Menisitkö kimppaan kivan 30-vuotiaan miehen kanssa, jolla 2 lasta ex-liitosta?
Kyseessä tosi kiva, puoleensa vetävä ja fiksu mies, hyvä vakituinen duuni ja kaksi tutkintoa. Hänellä on eksänsä kanssa 2 pientä lasta ja yhteishuoltajuus. Minua ei lastenteko kiinnosta mut en myöskään halua elämääni mahdollisesti kahta toisen naisen lasta.
Vähän epäilyttää sekin että miten paljon maksaa eksälleen, kun kaikille uusperheessä eläville tutuille on ennemmin tai myöhemmin tullut hirmu riitaa rahasta.
Mies vaikuttaa hyvin luotettavalta eikä mulle ole tullut aihetta epäillä etteikö olisi sellainen, päinvastoin. Hänellä tuntuu myös olevan kiva lähipiiri ja vanhemmat, joita en tosin ole tavannut mut mies puhuu heistä. Silti kaihertaa, miksi hän erosi jos on luotettava, onko takana sittenkin jotain mistä en tiedä enkä saakaan tietää? En ole aikeissa mennä eksältä kyselemään onko mies mahdollisesti sittenkin kusipää.
Joku tässä nyt hiertää ja samalla houkuttaa. Mitä tekisitte? Koska en ala rupea mihinkään mistä ei mahdollisesti seuraa mitään vaikken lapsia haluakaan mutta voihan sekin hetki tulla että haluan ja missähän asemassa olen sitten miehen elämässä lapsineni? Hän ei ollut avioliitossa eksänsä kanssa, mikä sekin vähän epäilyttää.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Voisin mennä.
T. Kati 69v
No saishan se mies tuosta mummon ja samalla hoitajan lapsilleen. Muuta tekoa naisella ei tuossa iässä oikein olekaan.
Vierailija kirjoitti:
En mutta kimppakivaan voisin mennä kahden kolmekymppisen miehen kanssa. N33
Edgy!
Tuli mieleen viikonloppuna aamuyöllä samassa julkisessa matkustanut noin kolmikymppinen, äänekäs jengi. Kaksi miestä ja yksi nainen.
Heitä katsellessa tuli ihan spontaanisti mieleen, että nuista ei kyllä äidiksi tai isäksi ole. Luultavasti olivatkin veloja, ainakin se nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Ei ole normaalia että jo tuossa iässä ollaan toisella kierroksella. Kyllähän tuo kertoo elämänhallinnasta aika paljon, miksi pitää useampi pentu vääntää jos suhde on hataralla pohjalla.
Sitä mäkin ajattelin, että miks niitä kakaroita on pitänyt tehdä. Jotain epäluotettavuutta ja omituista on taustalla, luulen.
t. ap
Läheiseni tuli kahteen kertaan hups isäksi, vaikka nainen "käytti" ehkäisyä. Oli ollut tarkoitus hankkia lapsia, kunhan ensin hengähtää opiskelujen jälkeen ja näin oli sovittu.
Muutenkin koko suhde oli pitkälti miehen rahoittamaa, mutta naisen tahdon mukaan. Jos yritti toisin, oli ihan julkista mielenosoitusta mykkäkouluineen, poisvetäytymisineen, kiukutteluineen jne.
Sinnittelivät siihen asti, että lapset täysi-ikäisiä. Kaikki eivät jaksa. En sano, että läheiseni oli itse hyvyys, muttei se mies sitä päätä, että kakaroita pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on muuten kiva niin miksei. Onko sitä pakko naimisiin aina mennä heti. Katsoo päivä kerrallaan. Eli miten paljo olisit sit tän miehen exän kans tekemisissä lasten puitteissa? Pitää sekin miettiä. Onko heillä viä jotain sutinaa keskenään että on se mahdollisuus että palaavat yhteen. Älä tee mitään hätiköityä. Aika näyttää.
Ap sanoi jo ettei halua elämäänsä toisten lapsia eli haluaa elää lapsetonta elämää. Siinä mielessä koko aloitus on aivan turha, eihän lapsellisen ihmisen kanssa voi saada lapsetonta elämää, ainakaan jos se lapsia jo tehnyt on edes melko fiksu ihminen ja huolehtii lapsistaan.
Näin. LAPSETON elämä ei onnistu ihmisen kanssa, jolla on lapsia.
Vaikka se lapsi olisi jo aikuinenkin, se on silti olemassa ja voi tulla lapsenlapsia eli pikkulapsia taas elämään.
Eli: jos lapset häiritsee, skippaa täysin ne ihmiset joilla on lapsia
Jos haluat elää lapsetonta elämää niin et tietenkään ota miestä jolla on lapsia, varsinkaan pieniä lapsia. Lopulta tuo kuitenkin päättyisi niin että päädyt lastenhoitajaksi miehen lapsille ja lopulta myös lapsenlapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivan kolmekymppisen talous on luultavasti raunioina sillä jos on yhtään hyvä duuni palkkakin on hyvä ja ex imee siitä valtaosan elatusmaksuina. Hemmo elää kädestä suuhun.
Noi kävi ainakin mun veljelle. Se on nykyään koko ajan peeaa kun eksä on vaatimassa sitä ja tätä. Maksimielarit jne.
Juu, itsekin tiedän henkilön joka maksaa maksimielarit ja sekään ei riitä eksälle vaan jatkuvasti ä mmä vaatii rahaa milloin mihinkin.
Onko muuten kuinka yleistä uusioperheissä se, että jos aikuinen toruu toisen lasta jostakin ei-toivotusta teosta, tämä vastaa, että sinä et ole minun vanhempani, joten minähän en tottele sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edgy!
Tuli mieleen viikonloppuna aamuyöllä samassa julkisessa matkustanut noin kolmikymppinen, äänekäs jengi. Kaksi miestä ja yksi nainen.
Heitä katsellessa tuli ihan spontaanisti mieleen, että nuista ei kyllä äidiksi tai isäksi ole. Luultavasti olivatkin veloja, ainakin se nainen.
Miksi ihmeessä sinulle tulee tuollainen mieleen? Eikö sulla ole mitään muuta mietittävää kuin random ihmisten kusivehkeet ja lisääntyminen??
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat elää lapsetonta elämää niin et tietenkään ota miestä jolla on lapsia, varsinkaan pieniä lapsia. Lopulta tuo kuitenkin päättyisi niin että päädyt lastenhoitajaksi miehen lapsille ja lopulta myös lapsenlapsille.
Miten niin päätyy? Ei kukaan vahingossa päädy kaitsemaan kenenkään pershedelmiä, tiukka raja vaan koko hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten kuinka yleistä uusioperheissä se, että jos aikuinen toruu toisen lasta jostakin ei-toivotusta teosta, tämä vastaa, että sinä et ole minun vanhempani, joten minähän en tottele sinua?
En tiedä onko yleistä, mun tuntemissa uusperheissä ei ole tuollaista ja eihän tuollaista voi ollakaan jos haluaa homman toimivan
Kaksi pientä lasta ja yhteishuoltajuus.
Ei!
Älä lähde tohon, niiden lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edgy!
Miksi ihmeessä sinulle tulee tuollainen mieleen? Eikö sulla ole mitään muuta mietittävää kuin random ihmisten kusivehkeet ja lisääntyminen??
Tuli spontaanisti mieleen. Tietysti kaikenlaisia ilmiöitä tulee mietittyä ja katseltua ihmisiä. Varsinkin, jos oikein mekastavat ja näin hankkivat huomion itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karsinnan pitää olla kova.
K a l u n pitää olla kova.
Jan Čaloun?
Tee kaikille palvelus, ja älä sinä mene siihen suhteeseen. Et selvästikään ole valmis siihen, että puolisollasi on yhteishuoltajuuskuvio, etkä ymmärrä, mitä se tarkoittaa. Miehellä on siis alaikäisiä lapsia. Mies elättää, hoitaa ja huoltaa lapsiaan yhdessä exänsä kanssa. Ne lapset ovat sen miehen lapsia, eivät vain mitään miehen exän jatkeita, joihin ei tarvitsisi pitää yhteyttä.
Mitä se sinulle edes kuuluu paljonko mies käyttää lapsiinsa rahaa (huom! lapsiinsa, ei exäänsä, elarit ei Suomessa koskaan ole niin suuria, ettäkö siitä sen exän kulutukseen jotain jäisi sen lisäksi, että niillä pyrkii kattamaan puolet lapsen kuluista. Useimmiten lähivanhempi todellisuudessa maksaa lasten kuluja aina paljon enemmän, koska kaikki ns. yllätyskulut jää lähivanhemman vastuulle. Yleensä etävanhempi maksaa laskennallisesti puolet elarina (jos heillä n. sama tulotaso), mutta se laskennallisuus ei aina toteudu, vaan jonain kuukautena kuluja voikin tulla paljon enemmän (mitkä lähivanhempi maksaa).
Jos olet jo lähtökohtaisesti mustasukkainen siitä, että mies elättää lapsiaan, ja jo sanelet, ettet halua lapsia teidän yhteiseen elämään, niin tee kaikille palvelus, ja jää sitten itse suosiolla pois. Tuskin se mies sinun vuoksesi lapsiaan hylkää.
Vain ihmisen, joka hyväksyy toisen lapset, tulee harkita parisuhdetta kuvaamasi kaltaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivan kolmekymppisen talous on luultavasti raunioina sillä jos on yhtään hyvä duuni palkkakin on hyvä ja ex imee siitä valtaosan elatusmaksuina. Hemmo elää kädestä suuhun.
Noi kävi ainakin mun veljelle. Se on nykyään koko ajan peeaa kun eksä on vaatimassa sitä ja tätä. Maksimielarit jne.
Anteeks, mutta mikä on maksimielari? En tiennytkään, että sille on asetettu joku yläraja, että paljonko lapsiinsa saa käyttää rahaa :D Täällä taas asiantuntijat vauhdissa. Sen sijaan minimielari on asetettu, jolla varmistetaan, että ko. vanhempi osallistuu edes vähän lapsen kuluihin.
En, sillä mies olisi mulle liian nuori. Lapset sinänsä ei olisi este suhteelle, kunhan mullekin järjestyisi tarpeeksi aikaa ja lapset olisi mukavia.
Lapset on iso kysymys. Selvästi vastaus on ei. Ovat pieniä, tarvitsevat isäänsä vielä pitkään. Menevät edelle tärkeysjärjestyksessä. Pienten lasten kanssa ei ole niin helppoa rajata suhdetta koskemaan vain teitä kahta aikuista.
En itsekään alkaisi miehen kanssa, jolla on pieniä lapsia. Syy: Omat lapseni on tehty. Isompia jo. Molemmat muutaman vuoden päästä täysi-ikäisiä. Että itselleni optimaalisin kumppani olisi jos sellaista katsoisi mies, jolla lapset myös tehty. Olisivat täysipäisiä ja tasapainoisia. Ei mitään ihme exä-hullutuksia. Kahden aikuisen välinen suhde, jossa kasvatusvastuuta tai roolia jonkunlaisena kasvatusauktoriteettina ei olisi kummallakaan toisen lapsiin.
Toisaalta; En kyllä alkaisi miehen kanssa, jolla ei ole lapsia ollenkaan. Eihän se autuaaksi ja paremmaksi ihmiseksi tee, mutta vanhemmuus antaa näkökantaa.
Enkä alkaisi uusperhettäkään pyörittää. Eronnut olen vasta jokin tovi sitten ja kevyitä vakiotapailuja makuuhuoneen puolelle keskittyen on. Näissäkin on jäänyt se lapseton vaihtoehto aika pian kokeilun jälkeen pois kuvioista.
Kyllä mies voi ollut 30 vuotiaana eronnut siinä missä nainenkin. Ei se heitä friikeiksi tee.
Mutta kuulostat siltä että sinulle sopii paremmin lapseton mies.