Ärsyttää, kun mies ei osallistu mitenkään kotitöihin ma-pe
Mies tekee vaativaa työtä ja on yleensä kotona vasta klo 19-20, aloittaa ennen yhdeksää aamulla. Minä haen päiväkoti-ikäiset lapset, olen vastuussa heistä, hoidan pyykkihuollon ja ruuan pöytään sekä siivoan. Kotiin tullessaan mies romahtaa sohvalle, koska on kuulemma väsynyt. Ei siivoa edes omia astoitaan keittiöön. En ole itse mitään kodinhengetärtyyppiä, ja ennen lapsia puhuttiin ihan toisenlaisesta työnjaosta. Viikonloppuisin mies siivoaa, jos kerron mitä pitää tehdä ja että se pitää tehdä nyt. Minäkin teen 100% työaikaa, enkä jaksaisi. Olen joskus ollut useamman viikonkin tekemättä mitään, mutta miestä ei tunnu häiritsevän yhtään mikään. Ei kunnon aterioiden tai puhtaiden vaatteiden puute tai se, että eskarilaista hävettää kutsua kavereita kylään sotkun takia. Pitkä työaika on miehen ihan oma valinta, hän on kunnianhimoinen, eikö asiantuntijatyössä ole mitään ylityökorvauksia. Ärsyttää , kun on yksi ylimääräinen lapsi.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittotaas!
Laita hakukenttään "KOTISIIVOUS" ja joo alkaa tulla: "Toteutamme kotisiivoukset, allergia-, muutto- ja remonttisiivoukset, ikkunanpesut ja erilaiset kotiapupalvelut yli -----. Teemme kotisiivouksia sekä kertaluontoisesti että jatkuvalla sopimuksella esimerkiksi kahden tai neljän viikon välein. Siivoamme ammattitaidolla myös suuret ja haastavat kodit ja kohteet."
Sopimukseen voi liittää mitä tahansa!
Maksat puolet ja ukko puolet, ei tarvii kitistä!
JA joo, EI OLE kallista kun EI JAKSA!
Mullakin on, ja mun nuorella ja kumpikin asutaan yksin!
Ohiksena huutelen, että ei se lapsiperheessä auta jos siivooja käy kahden viikon välein tai edes joka viikko. Sitä ylläpitosiistimistä täytyy tehdä joka päivä.
Eikä pidä. Jos ei nyt ruokapöydän tai aamiaisen sotkuja tms lasketa. Muksut laittaa leikkien jälkeen tavarat takas. Tai jos leikki on kesken niin sitten ollaan tavarat hujan hajan hetken. Perussiisteys pysyy ihan riittävällä tasolla tolla kerta viikossa siivoomisella.
Astiathan jokanen vie tiskiin ite. Se korjaantuu kun sanoo ukolle että laittaa tiskariin ne astiansa. Se osaa kyllä. Nyt ei tee koska ap haluaa laittaa ne itse.
Kunnon keskustelu työnjaosta. Onko univelkaa, masennusta, mikä mättää. Ei lapsiperheessä voi vaan yksin päättää tehdä 11 h työpäiviä ja sitten maata sohvalla.
Mitä jos sinä päättäisit tehdä samaa. Antaisiko mies lasten päätyä huostaan vai.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotiin ei jää energiaa, niin ylityöt pois ensimmäisenä.
Toi on monessa paikassa menolippu kortistoon seuraavissa YT:issä.
Ja iso lovi monen toimeentulossa jos noista ylitöistä maksetaan / tai työstä maksetaan niin hyvin että ne ns kuuluu hintaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI kotisiivouspalvelu sai kaksi alapeukkua!
On tosi kiva tulla siistiin kotiin, EI OLE KALLISTA kun arvostaa vapaata!
Eli miehen laiskottelun takia aapeen täytyy maksaa siivouspalvelusta puolet?
Mies maksaa koko lystin jos ei suostu omaa osuuttaan tekemään.
Jos tekee 9-19 työpäivän se on 10 tuntua, siihen pitäisi vielä siivota ? Aloittaja jättää ne miehen astiat tasan siihen mihin ne jää, siivoaa sitten viikonloppuna ne koneeseen. Mies tekee välillä 10 tunnin päiviä, mutta en odota että tulee siivoamaan.
Jos ei saa töitään hoidettua siinä ajassa missä pitää, ei siti saa vapautusta omista kotitöistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittotaas!
Laita hakukenttään "KOTISIIVOUS" ja joo alkaa tulla: "Toteutamme kotisiivoukset, allergia-, muutto- ja remonttisiivoukset, ikkunanpesut ja erilaiset kotiapupalvelut yli -----. Teemme kotisiivouksia sekä kertaluontoisesti että jatkuvalla sopimuksella esimerkiksi kahden tai neljän viikon välein. Siivoamme ammattitaidolla myös suuret ja haastavat kodit ja kohteet."
Ohiksena huutelen, että ei se lapsiperheessä auta jos siivooja käy kahden viikon välein tai edes joka viikko. Sitä ylläpitosiistimistä täytyy tehdä joka päivä.
no riippuu mitä siisteystasoa haluaa ylläpitää. Jos siivoja käy 2 viikon välein siivoamassa koko kämpän, niin arkena riittää että keittiön pinnat pyyhkii kerran päivässä tai jopa joka toinen päivä, jos ei joka päivä kokkaile siellä alusta alkaen. Wc:ssä riittänee kerran-kaksi viikossa pöntön ja lavuaarin pesu, vie aikaa 5min, siivoja hoitaa sitten kunnon siivouksen peilien ja suihkun hinkkaamisen osalta. Robotti-imuri voi hoitaa sitten imuroinnin, sitä ennen on toki kamat nostettava pois tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mies tienaa ja paljon sinä?
Älkää naiset alanuolittako tätä tai ootte lokkeja. Oleellinen kysymys, jos mies rahoittaa elämisen, on oikeus tehdä pitkää duunipäivää.
En tiedä yhtään perhettä, jossa mies rahoittaisi yksin perheen elämisen jotain äitiyslomia lukuunottamatta. Ei tämä mikään Amerikka ole. Lue vähemmän jenkkiroskaa.
No jos toinen tienaa 40 prossaa ja toinen 60 prossaa niin sekin on jo aika suuri etu vähemmän tienaavalle.
Miten?
Minä teen logistiikkatyötä varastolla 40 h viikossa. Palkkani bruttona on 2200 e/kk. Mieheni tekee asiantuntijahommia toimistolla 40 h viikossa. Hänen palkkansa on 4500 e/kk.
Joskus hän naureskelee miten ei ole pariin viikkoon töissä tehnyt oikein mitään, kun juuri nyt ei ole mitään soppareita tai ohjeistuksia hiottavana pitkään aikaan. Minä kannan bokseja ja tavaraa selkä vääränä aamusta iltaan.
Jos lisääntyisimme ja mies alkaisi vinkua että minun pitää tehdä enemmän kotitöitä koska hän tienaa enemmän, lähtisin nauraen ovesta ulos sillä samalla minuutilla.
Se on sinun valintasi. Ja ap:n valinta kanssa. Asioita voi perustella järkevästi tai pää pilvissä. Mitäs jos ukkosi sanoisi että eletään sun tulotason mukaan hän säästää loput myöhempään käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mies tienaa ja paljon sinä?
Älkää naiset alanuolittako tätä tai ootte lokkeja. Oleellinen kysymys, jos mies rahoittaa elämisen, on oikeus tehdä pitkää duunipäivää.
En tiedä yhtään perhettä, jossa mies rahoittaisi yksin perheen elämisen jotain äitiyslomia lukuunottamatta. Ei tämä mikään Amerikka ole. Lue vähemmän jenkkiroskaa.
No jos toinen tienaa 40 prossaa ja toinen 60 prossaa niin sekin on jo aika suuri etu vähemmän tienaavalle.
Miten?
Minä teen logistiikkatyötä varastolla 40 h viikossa. Palkkani bruttona on 2200 e/kk. Mieheni tekee asiantuntijahommia toimistolla 4
Me eletään nyt juuri niin. Minä maksan kaikesta puolet ja mies sijoittaa omia rahojaan, ja käyttää loput harrastuksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI kotisiivouspalvelu sai kaksi alapeukkua!
On tosi kiva tulla siistiin kotiin, EI OLE KALLISTA kun arvostaa vapaata!
Eli miehen laiskottelun takia aapeen täytyy maksaa siivouspalvelusta puolet?
Mies maksaa koko lystin jos ei suostu omaa osuuttaan tekemään.
Ihan sama, kunhan ei kitise!
Vierailija kirjoitti:
Kunnon keskustelu työnjaosta. Onko univelkaa, masennusta, mikä mättää. Ei lapsiperheessä voi vaan yksin päättää tehdä 11 h työpäiviä ja sitten maata sohvalla.
Mitä jos sinä päättäisit tehdä samaa. Antaisiko mies lasten päätyä huostaan vai.
Meillä on tämä sama eli minun pitää joka kerta hakea lapset. Voisi sanoa, että urakehitys olisi varmaan parempi, jos ei pitäisi klo 16 olla aina lähdössä. Hirveä valitus, jos miehen pitää hakea lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittotaas!
no riippuu mitä siisteystasoa haluaa ylläpitää. Jo
Jos kaikki on noin ihanan helppoa, näppärää ja nopeaa niin eiköhän mies pysty noista hommista hoitamaan puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittotaas!
no riippuu mitä siisteystasoa haluaa ylläpitää. Jo
Kuulostaa, että teidän lapset on paljon siistimpiä kuin meidän :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap:n ongelmaa ratkaista millään viikkosiivouksella. Vai meinaatko, että se siivooja tekee myös viikon ruuat ja siivoaa viikon verran pöydässä maanneet astiat pois? Jos ap ei halua tehdä jokapäiväisiä hommia yksin kotona, voi hän a) palkata jokapäiväisen kodinhoitajan tai aupairin (miehen rahoilla)
b) erota, jolloin on ainakin mieslapsen asiat vähemmän tehtävänä
Höh, nehän tekee mitä sovitaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tämä sama eli minun pitää joka kerta hakea lapset. Voisi sanoa, että urakehitys olisi varmaan parempi, jos ei pitäisi klo 16 olla aina lähdössä. Hirveä valitus, jos miehen pitää hakea lapset.
Miksi et vaadi mieheltä vastuunkantoa - onhan ne hänenkin lapsiaan? Miksi kuuntelet valitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittotaas!
Jos kaikki on noin ihanan helppoa, näppärää ja nopeaa niin eiköhän mies pysty noista hommista hoitamaan puolet.
Kyllä se AP:n mieskin varmaan osansa tekee. Mutta kun ei tee tarpeeksi niin pitää mäkättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittotaas!
"Kotiin tullessaan mies romahtaa sohvalle, koska on kuulemma väsynyt. Ei siivoa edes omia astoitaan keittiöön."
Kyl te naiset saisitte edes joskus arvostaa miehiä koska ilman meitä teillä ei olisi lapsia eikä kotia 🖕🤬
Jos mies tekee noin pitkää päivää, kai se näkyy palkassa? Siivojan palkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittotaas!
Eikä pidä. Jos ei nyt ruokapöydän tai aamiaisen so
tkuja tms lasketa. Muksut laittaa leikkien jälkeen tavarat takas. Tai jos leikki on kesken niin sitten ollaan tavarat hujan hajan hetken. Perussiisteys pysyy ihan riittävällä tasolla tolla kerta viikossa siivoomisella.
Astiathan jokanen vie tiskiin ite. Se korjaantuu kun sanoo ukolle että laittaa tiskariin ne astiansa. Se osaa kyllä. Nyt ei tee koska ap haluaa laittaa ne itse.
Nuo luettelemasi asiat on juuri sitä ylläpitosiivousta, johon se ap:n mies ei suostu osallistumaan. Siis ei saa edes niitä omia astioitaan tiskikoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittotaas!
Jos kaikki on noin ihanan helppoa, näppärää ja nopeaa niin eiköhän mies pysty noista hom
"Kotiin tullessaan mies romahtaa sohvalle, koska on kuulemma väsynyt. Ei siivoa edes omia astoitaan keittiöön."
Johtuu siitä että AP haluaa siivota ne itse. Sen vuoksi hän ei ole pyytänyt miestään eikä lapsiaan laittamaan niitä astioita tiskiin.
Jos ylitöistä ei saa korvausta, niin voi olla suhde.
Ensin ylityöt pois, jotta jaksaa perhe-elämää. Jos ei jaksa, niin minä eroaisin. Ei ole mitään luotaantyöntävämpää kuin e-jaksa -mies, siis jos ei omia jälkiään edes siivoa, niin sehän on huollettava. Yöks. Ja tosiaan, hirveä "malli" lapsille.