Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun mies ei osallistu mitenkään kotitöihin ma-pe

Vierailija
12.08.2025 |

Mies tekee vaativaa työtä ja on yleensä kotona vasta klo 19-20, aloittaa ennen yhdeksää aamulla. Minä haen päiväkoti-ikäiset lapset, olen vastuussa heistä, hoidan pyykkihuollon ja ruuan pöytään sekä siivoan. Kotiin tullessaan mies romahtaa sohvalle, koska on kuulemma väsynyt. Ei siivoa edes omia astoitaan keittiöön. En ole itse mitään kodinhengetärtyyppiä, ja ennen lapsia puhuttiin ihan toisenlaisesta työnjaosta. Viikonloppuisin mies siivoaa, jos kerron mitä pitää tehdä ja että se pitää tehdä nyt. Minäkin teen 100% työaikaa, enkä jaksaisi. Olen joskus ollut useamman viikonkin tekemättä mitään, mutta miestä ei tunnu häiritsevän yhtään mikään. Ei kunnon aterioiden tai puhtaiden vaatteiden puute tai se, että eskarilaista hävettää kutsua kavereita kylään sotkun takia. Pitkä työaika on miehen ihan oma valinta, hän on kunnianhimoinen, eikö asiantuntijatyössä ole mitään ylityökorvauksia. Ärsyttää , kun on yksi ylimääräinen lapsi.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin taas miestä haukutaan vaikka tekee pitkää päivää.

Miksi pitkistä työpäivistä pitäisi saada jotain kiitosta, varsinkin, jos niistä ei saa lisiä? Normaali ihminen saa työnsä tehtyä normaalina työaikana. Selitä oikeasti, en ymmärrä ollenkaan.

Vierailija
102/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoo et toinen osapuoli ei saisi koskaan olla ihan poikki,nelkyt asteen kuumeesakin perhe ja kotihommat hoidettava.

Vierailija
104/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittelemättä mitään niin helpompi kun korjataan heti omat jäljet samantien,ei oleteta mitään,kunnioitetaan toista ihmisenä eikä piikana.

Vierailija
105/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on varmaankin provo, mutta minä en tuollaista ämmää katselisi

Tämän asenteen takia yhä harvempi suomalainen nainen haluaa lapsia...

Vierailija
106/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olin oikeassa nuolituksista päätellen. Miehen pitää tehdä duunia ja se täytyy tehdä hyvin vaikka tarkoittaa pitkää päivää, sen jälkeen pitää hoitaa oma puolisko kotitöistä ja vaimo saa haukkua miestä, jos nämä ei onnistu. Lisäksi ylimääräinen osuus, mikä tulee vaimon palkan päälle, kuuluu vaimon määräysvaltaan. En yhtään ihmettele. että naisia pidetään lokkeina.

Miten tämän pitäisi toimia? Mies tekee töitä ja menee omia menojaan miten huvittaa, säyseä vaimo on siivonnut, laittanut ruokaa ja hoitanut lapset. Vaimon palkka on juoksevia menoja varten, mies voi vaikka ostaa kaljaa ja kerryttää omaisuutta. Ei ihme, että syntyvyys on nollissa, naiset ei tällaiseen enää suostu.

No tää.Tasa-arvo.Ilmaista hommaa ja kettuilua päälle ja kulut puoliksi.Entä metatöihin kuluva aika,ilmaista.Onnea.

Vierailija
107/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on paljon miespuolisia työkavereita, joilla pienet lapset. Konttorilla lorveksivat pitkää päivää, ettei tarttis mennä kotiin ja vapaaehtoisesti haluavat lähteä jokaisella työreissulle, vaikka osa on ihan turhia kenenkään mennä.

Exäni teki tätä. Lähti aamulla ennen seitsemää ja tuli illalla seitsemän jälkeen ihan vaan välttääkseen kodin ja lapsen hoitoa. Ja kun oli kotona arvosteli ja raivos töistä, joita ei ikinä itse suostunut tekemään. Lomat vietti yksin, ettei tarvitse silloinkaan katsoa lapsen perään.

Syystäkin ex.

Vierailija
108/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on sama tilanne töissä kuin miehelläsi. Työajan ulkopuolella ja hemmetisti ylityötä ilman korvausta.

En sanoisi miestä aloituksen tiedoin lapseksi tai laiskaksi. Ihminen ei vain jaksa määräänsä enempää. Edes se oravanpyörässä juokseva.

Itse en omalla koulutuksellani ja työkokemuksellani saa toisenlaista työtä.

Olen liian väsynyt kouluttautumaan työn ohella, koska se tarkoittaisi 100% etänä öisin netissä eli en saisi nukkuakaan enää. Muut reitit on tuhottu.

Oma kotini onkin kroonisesti hujanhajan joten onneksi pitkässä parisuhteessa pidämme omat kodit ja minulla ei ole lapsia.

