Mistä parhaat rintaliivit, kun en halua kaaritukia vaan sitä ettei rintsikat tunnu "miltään"?
Moi,
Kroppa L-kokoa, ympärys 85 cm, kuppi C.
Mutta tykkään eniten olla ilman liivejä. Pakosta ihmisten ilmoille laitettava rintsikat.
Mieluisin malli joku toppimallinen. Mistä muut naiset ostatte mukavat liivinne? Onko nämä Facebookin mainoksissa pyörivät esim. Comfit-liivit mistään kotoisin?
Kiitos avusta!
Kommentit (113)
Lindexiltä olen muutaman kaarituettoman topin ostanut ja urheiluliivejä myös käytän. Noita aiemmin mainittuja sloggeja käytän yötoppina, koska niissä ei tosiaan ole yhtään tukea ja lörvähtävätkin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sloggi zero. Tukea ei juuri ole eli jos sellaista tarvitset niin sitten urheiluliivit. Mutta et saa rintaliivejä, jotka "eivät tunnu miltään" tuella.
Sloggi zerofeel ei tunnu miltään eli siinä mielessä hyvät mutta itsellä kestivät käyttöä vain muutaman kuukauden, jonka jälkeen lörvähtivät. Pesin ohjeen mukaisesti.
Itselläni nämä ovat todella hiostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä löytänyt hyviä kaarituettomia malleja, pystyn pitämään vain urheiluliivejä.. Olen jonossa rintojen pienennysleikkaukseen, rinnat on tosi raskaat ja kuppikoko n. D. Mulla on jatkuvasti niska ja kaulan lihakset jumissa. Joskus laitan juhliin mekon alle normaalit liivit, silloin olkapäihin jää kauheat painaumat. Muuten olen kokoa M, mutta isojen rintojen takia joudun monesti ostamaan L-kokoa.
N46
Miten D-kupilla voi päästä leikkausjonoon? Täällä kuppi J-K eivätkä kriteerit täyty.
Oikean kokoisilla liiveillä leikkauksen odottelu on vähemmän tukalaa.
Ei kai siinä kuppikokoa mitata vaan sitä senttimäärää jostain oliko solisluusta rinnan päähän saakka.
-eri vastaaja, ei jonossa
Ei mitatakaan kuppikokoa, ja olen lähes varma, että jos nänni-kaulakuoppa-mitta on riittävä jonoon pääsyyn, tuolla kirjoittajalla on radikaalisti väärä kuppikoko ja osa tuskasta johtuu siitä. Juuri painumat hartioissa viittaavat löpsöön ympärykseen ja siten liian pieneen kuppiin, kuten joku toinenkin kirjoitti.
Ei ole tarkoitus ilkeillä. Minulla oli onni sattua 17-vuotiaana osaavan liivimyyjän liikkeeseen. Silloin kuppikokoni oli F. Olo oli ihmeellisen hyvä, kun sain hyvin istuvat liivit. Huonoja en ole sen koommin suostunut käyttämään.
Se, jota lainasit, eli J-K
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaarituelliset tunnu miltään.
Kerrankin joku joka on tästä samaa mieltä kanssani! Ei ne minustakaan tunnu miltään. Paitsi tietty jos on vääränlainen malli ja ne kaarituet tai joku muu osa ei istu, mutta sehän nyt pätee ihan mihin tahansa muuhunkin vaatekappaleeseen, että väärän mallinen tuntuu pahalta.
Understatementin liivit olivat todella hyvät. Harmi, että oma koko on support-malliston puolella, koska heillä olisi valikoimissa todella nättejä liivejä. Myös heidän alushousut ovat ihan parhaita. Kerrankin pöksyt pysyvät siellä missä pitääkin eikä mene pakaravakoon.
Vierailija kirjoitti:
Lindeksin saumattomat liivit on oma suosikki, esim: https://www.lindex.com/fi/p/8140680-6793-beige-flora-saumattomat-kaarit…
Muuten näyttää hyvältä, mutta nuo olkaimet on kidutusta. Ihan liian kapeat ja kovaa materiaalia. Miksi kaikki hyvät liivit pilataan kidutusolkaimilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin joku joka on tästä samaa mieltä kanssani! Ei ne minustakaan tunnu miltään. Paitsi tietty jos on vääränlainen malli ja ne kaarituet tai joku muu osa ei istu, mutta sehän nyt pätee ihan mihin tahansa muuhunkin vaatekappaleeseen, että väärän mallinen tuntuu pahalta.
Minä liityn joukkoonne! Kaarituelliset on just parhaat eikä tunnu miltään.
Löysin new yorkerista alle kympillä kaarituettomat ihan hyvin tukevat liivit. Ostin sitten kahdet lisää kun erittäin mukavat. Olen aloittajan kanssa samaa kokoluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin koen kaarituelliset näin, kun ovat hyvät.
t. vielä yksi :)
Minulla eivät ole yhdetkään kaarituettomat liivit istuneet hyvin ja pysyneet kunnolla päälle. 60 kg/165 cm, rinnan ympärys 85 ja kuppikoko B. Hyvät ja tukevat rintaliivit kohentavat ryhtiä, huonosti istuvilla ja huonosti tukevilla rintaliiveillä on päin vastainen vaikutus. Oikean kokoiset ja omille rinnoille oikean malliset kaarituelliset rintaliivit eivät purista mistään eivätkä ole epämiellytävät päällä. Aika monet naiset käyttävät väärän mallisia ja väärän kokoisia rintaliivejä ja sen kyllä huomaa. Liian kevyet rintaliivit eivät sovi isorintaisille naisille.
Imetysliiveiksi olen ostanut yhteensä kolmet Anita-merkkiset rintaliivit liiviliikkeestä. Ovat kaikkein mukavimmat mallit mitä olen käyttänyt, olkaimet ovat leveät ja rinnanympärys myös mukava. Ennen oli paljon perus-Lindexejä sun muita, mutta niissä on usein kapeat olkaimet ja hiertävät rinnanympärysnauhat ja olen saanut usein finnejä ihon hankauksen seurauksena.
Toinen mukava merkki mitä tilasin netistä olivat Miss Mary of Sweden. Ainoana miinuksena että tilasin hieman liian suuressa koossa, jos tilaa juuri siinä koossa mitä suosittelevat mittojen mukaan.
Jatkossakin taidan suosia Anitoita, sitten kun nämä imetysliivit on kulutettu puhki
Jos joku haluaa oikeasti kulkea ilman liivejä arjessa, tässä isorintaisen vinkit:
lämpimällä säällä väljä, rypytetty yläosa
minkä tahansa vaatteen kanssa iso huivi, joka jätetään laskeutumaan rintojen päälle
topin tai mekon päälle ryhdikäs jakku tai farkkupaita
ryhdikäs takkimekko tai työtakki, ei vyötä ainakaan kireälle kiristettynä
Näillä pärjää vaikka kokouksissakin, kunhan muistaa, ettei huivia tai jakkua kannata riisua :D
Olen huomannut, etteivät rintani kipeydy liiveittä kulkiessa, vaikka moni kertoo toista. Useimmiten käytän liivejä, mutta joskus on mukavampi mennä ilman.
Ei kai siihen kukaan pakota.