Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun mies ei osallistu mitenkään kotitöihin ma-pe

Vierailija
12.08.2025 |

Mies tekee vaativaa työtä ja on yleensä kotona vasta klo 19-20, aloittaa ennen yhdeksää aamulla. Minä haen päiväkoti-ikäiset lapset, olen vastuussa heistä, hoidan pyykkihuollon ja ruuan pöytään sekä siivoan. Kotiin tullessaan mies romahtaa sohvalle, koska on kuulemma väsynyt. Ei siivoa edes omia astoitaan keittiöön. En ole itse mitään kodinhengetärtyyppiä, ja ennen lapsia puhuttiin ihan toisenlaisesta työnjaosta. Viikonloppuisin mies siivoaa, jos kerron mitä pitää tehdä ja että se pitää tehdä nyt. Minäkin teen 100% työaikaa, enkä jaksaisi. Olen joskus ollut useamman viikonkin tekemättä mitään, mutta miestä ei tunnu häiritsevän yhtään mikään. Ei kunnon aterioiden tai puhtaiden vaatteiden puute tai se, että eskarilaista hävettää kutsua kavereita kylään sotkun takia. Pitkä työaika on miehen ihan oma valinta, hän on kunnianhimoinen, eikö asiantuntijatyössä ole mitään ylityökorvauksia. Ärsyttää , kun on yksi ylimääräinen lapsi.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman sarvia ja hampaita.

Konkretisoi sille ukollesi mihin haluat hänen osallistuvan enemmän? Älä nalkuta vaan juttele ystävällisesti ja johdonmukaisesti. Ukollasi on vähän vapaa-aikaa.  Mutta pystyy kyllä halutessaan osallistumaan. Jos ei halua kun on pyydetty, niin se on eri asia. Sitten voi keskustella aiheesta onko tuo reilua?

Nyt vaikuttaa siltä että kuljet ja tiuskit ympäri kämppää ja kukaan ei tiedä mikä on huonosti. Et itsekkään. 

Vierailija
82/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olin oikeassa nuolituksista päätellen. Miehen pitää tehdä duunia ja se täytyy tehdä hyvin vaikka tarkoittaa pitkää päivää, sen jälkeen pitää hoitaa oma puolisko kotitöistä ja vaimo saa haukkua miestä, jos nämä ei onnistu. Lisäksi ylimääräinen osuus, mikä tulee vaimon palkan päälle, kuuluu vaimon määräysvaltaan. En yhtään ihmettele. että naisia pidetään lokkeina.

Joo siis kyllä, jos et ole syntymärikas niin töitä on tehtävä jos on perhe elätettävänä. Tässä tapauksessa mies on ihan itse valinnut viettää ison osan ajasta töissä ja ilmeisesti kuvittelee että saa elellä kuin hotellissa. 

Miksi tuollaiset ukot edes hommaa perheen? 

Nyt ulkoista ap:n oman tahdon. Miksi ap otti tuon ukon väänsi sille lapset hoitaa kodin jaNyt ulkoista ap:n oman tahdon. Miksi ap otti tuon ukon väänsi sille lapset hoitaa kodin ja ruikuttaa. Suurin osa puolisoista pitää kouluttaa ja kertoa näille miksi asiat pitää tehdä mitenkin. Itse tajusin jo aikaa sitten, että mulle kotona kotiäidin opettama siisteystaso on aivan liian vaativa, eikä siitä kukaan perheessä (itse, 4 lasta ja puoliso) nauttinut. Lapset tekee oman osansa, mies tekee oman osansa ja mä loput niin että olen itse tyytyväinen. Mutta lasten ja miehen tekeminen ei tule ilmaiseksi vaan kyllä ne on täytynyt kouluttaa. Tollanen martyyrius on rasittavaa.

Surullista, jos aikuista miestä pitää jotenkin kouluttaa.

Meinaatko ettei sun puolisosi ole muuttanut (kouluttanut mieleisekseen) sua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on varjopuoli kun vaatii miestä.maksamaan kaiken ja pakotat miehen olemaan ainoa joka perheeseen tuo rahaa. Jos vaadit miestä tekemään osan kotitöistä niin kai sinä osallistu perheen laskuihin osaltasi? Eihän se niin voi mennä että mies maksaa yksin kaiken ja tekee vielä puolet sinun osuudesta siittä diilistä kun mies mahdollistaa sinun kotona olemisen että sinun ei tarvi töissä käydä

Vierailija
84/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä suostut tuollaiseen? Miltä tuntuu olla jonkun äijänkäppyrän ilmainen piika vuonna 2025?

Ja eikö nämä asiat voisi selvittää jo siellä treffeillä, kun täällä joka toinen valittaa tätä samaa?

Miten ihmeessä kaikki naiset valitsevat itselleen tällaiset miehet, eli juuri väärin?

Vierailija
85/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman sarvia ja hampaita.

Konkretisoi sille ukollesi mihin haluat hänen osallistuvan enemmän? Älä nalkuta vaan juttele ystävällisesti ja johdonmukaisesti. Ukollasi on vähän vapaa-aikaa.  Mutta pystyy kyllä halutessaan osallistumaan. Jos ei halua kun on pyydetty, niin se on eri asia. Sitten voi keskustella aiheesta onko tuo reilua?

Nyt vaikuttaa siltä että kuljet ja tiuskit ympäri kämppää ja kukaan ei tiedä mikä on huonosti. Et itsekkään. 

Eihän se naiselle koskaan ole ongelma että mis viettää suurimman osan ajastaan töissä jonka jälkeen tulee kotiin tekemään toisen työpäivän mitä.nainen vaatii tapahtuvan että nainen pääsee helpommalla. Aina naisilla on kyllä aikaa juoruilla ja näpyttää somea tunti tolkulla mutta koskaan ei kerkiä tekemään kotitöitä vaan miehen pitää tehdä ne kun pääsee palkka töistä

Vierailija
86/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen miehen tulee tienata niin hyvin, että naisen ei tarvitse käydä töissä lainkaan.

Tällöin naiselle jää aikaa ja voimia kotitöihin ja paljon aikaa kaikkeen muuhunkin ja syntyy win-win tilanne, kun näistä asioista ei tarvitse tapella.

Vierailija
87/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä suostut tuollaiseen? Miltä tuntuu olla jonkun äijänkäppyrän ilmainen piika vuonna 2025?

Ja eikö nämä asiat voisi selvittää jo siellä treffeillä, kun täällä joka toinen valittaa tätä samaa?

Miten ihmeessä kaikki naiset valitsevat itselleen tällaiset miehet, eli juuri väärin?

Se on se naisten ajattelu malli että kyllä saan muutettua miehen minun haluamaksi tai sen että kyllä mies haluaa muuttua minun haluamaksi. Samaan aikaan kuitenkin joka nainen kiljuu että mies ei saa vaatia minua muuttumaan ja minä en miehen takia muutu

Vierailija
88/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ulkoista siivous. Mies maksaa

2. Tee vain nopeita helppoja ruokia. Kanafileet pannulle, salaatti pussista. Isompia satseja, lapsille pakkaseen. Mies hoitaa omat ruokansa ja siivoaa omat jälkensä. 

3. Mies pesee omat pyykkinsä. 

4. Opeta lapset siihen, että siivoavat omat jälkensä ja huoneensa. 

5. Ruokakauppatilaukset netistä joko haettuna tai kuljetettuna. 

Viimeistään siinä vaiheessa kun lapset aloittavat harrastukset miehen on pakko muuttaa tapansa, sillä yhdelle ihmiselle kuskaukset ovat todennäköisesti liikaa. 

Vierailija
89/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hittotaas!

Laita hakukenttään "KOTISIIVOUS" ja joo alkaa tulla: "Toteutamme kotisiivoukset, allergia-, muutto- ja remonttisiivoukset, ikkunanpesut ja erilaiset kotiapupalvelut yli -----. Teemme kotisiivouksia sekä kertaluontoisesti että jatkuvalla sopimuksella esimerkiksi kahden tai neljän viikon välein. Siivoamme ammattitaidolla myös suuret ja haastavat kodit ja kohteet."

Sopimukseen voi liittää mitä tahansa!

Maksat puolet ja ukko puolet, ei tarvii kitistä!

JA joo, EI OLE kallista kun EI JAKSA!

Mullakin on, ja mun nuorella ja kumpikin asutaan yksin!

Meillä mies alkoi narisemaan etten osallistu riittävästi kotitöihin. Olen yrittäjä ja teen 6 pv viikossa n 14h päivää, kuka hemmetti siinä jaksaa vielä puunata huushollia kotiin tullessa. Miehelle ei aluksi sopinut ostettu siivous, en tiedä miksi... Tilasin kysymättä ja maksan myös jos jotakuta se kiinnostaa. Sopimuksessa siivous kerran viikkoon + pyykkihuolto + ruokaostokset + ikkunanpesut pari kertaa vuodessa. Ae että helpotti

Vierailija
90/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi influensseri kehui olevansa töissä 24/7 ja isä 17-21. Ei ihme että lisääntyminen ei kiinnosta.

Vierailija
91/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni perheellisenä ihmisenä on silkkaa itsekkyyttä tehdä 12-14h työpäiviä viitenä päivänä viikossa. Olisi eri asia, jos niin tapahtuisi vaikka 3 x /viikko. Eihän tuollainen vanhempi vietä lainkaan aikaa lapset tai puolisonkaan kanssa. Tietenkin työ voi olla kovapalkkainen jne, mutta silti, onko oma ura ja raha aina tärkein prioriteetti silloin, kun on perhe?

Vaikuttaa epäreilulta, että toinen olettaa ap:n hoitavan lapset, kodin, ym juoksevat asiat täysin yksin. 

Lapset ovat pieniä vain kerran.

Pakeneeko mies töihin perhe-elämää? Valitettavasti sellaisiakin puolisoita on, jotka eivät oikeasti viihdy kotona eivätkä ainakaan lasten kanssa. Töihin on helppo paeta ja uppoutua.

Vierailija
92/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että AP haluaa siivota ne itse. Sen vuoksi hän ei ole pyytänyt miestään eikä lapsiaan laittamaan niitä astioita tiskiin. 

tossa tuleekin yksi potentiaalinen ongelma esiin jota omassakin kaveripiirissä näkyy, että onko toinen supertarkka siitä miten kaikki pitää tehdä? eli tiskikone pitää olla juuri tietyllä tavalla täytetty etc, jolloin siitä saa kunnon tahtojen taistelun aikaan. Kone kun pesee ne astiat vaikka se ei olisi juuri tietyllä tavalla täytetty. 

Samoin lapset voi suht pienestä pitäen opettaa että sotketa sotkemisen ilosta ja siivotaan omat jäljet ikätasoisesti, se on heillekin hyvää oppia tulevaisuuteen ja jopa helpotusta myöhemmin vanhempien arkeen.

Vierailija
93/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa viettää kaiken valveillaoloaikansa töissä silloin ei tietenkään kannata hankkia puolisoa saati lapsia. Tämän pitäisi olla itsestään selvää. Pitäisi olla myös itsestään selvää, että lapsiperheen vanhempi ei voi sopia olevansa työnantajan käytettävissä puolta vuorokautta tai liki. Ainakin tästä on neuvoteltava tarkasti ensin puolison kanssa, miten tässä tapauksessa toisen vanhemman poissaolo ja kotityöt kompensoidaan reilusti.

Yhteiskunnassa on vielä paljon kehitettävää tasa-arvoisen perhe-elämän suhteen. Vain siten saadaan syntyvyys nousemaan. Naisten ilmainen hyväksikäyttäminen on tullut tiensä päähän. 

Vierailija
94/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on varjopuoli kun vaatii miestä.maksamaan kaiken ja pakotat miehen olemaan ainoa joka perheeseen tuo rahaa. Jos vaadit miestä tekemään osan kotitöistä niin kai sinä osallistu perheen laskuihin osaltasi? Eihän se niin voi mennä että mies maksaa yksin kaiken ja tekee vielä puolet sinun osuudesta siittä diilistä kun mies mahdollistaa sinun kotona olemisen että sinun ei tarvi töissä käydä

Trollihan sinä ole mutta tässä esimerkissä mies ei tienaa yhtään sen enempää tekemällä pidempää päivää vaan ihan omasta tahdostaan huvikseen tekee töitä kotihommien ja lasten sijasta. Ymmärtäisin ehkä jos äiti olisi kotona tai tekisi 50/80% työaikaa mutta jos sun lukutaito ei riitä niin voin selvää että AP tekee 100% työaikaa.

Vierailija
95/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin taas miestä haukutaan vaikka tekee pitkää päivää.

Vierailija
96/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä keksit että ap:n mies maksaa kaiken. Jos ap tekee töissä 100% työaikaa niin tietysti hänkin maksaa osansa. Mies se on tässä se joka ei hoida omaa osuuttaan mikä on vieläkin aika yleistä. Onneksi minulla on kunnon mies eikä mikään heikko vätys.

Vierailija
97/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin taas miestä haukutaan vaikka tekee pitkää päivää.

Mutta miksi? Ei saa ylityökorvauksia tms. niin ihan vain luistaakseen kotihommista.

Vierailija
98/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että olisipa ihana lusmuilla vaan töissä ja mennä sinne vasta klo 9. Miksihän ap:n mies ei mene klo 8 töihin että pääsisi aikaisemmin kotiin? Toivon kovasti että syy lasten vieminen päiväkotiin mutta eiköhän se vaan nuku pitkään.

Vierailija
99/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ulkoista siivous. Mies maksaa

2. Tee vain nopeita helppoja ruokia. Kanafileet pannulle, salaatti pussista. Isompia satseja, lapsille pakkaseen. Mies hoitaa omat ruokansa ja siivoaa omat jälkensä. 

3. Mies pesee omat pyykkinsä. 

4. Opeta lapset siihen, että siivoavat omat jälkensä ja huoneensa. 

5. Ruokakauppatilaukset netistä joko haettuna tai kuljetettuna. 

Viimeistään siinä vaiheessa kun lapset aloittavat harrastukset miehen on pakko muuttaa tapansa, sillä yhdelle ihmiselle kuskaukset ovat todennäköisesti liikaa. 

6. Tästähän puuttui enää "haarat kiinni"-neuvo.

Onpas lapsellista toimintaa. Mitäs jos ap. ihan aikuisten oikeasti keskustelisi sen puolisonsa kanssa ja molemmat tekisivät kompromisseja, niin ne asiat hoidetaan muissakin perheissä ilman eroa.

Vierailija
100/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI kotisiivouspalvelu sai kaksi alapeukkua!

On tosi kiva tulla siistiin kotiin, EI OLE KALLISTA kun arvostaa vapaata!

Kun tein pitkää työpäivää, niin viikon paras hetki oli, kun sai siivota. Siinä mieli sai levätä. Mies hoiti viikolla kauppakäynnit ja ruuanlaiton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi