Mies on muuttunut aivan täysin riidamme jälkeen
Eräänä iltana minä vain suutuin hänelle ja sanoin asioita, joita en niin tietenkään tarkoittanut, mutta mies muuttui sen jälkeen täysin poissaolevaksi.
Hän oli kokkaillut keittiössä ja siellä oli täysi sekasorto. Mm. hana oli ihan rasvainen. Hän koitti selittää, että siivous on vielä kesken, mutta minulla pimahti, koska oli ollut töissä rankka päivä, menkat tulossa ja migreenikohtaus näytti merkkejä alkamisestaan.
Sen verran pohjustusta asiaan, että miehellä on oma toimisto ja "pelihuone" talossa. Hän pelaa siellä yleensä muutaman illan viikossa koneella tai katsoo urheilua omasta telkkaristaan. No sanoin hänelle siinä suutuspäissäni, että aikuiset miehet ei enää pelaa mitään pelejä ja että voisi aikuistua jo.
lisäksi sanoin, että eikö osaa syödä maiskuttamatta. Hän istui siinä ja maiskutti tekemäänsä ruokaa.
Nukuimme sen yön erillämme ja pyysin purkaustani seuraavana aamuna anteeksi. Silti mies on sen jälkeen muuttunut täysin. Hän ei enää pelaa yhtään vaan makaa iltaisin sohvalla ja katsoo samoja ohjelmia kuin minä. Koitan kysyä, että miksi hän ei enää pelaa vaikka se oli ennen hänen juttunsa. Vastaukseksi saan vain, että ei huvita.
Hän on myös lopettanut ruuan tekemisen ja jos hän syö jotain niin syö TODELLA varovaisesti ettei vaan kuuluisi ääniä. Sanon, että syö nyt normaalisti, mutta en saa mitään reaktiota häneltä. Hän vain katselee iltaisin tyhjyyteen ja selailee Instagramia.
Onko tämä teidän mielestä nyt ihan normaalia häneltä?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erohan tuosta taitaa tulla. Voi jopa ampua itsensä, jos oli hänelle viimeinen pisara. Miksi menit sohimaan muurahaispesää?
Joku italialainen mies voi olla niinkin dramaattinen että heittäytyy rotkoon tuollaisesta solvauksesta. Kättä otsalle ja vähän taipuu ylhäätä ja hypähtää rotkoon. Pienenä poikana todennäköisesti ollut äidilleen niin näreissään että lupasi olla puhumattä hänelle koskaan sanaakaan.
Espanjalainen mies hoitaa tuon tilanteen niin, että muijalta nirri pois niks naks.
Asumme Espanjassa ja lähes joka päivä uutisissa kerrotaan, että taas on yksi mujer vähemmän.
Huonostihan siinä naiselle käy ilman muuta, jos etelän miehelle tuolla lailla raivoaa. Pieksävät varoiksi vaikka eukko ei sanoisi sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Liittoja ei pitäisi olla ollenkaan. Erimielisyyttä ,riitaa . Vanhana katuu . Elämä meni hukkaan.
Saa olla eri mieltä. Pitkässä juoksussa särmät hioutuvat ja elämä tasaantuu. Naurattaa ihan miten turhasta sitä nuorena riideltiin.
Vanhana katuisin syvästi jos ei olisi omaa rakasta puolisoa elämänkumppanina. Mutta kunnioitusta pitää olla, ei siitä muuten mitään tule.
Aiheeseen: Pelkäänpä, että Ap'n tapauksessa mies on ihan liikaa altavastaajan asemassa. Kunnioitus puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Hänestä saa joku hyvän miehen itselleen, ja hyvällä tuurilla sinullekin löytyy vielä joku sopiva.
Suomessa onkin ihan erityisen paljon näitä hyviä miehiä. Ex vaimon kouluttamia ja kaltoin kohdeltuja pois potkittuja. Muualla ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
"minulla pimahti, koska oli ollut töissä rankka päivä, menkat tulossa ja migreenikohtaus näytti merkkejä alkamisestaan"
-Naisten henkinen väkivalta on sitä parempaa väkivaltaa.
Eikös täällä isolla enemmistöllä ja kovasanaisestikin ole aloittajan toiminta jo tuomittu. Eli ei, tuollainen ei ole "parempaa väkivaltaa". (Toki henkinen väkivalta määrityksen mukaan tarkoittaa toistuvaa hyvin satuttavaa käytöstä, esim. toistuvia perusteettomia raivareita, jossa toisen alentamista ja haukkumista. Manipulointia, valehtelua, väkivallalla uhkailua, nimittelyä, halventamista, silent treatment jne.)
Miehistä moni harjoittaa henkistä väkivaltaa, ei ole kyllä siis mikään naisten juttu.
...Vai olikos tämä aloitus joku trolli, jossa oli virheellisenä perusteettomana ennakko-oletuksena, että aloittajan toimintaa ei tuomittaisi, koska hän on nainen...? vai mistä tähän keskusteluun nähden perusteeton kommenttisi oikein juontaa...??
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap on mieltä raadin palautteesta?
Meinaatko ottaa onkeesi?
Niin Ap, annahan tulla auttoiko palaute. Ja mikä on tilanne siellä kotonanne tällä hetkellä.
Virheistä voi oppia ja tapojaan korjata jos tahtoo. Toivotan kaikkea hyvää! <3
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön anteeksipyyntö on tärkeä, mutta se ei aina riitä. Mies on ottanut vaimon räyhäämisen todella raskaasti. Ap ei tainnut mainita kuinka kauan tilanne on jatkunut?
Mutta nyt olisi ulkopuolinen keskusteluapu ihan välttämätön, jos mielii liiton vielä jatkuvan ja suhteen eheytyvän.
Ei ehkäpä ollut ihan eka kerta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilpitön anteeksipyyntö on tärkeä, mutta se ei aina riitä. Mies on ottanut vaimon räyhäämisen todella raskaasti. Ap ei tainnut mainita kuinka kauan tilanne on jatkunut?
Mutta nyt olisi ulkopuolinen keskusteluapu ihan välttämätön, jos mielii liiton vielä jatkuvan ja suhteen eheytyvän.
Ei ehkäpä ollut ihan eka kerta vastaavaa.
Niin. Me kaikki tiedetään omista perheistä ja etenkin vanhemmista salaisuuksia. Kun pienestä pitäen on seurannut omia vanhempia, jotka yllättävästi on edelleen yhdessä kaikesta huolimatta, niin tiedetään tarinoita ja sellaisesta haluan kertoa nyt. Äiti on nyt mennyt mutta ihan äskettäin hän oli ihan lihassaan läsnä.
Isä ja äiti riiteli aina ja loppuajasta eläkkeellä eivät enää edes puhuneet toisilleen. Äidillä oli tapana mäkättää ja tiuskia isälle. Isä oli moderni mies ja teki kotityöt kerran viikossa ja tiskasi astiat aina, koska äiti teki ruuan. Isä ei osanut tehdä kuin läskisoossia ja keittää perunat, mutta kalasti ja metsästi aktiivisesti.
Ehkä isän dementiasta johtuen hän alkoi pieremään tai yskimään äidin mäkätyksen päälle. Kovaan ääneen ryki tai päästi paukun mitätöidäkseen puolison sanoman.
Äitiähän ei tästä pitänyt lainkaan ja ajoi ulos tuvasta käyttäen luutaa. Isällä olikin piippu tai sätkä valmiiksi käännettynä ja hän osasi suunnata oikeaan suuntaan. Tämä kuvio toistui hyvin usein juuri sellaisena kuin kuvailin. Isä oppi liikkeissään sulavaksi ja häneltä sujui sätkän kääntäminen ihan viimetingassakin. Sytyttipä hän sätkän eteisessä tai kuistilla ärsyttääkseen äitiä.
Myöhemmin kun äiti kuoli, niin isäni sitten repesi itkuun. Hän ei hautajaisissa itkenyt ei muutoinkaan. Erään kerran saunan päätteeksi istuttiin eikä puhuttu mitään. Emme juuri puhu mitään, kun ei ole sanottavaakaan. Niin isä kertoi että hänellä on ikävä riitoja äidin kanssa. Kertoipa hän senkin, että riitojen päätteksi he nussivat rajusti toisiaan ja antoivat mennä.
Sitä en halunut kuulla ja ette varmasti tekään haluneet, mutta velvollisuudekseni halusin kertoa miten monimutkainen ihmisen parisuhde voi ollakaan.
Olin hiljaa ja tuumailevainen. Mietin että en todellakaan ala paikkaamaan äitiäni isän riitakaverina, koska olen liian kiltti.
Minä en koskaan nauttinut äidin ja isän riidoista. Mielestäni tuntui että olen se joka joutuu kärsimään siitä, mutta siinä saunan pihalla vilvoitellessa kuulin, että olin tullut huijatuksi.
Riitely olikin vain sairasta esileikkiä, jossa minä, pieni Timo tulin huijatuksi.
Jätä se maiskuttava sika. Pieris ja röyhtäilis edes niinku äijät, eikä maiskuttas. Luolassaan kävis runkkaamassa, eikä pelailis pelejä niinku pikkupojat. Myös jatkuva ryypiskely ois paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittoja ei pitäisi olla ollenkaan. Erimielisyyttä ,riitaa . Vanhana katuu . Elämä meni hukkaan.
Saa olla eri mieltä. Pitkässä juoksussa särmät hioutuvat ja elämä tasaantuu. Naurattaa ihan miten turhasta sitä nuorena riideltiin.
Vanhana katuisin syvästi jos ei olisi omaa rakasta puolisoa elämänkumppanina. Mutta kunnioitusta pitää olla, ei siitä muuten mitään tule.
Aiheeseen: Pelkäänpä, että Ap'n tapauksessa mies on ihan liikaa altavastaajan asemassa. Kunnioitus puuttuu.
Voi kyllä käydä toisinkin päin. Aika usein ne tietyt piirteet vaan korostuu vanhetessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
maiskuttaminrn on kyllä ihan helvetin ärsyttävää
Maiskuti maiskuti saatana
Aina ko joku valittaa maiskuttamisesta niin käyn huutamassa päin naamaa että ole vịttu hiljaa, maiskutan entistä lujempaa tästä lähin
Onnea yritykseen, jos kohdataan! On meinaan hankalaa maiskuttaa murtuneen leuan kanssa.
Kukaan ei huuda minulle päin naamaa. Ei vaikka huomauttaisin pahasta tavasta.
Jos tuota on tapahtunut yhden kerran: mies ylireagoi vahvasti
Jos tuota on tapahtunut usein: sinulla on vihanhallintaongelma, ap
Vierailija kirjoitti:
"minulla pimahti, koska oli ollut töissä rankka päivä, menkat tulossa ja migreenikohtaus näytti merkkejä alkamisestaan"
-Naisten henkinen väkivalta on sitä parempaa väkivaltaa.
Nämä mainitut heikentää itsehillintää ja -hallintaa. Väkivalta täällä monilla verissä kun haaveillaan naisen pahoinpitelystä. Tunteiden käsittelytaidon arvosana nolla.
Mikä helvetin oikeus on naisilla aina syyttää menkkuoireita ja migreenuiä kun ovat pahalla päällä. Itse naisena en ole koskaan pimahtanut , en myöskään kärsinyt menkkuongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vanhana mummona kun olet yksin niin voit miettiä olisitko halunnut viettää loppuelämäsi yksin vai miehen kanssa joka maiskuttaa syödessään silloin tällöin.
Maiskuttajat tekee sen joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin oikeus on naisilla aina syyttää menkkuoireita ja migreenuiä kun ovat pahalla päällä. Itse naisena en ole koskaan pimahtanut , en myöskään kärsinyt menkkuongelmista.
Jos ihmisellä on kykyä ymmärtää asioita, hän ottaa nuo huomioon. Ei ole oikeutus, mutta hormonit ja terveysongelmat vaikuttaa käytökseen. Ehkä sinun ongelmasi on ettet koskaan suutu mistään?
Jos olisin ap:n kumppani, olisi jo pakannut tavarani ja jättänyt ap:n hinkkaamaan krskenään sitä stanan hanaa.
Ymmärtäisin, jos mies jatkuvasti jättäisi keittiön kaaoksen valtaan, ap:n siivottavaksi, mutta niinhän aloituksessa ei sanota, vaan ap oli marssinut paikalle kesken kokkauksen ja siinä vaiheessa alkanut rääkyä rasvaisesta hanasta? Mitä vttua, oikeasti. Sama kuin suuttuisi toiselle siitä, että tiskikonetta ei ole tyhjennetty, vaikka pesuohjelma on vielä kesken.
Ja mitä sitten, jos mies pelaa? Onko se sohvalla makaaminen ja tositvsonnan tuijottaminen, mitä ap kaikesta päätellen harrastaa, jotenkin aikuisempi ja fiksumpi harrastus? Niissä peleissä ei ole yläikärajaa.
Maiskutus? Joo, on ärsyttävää, mutta eiköhän mies ole tehnyt sitä suhteen ammoisista alkuajoista asti. Jos se on noin iso ongelma, olisit valinnut miehen, joka syö suu kiinni.
Ei ihme, että eroja tapahtuu niin paljon, kun puoliso haukutaan maanrakoon ilman mitään oikeaa syytä vain siksi, että itsellä sattuu olemaan vähän huono päivä.
N40+
Vierailija kirjoitti:
Kuuromykän ukon kanssa kilahtaa aika helposti. Pitäisi ottaa se toinen osapuoli huomioon, eikä olla niin pirun tyytyväinen itseensä.
Mun mies on täysin teflonia. Alkaa nauramaan kun valitan jostain asiasta. Osottelee etusormella ja nauraa itsensä kipeäksi. Nauru vain yltyy kun yritän saada ääneni kuuluviin. Kun kyllästyn nauruun ja poistun huoneesta, niin kuulen taustalta "heeeii vtttu, hääh hääh häääh hääh, eeeiih vtttu hääh häääh hääh hääh".
Mitenköhän AP olisi reagoinut, jos Ukko olisi tuollaisen shown laittanut pystyyn. Olisiko anteeksipyynnöt auttaneet?
Tämä meuhkaaminen ei varmaankaan ollut ensimmäinen kerta jos reaktio ukolta oli kuvatunlainen.
Tuollaista paskaa ei aikuisen tarvitse kuunnella. APn pitäisi vahvasti miettiä omaa käyttäytymistä.