Joskus elämä vain on. Mikäli haluat, voit toki erota ahkerasta ja työteliäästä miehestäsi, jolla ei riitä paukkuja kotiin. Nalkutus ei auta jos hän ei voi asialle mitään.

Vapaapäivinä voi edellyttää tehdä perheen eteen asioita, mutta eniten kehotan laskemaan kaikkiaan sitä rimaa, jos et halua erota. Eineksilläkin elää ja pieni sotkukaan ei haittaa. 

Ei miehen olisi kannattanut tehdä tuohon oravanpyörään lapsia, mutta ymmärrän senkin, että on halunnut.

Elämästä kannattaa sen realiteetit huomioiden tehdä paras mahdollinen eikä vertailla toisiin/someen.

N48

Vierailija
109/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon mies tienaa ja paljon sinä?

Vaimo kirjoittaa yhteisistä lapsista ja kodista.

Ei palvelija.

Vierailija
110/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI kotisiivouspalvelu sai kaksi alapeukkua!

On tosi kiva tulla siistiin kotiin, EI OLE KALLISTA kun arvostaa vapaata!

Eli miehen laiskottelun takia aapeen täytyy maksaa siivouspalvelusta puolet?

Mies maksaa koko lystin jos ei suostu omaa osuuttaan tekemään.

Jos tekee 9-19 työpäivän se on 10 tuntua, siihen pitäisi vielä siivota ? Aloittaja jättää ne miehen astiat tasan siihen mihin ne jää, siivoaa sitten viikonloppuna ne koneeseen. Mies tekee välillä 10 tunnin päiviä, mutta en odota että tulee siivoamaan.

Vaikka tekisi kuinka pitkää päivää, voi kuitenkin viedä astiat tiskikoneeseen, roskat roskikseen ja likaiset vaatteet pyykkkoriin. Miten muka voi tehdä vaativaa työtä, jos ei osaa korjata omia jälkiään? Aikuinen ihminen.

Vierailija
111/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aikuisen ihmisen pitää kyetä töistä huolimatta pesemään omat vaatteet ja astiat, ja ei likainen asuntokaan normaalia ole. Oli siellä vaimo tai ei. Eli jos tämä vaimo lähtisi kävelemään niin paskaisilla vaatteillako se mies sinne tärkeään työhönsä menisi? 

Vierailija
112/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheprojekti vaatii aikuisilta paljon epäitsekkyyttä. Sitä on yhä vähemmän.

Samoin on vieläkin töitä, joissa ei vain ole työaikalain tarjoamaa suojaa ja sitä kautta edes rahallista korvausta ylimääräisestä raadannasta. 

Se työmäärä ei aina ole työntekijän mielipide- tai esim työn rajaamisen kysymys jos työnantajalla rajaton valta määrätä kalenterisi 24/5. Sisältäen kaikki pyhätkin.

Voivat koska tietävät, että lähtiessäsi ovesta tulee samantien joku nuori idealisti raatamaan tilallesi kutsumuspalkalla - ja palamaan yhtä lailla loppuun.

PS Asiasta tietää työterveys, työsuojelu, ammattiliitto ja AVI. Kukaan ei voi mitään. Voivoi ja väärinhän se on ja käsien levittelyä.

Vierailija
113/118 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on PALJONKO.

Vierailija
114/118 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tuon uran valinnut miehesi palvelijana joten et voi valittaa. Minä en tekisi kotitöitä toisen puolesta vaan eroaisi mielummin.

Vierailija
115/118 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt kotityöt 12 tunnin työpäivän jälkeenkin.

Vierailija
116/118 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kirjoittaa yhteisistä lapsista ja kodista.

Ei palvelija.

Onko mahdollinen siipiveikkolokki?

Vierailija
117/118 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt kotityöt 12 tunnin työpäivän jälkeenkin.

Sulle ehdottomasti mitalli.

Vierailija
118/118 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin AP:n tilanteessa niin, että jakaisin kotityöt puoleksi, tekisin oman osani ja palkkaisin kodinhoitajan/lastenhoitajan tekemään toisen puolen. Sitten ojentaisin kodinhoitajan/lastenhoitajan laskun miehelle maksettavaksi. 

Se toisi vähän konkretiaa miehen tajuntaan. 

Ei ole oikein että nainen tekee tuplatyöt, osan palkatta, koska mies ei vain "jaksa". Hän on mennyt yhteiseen talouteen ja hankkinut lapsia, joten ottakoon vastuun. 

Veikkaan että miehen ylityöt ovat turhia, voisi hyvin tehdä ne työaikana. Ikävä kyllä monet miehet roikkuvat työpaikalla kaverien kanssa tai tietokoneella pelaamassa muka ylitöissä. Ihan vaan välttelevät kotitöitä ja lastenhoitoa.

Yhdellä työpaikallani tämmöinen tyyppi havaittiin, oli lisäksi saanut palkkaa "ylitöistä". Teki rahaa ja lusmuili töissä kun kotona vaimolla oli tuplataakka ja pienet lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä