Mies on muuttunut aivan täysin riidamme jälkeen
Eräänä iltana minä vain suutuin hänelle ja sanoin asioita, joita en niin tietenkään tarkoittanut, mutta mies muuttui sen jälkeen täysin poissaolevaksi.
Hän oli kokkaillut keittiössä ja siellä oli täysi sekasorto. Mm. hana oli ihan rasvainen. Hän koitti selittää, että siivous on vielä kesken, mutta minulla pimahti, koska oli ollut töissä rankka päivä, menkat tulossa ja migreenikohtaus näytti merkkejä alkamisestaan.
Sen verran pohjustusta asiaan, että miehellä on oma toimisto ja "pelihuone" talossa. Hän pelaa siellä yleensä muutaman illan viikossa koneella tai katsoo urheilua omasta telkkaristaan. No sanoin hänelle siinä suutuspäissäni, että aikuiset miehet ei enää pelaa mitään pelejä ja että voisi aikuistua jo.
lisäksi sanoin, että eikö osaa syödä maiskuttamatta. Hän istui siinä ja maiskutti tekemäänsä ruokaa.
Nukuimme sen yön erillämme ja pyysin purkaustani seuraavana aamuna anteeksi. Silti mies on sen jälkeen muuttunut täysin. Hän ei enää pelaa yhtään vaan makaa iltaisin sohvalla ja katsoo samoja ohjelmia kuin minä. Koitan kysyä, että miksi hän ei enää pelaa vaikka se oli ennen hänen juttunsa. Vastaukseksi saan vain, että ei huvita.
Hän on myös lopettanut ruuan tekemisen ja jos hän syö jotain niin syö TODELLA varovaisesti ettei vaan kuuluisi ääniä. Sanon, että syö nyt normaalisti, mutta en saa mitään reaktiota häneltä. Hän vain katselee iltaisin tyhjyyteen ja selailee Instagramia.
Onko tämä teidän mielestä nyt ihan normaalia häneltä?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Siskoni (epävakaa) heilutti sanansälää ja raivoratastaan tuohon tapaan, pahemminkin. Anteeksi on pyydetty ja annettu, mutta välit on viilentyneet. En voi arvostaa tuollaista käytöstä ja samalla rikkoa itseäni.
Tää taisi herättää sussa muistoja sun siskosta ja siitä, mitä oot kokenut. Se on varmasti ollut raskasta, mutta tää tilanne ei oo sama ihminen eikä sama kuvio. Voi olla, että näät tätä oman kokemuksesi läpi.
Vierailija kirjoitti:
Nojoo se nyt riippuu miehen persoonasta miten jatkossa menee. Opetteleeko vaan sulkemaan korvansa sinun raivoamiselta ja jatkaa entiseen malliin vai lopettaako omat tekemisensä ja yrittää vaan miellyttää sinua.
Vai lähteekö sitten litomaan koko suhteesta, joka voi loppujen lopuksi olla parempi vaihtoehto kuin kumpikaan edellisistä.
Ellei nyt sitten aidosti onnistu päästä yli tapauksesta niin ettei miehellä aina ruokaa laittaessa, syödessä tai rentoutuessa palaa mieleen miten sinä vihaat ja halveksut häntä. Onko sellainen edes mahdollista.
Jälkiensä siivoaminen ja suu kiinni syöminen ovat TAITOJA, joita voi opetella ja kehittää. Aika drama queenia ajatella, että "tuo vihaa ja halveksuu minua".
Ajatteleppa naista joka piereskelee ruokapöydässä ja syö suu auki. Toivoisitko, että hän kehittäisi näitä taitojaan, vai vihaatko ja halveksutko häntä kuvitellen, ettei hän voi koskaan muuttua ja kehittyä?
Tai lasta, joka paskoo vaippoihinsa? Vihataanko ja halveksutaanko heitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Siskoni (epävakaa) heilutti sanansälää ja raivoratastaan tuohon tapaan, pahemminkin. Anteeksi on pyydetty ja annettu, mutta välit on viilentyneet. En voi arvostaa tuollaista käytöstä ja samalla rikkoa itseäni.
Minä myös tunnen tuollaisia, jotka oikeuttaa tuota raivoamistaan ja vyön alle haukkumista tuollaisilla. Välithän siinä on lopulta pakko katkaista, kun ei kukaan tuollaista jaksa ja halua "läheisiltään" kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikein klassinen esimerkki vähä-älyisestä tyypistä jolla ei ole pidäkkeitä kun nyt vaan haluaa haukkua toista. Siinä kaivellaan sitten kaikki asiat jolla voi lyödä vyön alle. Kun järkevä ihminen keskustelisi sen asian mistä kenkä puristaa, eli vaikka sen likaisen hanan. Ja keskustelisi, ei purkaisi tulivuorta. Toivottavasti ap jää yksin, eikä kukaan enää haksahda moiseen raivo-Raijaan.
Aika harvaa naista kiinnostaa "kasvattaa" puolisoaan. Helpompi ottaa siemen lääkäriltä ja kasvattaa lapsi.
Mitä jos siitä lapsesta kasvaa pelaava ja sotkeva porsas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös tunnen tuollaisia, jotka oikeuttaa tuota raivoamistaan ja vyön alle haukkumista tuollaisilla. Välithän siinä on lopulta pakko katkaista, kun ei kukaan tuollaista jaksa ja halua "läheisiltään" kuunnella.
Täällä on kyllä harvinaisen yksimielinen porukka etenkin kun se porukka olet sinä itse.
Parisuhteisiin kuuluu myös riitely. Joskus ollaan väsyneitä ja sanotaan jotain sopimatonta. Joistakin asioista ollaan eri mieltä koko elämän ajan. Ymmärrän, että mies pahoitti mielensä. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jäädään mököttämään viikkokausiksi eikä puhuta asiaa läpi.
Kyllä on ihan normaalia loukkaantua sydänjuuriaan myöten, jos noin sanoo.
Minäkin olen joskus asioista huomauttanut, mm. jostain syömisäänistä, ja kadun kymmeniä vuosia myöhemminkin vielä sitä, että sellaista olen sanonut toiselle, pakottanut syömään äänettömästi. Voi huh huh minua. Että voi ihminen olla tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän kokee, että häntä on kritisoitu jostain, mikä on osa hänen identiteettiään (tässä tapauksessa pelaaminen ja ruoanlaitto), se voi tuntua henkilökohtaiselta hylkäämiseltä, ei vain käytöksen kommentoinnilta. Vastareaktio voi olla tuollainen hiljainen protesti.
Äiree onny hylijänny.
Oma huone. 😆 Onko peliaikaa tältä pojalta rajattu koskaan aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän kokee, että häntä on kritisoitu jostain, mikä on osa hänen identiteettiään (tässä tapauksessa pelaaminen ja ruoanlaitto), se voi tuntua henkilökohtaiselta hylkäämiseltä, ei vain käytöksen kommentoinnilta. Vastareaktio voi olla tuollainen hiljainen protesti.
Äiree onny hylijänny.
Tää sun juttu kertoo nyt enemmän sun omasta mielikuvasta, kuin siitä mitä täällä kerrottiin.
Anteeksipyyntö mieheltä voisi auttaa. Pyydät aidosti anteeksi sanomisiasi, etkä tee sitä anteeksipyyntöäsi tyhjäksi, selittelemällä siihen jatkeeksi jotain puolusteluita tai verukkeita, kuten sitä, miksi sanoit niin kuin sanoit. Vain reilu "anteeksi, että sanoin pahasti, en tee niin toista kertaa". Ja pidättäydyt itsesi puolustelulta sanallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiree onny hylijänny.
Selkeästi hyvätuloinen, pystyy kustantamaan oman miesluolansa!
Ehkä hyvä että näyttää miltä tuntuu.
Mulla mies sanoi kymmenien vuosien jälkeen, että ei osaa rakastaa. Ei tunne eikä ole tuntenut perinteistä rakkaushuumaa. Kuitenkin kuulema perhe ja minä niin tärkeitä, että tekee mitä vaan meidän vuoksi. Jotain särkyi sisältäni, mutta pidän itseni koossa. En voi enää luvata rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä, tuntuu että koko elämä ollut valhetta
Eikö ihmiset oikeasti tajua, että tämä on trollialoitus jonka on kirjoittanut mies, vieläpä tekoälyllä? :D
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteisiin kuuluu myös riitely. Joskus ollaan väsyneitä ja sanotaan jotain sopimatonta. Joistakin asioista ollaan eri mieltä koko elämän ajan. Ymmärrän, että mies pahoitti mielensä. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että jäädään mököttämään viikkokausiksi eikä puhuta asiaa läpi.
Niin, wt-ihmisillä kuuluu riitely. Normaalit ihmiset osaavat keskustella erimielisyydet.
Miksi täällä nyt on joillekin kalkkunoille ongelma että niitä jälkiä ei siivottu samalla kokatessa? Eikö olisi voinut odottaa että on syöty ja sen jälkeen siivota? Migreenikanakin olisi voinut vaikka auttaa siinä kerta ei osallistunut ruuanlaittoon mitenkään.
Nauti tilanteesta. Mies selvästi pelkää menettävänsä sinut ja on valmis kaikkeen vuoksesi. Olet nyt selkeästi suhteen alfa ja saat mitä haluat.
Ainakin miehelle tuo olisi suhteessa unelmatilanne. En sitten tiedä onko tuollainen tottelevainen mies naiselle turn off.
M45
Niin, ja nyt kun olet suhteen alfa voit ihan sanoa haluavasi hänen pelaavan ja maiskuttelevan syödessään kuten ennen.
Se on r i i t a m m e jälkeen, ei riidamme. Huolimatonta ja huonoa suomenkielen käyttöä näkee täällä usein. Antaa kirjoittajasta tyhmän vaikutelman.
Ja ehdottomasti jos kokkaa niin tulee siivota jälkensä välittömästi tai kohtuullisen ajan kuluessa. Kaksoiselämää elävän miehen kanssa ei kannata asua yhdessä, eli jos mies tykkää enemmän poikamieselämästä niin antaa hänen elää rauhassa poikamiehenä. Ap on kiltti nainen kun sietää ja katselee tuollaista senkin verran mitä sietää, itse en tuollaista aikuiselta jaksaisi. Veikkaanpa että jopa hyvin kasvatettu 8-vuotias toimii järkevämmin.