Menisitkö kimppaan kivan 30-vuotiaan miehen kanssa, jolla 2 lasta ex-liitosta?
Kyseessä tosi kiva, puoleensa vetävä ja fiksu mies, hyvä vakituinen duuni ja kaksi tutkintoa. Hänellä on eksänsä kanssa 2 pientä lasta ja yhteishuoltajuus. Minua ei lastenteko kiinnosta mut en myöskään halua elämääni mahdollisesti kahta toisen naisen lasta.
Vähän epäilyttää sekin että miten paljon maksaa eksälleen, kun kaikille uusperheessä eläville tutuille on ennemmin tai myöhemmin tullut hirmu riitaa rahasta.
Mies vaikuttaa hyvin luotettavalta eikä mulle ole tullut aihetta epäillä etteikö olisi sellainen, päinvastoin. Hänellä tuntuu myös olevan kiva lähipiiri ja vanhemmat, joita en tosin ole tavannut mut mies puhuu heistä. Silti kaihertaa, miksi hän erosi jos on luotettava, onko takana sittenkin jotain mistä en tiedä enkä saakaan tietää? En ole aikeissa mennä eksältä kyselemään onko mies mahdollisesti sittenkin kusipää.
Joku tässä nyt hiertää ja samalla houkuttaa. Mitä tekisitte? Koska en ala rupea mihinkään mistä ei mahdollisesti seuraa mitään vaikken lapsia haluakaan mutta voihan sekin hetki tulla että haluan ja missähän asemassa olen sitten miehen elämässä lapsineni? Hän ei ollut avioliitossa eksänsä kanssa, mikä sekin vähän epäilyttää.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
"Vähän epäilyttää sekin että miten paljon maksaa eksälleen, kun kaikille uusperheessä eläville tutuille on ennemmin tai myöhemmin tullut hirmu riitaa rahasta."
mitä tarkoitat tuolla?
Uusioperheen aikuiset riittelee entisten puolisoidensa kanssa siitä että miten paljon rahaa pitää laittaa yhteisten lasten elämään suhteessa nykyisen puolison kanssa elämiseen tai nykyisen puolison kanssa tehtyihin lapsiin. Kaikilla tuttavapiirin uusiperheeläisillä on tästä koko ajan joku iso riita menossa ja mukana lastenvalvojia ja juristeja säätämässä. Yksi pari sai sovittua mutta ei sitä kestänyt kuin puoli vuotta. Nyksät haluaa että panostetaan nykysuhteeseen ja eksät haluaa että pitää olla vastuullinen myös entiseen suhteeseen. Vaikuttaa tosi kuluttavalta tilanteelta enkä haluaisi tuommoista.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Ei ole normaalia että jo tuossa iässä ollaan toisella kierroksella. Kyllähän tuo kertoo elämänhallinnasta aika paljon, miksi pitää useampi pentu vääntää jos suhde on hataralla pohjalla.
Sitä mäkin ajattelin, että miks niitä kakaroita on pitänyt tehdä. Jotain epäluotettavuutta ja omituista on taustalla, luulen.
t. ap
Tämä kertoo että sinun kannattaa etsiä toinen mies.
Jos ihminen on muuten kiva niin miksei. Onko sitä pakko naimisiin aina mennä heti. Katsoo päivä kerrallaan. Eli miten paljo olisit sit tän miehen exän kans tekemisissä lasten puitteissa? Pitää sekin miettiä. Onko heillä viä jotain sutinaa keskenään että on se mahdollisuus että palaavat yhteen. Älä tee mitään hätiköityä. Aika näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Et halua lapsia elämääsi,mutta tapailet miestä jokla lapsia. Etsi itsellesi lapseton mies.
Tämä on varmaan järkevin vaihtoehto.
t. ap
En. Omat lapset ovat jo aikuisia. En halua millään lailla sekaantua toisten ihmisten lapsiin. Jos joskus saan lapsenlapsia niin se riittää. Muuhun ei riitä paukkuja enää.
En mutta kimppakivaan voisin mennä kahden kolmekymppisen miehen kanssa. N33
En. Ei voi olla fiksu jos mennyt lisääntymään. En. Maksaa palkastaan elatusmaksuja monia, monia vuosia. En, koska kiinni näissä or gas meis sa loppuelämänsä.
En menisi, koska mies, joka eroaa lastensa äidistä, ei ole pohjimmiltaan kiva ihminen.
Jos et halua olla tekemisissä miehen lasten kanssa, niin sitten kannattaa vaihtaa lapsettomaan mieheen. Tai sitten asutte erikseen ja tapailet miestä, kun molemmille sopii, etkä ole kuvioissa mukana, kun mies on lasten kanssa. Yhteen ei kannata muuttaa.
Mieti, oishan se nyt kivaa kun joutuisit hoitaa toisen naisen lapsia ja rahaasikin käyttäisit heihin.
Miten voisit elää toivomaasi lapsetonta elämää yhdessä miehen kanssa jolla on kaksi (!) pientä (!) lasta eksänsä kanssa. Elatusmaksut on varmasti sovittu jo valmiiksi eron yhteydessä, sullehan ne eivät muutenkaan kuulu mitenkään. Uusperheiden rahariidoista en tiedä, teillähän ei olisi seurustelusuhteessa uusperhettä kun et halua lapsia perheeseesi eli et halua muuttaa yhteen.
Jos mies on mistään kotoisin eli edes jotenkin vastuullinen ihminen, tapaa pieniä lapsiaan takuulla joka viikko, toivottavasti useanakin päivänä, jonkun mainitsema kerta kuussa on ihan todella harvoin ja vastuu lapsista olisi tuolloin olematon. Se taas viittaisi siihen että miehessä tosiaan on joko jotain vialla (ei ole osallistuva isä tai on tehnyt jotain ettei saa lapsia useammin) tai sitten lasten äidin kanssa on riitaa jollain lailla, sellainen toisinaan vaikuttaa tapaamisten tiheyteen.
Itselle se että joku seuralainen nimittäisi mun lapsia kakaroiksi olisi jo orastavan suhteen loppu, toki olen vannoutunut ja itsekseni olemiseen tyytyväinen yh. Se että et varmasti lapsia nimittele noin miehen aikana taas kertoo siitä että et ehkä itse ole suhteeseen sopiva koska halveksut miestä ja hänen perhettään.
Kivan kolmekymppisen talous on luultavasti raunioina sillä jos on yhtään hyvä duuni palkkakin on hyvä ja ex imee siitä valtaosan elatusmaksuina. Hemmo elää kädestä suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Karsinnan pitää olla kova.
K a l u n pitää olla kova.
Tein näin, pari kuukautta meni alku huumassa, sitten alkoi pennut ja niiden ex nyppiä ja läksin. Kehoitan sua tekemään samoin, voihan sitä kokeilla.
Voisin seurustella sillä lailla että on omat kodit. Lasten ollessa isompia voisi muuttaa yhteen.
Voithan tapailla miestä silloin kun hänellä on lapsivapaa viiko/aika. Älä vaan muuta yhteen ellet halua olla välittävä ja reilu äitipuoli.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on muuten kiva niin miksei. Onko sitä pakko naimisiin aina mennä heti. Katsoo päivä kerrallaan. Eli miten paljo olisit sit tän miehen exän kans tekemisissä lasten puitteissa? Pitää sekin miettiä. Onko heillä viä jotain sutinaa keskenään että on se mahdollisuus että palaavat yhteen. Älä tee mitään hätiköityä. Aika näyttää.
Ap sanoi jo ettei halua elämäänsä toisten lapsia eli haluaa elää lapsetonta elämää. Siinä mielessä koko aloitus on aivan turha, eihän lapsellisen ihmisen kanssa voi saada lapsetonta elämää, ainakaan jos se lapsia jo tehnyt on edes melko fiksu ihminen ja huolehtii lapsistaan.
Olin vähän samanlaisessa tilanteessa. Sit mulle selvis, että miehen "koti" oli sittenkin pariskunnan mökki ja lapset maksettu hiljasiksi. Kerroin ex-kihlatulle eli nykyiselle vaimolle, että mies on tehnyt tämmöistä. Ovat nykyään eronneet jo ja miehellä on uusi nainen (en minä).
Eivät siis olleet eronneet. Mutta eihän tuo tavallaan valehdellut, kai se on ex kihlattu jos on nykyinen vaimo... D: