ELOISAT ke-to
WOW!!! Mä olen aina halunnyt tehdä tämän! Siis päivän aloituksen.Pienet on ilot nykyään.
Olen istunut koko illan ja tehnyt töitä koneella ja kun kerran venähti niin voin siis aloittaa uuden eloisten pinon.Ihmeellistä.
Poikanen on varsin tyytymätön eloonsa nöäinä päivinä. Ihan kaikki on ikävää ja oikein missään ei ole hyvin.Paitsi kun isä tulee kotiin, se on maailman ihaninta ja sitä naurua riittää koko sen jäljellä olevan hereilläolo tunnin. Yritä siinä kertoa kuinka vauva vaan kitisee- joo-o- niin varmaan.
No, meidän pulauttelu on äitynyt niin pahaksi että huomenna on lääkäri. Syömälakonkin Leon teki pari päivää sitten ja se vähäkin mikä meni alas niin tuli ylös.Niin nyt varasin sen lekuriajan, katsotaan mitä on mieltä. Hiukuliini kun on taas kovin hoikkakin.Pia74, kiitos tsemppauksesta, pyykkiä kun riittää.
Paperia meillä syödään ihan urakalla, lehtipaperi on hyvää mutta parasta on kuitit, niitä menisi kaikki mitä en ehdi suusta nykiä pois. Toivottavasti tämä ei osoita aikaisia merkkejä tilintarkastajasta, olisi nimittäin äidin geenit silloin täysin tuhoutuneet matkalla. Mun tilintirkistelytaidot on ihan nollaluokkaa ja mielenkiinto myös. J akirjanpitoa kun ei vissiin ihan suurilla linjoilla tehdäkkään :)
No, nyt häivyn nukkumaan ja pois häiritsemästä!
P.s Mantse, tulehtan kertomaan sydänäänistä kun saatte jotain tietää.
p.p.s Jamssa,Tuuli ja muut yh-äidit, olen samassa veneessä useinkin mutta vaan yhden natiaisen kanssa. joten kumarrus ja aploodit teille jotka monen lapsen kanssa jaksatte.Multa menisi hermot ilman näitä omia iltahetkiä jos olisi vielä vanhempiakin lapsiakin. Muistuttakaa mua näistä kun alan seuraavaa haikailemaan :)
Kommentit (75)
Kiva hanneli kun pääsit jo ultrailemaankin :) Aikatauluthan ne tosiaan voi pikkasen heitellä tuossa alussa.
Ja oli muuten apteekki täynnä vaunukansaa eli taitaa olla flunssaa liikkeellä lapsiperheissä ainakin täällä päin.
Pia taasen
Olen mennyt joskus mielenhäiriössä ilmoittamaan Kelalle, että esikoispojan yksityinen hoito päättyy samana päivänä kun mun äitiyslomani. Nyt sitten ajateltiin, että poika olisikin koko toukokuun vielä hoidossa ja yritin muuttaa tuota päivämäärää, niin Kela vaatii, että joudun tekemään kokonaan uuden HAKEMUKSEN yksityisen hoidon tukea varten. Onpas joustamatonta toimintaa yhden kolmeviikkosen vuoksi! Tuskinpa ne ehtii kuukaudessa sitä hakemusta edes käsittelemään, joten pojan hoitaja saa sitten palkkansa jälkikäteen. Ärsyttävää!
.... ja HANNELILLE vielä onnittelut!! Minäkin arvasin oikein tuon sun oikean henkilöllisyyden, vaikka TOSI kauan siihen meni.
Ollaan ih luokkahuoneessa ;) Mutta eihän niitä taitoja tarvita sitten missään. Äikässä taas oli sitten pikkasen enemmän häikkää...
ohjattu ihan opiskelijoita...oli puuttuva osa
Se on sitte keskiviikko ja uskomatonta, mutta tänä aamuna heräs meidän poitsu ihan tulikuumana ja lämpöä oli 39 astetta. VOI jöisses sanon minä, eikö tämä viikko sairastupaa nyt vielä riittäny vaan nyt aloitetaan alusta...Hampaita kyllä tekee, mutta ei tommosta kuumetta pitäis lykätä. Eiköhän se oo nyt sitte toi esikoisen flunssa joka pukkaa päälle just kun hän on vihdoin toipumassa...Että mukava pääsiäinen neljän seinän sisällä tähän jatkoksi. Raasu on ihan itkuinen eikä mee kun nestemäistä ruokaa alas.
Kiva oli vihdoin Hanneli että tulit ulos kaapista, mä en tuota väpäskää kato tajunnu. Onnittelut!
Niitä lämpöpusseja saa ainakin Villiankasta www.villiankka.fi. Me ostettiin semmonen matkarattaisiin ja se toimii kyllä hyvin, hinta oli jotain 40¿ paikkeilla ja mahtuu varmaan jotain puolitoistavuotiaaksi siinä matkustamaan. Postittaakohan ne, me haettiin paikan päältä.
Kertokaas hyviä ruokavinkkejä pääsiäiseksi nyt kun sitte kotona näköjään ollaankin koko pääsiäinen...?
Ai niin yks mun kaveri kertoi syöneensä mahtavaa pitsaa, joten ajattelin ainakin ite kokeilla tätä:
http://www.ruokala.tv/Public/Reseptit?func=resepti&id=4055
Ei nyt ehkä pääsiäisruoka, mutta muuten!
Papuna
Jos vaikka muutaman rivin taas naputtelis, kun kämpässä AH, niin ihana hiljaisuus:D!!!
IstumisGEE: Pieniä hetkiä Peppi jo istuskelee, mutta eihän sitä arvaa kyllä hetkekskään jättää mihinkä kovalle könöttämään.
KoppaGEE: Meillä toi Emmaljungan duolift piisaa vielä just ja just, kyl ne tukiraudat aika inhassa paikassa on eli ei kauaa mahdu. Paitsi että sit kun vaatteet vähenee ja makuupussi poistuu niin sit taas paremmin. Mutta aikas pian varmaan ratasosaan siirrytään. Suurimmaks osaks liikutaan kuitenkin noilla gracoilla ja niissä Peppi on joko lämpöpussissa tai sit istuu ihan komeesti kyydissä. Tulis nyt vaan taas lämmin!!
Mansikkaluomista on ollu juttua, meilllä niitä kanssa Pepillä kaksi kipaletta, ohimolla (gorba mikä gorba;) ja toinen niskassa. En ole suurempaa stressiä niistä ottanut, yksi kokenut lastenlääkäri ainakin sanoi että yleensä kaksivuotiaaseen mennessä poistuvat.
Lääkäristä tulikin mieleen, että käytiin taas eilen Pepin kanssa lekurissa. Tyttö on niin tosi limainen ja KEHRÄÄ kuin kissa eli rohisee ja paljon. Pakkohan mun oli käydä tsekkauttamassa, että onko se sitten jo keuhkoihin menny, mutta onneksi ei ollut. Lääkäri sanoi, että vauvat helpolla rohisevat pahastikin, kun eivät vielä osaa kröhästä sitä limaa vek tosta kurkunpäältä.
Kaikille reissuunlähtijöille OIKEIN HYVÄÄ MATKAA!!! Kauhee matkakuume alkaa tässä nostaan päätään....voi sitä tunnetta kun lentokone nousee ja reissu alkaa....tahtoo kanssa!!
KYSYMYS JONATHAN HAALAREISTA!! Muistelisin ainakin, että k.h.p ois joskus kirjotellu, että heillä ois jonathan välikausipuku Iidalle tulossa keväällä käyttöön. no, mut anyway. Minkävärinen on se babymallin kosteussuojapuku? Onko samalla värityksellä kun isompienkin haalarit ja kaksosaiset (meillä Oliverilla se ompunvihree/ruskee ja jo on söpö:))?? Pepin kummitäti kävi ideaparkista kattoon pukua viime vkonloppuna mut ovat kuulemma loppu kun kangas on tehtaalta loppu. Mutta tulossa pitäisi olla. aattelin, että jos sitä jostain alkaa varaileen niin ois hyvä olla tarkkaan perillä millanen se sitten onkaan.
No mutta kai sitä tarttis taas jotain hyödyllistäkin tehdä joten moikkelis vaan!
Vieteri
Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa, kuten laulussa sanotaan. Onneksi se ajatus on edelleen kirkas, vaikka tätä vauva& uhmasouvia kahden uhmiksen ja yhden hiukka isomman pojankoltiaisen kanssa elää.
KESÄKINKEREILLE kaikki Kertut ja Kyllit taustaltakin mukaan! Ikarus ala vaan kokoamaan sieltä P-Suomesta porukkaa yhden junanvaunun verran, olis aivan mahtava saada koko naiskööri liikkeelle! Sponssipaketteja ajateltiin laittaa hakuun viitisenkymmentä, mutta eihän se osallistuminen niistä ole kiinni, hienompaa olis saada kasaan sata elokuista. Ja oikeesti, vaikka toi aina niin vaatimaton Nallu mut tuossa apurikseen mainitsi niin ihan itekseen se on tehny niin ison työn että ette uskokaan. Minun apu on ollut päännyökytystä ja hyminää.
PAPUNAN, PIAN ja KERUN (ja oliko muita sairastelevia?) lapsosille toivon tervettä pääsiäistä! Se on aina niin kurjaa, kun pienet sairastaa. Meillä ei Eelillä ole ollut kuumetta kuin yhden kerran rokotuksen jälkeen, mutta nuhakin voi joskus olla pienelle rankkaa, kun ei voi imeä ja unet pätkii. PAPUNA näköjään pääsee oikein koko rahalla maistelemaan monilapsisen perheen sairastelua: kaikki sairastaa yksi kerrallaan. Ei ihme, jos panta kiristää. En voi kuin lähettää virtuaalihalin ja ota tilaisuuden tullen omaa aikaa edes pieni hetki pois neljän seinän sisältä.
HANNELILLE tervetuloa kaapista ulos ja ONNEA ultrasta! Elän niin sun odotuksessa mukana, kun niin täsmällisiä ollaan molemmat: 2v10kk:ssa kolme lasta. Oliko teillä muuten kirves sängyn alla vai kävittekö Vieterin opastuksella jonkun raksalla " hommissa" . Eihän teitä yhtään haitta, että me tässä teidän raksalla laitetaan poika alulle, jatkakaa vaan omia hommia.
ERIA: Kiitos kysymästä, Eelin peppumurrosikä päättyi ja olitte varmasti oikeassa Peevelin kanssa (vanhat tädit on aina oikeassa=), kakka se vaan oli syynä. Testasin puolukan jo uudestaan eikä mitään tullut. Outo homma kaikenkaikkiaan, saa aina mietteliääksi tuollaset uudet reaktiot.
Lukion parasta antia oli mullekin komeat pojat =) No, ranskaa on hyvä osata silloin kuin haluaa kiroilla, saa oikein sitä ärrää kurlata kurkussa ja kuulostaa kiroilleessaankin sivistyneeltä biensur. Kemia oli ihan mannapuuroa ja mansikkaa, maantiedon tunnilla meidän piti ennustaa säätä karttojen mukaan, eikä tullut meikäläisestä Mette Mannosta. Matematiikkaa sovellan arjessa omalla tavallani, ryhmittelen sukulaiset normaali- ja epänormaalijakaumaan, integroidun sängyn kanssa joka ilta mielelläni alta aikayksikön, jaan ruokaa lapsille ja kerron iltasadun, välillä menee tavaroita hypotenuusantuuskaksi jne. Derivaatta on kyllä deriaatteessa mun mielestä aivan derseestä, joten ole päätellyt sen olevan kirosana, kun se silleen sorahtaakin. Sovitaanko siis, että derivaatta = kirosana?
MINIK:n pojan tilintarkastukset kuulosti hauskalle! Meillä kanssa Eeli nauttii rapistella mainoksia ja syödä paperisilppua. Ja muuten jos lapsi on oikein kitisevä eikä isä sitä usko niin otapa puhelu juuri pahimpaan aikaan isälle ja kerro, että pojalla on vähän asiaa =)
Eelillä alkaa olla huumoriopinnot käytynä, kun huumorin ylin taso pieruhuumori on jo ohjelmassa mukana. Tänään tuossa lounaalla Eeliltä pääsi sellainen kireääkin kireämpi pitkä pieru, joka sai velipoikienkin lusikat pysähtymään matkalla lautaselta suuhun. Sadasosa sekunti siinä tuijoteltiin toisiamme, kunnes pojat tärähtivät hillittömään nauruun. Eeli tietysti liittyi mukaan höröttävään poikajoukkoon ja minä jo mietin vuosikymmenen eteenpäin mielessäni teinipoikajoukkoa mun ruokapöydässäni paukuttelemassa. Mihin mä vielä joudun näiden könsikkäideni kanssa? Annoin muuten ekaa kertaa lihaa niistä 8kk alkaen purkeista ja hyvin maistui Eelille uudet maut ja karmeampi koostumus.
PEPPER: Miten sun miehen jalka jakselee, pystyykö normaalisti jo liikkumaan teidän matkaa ajatellen? Vai saatko kantaa koneeseen yhden vauvan, rimpuilevan uhmiksen ja jalkapuolimiehen? Oikein ihanaa matkaa teille, nauttikaa meidän koti-Suomeen jäävienkin puolesta!
EMPPUSIMPUN pojan yöt on kyllä niin mallikkaasti lähteneet menemään! Mitenkäs te imettäneet olette ajatelleet vieroittaa kokonaan? Minä mietin, että annanko nyt vielä jonkun aikaa mennä näin ja sitten vieroitan kokonaan vai pitäiskö alkaa pikkuhiljaa laittaa hanaa kiinni ensin öiden osalta ja sitten kokonaan vai miten sen tekis.
Nyt taas jorisemasta.
Pumpuli ja kuorsaava bändi
Sairastajille tsemppaukset: Pia74, Papuna, MiniK ja ketäs sitä muita oli taas tautien kourissa.
MANSIKKAluomista: tuossa taisi olla oma aloituksensakin niistä. Jonain päivänä täällä vauva-osastossa.
Pakko hehkuttaa taidoista: meillä tyttö oppi heittämään palloa pari päivää sitten ;D vähän on hauskan näköistä kun se yrittää heittää sitä palloa, mutta pallo ei heti irtoa kädestä. Yleensä lähtee vasta kolmannella tai neljännellä ravistuksella. Ja sitten tuo käkättää päälle tyytyväisenä.
ÄikännumeroG: jaa-a, liekö ollut jotain 9 luokkaa? Mä olen just niitä ihmisiä, että mua ärsyttää jatkuvat yhdys sana virheet, grr. Pilkunviilajan vikaa nääs...
Jamssa+tytsy7,5kk
HANNELILLE suuronnittelut!!!
Pumpulin kalluppi imetyksestä: Mä ajattelin imettää ainakin tuonne vuoden ikään saakka. Jos siis se sujuu suotuisasti. En ole vielä ajatellut vähentää yöimetyksiäkään, katsotaan miten elämä etenee. Nyt on mennyt muutama yö niin, että tyttö on syönyt iltaimetyksen (9 maissa) jälkeen vasta joskus 4-6 aikaan seuraavan kerran. Mun mielestä se on ihan riittävä unipätkä. Jos tyttö alkaa kovin heräilemään ja vaatimaan maitoa jatkuvasti, niin pitää katsella tilannetta sitten uudelleen. Enkä muutenkaan halua vähentää imetystä kovinkaan paljon ennen kuin tämä ruokailutilanne tästä jotenkin selviää johonkin suuntaan. Meidän kakkosen vatsaongelmat nimittäin nousivat kolmanteen potenssiin (tai hypötenyysään) heti imetyksen päätyttyä. Jollain tapaahan se imetys kuitenkin suojaa suolistoa (ainakin keliakiatapauksissa, näin olen ymmärtänyt, lienkö sitten ymmärtänyt väärin...)
Jamssa
Sitä se teettää, kun turhia höpisee niin asiat unohtuu.
VAUNUKOPPA: Eeli mahtuu vielä just ja just Nova-koppaan. Mutta eikös monissa malleissa kuulu ratasosaankin oma jalkapeitto? Sekin vähän pitää paikallaan ja suojaa.
AURINKOLASEISTA meille tuttuja Banzit ja nyt ostin EsikoisPoikaselle Band' it. Hitsi, pitäisköhän ostaa koko bändille Banditit vai tuleeko niiswtä vaan pikku-bandiitteja?
Pumpuli, 2.nen pilkun viilaaja *khih*
kirjoittelee hän..=) Ollut jotenkin sellaiset pari kuukautta että eipä oikein ole innostanut kirjoitella, mikä lie masennus/ahdistus ollut päällä.. Nyt kuitenkin teidän jutuistanne taasen innostuneena ajattelin hiukkasen rustailla minäkin. Meillä Aino-neiti kasvaa kohinalla, niin kuin kuulostaa muidenkin mukelot tekevän. Parin viikon mittainen flunssa/keuhkoputken tulehdus takana päin, toivottavasti taas riittäisi sairastelut vähäksi aikaa.. Hampaita puskee oikein rytinällä, siinähän nuo samassa meni pahimmat hammaskitinätkin kun sairasteltiin..=)
LIIKKUMISESTA JA ISTUMISESTA: ilman tukea istuminen ei vielä onnistu. Syöttötuolissa, sylissä ja vaunuissa istuminen kuitenkin sujuu hienosti. Liikuta ei vielä kuin oman navan ympäri..Kävelytuoli meillä silloin tällöin käytössä, vaikka jotkut kovasti sitä vastaan ovatkin, se on kuitenkin kovasti meidän tytön mieleen, näkee maailmaa hiukksen erikulmasta.
Hannelille KOVASTI ONNEA!!! Mulla hiukkasen raskausoireita, testiä en vaan jostain syystä ole vielä hankkinut, mikä lie ujous iskenyt..=) Pitänee vielä muutaman päivän ajan kuulostella vointia ja piipahtaa sitten apteekissa, pääsiäisen jälkeen josko uskaltaudun testin tekemään.. Toinen vauva olisi kyllä ihana asia, silti ajatuskin kahdesta pikkuisesta jo jännittää. No saas nyt nähdä, jos näin on mennäkseen niin sittenhän me ollaan enemmän kuin onnekkaita(lähipiirissä kun on paljonkin lapsettomia pareja..=( ).
Pääsiäistä vietetään ihan kotosalla ja omalla porukalla, muutamia kyläreissuja suunnitteilla, mutta ajateltiin mennä ihan päivä kerrallaan ja katsotaan sitten mitä jaksetaan kehitellä. Minulla on niin uskomaton väsymys päällä, liekö tytön sairastelu vei voimat tyystin, että haaveissani siintää pääsiäispyhinä paljon unta. Mies saa viihdyttää tyttöä sillä aikaa kun minä vetelen sikeitä, katsotaan loppuuko tämä kaamea väsymys nukkumalla..=)
Paljon on ollut galluppia taasen mutta minkäs teet kun sama pää kesät talvet, niin ei pysty kaikkea muistamaan..
Taidan siirtyä taustalle roikkumaan ja suunnittelemaan ruuanlaittoa, neiti kun kuorsaa vaunuissaan ulkona..
Pääsiäisterkuin
MeiMii ja Aino 30/8
Pörrää koneellaan tuossa meidän talon yllä siihen malliin, että herätti Neelankin kesken päiväunien. Nyt on niin kärttyinen pikkuneiti, että oksat pois. Aika harvoin olen tyttöä noin pahantuulisena nähnytkään. Ei tässä muuten, mutta kohta pitäisi lähteä fysioterapiaan ja tyttö ei suostu muuta kuin istumaan sylissä. Mitäköhän tästä käynnistä tulee.
PUMPULI: kyllähän tuo mun mies jo molemmilla jaloillaan kävelee ja ilman keppiä, joten saa luvan ihan itse koneeseen kävellä. Taitaa kuitenkin matkatavaroiden roudaaminen jäädä minun huolekseni :(. Onneksi on Lontoon päässä raavas mies vastassa.
Kirjoitin eilen pitkät pätkät ja sitten se hävisi kuin tuhka tuuleen. No, teitä se tuskin haittaa, sillä kirjoitukseni oli pelkkää valitusta meidän parisuhteesta tällä hetkellä. No, sen verran vielä siitä asiasta, että minä olen meistä se, jonka mielestä meidän parisuhteessa on parantamisen varaa. Mies on tyytyväinen, kun pääsee mun peiton alle puuhastelemaan. Mielestäni mies tekee liikaa töitä (esim. viime vko ma-to7-20 ja pe7-22.30), tämäkin viikko mennyt melkolailla samalla kaavalla. Tästä, kun mainitsen niin toinen vaan olkiaan kohauttaa. Talvilomaa ei ole vieläkään pitänyt ja tuskin enää aikoo pitäkään. Isänsä kyllä on pitänyt ja otti vapaapäivänkin maanantaina ja lähti anopin kanssa Tallinnaan. Minä, kun vapaapäivää sunnuntaina ehdotin,jotta hautajaisiin vaatteet kerettäisiin ostamaan, niin mies siihen vain murahtaa, jotta ehtii sitä muulloinkin. Ei siis kiinnosta yhteinen aika meidän kanssa. Olenkin välillä miettinyt, että menisin äitini luo joksikin aikaa, saisi mies täällä yksin ollessaan miettiä, että vieläkö me kuulutaan yhteen ja mitä tämä perhe-elämä häneltä vaatii.
Sain lepyttelynä maanantaina synnttärilahjaksi lahjakortin 2x45min hierontaan. Harmi vaan mutta mua ei lahjoilla lepytellä.
Istuminen: Juuli istuu syöttötuolissa ja rattaissa mutta lattialla, kunhan olen siinä vieressä ottamassa kopin.
Koppa: Meillä emmaljungan yhdistelmät käytössä ja siinä pehmeä kantokoppa, josta otin sivuraudat ja vanerilevyn selän alta pois.
Juulin ihottumaan lääkäri määräsi kortisonirasvaa 2xpvässä ja perusrasvaa aamuin illoin. Olipa perusrasvalla hintaa, sillä 200g:n tuubi maksoi 20¿. Nyt kkukauden rasvailen ja sitten uusi käynti lääkärin luona ja siellä päätetään ihon kunnosta riippuen määrätäänkö allergiatestit.
Mun äikän numero on ollu aina 8-9 pintaan mutta biologiassa olin haka. Risteytin kuolleet ja sain eläviä jälkeläisiä, voitte vaan arvata mikä oli numero. Matikka, kemia, fysiikka yäk, vaikka mun äitini on juurikin noiden aineiden opettajana ja lukenut kemiaa yliopistossa pääaineena. Ei siis ole mulle tullut äitini geenejä. Latinaa luin lukiossa, kun ei enää saksa jaksanut yläasteen jälkeen kiinnostaa. Huh, selvisin vaan ylioppilaaksi.
Uhmis on täällä meilläkin. Hänen pitää saada pissata seisaaltaan niin kuin isänsäkin tekee, vaikka sihti on todella heikko ja juuri ja juuri ylettyy nysänsä kanssa reunan yli. Kakkareissun jälkeen pitää juuri hänen saada vetää vessa ja olenkin nyt oppinut ensin kysymään kumpi saa tuon arvokkaan asian tehdä. Mutta on tuohon paksuun päähän jotain hyvääkin saatu opetettua, osaa kysyä saako mennä naapurin tytön pihalle leikkimään ja kysyy jopa tytön äidiltäkin saako tulla. Ei lähde yksin omalta pihalta ilman lupaa ja olenkin nyt uskaltanut päästää pojan ensiksi ulos leikkimään ja odottelemaan meitä ja puen vasta sitten Juulin ja itseni. Ulko-oven jätän rakosilleen, jotta pääsee sitten sisään, jos kova hätä yllättää. Maaseudun iloja, kun uskaltaa yksin pihalle lapsensa päästää.
Pumpulin pierujutulle nauraa kihersin, kun meillä kävi aivan samanlainen tapaus joku aika sitten. Lisänä Juuli vielä taputti käsiään aivan kuin olisi itseään hienosta suorituksesta kiittänyt.
Mitähän vielä.... Ai, niin kaikille matkaan lähtijöille oikein mukavaa pääsiäistä ja meille kaikille muille kotiin jääville myös. Itsellänikin matkakuume alkaa kohota, kun kesäkuu lähenee ja matka Italiaan toteutuu.
Ja kaikille sairastaville pikaista paranemista.
Huhti
jonathan haalareissa vauvamalleissa mun mielestä vain vaaleansininen ja punainen malli siis samaa väriä kuin niissä isommissa haalareissa ja se ruskea väri on sellaisena somisteena siinä. Eli alaosa ei ole silleen ruskea vaan vaaleanpunainen tai sininen.
Pia74 se siellä olikin jo valaissut mua haalaripulmissa, kiitos siitä!! Laitoin Jesperjuniorin kotisivujen kautta kyselyä kans meneen ja sain sieltä just samanlaisen vastauksen - lupasivat etsiskellä oikein mainoskuvaa mulle kyseisestä puvusta, kun ei kerran kotisivuilla kuvaa ole. Jippii!! Olikos Pia sen vauvapuvunkin hinta jotain 60-70¿ vai muistiko pätkii??
Noi Pumpulin kirjotukset on kyllä ihan omaa luokkaa:)) Tulee väkisinkin hyvälle tuulelle, kun niitä lukee. Olet varmaan aikas haka leipätyössäsi (kollega vilkuttaa, eikös se niin mennytkin?).
Ei sitä Hannelia ukkoineen ainakaan meiän raksalla ole näkynyt;) Ehkä tuo matkakin jo on rajoittanut. Ukko vois olla hiukan ihmeissään, kun pariskuntia paukkais poikaa tekeen - kun vaimos niin netissä mainosti, että jo toimii:D!!
Täällähän oli oikein koulumenestysGEETÄkin viritelty - hyvänen aika, nytkö me vertaillaan itseämme eikä lapsia;)))? No juu, äikkä on ollu kiitettävää miltei koko ajan, suullinen ja kirjallinen ilmaisu olleet aina aikas helppoja mulle. Muuten tykkäsin kovasti kaikista reaaliaineista - maantieto, historia, uskonto jne jne...matematiikka sen sijaan on mielestäni täysin turhanpäiväistä - tosiaan toi plusmiinuskertojako on jollain lailla hanskassa ja prosenttilasku päälle, mutta hei joku tangentin kulmakerroin!!!! HALOO!!! Kielet ei lukiossa vielä kauhiasti napannu, mutta sit OKL-aikoina olin vaihdossa yhden syksyn ja siellä tuo enklanti tuli aikas sujuvaksi. Nyt vaan huomaa kun ei ole vuosiin säännöllisesti käyttäny niin unohtuuhan se. Eli siis siksikin ois reissuun päästävä;)
Mutta nyt päivän postin pariin!!
Vieteri
Eipä mulla ihmeitä, kunhan pinoudun..
Koppag: Poistin viimeviikolla pehmeästä kantokopasta pohjan ja reunukset. Nyt sitten tarvittaessa pääsee poika maailmaa näkemään ja usein tarvii.. :)
PÄÄSIÄISTÄ vietämme kotona, ystäväperhe tulee pohjois-suomesta kyläilemään. Harmi, että luvannut huonoa ulkoilusäätä - johonkin (muuhun kun sisällä riehumiseen) täytyis lasten energia saada purkautumaan..
Tuo PUMPULIn kertoma pierujuttu sai nauramaan, sinulla kyllä sana hallussa :)
Papunan, Pia74:n, Kerun ym. sairastuville tsempitykset ja paranemisterkut!
PEPPERin perheelle HYVÄÄ MATKAA! Tule sitten kertomaan, kuin sujui, meillä matka häämöttää kuukauden päässä ja vähän jännittää kuin sujuu kahden lapsen kanssa lennot ym.
HANNELIlle kovasti onnea hyvistä uutisista!
MeiMiille tsempitykset jatkuvan väsymyksen kanssa! Olisiko kuitenkin raskausoireita :)
Minulla totaaliväsymys tällähetkellä mennyttä elämää, Lukan toinenkin yö omassa huoneessa sujui hienosti. Saman kaavan mukaan meni, eli puol kolmelta imetys, muuten nukkui kuin tukki.. Onpa sen verran erikoista tämä ollut, että mies oli muutaman kerran käynyt yön aikana katsomassa - onko poika edes hengissä.
Enemmittä löpinöittä.. Mukavaa päivänjatkoa mammat!
Virkistynyt hallas
Aamupäivä meni ystävän luona kyläillessä ja lapset saivat toisistaan leikkiseuraa. Kaksi pienintä mittarimatoilivat keskenään kilpaa lattialla ja isommat tytöt leikkivät nukeilla ja mammat saivat rauhassa nauttia kakkupalat ja kahvikupposet, aah... Nyt on ipanat syötetty, toinen pistetty pötkölleen ja toinen tuupattu hetkeksi videoiden ääreen eli pieni hetki omaa aikaa.
MiniK: Tulethan sitten kertomaan mitä Leonille sanottiin lääkärissä!
KOPASTA: Pikku-ukko nukkuu edelleen Emmaljungan pehmeässä kantokopassa, josta olen poistanut pohjallisen. Kuten joku sanoikin, sitä on sitten helppo nostaa istuma-asentoon ja laskea takas alas jos väsymys iskee.
Ikarus: Nyt koko kööri Hangosta Ivaloon koolle kesätapaamiseen! Mekin yritetään päästä paikalle, kun kuukausitapaamisiin ollaan päästy kokonaista yhden ainoan kerran!
Hanneli: Ihanaa!! Isot isot onnittelut!!:) Me ollaan miehen kanssa väitelty lapsiluvusta niin moneen otteeseen, että rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että pienellä haikeudella muistelen omia raskauksiani ja toivon, että yhden vielä saisin joskus kokea. Mutta aivan ihana uutinen, onnittelut vielä!!
Kerulle, Pialle, Papunalle ja muille sairastuville edelleen jaksuja!
IMETYKSESTÄ: Näillä näkymin minä imetän vielä kun poika lähtee koulutielle... Olen yrittänyt aloittaa vieroitusta rinnasta, mutta pikku-ukko saa p-halvauksen välittömästi kun yritän tarjota tuttipulloa, nokkamukia tai taikamukia. Sitkeästi silti yritän kaikkia tarjota päivittäin, jospa se vaikka vielä joskus johonkin niistä suopuisi. Ja siitä tulikin hyvä aasinsilta seuraavaan kysymykseen eli olisiko kenelläkään HYVIÄ VINKKEJÄ RINNASTA VIEROITUKSEEN, jotta pääsisin joskus näiden tissieni kanssa vaikka ystävien kanssa viihteelle?
Huhti: Kurjalta kuulostaa teidän tilanteenne. Tuntuu siltä, että suuressa osassa vauvaperheitä parisuhde on enemmän ja vähemmän koetuksella. Ystävänikin juuri valitteli, ettei mies suostu lupauksistaan huolimatta pitämään lomiaan vaan menee mielummin töihin kuin viettää aikaa perheensä kanssa. Pitäisikö siitä sitten vetää jotain johtopäätöksiä, mene ja tiedä, mutta toivon kovasti että saatte puhuttua asiasta ja käännettyä suhteen paremmalle vaihteelle.
TAIDOISTA vielä pitää sen verran hehkutella, että meillä otettiin eilen ensimmäiset nykäykset eteenpäin konttausasennossa ja päivän päätteeksi pikku-ukko vielä veti itsensä polviseisontaan portaita vasten! Olipahan näky, kun eihän tuo osaa raukka vielä istuakaan kuin hyvin huterasti huojuen ja nenälleen päätyen:) Äiti ja isi juoksivat välittömästi ikuistamaan tilannetta, toinen kameran ja toinen videokameran kanssa:) Mutta kehitystä siis tapahtuu!
Täällä trullit kulkevat vasta lauantaina, joten hamstrasin kaupasta ison kasan erilaisia suklaamunia ja karkkeja. Karkkikulho näyttää vähän turhan houkuttelevalta tuolla keittiön pöydällä, joten saapa nähdä kauanko herkut siellä vanhenevat!:/
Pantoufle
EsikoisPoikasella on lime-ruskea Jonathanin vk-haalari, mutta koko siis 110. Voisko vauva-asut olla noita hemppiksiä?
HUHTIlle sympatiaa miesrintamalle! Minäkin kyllä ottaisin itseeni, jos ei lainkaan huomioitaisi arjessa muuten kuin vällyjen alla, ja eipä tarvitse mun Miähen odottaa sitäkään puolta jos ei muuten kelpaa seura. Ihan samanlaisia ajatuksia mullakin huonoina hetkinä ollut, että lähtisin bändin kanssa ja sais miettiä omissa oloissaan, että hetkinen, onko täällä kotona aina näin hiljaista. Pakko kyllä tunnustaa, että Miäs osallistuu ja tekee, eli tuollaisia yh-rupeamia on todella harvoin mulla. Joskus vaan ajattelemattomuus ja hänen asenteensa ottaa asiat valmiina tökkii. Kiva kuulla muuten, että onnistuu pöytäpaukut tytöiltäkin!
VIETERI: Kolleegat juu =) Kiva kuulla, että saan jonkun hyvälle mielelle höpinöilläni. Tuli mieleen, että mitäs jos alkaisitte talolainaa lyhentämään noilla elämysmatkoilla raksalle? Ihmisiin uppoa nykyään kaikenlaiset uudet elämykset ja houkuttimet, joten raksaPIIP vois olla uus ilmiö =)
PÄÄSIÄISTARJOILUISTA: Viime vuonna hitti oli tuorejuustomangokakku makeana tarjottavana. Kanaruokaykköseni on hunajamarinoitu kana, jonka annetaan hautua uunissa kermassa ja smetanassa. Kastikkeeseen voi lisätä vielä herkkusieniä ja babyporkkanoita. Riisiä lisäkkeeks. Namia ja helppoa! Minä tarjoaisin tänä vuonna uuniperunoita, mutta nyt kun Matti on taas rakastunut niin ne on aina loppu meidän S-Marketista =)
Pumpuli
Nukkuuko Luka siis omassa huoneessa vai sisaruksen kanssa samassa? Minäkin oon tota omaa huonetta miettinyt, mutta ainakaan veljien kanssa en vielä voi siirtää samaan, kun on niin eri nukkumaanmenoajat. Kuulostaa niin mukavalle nuo onnistuneet yörumban vähentämiset!
Ja nyt muistan vielä kommentoida sitä asuinpaikkajuttua...Mä tunnen kirkonkylää hävyttömän vähän, asioidaan siellä ainoastaan päivystyksessä. Mutta jos vielä siellä asuisit niin tulis varmaan muutenkin käytyä sillä kylällä kuin lääkäriä katsomassa=) Niin lähellä olisitte.
Siis oikeesti, jätin tuon matikan mainitsematta nuissa lukion aineissa syystä, että...Paraabelit muistuttaa musta lähinnä roikkuvia rintoja (omiani tällähetkellä) ;D Toisenasteen yhtälöt, jessus onko ne sama kon kolmannen asteen yhteys? Plusmiinuskertaajajako vielä menettelee, kaikki sen yläpuolella olevat on todellakin tosi korkeella, varmaan jossain himalajan rinteillä :) Säälistä laskivat pois sieltä, tai sitten se ope ei olis enää jaksanu kattella mun nukkumista...mie jollain konstilla sain jokatoisesta kurssista sen vitosen, ettei tarvinnu edes ehtoja alkaa...Itseasiassa meitä oli kaks nuorta naista, jotka ei ymmärtäneet matikasta hölkäsenpöläystä ja teimmekin sitten yhteistyötä kokeissa, toinen ties toisen asian ja toinen ei mittään :D
Niin ja vielä hanneliväpänen *iiso hali* vielä teille molemmille!
Kerutus: juu nää lääkärit on mitä on, ostopalveluporukkaa ja jotain jonkun vuosikurssin opiskelijoita, jotka eivät vielä ole kurssiakaan käyneet pediatriaa, eikä gynekologiaa, että herran haltuun vaan ja lapset leikkimään sillä ne paranee.
Eria & Jaakko joka kuuntelee tuossa musiikkia