ELOISAT ke-to
WOW!!! Mä olen aina halunnyt tehdä tämän! Siis päivän aloituksen.Pienet on ilot nykyään.
Olen istunut koko illan ja tehnyt töitä koneella ja kun kerran venähti niin voin siis aloittaa uuden eloisten pinon.Ihmeellistä.
Poikanen on varsin tyytymätön eloonsa nöäinä päivinä. Ihan kaikki on ikävää ja oikein missään ei ole hyvin.Paitsi kun isä tulee kotiin, se on maailman ihaninta ja sitä naurua riittää koko sen jäljellä olevan hereilläolo tunnin. Yritä siinä kertoa kuinka vauva vaan kitisee- joo-o- niin varmaan.
No, meidän pulauttelu on äitynyt niin pahaksi että huomenna on lääkäri. Syömälakonkin Leon teki pari päivää sitten ja se vähäkin mikä meni alas niin tuli ylös.Niin nyt varasin sen lekuriajan, katsotaan mitä on mieltä. Hiukuliini kun on taas kovin hoikkakin.Pia74, kiitos tsemppauksesta, pyykkiä kun riittää.
Paperia meillä syödään ihan urakalla, lehtipaperi on hyvää mutta parasta on kuitit, niitä menisi kaikki mitä en ehdi suusta nykiä pois. Toivottavasti tämä ei osoita aikaisia merkkejä tilintarkastajasta, olisi nimittäin äidin geenit silloin täysin tuhoutuneet matkalla. Mun tilintirkistelytaidot on ihan nollaluokkaa ja mielenkiinto myös. J akirjanpitoa kun ei vissiin ihan suurilla linjoilla tehdäkkään :)
No, nyt häivyn nukkumaan ja pois häiritsemästä!
P.s Mantse, tulehtan kertomaan sydänäänistä kun saatte jotain tietää.
p.p.s Jamssa,Tuuli ja muut yh-äidit, olen samassa veneessä useinkin mutta vaan yhden natiaisen kanssa. joten kumarrus ja aploodit teille jotka monen lapsen kanssa jaksatte.Multa menisi hermot ilman näitä omia iltahetkiä jos olisi vielä vanhempiakin lapsiakin. Muistuttakaa mua näistä kun alan seuraavaa haikailemaan :)
Kommentit (75)
Ikarukselle: Mä oon Lukalle antanut jasmiiniriisiä, mitä olemme muukin perhe syöneet. On vähän pienempää kuin norm. riisi, niin ei ole tarvinnut mitenkään edes soseuttaa.
Opemamma: Kiva, että loma loppui lyhyeen : ) Teretulemast takaisin.
Meijän Luka myös pienimies, kun 8kk neuvolassa 68cm.
Tänään voin olla tyytyväinen itseeni - sauna ja kylppäri pesty, pääsiäisen värinen kuivakakku tehty ja ulkoiltukin tuolla tuulessa. Esikoiselle meinas suru tulla puseroon, kun pyörän korissa ollut pääsiäiskortti kaverille lähti tuulen mukana lentoon. Onneksi löytyi n.80m päästä :)
Kahvihammasta kolottaa, ei muuta kuin mukavaa päivää kaikille!
hallas
Keittelin tuossa kananmunia yhtenä iltana ja mies tuli kakkonen sylissä katsomaan munien kiehumista. Poika sitten hetken katseltuaan kysyi hädissään, ei kai tuolla keitetä nyt niitä linnunpoikasia? Voi pientä :)
Eria
Hauska toi Erian kertoma juttu. Tuttavani kertoi tässä taannoin seuraavaa: Kun hänellä oli ollut lapset pieniä (nyt jo siis aikuisia), heillä oli ollut rakennusurakka meneillään. Pääsiäisen tullessa oli kerätty kaikki raksaroipe että poltetaan kokossa. Noh, oli sattunut tuulinen lauantai ja kaikki pahvi yms. jäte oli lennellyt pitkin kyliä. Tuttavapariskunta oli laittanut kärryn auton perään ja ruvennut pihalta kerään poskia. Heidän esikkotyttönsä oli ollut koko ajan ikkunan ääressä ja itkenyt täyttä kurkkua. Noh, äiti mennyt kysymään, että mikä hätänä, vastausta ei ollut tullut. Ei muuta kuin uudelleen ulos roskia kerään ja sama homma toistunut, tyttö oli ikkunan äärellä parkunut. Lopen vastaus oli saatu tytötä: " Mua peottaa, että tuuli vie äidit." Niimpä niin =)
Juu, kiitokset Hallas riisivinkistä. Pyörittelinkin eilen jo sitä jasmiiniriisi pakettia että otanko näitä, mutta en sitten ottanut. Damn! Noh, kokeillaan täysjyväriisiä.
Oikein paljon välkomna OPEMAMMALLE! Kyllä on ollutkin omituista, kun et oo aukasemassa ollut pinoja ja en oo ainut joka näin aatteelee =) (jep, sanajärjestys oli hyvä =) Olikos sulla pahojakin vieroitusoireita? Kädet tärisi, kun ei päässyt naputtaan näppäimistöä ja hiirikäsi kouristeli tasaisin väliajoin.. Puhumattakaan silmistä, jota oikein särki, kun ei saanut tuijottaa tietsikan kirkasta näyttöä... =)
Juu, muutakin kommentoitavaa olisi, mutta en jaksa. Tentti vei musta mehut siinä määrin, että lähen nyt pötkötteleen sohvalle ja kattoon, mitä se Saku touhuilee lattialla.
OIKEIN IHANAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE! Minä varmaan täällä pääsiäisenkin aikaan ainakin jonkin verran häiriköin, mutta toivottelen jo nyt, ku kaikki ei varmaan oo yhtä additktoituneita ku meikäläinen.
Jep, koitan poistua.
Ikarus
Muistaako kukaan nähneensä joskus viime keväänä, jotain semmoista juustokaukun/vastaavan ohjetta, mihin tulisi sitruunarahkaa? Viime vuonna en saanu sitruunarahkaa ja nytte minen löyvä sitä ohjetta! Aina jottaa vastusta näissä minun hommissa :D
Ikarus:onneksi ei tuuli vienyt äitejä :)
...vaikka eilen jo pääsiäisterveiset kaikille toivottelin.
Nallu: Lääkäri ensitöikseen varmisti, että on vaakutus ja myöntävän vastauksen kuultuaan määräsi voiteet. En ole vielä vakuutusyhtiöstä asiaa varmistanut. Kokeilen ensin voiteen tehon, lääkärihän määräsi sitä " vain" 10 tuubia eli 2kg. Otin näin alkuun vain yhden. Taitaa tuo kortisonirasva tehtota, kun pahin ihottuma on paranemaan päin mutta ans kattoo ensi vkolla, kun kortisonia en enää iholle sivele. On muutes tosi tuskaisaa saada rasvat levitettyä tyttöön, kun ei meinaa millään malttaa pysyä selällään. Huudon kera rääkkään neljästi päivässä.
Kiva opemamma, kun taasen jaksat tulla kirjoittelemaan. Olet monesti ollut mielessäni, kun olen mieheni pitkiä työpäiviä tuskaillut, mullahan ei ole kuin 2 lasta hoidettavana, sulla 5. Siispä pistän suuni soukemmalle. Minä olen niin itsekäs, että haluan minua ensin hellittävän ennen kuin olen kykenevä miestä hellimään. Silläpä meillä on niin kovin hiljaista ollut makuuhuoneen puolella jo pidemmän aikaa.
Eipä mulla muuta. Vanhat boordit huutelevat repijäänsä. Lastenhuoneet saavat uuden maalipinnan pääsiäisen aikana, mies on kotosalla, joten maalaustöihin aion hänet passittaa. Pääsee sitten Juulikin omaan huoneeseensa muuttamaan. Meillä aion laittaa lapset omiin huoneisiinsa nukkumaan, vaikka alkuun meinasin samaan laittaa. Poika on niin levoton nukkuja ja todella kovaäänisesti unissaan kailottaa, että olen aivan varma, että Juuli siihen heräisi.
Uudelleen kaikille mukavaa pääsiäistä.
Munattoman pääsiäisen viettävä Huhti
Pitäisi kyllä tämäkin aika käyttää kodin laittamiseen ja viime hetken pakkaamiseen, mutta vielä nopsaan jotain. Mies tulee kotiin tunnin päästä, parin tunnin kuluttua lähdetään köröttelemään lentoasemalle. Ollaan todennäköisesti taas aivan liian aikaisin kentällä, kun on lähtöselvityskin tehty netissä ja matkaa kentälle 15 min. Toisaalta tiedän kokemuksesta, että kiirastorstaina lentoasemalla on aina kauheat ruuhkat ja pitää ottaa varman päälle, että ehditään molemmille muksuille antaa ruoat ennen koneeseen menoa. Viime vuonna seistiin pari tuntia lähtöselvityksessä, että jos tänä vuonna säästyttäis tuolta.
Hittolainen, en saanut esikoispoikaa päikkäreille tänään lainkaan. Kaveri on herännyt puoli viideltä ja tänään ollaan perillä vasta joskus puolen yön aikaan Suomen aikaan. Voipi olla, että tulee vielä kunnon väsykänät iltapäivän aikana. Tai jos oikein hyvin käy, ehkä hän nukahtaa koneeseen (sitä ihmettä ei ole pitkiin aikoihin nähtykään). Siinä vasta olisikin ihmettelmistä, jos me saatais miehen kanssa istua ihan rauhassa koko lentomatkan, ehkä siemasta vaikka lasi viiniä :).
Ei muuten sentään Lontoossa lomaamme vietetä, vaan englantilaisessa maalaismaisemassa :). Eli pitkä automatka vielä edessä lennon jälkeen.
Eilinen jumppa menikin sitten yllättävän hyvin, vaikka Neela oli tosi känkkäinen lähtiessämme. Tyttö näytti kaikki taitonsa puolen tunnin aikana ja sanoi sitten sopimuksensa irti. Mutta siis hienosti jaksoi. Nyt onkin sitten kotiläksynä vasemman puolen aktivoiminen. Neela nimittäin käyttää ryömiessään vain oikeaa jalkaa (vasen on ilmassa) ja on muutenkin vähän " toispuoleinen" .
Mutta nyt on mentävä! Ihanaa ja rentouttavaa pääsiäistä teille kaikille!!
PEEVELI: Mitkäs Toivon viimisimmät strategiset mitat on ollut? Etenkin tuo pituus? Aattelin meinaan, että jos mä en itse pääse ostaan paikanpäälle sitä haalaria niin oiskohan meiän neidillekin sit parempi koko se 86cm? Perhana soikoon, kun ei ole neuvolaakaan kun vasta kahen viikon päästä ja " uusin" mittaus neuvolakortissa on 16.2. Sillon Peppi oli 72cm ja 10.035kg. Nooh, tuskimpa se nyt paria senttiä enempää on venynyt, max joku 75cm tällä hetkellä. Useinhan 80 ja 86cm välillä ei eroa ole kun ihan himpun, mutta kuinkas Jonathanissa. Oliverilla on jo 98cm, kun muuten kyllä menee viel jotkut 86cm eli taitaa olla Jonathan hiukan naftimpaa mitoitusta. Ja sitten vielä siitä kankaasta:) Onhan se sellasta kunnon kosteussuojakangasta mitä ne isompienkin puvut eikä sellasta pehmeetä (vähän nukkasta) joka imasee kaiken pölyn itseensä?? Ostin meinaan ekaks Pepille cittarista sellasen reiman puvun kunnes kotona vasta hiplasin sitä kangasta kunnolla ja palautukseen meni. Meillä ei ikinä ole niin pölytöntä että tyttöä olisi se päällä voinut esim. lattialle laskea. oiskohan nimeltään mikrokuitukangasta tms....todellinen sini-siivousliina;)) Eiköhän siinä taas tältä erää kaikki haalaridilemmasta! Kiitos kaikille vastanneille:)
PUMPULI: Taidan samantien ilmoittaa töihin että hoitovapaa jatkuu. Toi sun ehdottama lainanlyhennyskeinohan on aivan loistava, saas nähä listaudutaanko pörssiin alta aikayksikön. Taidan avata heti uuden keskustelun tonne vauvakuume-puolelle: " TAKUUVARMA KEINO POJAN TEKOON - Remonttireiska Adventures proudly presents - ELÄMYSMATKA OMAKOTITYÖMAALLE" !! Ja ei muuta kun muksut rattaisiin ja lippuja myymään.
Kyllä käy sellanen puhuri ulkosalla, että pakko oli laittaa vaunuihin jarrut päälle, ettei tyttöä joudu kauheen kaukaa lähtee noutamaan. Sadesuojankin laitoin, kun just nukkumaan mennessä tuli kauhee raekuuro. Joka luonnollisesti loppui kun ulos pääsimme. Toivottavasti ei ole typy ihan paistuneena kärryissään.
Aattelin tossa, että tarttisko tehä reklamaatio näiden sivujen ylläpitäjälle. Täällä on meinaan yhden talouden kotityöt aivan rempallaan kun mamma roikkuu netissä;) Mutta kun jo pinon lukemiseen menee aikaa...
Kot kot, pääsiäistä vaan kaikille!
Vieteri
Kylläpä se on mukavaa tänne aina tulla pyörähtämään ;) Väsymys painaa ja kotityöt tekemättä, mutta on sitä parempaakin tekemistä eli roikkua netissä.
Opemammalle tervepätuloa takaisin. on se mukavaa, ettet kauaa lomaa pitänyt. Ja mukavaa, että Leeville tuo ruokakin alkaa maittaa. Meillä kun tuo syöminen myöskin takkuilee ja olen mielenkiinnolla lukenut teidän edistymistä. Tosin meillä tuo syömättömyys voi johtua kovasta vatsasta.
Jä VäpäHannelille viela HYPERONNITTELUT. Kylläpä olen kade, mutta en voisi kuvitella tähän meidän tilanteeseen ihan vielä kolmatta. Mies ei varmaan koskaan, kun tuo neito herää sen vähintään 10 kertaa yössä. Itse kyllä joskus kolmosta toivon enkä kovin isolla ikäerolla.
Meilläkin tuolla makuukammarissa on sen verran hiljaista, että en ole edes mitään ehkäisyä vielä ajatellut. Naistenvaivatkin ovat pysyneet poissa vielä. On tämä parisuhde kyllä aika olematonta tällä hetkellä. Kunhan päivästä toiseen vaan ollaan. Kyllä tarttis tehdä jotakin...
Nyt lyö kyllä tyhjää tuolla päänupissa, kuten usein viime aikoina, joten poistun ja otan varaslähdön pääsiäiseen. Meinaan en saa pidettyä näppejäni irti suklaamunista.
Niin ja meilläkään ei virpojia käynyt. NYYYYH! Tosin tuo suklaa on meikäläiseen hyvin uponnut.
Näin toivottelen oikein munarikasta pääsiäistä kaikille!!!
Air, neito 28.08 ja pojuli 12/04
Minäkin sitten eksyin taas tänne! Toissayönä meillä nukuttiin koko yö! Ja eilen poika päätti nukahtaa vaatteet päällä sitteriin kahdeksalta illalla ja oli pakko kymmeneltä herättää vaipanvaihdolle ja yöpuvulle...mutta jatkokin sitten unia sängyssään kiltisti. Isän kotiintulo hieman häiritsi, mutta syötin pojan vasta joskus kahden aikaan yöllä. Tutittelua jouduin kyllä tekemään taas parin tunnin välein, mutta silti heräsin aika virkeenä kahdeksan aikaan pojan ääntelyyn. Ehkä nuo yöt alkaa helpottua nyt, kun tuo on 7kk.
ISTUMISG: meillä ei ilman tukea vielä istuta, mutta sylissä nousee kankkujensa varaan ja syöttötuolissa menee mukavasti.
KOPPAG: meillä on Brion Kombi yhdistelmä ja kovassa kopassa menee vielä. En tiedä tuon painorajaa...Se alkaa kuitenkin olla jo liian lyhyt ja pitää kokeilla tuota ratasosaa. En vain vieläkään keksinyt miten nuo valjaat saa kätevästi kiinni ilman että lisäpehmustetta tarvii rikkoa...no, rauhassa huomenna katson. On kiva saada selkänojaa säädettyä ja tuokin näkee vähän enemmän ympäristöä.
Seuraavat investoinnin ovatkin matkarattaat, matkasänky ja turvaistuin. Ja ne aurinkolasit. Onneksi vauvakaukalon voi myydä. Pitää käydä Lastentarvikkeessa varmaan ostoksilla parin viikon päästä.
Nyt ei muuta tule mieleen.
T: Pia ja Patrik
Kiitos kaikille kommenteista sivuääni-asiaan liittyen! Meillä on kuukauden päästä aika tutkimuksiin. En nyt ihan kauhean huolissaan enää ole, yhdellä tutulla oli vastaavaa ja oli mennyt itsestään ohi. Voi olla että kun tutkimuspäivä lähestyy alan miettimään kauhukuvia..
Erialle: ainakin valio.fi -sivuilta keittokirjasta löytyy monta juustokakun ohjetta, johon voi laittaa sitruunarahkaa.
Mukavaa, kun on miehellä nyt monta vapaapäivää edessä. Tänään pitäisi vielä ostoksilla käydä.
Nyt ei valitettavasti ehdi enempää, kitinä kovenee..
Hyvät pyhät kaikille!
Juu, meillä oli kymmenen päivän kuuri Ditrim Duploa, ja eilen kun käytiin kontrollissa niin korvat olikin, yllätys yllätys, ihan kunnossa..Että nyt sitten mietinnässä miksi meillä viime yönäkin herättiin vajaa tunnin välein?!? olo on aivan kuollut.. Ehkä hampaita? ei voi tietää..
Noh, nyt tuonne tuuleen ratsastamaan, vaikka hengestään kyllä pääsis helpomminkin....
keru ja eemi
Vieteri:Joo on se kova miettiminen että mikä on hyvä koko ja mikä on hyvä kangas yms. (Jos on sellainen pohtija kuin minäkin tuppaan olemaan ;)) Mutta ei ole mitään mikrokuitukangasta vaan sellaista johon ei jää mitään oikein kiinni mistään olkkarin matosta. Mä ajattelin, että meille tuo 80 cm olisi hyvä koko. Se on samankokoinen kuin vastaava reiman vauvahaalari. Selkä on se joka yleensä jää myyjän mukaan lyhyeksi noissa vauvamalleissa eli se kannattaa tsekata että siinä olisi kasvun varaa. Meidän neiti nyt kuitenkin on vasta alle 70 cm ainakin oli tässä vähän aikaa sitten niin kyllä se varmasti syksyllä ainakin jotenkin menee. Nyt menee vielä 68 senttisen talvihaalaritkin päälle. 86 voisi tietty mennä jopa vielä ensi keväänä eli pitkäikäinen jos ei nyt ole liian iso.
Lääkärireissulla meillekin paljastui kitinän ja kuumeen syy eli se tyypillinen korvatulehdushan se siellä. Harmin paikka kun ollaan tähän mennessä säästytty ilman. Ostin myös rela tippoja jotta maha ei nyt ihan kuralle menisi niistä lääkkeistä. Lääkärin mukaan pitäisi käydä 3-4 viikon kuluttua katsomassa mitä korville kuuluu. Joku uusi käytäntö varmaan.
Hyvän pääsiäisen toivotukset kaikille, pyhinä ei paljo koneelle ehi...
Kerttukasperille: Täällä Joutsenossa mie nyt asustan, mutta 3 viikon päästä suunta Tampereen kupeeseen (kohta voi puhelimesta tarkistaa kotipaikan nimen..) Eli kauheesti ei taida minitapaamiseenkaan joutaa. Länsi-LPR oli miunki edellinen asuinpaikka...siellä " vapaa valtiossa" mieki kouluni kävin, mustissa haalareissa vapun aikaan luuhasin, punahaalarinen käsipuolessa :)
KOPPAG: meillä ei koskaan tytöillä koppaa ole ollutkaan, äp:n makuupussi rattaitten pohjalla alkuun ja nyt pelkillä rattailla makuuasennossa ja valjaissa, joskus puoli-istuvassa asennossa.
IMETYS: vieroitusta ois tarkotus vähitellen alotella..pari viikkoo oon kerran päivässä antanu nokkamukista korviketta, tänään upposi toiselle tytölle 80 ml ja toiselle 30ml...sit kun alkaa uppoomaan paremmin korvaan jonkun imetyskerran korvikkeella. Alkaa riittää tää kahden ruokkiminen...tavote (2kk imetystä) saavutettu jo moninkertaisesti.
OPE: tervetuloa lomalta takaisin :)
MATEMATIIKKAAkin täällä harrastettu, miekin lukiossa laajan kurssin suoritin. Mutta meikäläisenkin taito loppui kun inssinöörimatematiikkaa tentin...Ja kaikki on jo onnelliseti unohtunut mitä opiskeltu...
Mutta nyt iltatoimiin...jaksuja sairaille ja väsyneille!
Babybel
tisseinä....no, joo, kieltämättä on enemmänkin ajokoirankorvat tai nahkahanskat kun uhkeat utareet.Tulee miehelle kallista kun 40 täyttettyäni laitetaan koko kroppa remonttiin aloittaen tisseistä :)
ja Pumpulille kiitti vaan hikasta sekä mulle että poikaselle. Pieruhuumoria ei ilmeisesti voita mikään.
Mä jo sieluni silmin näin Leonin 15-vuotiaana kössinä jolla on amisviikset, huono iho ja farkut roikkuu polvissa.Sitten se herran duudeli tulee sisään ja pieraisee ruokapöydässä ja mä vaan kiittelen että " mamman hieno poika, anna pahan ilman tulla pois vaan" . Tai sitten en :)
Leon joutuu lastengastroenterologin tutkimuksiin pulauttelujen takia. Ei kuulemma enää 9kk saisi joka päivä oksentaa. Ihanaa että lääkäri otti todesta ja laittoi eteenpäin. Kerron sitten lisää.
Nyt ruokakauppaa taistelemaan munista!
p.s ihanaa että palasit opemamma!
Hienoa, opemamma on linjoilla taasen! :D
Nallu, son kato niin notta hullul on halvat huvit ;) muuhu miulla ei ois varaakaan. Ja niistä kinttaista, kato eihän sitä yksillä kintailla jokapäivä kykene ;)
Meiton täälä ny kaksi Jaakko ja miä ja toisella meni herneet nenään...
tars lopettaa täl erää
Eria ja hermokimppu