Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ihmiset miksi ette adotoi lapsia tai ryhdy sijaisperheeksi vaan teette vain lisää biologisia lapsia?

Vierailija
03.04.2007 |

Näitä hylättyjä, kodittomia, hylättyjä, kaltoinkohdeltuja lapsia on mailmassa vaikka kuinka, miksi siis vain biologisia lapsia jos kerran paljon lapsia halutaan?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän maailmanparantamisen lapsettomille.

Vierailija
2/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä ole kuin yksi lapsi, mutta haaveissa kyllä lisää. Adoptointia en harkitse sen takia, että se prosessi vie todella pitkän aikaa ja vaatii myös melkoisesti rahaa. Sijaisperheeksi en rupea myöskään, koska siinä saa lapsen mukana myös hänen lähisukunsa " riesaksi" pahimmassa tapauksessa. Kunnioitan kyllä niitä, jotka jaksavat sijaisperheenä olemista, mutta ei se ole niin helppoa, kuin vain " ottaa lapsi hoidettavakseen" ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun ikää on tarpeeksi ja olemme naimisissa.

Vierailija
4/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niitä saa itse tehden ilmaiseksi.

Vierailija
5/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaisin jonkun toisen lapsen, kun voin saada omiakin?

Vierailija
6/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä suostuisi vieläkään. Omienkin kanssa on tarpeeksi tekemistä, en todellakaan haluaisi muiden ongelmaisia lapsia kotiini - minähän ne kun loppujen lopuksi kuitenkin hoitaisin.

Vierailija
7/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä tiukkaa seulaa - kuka vaan voi hankkia biolapsia. Adoptio- ja sijaisvanhemmiksi ei kaikki kelpaa.

Vierailija
8/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat häiriintyneitä todella usein. En viitsi alkaa hoitaa.

Vierailija
9/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tutuilla vastaukset on olleet tyyliin " meillä on liian pieni asunto"

Vierailija
10/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiosta myös puhuttu miehen kanssa vakavasti ja luultavasti joku päivä ruetaankin siihen. Toistaiseksi suomen laki vain estää sen vielä. Ikää kun meillä on vasta 23v

Vierailija
11/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

adoptiovanhemmaksi ja sijaisperheelle ei jää päätyöltäni sellaista aikaa, jota pitäisi, jos siihen ryhtyy. Sijaislapsen ottaminen vaatii enemmän kuin normaalin vanhemmuuden verran ajallista panosta esim. kotiäidiksi ryhtymistä (se ei taas ole taloudellisesti meillä mahdollista). Pakko vielä yrittää ihan itse. Näin kun ei oikeaa isäehdokasta löytynyt ajoissa ja vauvakuumekin pukkasi päälle vasta ihan viime vuosina.

Vierailija
12/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvonta kestää vuoden ja jos joudutte kuitenkin jo jonottamaan neuvontaan, olettekin jo 25... Mikä on se vaadittu ikä hakea adoptiolupaa.

Ja mitä siihen kämpän kokoon tulee, niin kyllähän sitäkin oikeasti katsotaan.

Vierailija
13/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittää maailman kurjalaiset ja haluaa heitä auttaa. ei taida tippua adoptiolupaa jos menet tuollaisia puhumaan.

ainakaan meillä ei olisi ollut mitään jakoa adoptiolapseen siinä kohtaa kun esikoinen meille tuli, oltiin opiskelijoita (juuri valmistumassa) ja oltu naimisissa vasta vähän aikaa. lapsenkaipuu oli tosi kova ja polttava, ei tullut mieleen että oltaisiin ruvettu kyselemään adoption mahdollisuutta. kakkonen sai alkunsa vähän puoliksi vahingossa, ei yritetty lasta muttei yritetty ehkäistäkään.

katsotaan nyt tästä eteenpäin mitä elämä tuo. haluaisin lisää lapsia, mutta en ehkä enää olla raskaana enkä synnyttää. jotenkin oman lapsen myötä on valjennut, ettei lapset ole mitenkään " omia" , vaikka oisivatkin minun soluistani rakennetut. toki vastuu heistä on minun, mutta en osaa kuvitella omistavani lapsiani mitenkään erityisesti. ollaan puhuttu sijaisvanhemmuudesta tulevaisuudessa, kun nämä kaksi ovat hiukan vanhempia. adoptio on varmaan myös varteenotettava vaihtoehto jos taloudellinen tilanne sallii.

Vierailija
14/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio- tai sijaisvanhempi?

Vierailija
15/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut sen käsityksen että prosessin voi aloittaa vasta sitten kun molemmat ovat sen 25v

t: 16

Vierailija
16/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen käydään neuvonta, joka yleensä nykyään kestää vuoden. Monin paikoin neuvontaan on pitkä jono, pahimmillaan kaksikin vuotta eli siinä ehtii kyllä vanheta ennen kuin on päässyt luvanhakuvaiheeseen.

18

Vierailija
17/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä nyt vaikea pulma sitten eteen. Vauvakuume pikkukolmoseenkin on kova ja olen ajatellut että tässä välissä " kerkiäisi " saada ( toivottavasti) vielä yhden lapsen. Meille kun nuo lapset eivät niin helpo tule vaan heitä on vuodenpäivät tehty.

Mutta toisaalta adoptioonkin olisi ihana ryhtyä. Mutta mutta, tässäpä sitä on aikaa miettiä. Eipä kumpaakaan päätösä kovin pikaisesti voi tehdä...

t: 16

Vierailija
18/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa olla naimisissa. Aviopari pitää olla ja moni maa katsoo nimenomaan myös avioliiton kestoa.

Muutenhan teillä onkin aikaa vanheta, mutta tuossa on hyvä kerätä " vuosia" .

18

Vierailija
19/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sen puoleen asia on kunnossa. Minä kotiäiti, miehellä vakituinen työpaikka ja omakoti on työnalla ( etsitään parhaillaan ja punnitaan vaihtoehtoja )

t:23

Vierailija
20/33 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän