Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä parhaat rintaliivit, kun en halua kaaritukia vaan sitä ettei rintsikat tunnu "miltään"?

Vierailija
11.08.2025 |

Moi,

Kroppa L-kokoa, ympärys 85 cm, kuppi C.

Mutta tykkään eniten olla ilman liivejä. Pakosta ihmisten ilmoille laitettava rintsikat. 

Mieluisin malli joku toppimallinen. Mistä muut naiset ostatte mukavat liivinne? Onko nämä Facebookin mainoksissa pyörivät esim. Comfit-liivit mistään kotoisin?

Kiitos avusta!

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts Tokmanni kaarituettomat liivit

Vierailija
62/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaarituelliset tunnu miltään.

Paitsi epämiellyttäviltä.

Silloin on väärä koko ja malli. 

Mikäs se sellainen koko ja malli on, mikä ei olisi rintakehän ympärillä kiristämässä? 

Jos rintakehää kiristää, on väärä ympärysmitta. Luin jostakin, että vääränkokoiset liivit voi aiheuttaa terveysongelmia. Kylkiluut ei pääse hengittäessä riittävästi liikkumaan ja voi tulla kaikenlaista epämääräistä kipua, mitä ei tule ajatelleeksikaan liiveistä johtuvaksi.

Mutta kaikki liivioppaat ihan käskevät ostamaan todella kireät liivit! Esim mulla on

Silti oman järjen käyttö on luvallista ja suotavaa. En osta liian kireitä vaikka laskuri sanoisi mitä. Mun liivit pysyy mukavasti päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vaikeeta löytää sopivia. Olin just rintasyöpäleikkauksessa ja yötä päivää pitää käyttää urheilurintsikoita. Kokeilin kaikki mallini ja päädyin laittamaan  sairaalan tuubin takaisin. Oli vaan liian epämukavia kaikki ja yöllä tippuu olkaimet alas. 

Vierailija
64/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se sellainen koko ja malli on, mikä ei olisi rintakehän ympärillä kiristämässä? 

Jos rintakehää kiristää, on väärä ympärysmitta. Luin jostakin, että vääränkokoiset liivit voi aiheuttaa terveysongelmia. Kylkiluut ei pääse hengittäessä riittävästi liikkumaan ja voi tulla kaikenlaista epämääräistä kipua, mitä ei tule ajatelleeksikaan liiveistä johtuvaksi.

Mutta kun ne ei tue tarpeeksi ellei ole napakka se ympärysmitta. Ainakaan minulla kaksi kertaa imettäneen ketunnokkia. 

Vierailija
65/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itelläni on neljät Comfit- liivit. Tykkään tosi paljon kun saa push-up efektin ilman kaaritukia. Eikä tosiaan tunnu miltään.

Olen samaa mieltä kuin joku aikaisempi, että vaikuttaa kiinakaupalta käännösvirheineen. 

Oletteko te Comfit-kehujat botteja vai oikeasti tilanneet ja olleet tyytyväisiä? 

Olen tilannut. Nopeasti toimitus. Ainoa ongelma, että oli hiukan liian pienet, vaikka noudatin koko-oppaan ohjeita.

Sama kokemus. Nyt pohdin kehtaako kierrätyskeskukseen viedä uusia rintaliivejä joita ei ole edes otettu pussista pois 😄

Käsittääkseni jossain naisten turvakodeissa tms nimenomaan käyttämättömistä alusvaatteista on pula. Joten älä ainakaan ota lappuja pois. 

Vierailija
66/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä minullakin on ongelmana, kovat kivut ja fasettilukot. Ja tiedän tasan johtuvan liiveistä.

Mutta kun jos liivit puristaa on kuulemma väärä ympärysmitta, ja jos otan isommalla ympärysmitalla niin sitten ne nousee ylös kun kurotan kuppia kaapista. Kumpikaan ei hyvä, joten olen ilman.

Vierailija
67/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itelläni on neljät Comfit- liivit. Tykkään tosi paljon kun saa push-up efektin ilman kaaritukia. Eikä tosiaan tunnu miltään.

Olen samaa mieltä kuin joku aikaisempi, että vaikuttaa kiinakaupalta käännösvirheineen. 

Oletteko te Comfit-kehujat botteja vai oikeasti tilanneet ja olleet tyytyväisiä? 

Olen tilannut. Nopeasti toimitus. Ainoa ongelma, että oli hiukan liian pienet, vaikka noudatin koko-oppaan ohjeita.

Sama kokemus. Nyt pohdin kehtaako kierrätyskeskukseen viedä uusia rintaliivejä joita ei ole edes otettu pussista pois 😄

Käsittääkseni jossain naisten turvakodeissa tms nimenomaan käyttämättömistä alusvaatteista on pula. Joten älä ainakaan ota lappuja pois. 

En ole edes avannut pussia sen jälkeen kun sieltä yhdet otin ja totesin väärän kokoisiksi. Vuoden pyörineet kaapissa. Olin heittämässä roskiin kun tuli mieleen että jos kehtaisi viedä kierrätykseen tai UFF laatikkoon.

Vierailija
68/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anitan liivit on mulle ollu.. no, parhaat kun ei parempia kapealla ympärysmitalla löydy.

https://www.stockmann.com/anita-lotta-special-bustier-mastectomy--prote…

Nuo on tosiaan proteesiliivit, mutta voi niitä muutkin käyttää.

Vierailija
69/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on tarpeeksi isot ja riippuvat rinnat, niin ei tarvitse miettiä tarvitsenko liivejä tai miksi pitää käyttää.

Itselläni on vieläpä tosi suuret ja tubulaariset rinnat, joten sitä terhakkaa vaihetta ei ole edes koskaan ollutkaan.

Minun näkökulmastani rintaliivit ovat ainoa mahdollisuus selvitä elämästäni. Ihan sama jos ovat vähän epämukavat. Elämäni on useastakin syystä usein epämukavaa.

Toki tietenkin minäkin pyrin liiveissä yms mukavuuteen, mutta valikoima on tässä koossa rajallinen.

Lisäksi kallista, kun edullisia liivejä saati toppeja meikäläinen ei voi tietenkään ajatellakaan.

Ja urheilutoppi litistää kaiken niin, että tulee yksi iso tissipötkö. Uniboob. Ei kiitos. Olen sopeuttanut elämäni. On näistä ollut haittaa, mutta en ole halunnut leikkausta. 

Uniboob :D Kiitos nauruista! En pahalla nauranut.

Vierailija
70/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triumph shape smart

Vierailija
71/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne aiheuttavat kipua. Kaarituet pystyy ottamaan pois, minkä jälkeen liivejä voi hyvin käyttää.

Ei kaikenmallisista voi ottaa kaaritukia pois. Minulla on pakko olla balconette-malli, mikä pitää tis-sit nätisti erillään ja paikallaan. Liivien keskikohdan pitää siis edessä painua rintakehään. Kokeilin ottaa kaarituet pois ja siitähän seurasi se, että liivit ei enää erottele rintoja. Kupit hävisi ja tilalla on yhtenäinen kaukalo. Tukea 0.

Vierailija
72/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään eniten sloggin zerofeelistä.  Urheillessa tarvitsee vähän tukea, ja Under Armourilla on yllättävän mukavalta tuntuvia toppeja.

Vierailija
73/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kehtaa viedä kierrätykseen! Joku on niistä ikionnellinen. Missään nimessä ei roskiin! Tosi hyvä että ne on vielä pakkauksessa, tietää että ovat jopa käyttämättömät. 

Vierailija
74/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri naisilla on liiveille eri käyttötarkoitukset. Itsellä ainut syy pitää liivejä on se, että muuten en näytä tarpeeksi asialliselta työelämässä, eli näkyisi nännit ja tissit pompahtelisi. Siksi en vaadi liiveiltä muuta kuin että peittävät nännit ja ovat mukavat. Käytän ainoastaan zero feel tyyppisiä liivejä. Ne on yleensä parhaita sitten kun ovat vähän kulahtaneet. Inhoan kaikkea puristusta. Lomilla ja vapaalla olen lähes aina ilman. 

Vierailija
75/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on myös ollut viime vuosina paljon kaarituettomia rintsikoita. Osa jopa jonkin verran tukevia (b-kupin "näkökulmasta"). Mukavia, edullisia ja nättejä.

Ostin tänä keväänä Lidlistä kahdet ja ovat ihan ok mutta itse tarvitsin jatkopalan ympärysmitalle kun olivat tosi tiukat. Jatkopalat saa vaikka Prismasta 5.99€. Näissä ei myöskään täytettä joka olisi ollut mun B:lle parempi vaihtoehto. 

Vierailija
76/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ilmeisesti hyvin henkilökohtainen kokemus itse kullekin. Mun koko on 75G eikä mulla epämukavia liivejä edes ole. Ensimmäisenä aamulla laitan päälle ja viimeisenä illalla otan pois. Mukavampi se on liiveillä olla kuin ilman!

Ei ne purista eikä kiristä kun koko on oikea. Mutta toki jos on erityisen herkkä, ehkä sitten ei löydä millään sopivaa. Taidan olla siis onnekas kun aina löytyy sopivia, kunhan on tarpeeksi iso koko.

Vierailija
77/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ne ei tue tarpeeksi ellei ole napakka se ympärysmitta. Ainakaan minulla kaksi kertaa imettän

Napakkahan on ihan eri asia kuin kiristävä. Mulla on 75-80 G/H ja aina löytyy sopivia jotka ei purista mutta tukee. Ihan oman fiiliksen mukaan ne valitaan, ei jonkun ohjeen mukaan joka ei kuitenkaan sovi kaikille. Niinhän farkkujakin käsketään ostaa 1-2 numeroa liian pienet kun "denim venähtää", no en todellakaan osta vaikka myyjä tyrkyttäisi kun tiedän että haluan mukavuutta.

Vierailija
78/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reuma ja se varmaan vaikuttaa että kaikki puristaa ja saa aikaan kovia kipuja.

Vierailija
79/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepä minullakin on ongelmana, kovat kivut ja fasettilukot. Ja tiedän tasan johtuvan liiveistä.

Kaikille löytyy sopivat. Sopivuuteen vaikuttaa myös kupin muoto, leveys, leikkaus, kaaritukien leveys jos on, olkainten säädöt. Et ole mikään uniikki lumihiutale jolle ei koko maailmasta löytyisi liivejä :).

Vierailija
80/113 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan rintaliivejä, puristavat aina jostain kohtaa. Miksi meidän naisten tarvitsee edes pitää tuollaisia inhotuksia?

Muistuttaa, että naisilla valuuttaa paidan alla 😉

Erika

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän