Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotirouvan "ura" on suurimmalle osalle naisista taloudellisesti kannattavampi kuin töissäkäynti

Vierailija
12.08.2025 |

Monet vanhemmista kokevat tehtävänsä kotona lasten kanssa hyvinkin mielekkääksi ja antoisaksi.

Hienoa kun löytyy tuollaisia miehiä kun ei noita työpaikkojakaan kaikille riitä. Menestyvän DI-miehen takana onkin hyvä kotirouva. 💖

Kommentit (568)

Vierailija
321/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin armeijan vapaaehtoisena ja nyt olen ajatellut jäädä kotirouvaksi. Jää enemmän aikaa maanpuolustustoimintaan. 

Mulla on noita vapaaehtoisia maanpuolustushommia kuitenkin ja monet työnantajat arvostaa sitä, että on käynyt armeijan. Jos myöhemmin haluan mennä työelämään. Miehelle kuulemma sopii, että olen kotona. Ensin kotiäitinä ja sitten kotirouvana.

Kroppa tikissä ja nuppi kunnossa. Meille tulee armeijakomento, kun tulee lapsia. Kuri ja järjestys ja paikat tiptop. Pulinat pois. 

Vierailija
322/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän pari pariskuntaa, joissa nainen oli kotiäitinä. Kyllä ne mukavasti elelivät vielä eläkkeelläkin. Toisessa tapauksessa kotiäiti meni töihin kun lapset oli isoja. Työllistyi kyllä hyvin pian. Ei tarvita hulppeita omaisuuksia, pienen omakotitalon saa maksettua yhdenkin palkalla. "

Tervetuloa nykyaikaan sieltä viime vuosituhannelta. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on tämä jatkuva huoli kotirouvan heikommasta taloudellisesta asemasta? Jos mies tienaa kahden edestä, vaikkapa 6000 euroa, ja rahat tulee yhteiselle tilille, niin sen kotirouvan asema on ihan yhtä hyvä kuin jos talouden tulot olisivat esim 3000 + 3000. "

Unohdit progressiivisen verotuksen. :)

Mun mies tienaa ton ja kyllä pelkästään hänen tuloilla perhe eläis paljon niukemmin, kuin nyt, kun mä tuon taloon melkein toisen samanmoisen tilin. 😁

Ei unohtanut, tuossa ei puhuttu bruttotuloista, jos noi on nettotulot niin silloin se on just noin tasan. 

Vierailija
324/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani kotirouvat on naisia, jotka ei ole pärjänneet työelämässä. Kotona on helppo ja turvallinen olla. Ei tartte haastaa itseään missään. 

No ei se nyt välttämättä niinkään ole. Kaikki ei aina ole niin kuin päälle päin näyttää.

No en minä kenenkään muun pään sisään pääse kuin omani, mutta siltä minusta on näyttänyt. Tietty kunnianhimon ja draivin puute, ei hirveesti kiinnostusta muuhun kuin turvalliseen mammailuun, superkonservatiivisia, vähän tylsiä, sanoisinko jopa lapsellisia, ja  elämänpiiri kapea. Ei sopisi mulle. 

Se on sinun kokemus asiasta, ja sinulla on siihen oikeus. Mutta he voivat koke

Useampi kuin kotiäidille. Ja minulle hurraavat vielä usein ne lapsenikin kotona. Hurraaa!

Vierailija
325/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä kehtais vetää lonkkaa, kun mies käy töissä. En vaan kehtais.

Sama. En osaa hyväksikäyttää ihmisiä. Harmi.

Vierailija
326/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotirouvana olevia joi niputtaa samaan kategoriaan, siellä on monenlaisia yksilöitä kuten missä tahansa. On pärjääviä ja vähemmän pärjääviä, koulutettuja ja vailla koulutusta olevia. Kaikilla on omat olosuhteensa miksi tuohon on, usein väliaikaisesti, päädytty. Voi olla hyvä diili jos arvostaa esim lasten kanssa vietettyä aikaa enemmän kuin nousujohteista uraa, ja mies vaikka maksaa sen aikaa lainan lyhennyksiä eikä avioehtoa tehdä. Se voi olla joillekin aito ja paras vaihtoehto. 

Vierailija
327/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on tämä jatkuva huoli kotirouvan heikommasta taloudellisesta asemasta? Jos mies tienaa kahden edestä, vaikkapa 6000 euroa, ja rahat tulee yhteiselle tilille, niin sen kotirouvan asema on ihan yhtä hyvä kuin jos talouden tulot olisivat esim 3000 + 3000. "

Unohdit progressiivisen verotuksen. :)

Mun mies tienaa ton ja kyllä pelkästään hänen tuloilla perhe eläis paljon niukemmin, kuin nyt, kun mä tuon taloon melkein toisen samanmoisen tilin. 😁

Ei unohtanut, tuossa ei puhuttu bruttotuloista, jos noi on nettotulot niin silloin se on just noin tasan. 

No otetaan sitte kaksi sen verran nettona tienaavaa. Miksi jaoit sen yhden ihmisen 6000€ palkan kahdelle, kun taloudessa voi myös olla kaksi 6000€ tienaavaa? 

Miten yksi 6 tonttua on kannattavampaa, kuin kaksi 6 tonttusta?

Vierailija
328/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tuo että teillä ei olisi lapsia ja olisitte kotirouvana silti, vai mitä lonkan vetäminen tässä tarkoittaa?

Vierailija
329/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä voikaan, muuten se on epäreilua. Pitää tehdä kotityöt, harrastaa, kukskata lapset harrastuksiin yms.

Vierailija
330/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi kuin kotiäidille. Ja minulle hurraavat vielä usein ne lapsenikin kotona. Hurraaa!

Jos säälittävä itsetuntosi siitä paranee niin siitä vaan, varmasti se on niin, olet siellä kaupan kassalla korvaamaton.

Vierailija
331/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kotirouvana olevia joi niputtaa samaan kategoriaan, siellä on monenlaisia yksilöitä kuten missä tahansa. On pärjääviä ja vähemmän pärjääviä, koulutettuja ja vailla koulutusta olevia. Kaikilla on omat olosuhteensa miksi tuohon on, usein väliaikaisesti, päädytty. Voi olla hyvä diili jos arvostaa esim lasten kanssa vietettyä aikaa enemmän kuin nousujohteista uraa, ja mies vaikka maksaa sen aikaa lainan lyhennyksiä eikä avioehtoa tehdä. Se voi olla joillekin aito ja paras vaihtoehto. 

Toki ja saa tehdä oman valintansa. Mutta sellaista yleistystä siitä ei voi tehdä, että se olisi naisille kannattavampaa.

Vierailija
332/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset työmarkkinat on sellaiset, että väliaikaisuus muuttuu helposti loppuelämän pakoksi. En voi painottaa tätä liikaa: huolehdi omasta tulevaisuudestasi taloudellisesti. Kiroat itseäsi moneen kertaan, jos et tee niin.

Vierailija
333/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tuo että teillä ei olisi lapsia ja olisitte kotirouvana silti, vai mitä lonkan vetäminen tässä tarkoittaa?

Eihän kotirouvana olo tarkoita sitä, että on lapsia. Se tarkoittaa, että on naimisissa ja kotona, siis ei käy ansiotyössä.

Vierailija
334/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

95% suomalaisista miehistä ei riitä tulot kotona olevaan vaimoon/kotiäitiin.

Vaatii reilusti yli kymppitonnin palkan kuussa että olisi tuohon varaa tässä maassa.

Kymppitonnin palkasta jää ainakin se 5000 netto. Miten jotkut pariskunnat sitten elää esim 2000 + 2000 nettotuloilla? Jos vain toinen käy töissä, niin yleensä riittää vähemmät menotkin - ei tarvita esim kahta autoa. 

Miten se kotona oleva liikkuu niiden pienten lasten kanssa päivisin, jollei autolla? Tietysti tarvitaan edelleen kaksi autoa.

5000 netto riittää aika vaatimattomaan elintasoon, lisäksi siitä pitäisi laittaa noin tonnin verran kuussa sen kotona olevan tulevaisuuden varalle, korvaamaan eläkettä ja menetettyä ansiotuloa.

Vierailija
335/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa tämä sisarellinen huoli näistä ikuisuuskysymyksistä olisi edes aitoa, mutta epäilenpä. 

Minä olen ollut nyt 7 vuotta kotirouva (myös kolmen lapsen äiti, mutta osa lapsista teinejä) ja tuskin olen koskaan ollut onnellisempi. Kyllä, eläkkeet ja testamentit on mietitty ja katsottu kuntoon. En ole tyhmä, vaikka kotona olenkin. Kun on aikaa ja rahaakin, on myös mahdollisuuksia pitää huolta ulkonäöstä, jos sitä nyt seuraavaksi joku kysyy että mitäs jos mies ottaa nätimmän.😅 aikamoista miehen aliarvioimista myöskin tuollaiset kommentit. 

Eli ehdottomasti kannattava diili minulle ja myöskin miehelle, kun hän saa olla kotona rauhallisessa ilmapiirissä. Toista olisi jos itsekin tulisin vielä stressaantuneena kotiin ja sen lisäksi olisi vielä kaikk

No kotiäiti ei tietysti muita hommia tunne, kuin yksinkertaisia liukuhihnahommia. 

Kelleköhän sä vastasit? 

Suuri osa keskipalkkaisista ihmisistä tekee tappavan tylsää työtä. Olen kokeillut muutamaakin alaa. Ihan keskipalkkaisia töitä. Silti niistä ei juurikaan sitä elämänsisältöä irtoa. Mulla on korkeakoulututkinto, ja ainoa homma josta tunsi saavansa sisältöä, oli oma yritys. Palkkatyöt ei ole aivoja aktivoineet, eli se että tekee aina jotain, mitä ylempi taho / linjaukset ja ohjeistukset käskee, vaikka oma etiikka ja tietämys sanoisi toisin.

Ei, vaan oma yritys on se mun juttu. Sitten joskus kun töihin palaan. 

Nyt olen kotiäitinä. Mielenkiintoista lukea näitä profilointeja loisista ja tyhmistä, jotka ei tule koskaan työllistymään.

Vierailija
336/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.

😄😄😄

Vierailija
337/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä voikaan, muuten se on epäreilua. Pitää tehdä kotityöt, harrastaa, kukskata lapset harrastuksiin yms.

Onnistuu työpäivän lomassa tai jälkeen. :) Joustava työaika nääs.

Vierailija
338/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset työmarkkinat on sellaiset, että väliaikaisuus muuttuu helposti loppuelämän pakoksi. En voi painottaa tätä liikaa: huolehdi omasta tulevaisuudestasi taloudellisesti. Kiroat itseäsi moneen kertaan, jos et tee niin.

Jos olet vaikkapa lääkäri, sh, opettaja tms. voi aika turvallisesti olla useita vuosia poissa työelämästä ja saat aina työtä kun palaat. 

Vierailija
339/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että ei osallistu kykyjensä mukaan yhteisen talouden turvaamiseen vaan jättää sen vain kumppanin harteille.

Vierailija
340/568 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla olisi miehille kannattavaa olla kotiherrana, kun nainen kävisi töissä tienaamassa molempien edestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme