ja todella hajottava tapa riidellä. Joo joskus voi käydä niin, mutta silloin tosiaan pitää ottaa asiasta kunnon vastuu.

Siitä olen kyllä myös samaa mieltä, että nyt miehen pitäisi itsekin osata kommunikoida tuota omaa harmistustaan asiassa ja suoraan sanoa miltä tuollainen vähättely tuntuu ja miten haluaisi että jatkossa toimitaan.

Vierailija
145/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti tilanteesta. Mies selvästi pelkää menettävänsä sinut ja on valmis kaikkeen vuoksesi. Olet nyt selkeästi suhteen alfa ja saat mitä haluat.

Ainakin miehelle tuo olisi suhteessa unelmatilanne. En sitten tiedä onko tuollainen tottelevainen mies naiselle turn off.

M45

Saa mitä haluaa?

No sitten ei ainakaan halua oikeasti rakastavaa ja kunnoittavaa aidosti läheistä ja turvallistaa parisuhdetta, aitoa rakautta ja välittämistä. Kuka nyt sitten haluaa mitäkin. Joku sitten kai hauaa hallintaa, toisten kontrolointia, alistamista, ilkyttä, pelkoa, rahaa, valtaa, tms.

Tärkeimmät ja kivoimmat asiat elämässä jää kyllä omasta mielestäni puuttumaan noilla keinoin. 

Niille parhaille unelmamiehille tuollainen ei myöskään ole unelmatilanne :)

Vierailija
146/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikuiset miehet ei enää pelaa mitään pelejä ja että voisi aikuistua jo

jos yksi tälläinen suutahdus muuttaa koko miehen ja pilaa suhteenne, ehkä se ei ollut kestävää tekoa ollenkaan

Jutun juju on siinä, että tämä ei ollut "vain suutahdus", sen tajuaa AP:n puolisokin ja siksi se pohtiikin hiljaisuudessaan, että potkaistako akka pellolle ja varmistaa, että talo on vain omissa nimissä.

Vierailija
147/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää pimahtaa ja purkautua. Eikö voi sanoa normaalisti ettei hanaa saa jättää koskaan rasvaiseksi, että ei kukaan muu jätä sitä niin, että tämä on liikaa. Että voiko asiat korjata. Tai jotenkin neutraalimmin. Mihin tarvitset tunteita niin kauhean määrän.

Hana on rasvainen => "tämä on liikaa"? Normaali ihminen ei kykene sietämään, että hana on ruoanlaiton jälkeen rasvainen kun siivous obmn vielä kesken?

Tsiisus mitä ajatuksenjuoksua. Ei ihme että parisuhteet kariutuu ja miehet välttelee parisuhteita.

Ap pilasi suhteen, ihan normi reaktio mieheltä jolla on miellyttämisen tarve. Minä olisin lisännyt pelaamista moneen päivään viikossa ja sanonut huugajalle että tee tästä lähtien itse ruokasi.

Vierailija
148/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä anteeksi purkaustasi. Pelaamattomuus on ihan vaan uhriutumista.

Vierailija
149/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puoli on, että purkauksesi selvästi puhutteli miestä. On huono padota asioita mielessään. Olisi hyvä, jos saisitte keskusteluyhteyden tai ehkä myös pari käyntiä pariterapeutille. 

Mitä hyvää tuossa nyt on haukkua toista noin? Oletko sitä mieltä, että mies saisi myös sanoa vaimolle, että oletpas paisunut läskiksi tässä vuosien varrella?

Mitä haukkumista se on, että toteaa pelien olevan pikkupoikien hommaa ja huomauttaa maiskuttamisesta? 

Itsekin aikuisena miehenä ihmettelen jo selvästi aikuisia - hyvin nuoret täysi-ikäiset vielä eri asia - koneella pelaavia miehiä, mutta jos tuo on ollut ko. miehen vakiintunut harrastus pitempään ja on oikein pelihuonekin, ja hän on myös kokannut ja syönyt tiettyyn tyyliin pitkään, niin ehkä hänelle tuli sellainen pysäyttävä olo, että vaimo on jo pitemmän aikaa ollut täysin kyllästynyt häneen eikä hyväksy häntä sellaisena kuin hän on, pitäen myös miehen ykkösharrastusta lapsellisena turhuutena. Minulle on kerran eräs henkilö huomauttanut purkan maiskuttamisesta, mutta kyse ei ollut elämänkumppanista eikä muutenkaan minulle tärkeästä ihmisestä, joten huomautus oli ehkä hyväksikin (vaikka sillä hetkellä en pitänyt siitä), kun en itse ollut tiedostanut asiaa.

Vierailija
150/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on samalainen, mutta mäiskyttää suuta kuin märehtivä lehmä. Leuka liikkuu puolelta toiselle (sätkää poltellessa sätkä liukuu ympyrää suunpieliä pitkin ja se vasta onkin ärsyttävä tapa märehtiä sätkää suunpielissä!!) ja suu on välillä auki että saa henkeä. Pää on myös taipunut yläviistoon että saisi kuulemma happea paremmin.

Näyttää ihan keharilta toisinaan ja kerran mainitsin siitä. Jos sanon asoista jotka ärsyttävät minua, niin hän on keskieurooppalainen ja tulistuu nopeasti. Hetken päästä on kuin ei mitään. Olenkin oppinut olemaan ärsyttämättä miestäni. Hän saa tosi nopeasti kilareita jos kommentoin hänen yksityisasioita. Kuten pukeutumista tai syömis, juomis ja polttamis- tottumuksia. Ne ei kuulu kuulemma "vittuakaan" ja yksityisyyttä tulee kunnioittaa. Ei hänkään ala vittuilemaan naapurille jos tämä tekee kotitöitä klo 20 jälkeen tai ajaa nurmikkoa sunnuntaisin. 

Hän ei kuuntele oikeastaan sekuntiakaan. Nostaa vain harmittuneen katseensa hiuspehkon takaa ja tuijottaa ikävästi yläviistoon kädet tiukasti pöydänkulmaa puristaen. Ruokaliina kaulassa väpättää tai tärisee, odottelee purkautumista kuin tulivuori. Siinä ei mene kauaa kun kädet kohottautuu ylös ja laskeutuu nyrkkinä pöydälle.

Nyrkkiä pöytään niin että lasit pomppaa pöydältä ylös ja ukko on kuin vimmattu. Nousee lyönnin jälkeen pöydästä ylös käsillä pöytää vasten temmattuna ja alkaa kiertää pöydän ympäri kehää, kun minä kierrän toiseen suuntaan peloissaan. Sitten hän kohottelee käsiä järjettömänä kohti taivasta ja hokee "pardoon! Pardooon, pardooon!".  Jättää syömättä ja mennessään kiskaiseen lasit ja lautaset lattialle. 

Koskaan ei ole löynyt minua, mutta opin kyllä pitämään keskieurooppalaiset henkilökohtaiset rajat toiseen ihmiseen. Yksityisyyden ja yksilönvapauksien kunnioittamista. Se on meille suomalaisille ja venäläisille vaikeaa, kun pitää puuttua muiden asioihin ja elämään. Hän ei koskaan kommentoi minun ärsyttäviä tapoja. Hänellä on tapana lähteä puuhailemaan omia juttujaan, jos kuulemma ärsyttää. Ei jää paikalle provosoitumaan tai yritä muuttaa toista, koska rakastaa ja kunnioittaa muita.

Vierailija
151/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä puoli on, että purkauksesi selvästi puhutteli miestä. On huono padota asioita mielessään. Olisi hyvä, jos saisitte keskusteluyhteyden tai ehkä myös pari käyntiä pariterapeutille. 

Mitä hyvää tuossa nyt on haukkua toista noin? Oletko sitä mieltä, että mies saisi myös sanoa vaimolle, että oletpas paisunut läskiksi tässä vuosien varrella?

Mitä haukkumista se on, että toteaa pelien olevan pikkupoikien hommaa ja huomauttaa maiskuttamisesta? 

Itsekin aikuisena miehenä ihmettelen jo selvästi aikuisia - hyvin nuoret täysi-ikäiset vielä eri asia - koneella pelaavia miehiä, mutta jos tuo on ollut ko. miehen vakiintunut harrastus pitempään ja on oikein pelihuonekin, ja hän on myös kokannut ja syönyt tiettyyn tyyliin p

Jatkan: jos haluaa ottaa puheeksi jonkun tuollaisen, siihen tulisi löytää rakentava lähestystapa eikä nolata toista.

-Aikuinen mies

Vierailija
152/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap on mieltä raadin palautteesta?

Meinaatko ottaa onkeesi?

Vierailija
153/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on samalainen, mutta mäiskyttää suuta kuin märehtivä lehmä. Leuka liikkuu puolelta toiselle (sätkää poltellessa sätkä liukuu ympyrää suunpieliä pitkin ja se vasta onkin ärsyttävä tapa märehtiä sätkää suunpielissä!!) ja suu on välillä auki että saa henkeä. Pää on myös taipunut yläviistoon että saisi kuulemma happea paremmin.

Näyttää ihan keharilta toisinaan ja kerran mainitsin siitä. Jos sanon asoista jotka ärsyttävät minua, niin hän on keskieurooppalainen ja tulistuu nopeasti. Hetken päästä on kuin ei mitään. Olenkin oppinut olemaan ärsyttämättä miestäni. Hän saa tosi nopeasti kilareita jos kommentoin hänen yksityisasioita. Kuten pukeutumista tai syömis, juomis ja polttamis- tottumuksia. Ne ei kuulu kuulemma "vittuakaan" ja yksityisyyttä tulee kunnioittaa. Ei hänkään ala vittuilemaan naapurille jos tämä tekee kotitöitä klo 20 jälkeen tai ajaa nurmikkoa sunnuntaisin. 

Hän ei kuuntele oikeastaan sekuntiakaan. Nostaa vain harmittuneen katseensa hiuspehkon takaa ja tuijottaa ikävästi yläviistoon kädet tiukasti pöydänkulmaa puristaen. Ruokaliina kaulassa väpättää tai tärisee, odottelee purkautumista kuin tulivuori. Siinä ei mene kauaa kun kädet kohottautuu ylös ja laskeutuu nyrkkinä pöydälle.

Nyrkkiä pöytään niin että lasit pomppaa pöydältä ylös ja ukko on kuin vimmattu. Nousee lyönnin jälkeen pöydästä ylös käsillä pöytää vasten temmattuna ja alkaa kiertää pöydän ympäri kehää, kun minä kierrän toiseen suuntaan peloissaan. Sitten hän kohottelee käsiä järjettömänä kohti taivasta ja hokee "pardoon! Pardooon, pardooon!".  Jättää syömättä ja mennessään kiskaiseen lasit ja lautaset lattialle. 

Koskaan ei ole löynyt minua, mutta opin kyllä pitämään keskieurooppalaiset henkilökohtaiset rajat toiseen ihmiseen. Yksityisyyden ja yksilönvapauksien kunnioittamista. Se on meille suomalaisille ja venäläisille vaikeaa, kun pitää puuttua muiden asioihin ja elämään. Hän ei koskaan kommentoi minun ärsyttäviä tapoja. Hänellä on tapana lähteä puuhailemaan omia juttujaan, jos kuulemma ärsyttää. Ei jää paikalle provosoitumaan tai yritä muuttaa toista, koska rakastaa ja kunnioittaa muita.

Kaikenlaista. 

Kuin viihdyttävää novellia olisi lukenut, kivasti kirjoitettu ja kuvattu :)

Itse asiaan ja tuollaiseen käytökseen parisuhteessa en nyt osaa muodostaa yhtäkkiä vankkaa mielipidettä. Kai se sitten on ok, jos tuo sulle on ok. Kulttuurieroilla osansa varmastikin.

Itse tuskin jaksaisin noin dramaattista ja pelottavaakin käytöstä katsella, vaikkei minulla ei ole tapana ja paheena huomautella kyllä muutenkaan.

Keharimässytystä voisi olla vaikea katsella toisaalta kyllä myöskin terveeltä mieheltä :)

Vierailija
154/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää ihan keharilta toisinaan ja kerran mainitsin siitä. Jos sanon asoista jotka ärsyttävät minua, niin hän on keskieurooppalainen ja tulistuu nopeasti. Hetken päästä on kuin ei mitään. Olenkin oppinut olemaan ärsyttämättä miestäni. Hän saa tosi nopeasti kilareita jos kommentoin hänen yksityisasioita. Kuten pukeutumista tai syömis, juomis ja polttamis- tottumuksia. Ne ei kuulu kuulemma "vittuakaan" ja yksityisyyttä tulee kunnioittaa. Ei hänkään ala vittuilemaan naapurille jos tämä tekee kotitöitä klo 20 jälkeen tai ajaa nurmi

Kaikenlaista. 

Kuin viihdyttävää novellia olisi lukenut, kivasti kirjoitettu ja kuvattu :)

Itse asiaan ja tuollaiseen käytökseen parisuhteessa en nyt osaa muodostaa yhtäkkiä vankkaa mielipidettä. Kai se sitten on ok, jos tuo sulle on ok. Kulttuurieroilla osansa varmastikin.

Itse tuskin jaksaisin noin dramaattista ja pelottavaakin käytöstä katsella, vaikkei minulla ei ole tapana ja paheena huomautella kyllä muutenkaan.

Keharimässytystä voisi olla vaikea katsella toisaalta kyllä myöskin terveeltä mieheltä :)

...edelinen jatkaa vielä:

Se vissi ero teillä kuitenkin on aloitukseen verrattua, että ap hoiti sekä moittimisen, että raivoamisen, mutta teillä se jakautuu toinen toiselle ja toinen toiselle. Että sillä tavalla tasapuolisempaa...kai.

Vierailija
155/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riida.

Vierailija
156/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään hyvää ei ole haukkua ihmistä joka tehnyt ruokaa ja siivous on kesken, siihen päälle haukutaan kun syö. Ei mitään hyvää

ja saa rentoutua vaikka pelaamalla,kiva nollata ittensä

Vierailija
157/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erohan tuosta taitaa tulla. Voi jopa ampua itsensä, jos oli hänelle viimeinen pisara. Miksi menit sohimaan muurahaispesää?

Vierailija
158/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erohan tuosta taitaa tulla. Voi jopa ampua itsensä, jos oli hänelle viimeinen pisara. Miksi menit sohimaan muurahaispesää?

Joku italialainen mies voi olla niinkin dramaattinen että heittäytyy rotkoon tuollaisesta solvauksesta. Kättä otsalle ja vähän taipuu ylhäätä ja hypähtää rotkoon. Pienenä poikana todennäköisesti ollut äidilleen niin näreissään että lupasi olla puhumattä hänelle koskaan sanaakaan.

Vierailija
159/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen haukkuminen on eri asia, se on kasvattavaa keskustelua, sellaista eteen päin tönimistä, mutta ei pikku sieluisessa kiusaamishengessä, ei, ei, ei.

Vierailija
160/218 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiämpärin päälle kaataminen kerralla voi olla jopa laukaiseva tekijä erolle. Joskus itselläkin on hermot tiukalla mutta yritän pitää kiukun yhdessä asiassa kerrallaan. Toisen verbaalinen nollaaminen on henkisen väkivallan eräs muoto, eikä edes lievimmästä päästä.

Asian sivuuttanimen ja puhumatta jättäminen ei ainakaan paranna tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan