Miehet, joille normaalipainoinen nainen on "liian lihava"
Minä olen huomannut, että tietyntyyppisille miehille ei riitä edes se, että nainen on normaalipainoinen. Pitäisi olla alipainoinen. Yleensä nämä miehet ovat itse pyöreitä/todella lihavia, jotka vaativat naiselta äärimmäistä hoikkuutta. Kommentoivat myös naisten painoa ja ulkonäköä paljon. Naisen ainoa arvo tuntuu olevan hänen hoikkuutensa ja ulkonäkönsä.
Sen ymmärrän, että kaikilla ei napostele 120 kg kumppani. Mutta sitä on vaikea ymmärtää, miksi ihan normaalipainoinen on osan mielestä "liian lihava".
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki epämääräiset ilmaisut, kuten normaalisti, kohta, kiire, kohtuullinen yms pitäisi pikestaan kieltää.
Itse olen keski-ikäinen mies 175/83, joka etsii kumppanikseen "nuorekasta ja sopusuhtaista", ikäistään naista.
Treffeillä olen sitten tavannut niitä BMI30++ naisia, sekä sellaisia, jotka näyttävät mielestäni minua 10-15 vuotta vanhemmilta, vaikka olisivat oikeasti minua nuorempia.
Kun todellisuus ei vastaa vastaa puheita tai profiilikuva, niin tulee heti alkuun niin petetty olo, että ei kiinnosta selvittää, miten kultainen luonne siellä mahdollisesti piileekään ulkoisesti epämiellyttävän habituksen takana. Sanokaa vaan pinnalliseksi, mutta haluan itselleni kumppanin, jota en häpeäisi viedä vaikka linnan juhliin saati sitten esitellä parikymppisille lapsilleni.
Jep, eikä siinä auta naisen sosioekonominen asemakaavan, jos näkymä ei miellytä silmää. Olen treffaillut toimitusjohtajaa, talousjohtaja, erilaisia päälliköitä, opettajia, apteekkaria jne. Paras tähänastisista on kuitenkin ollut eestiläinen rakennussiivooja. Nätti, naisellinen, hoikka ja vaatimaton. Ja pyysi itse minua treffeille.
-73
Normaalipainon raja on muuttunut viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Se mikä ennen oli pullukka, määritellään nykyään normaalipainoiseksi. Ja onhan nykypäivän katukuva ihan erilainen. Kauniita vyötäröitä aikuisilla naisilla on harvassa.
Ja jos jonkun silmää viehättää hoikkuus, niin mitä sitten. Makuja on monia ja joitakin nyt vaan viehättää enemmän hoikat. Naiset kyllä armottomasti kertovat millainen mies viehättää. Mutta miehen kertoessa oman makunsa, on se heti lähes naisvihaa.
Olen itse keski-ikäinen kymmenen kiloa ylipainoinen. Ja jos jollekin olen liian pullukka, niin asia on ok, sillä tiedän itselläni olevan ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa asettaa omalle kumppaniehdokkaalle kriteerit aivan vapaasti. On vain hyvä muistaa, että mitä tiukemmat omat kriteerit ovat, niin sitä pienemmästä porukasta pitäisi löytää ja kohdata joku, kehen minä itse sitten vetoan. Lisäksi vaikka kumpikin täyttäisi toisen kriteerit ja kohtaisimme, niin mikään ei takaa toisen silti kiinnostavan.
Se on totta. Mutta omien valintojen kanssa pitää myös pystyä elämään. Mieluummin yksin, kuin väkipakolla huonon kumppanin kanssa.
Njkyään lihavat pitävät itseään normaalipainoisena, eikä painoindeksiin uskota. Lihava onkin uusi normaali ja normaaleja haukutaan alipainoisiksi.
"Mutta sitä on vaikea ymmärtää, miksi ihan normaalipainoinen on osan mielestä "liian lihava".
Uskon että voin avartaa kysymystä hieman - sillä olen itse perheestä jossa (melkein) kaikilla on geneettinen laihuus, on mahdollista että minulla on erilainen näkemys laihuudesta itsestään. Voin uskoa että kovin moni ns. normaalipainoinen olisi minun mielestäni ehkäpä sellasia "chubbyja". Siinä ei ole mitään vikaa, mutta tykkään itse todella petiiteistä naisista.
Riippuu osittain myös pituudesta myös. Pitkään naiseen istuu kurvit paremmin eli jos olet 175cm+ niin pidän sinua viehättävänä vaikka olisitkin hieman kurvikas. Hyvänä esimerkkinä "kielinainen" Sara Forsberg joka on todella kuuma! 150-senttinen sen sijaan on viehättävä vain petiittinä XS-mallina. Meitä on moneksi onneksi :)
Vierailija kirjoitti:
Njkyään lihavat pitävät itseään normaalipainoisena, eikä painoindeksiin uskota. Lihava onkin uusi normaali ja normaaleja haukutaan alipainoisiksi.
Jep. Uusinta hottia on sanoa, ettei BMI ole toimiva kaikille. Kyllä se on, jopa niille kehonrakentajille. Rasvaprosentti voi olla matala ja tyyppi odottaa sydänkohtausta.
Suomalaisnaisilla on hämärtynyt käsite normaalipainosta. Läski on suomiakoille normipaino.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla paino on yksi asioista, joiden suhteen ovat yleensä epärehellisiä. Osa toki niin tyhmiä, etteivät ymmärrä mitä normaalipainoinen tarkoittaa. Ylimääräisiä kiloja kerryttäneillä naisilla on harmittavan usein deittimarkkinoilla tapana kokeilla kepillä jäätä, että jospa mies sittenkin lipsuisi periaatteestaan ja huolisi pullukan vierelleen. Sitten suuttuvat kun ei huolikaan.
Jostain kumman syystä silti monilla pullukoilla on se oma mies.
Niin kauan kuin muistan, olen ollut kiinnostunut hoikista naisista. En tarkoita lapsivartaloista anorektikkoa, kyllä muotoja saa olla. Mutta hoikka ja urheilullinen kroppa ilman ylimääräistä läskiä on aina ollut ihanteeni. Jos joku muistaa Halle Berryn jossain Bondissa, ymmärtää mitä tarkoitan.
Seurustelin joskus ex anorektikon kanssa. Vaikka hän olikin parantunut täysin, oli hän silti aikamoinen painohaukka. Jos maha alkoi pullottaa, sain kuulla siitä välittömästi. Niin että kyllä ne naisetkin osaavat.
Olisi dorkaa vaatia seurustelukumppanilta jotain, mihin ei itse pysty. Myönnän väijyväni painoani ja käyväni salilla ihan ulkonäön takia.Toisaalta hoikkana jaksaa liikkua paremmin, ja terveyskin on pysynyt hyvänä. Eli on sillä (itse)kontrolloinnilla hyviäkin puolia.
Suomalaiset on Euroopan kolmanneksi lihavin kansa. Itse ainakin järkytyin tuosta. Mutta tottahan se on, kun vilkaisee katukuvaa. Ylipaino ja lihavuus on vain lisääntynyt vuosi vuodelta.
Yksi tekijä jota syytän on suositus, jonka mukaan tulisi mussuttaa välipaloja, vaikka ei olisi nälkä. Eikä siinä mitään, jos se välipala olisi vaikka omena tai porkkana, mutta yleensä se on jotain aivan muuta.
Ihmiset ei enää ymmärrä nälän tunteen olevan kehon normaali keino viestittää ravinnon tarpeesta. Ja lapsuudesta asti opetetaan syömään vatsa täyteen, kun oikeasti tulisi opettaa ja oppia syömään nälän tunne pois.
Kyllä keski-ikäisten miestenkin osalta se mikä on normaalia on muuttunut. Oon 45v hölkkäilyä harrastava mies, painoindeksi siinä 25 hujakoilla. Minua nimitellään lommoposkeksi ja laiheliiniksi töissä ja kauhistellaan kun en ota lounaalla pihviä vaan kasvisvaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa se, että en koskaan tiedä miksi joku mies lähestyy minua. Olen siis tosi pieni 152/38. Moni katsoo silmät kiiluen ja kuola valuen, osa on sanonut suoraan että näytät ihan lapselta ja heti perään ehdottanut jatkoja jonnekin. On tullut vastaan miehiä jotka lyhyen tapailun jälkeen olisivat halunneet roolileikkiä että esittäisin HEIDÄN OMAA LASTAAN!!
Hyi hitto. Olen vaan lopettanut miesten tapailun koska en halua olla kenellekään minkään fetissi/filian purkamisen kohde.
Kannattaako ne koivet levittää heti kun miehen tapaa.
Ihan sama. Jonkun tuntemattoman miehen preferenssit eivät vaikuta muhun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Uusinta hottia on sanoa, ettei BMI ole toimiva kaikille. Kyllä se on, jopa niille kehonrakentajille. Rasvaprosentti voi olla matala ja tyyppi odottaa sydänkohtausta.
Se sydänkohtaus tulee kehonrakentajilla jostain ihan muusta aineesta kuin rasvasta tai lihaksesta. Steroidit, kun kasvattavat kaikkia lihaksia, johon sydän kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla paino on yksi asioista, joiden suhteen ovat yleensä epärehellisiä. Osa toki niin tyhmiä, etteivät ymmärrä mitä normaalipainoinen tarkoittaa. Ylimääräisiä kiloja kerryttäneillä naisilla on harmittavan usein deittimarkkinoilla tapana kokeilla kepillä jäätä, että jospa mies sittenkin lipsuisi periaatteestaan ja huolisi pullukan vierelleen. Sitten suuttuvat kun ei huolikaan.
Jostain kumman syystä silti monilla pullukoilla on se oma mies.
Aniharva mies hyväksyy kumppanikseen rumapainoisen läskin. Läskit naiset jotka ovat parillisia ovat märehtineet itsensä rumapainoisiksi sen jälkeen kun miehensä heidät hyväksyi hoikkina kumppanikseen. Nämä suhteet lähes poikkeuksetta päättyvät, mutta usein mies joutuu sietämään rumapainoista kumppaniaan jonkin aikaa kunnes eron kaikki yksityiskohdat saadaan järjestettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sydänkohtaus tulee kehonrakentajilla jostain ihan muusta aineesta kuin rasvasta tai lihaksesta. Steroidit, kun kasvattavat kaikkia lihaksia, johon sydän kuuluu.
Toki. Mutta saa jonkun kohtauksen ilmankin. Pointtina, että terveitä eivät ole yleensä hekään ja painoindeksi on edelleen ihan toimiva mittari.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa normaalipainoinen on vaikka Ranskassa ylipainoinen. Juuri palasin Suomeen ja järkyttävää katsella miten ihmiset paisuvat vuosi vuodelta. Kehon kuva on monella todella hukassa, kuvitellaan olevan normaalipainoisia tai hiukan pullukoita kun todellisuus on ihan jotain muuta.
Ihan turvaan alapeukuttavat, tämän huomaa jokainen heti kun saapuu millä tahansa ulkomaan lennolla Helsinki-Vantaalle. Suomalaiset ovat kyllä aika tuhdissa kunnossa, ja ainakin päällisin puolin myös heikossa fyysisessä kunnossa. Ihan kummatkin sukupuolet, nuioresta vanhaan. Järkyttävän lihavia ja huonokuntoisia about eläkeikäisiä esimerkiksi. Ja sitten juostaan lääkärissä. Vertaapa vaikka japanilaisiin vastaaviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa normaalipainoinen on vaikka Ranskassa ylipainoinen. Juuri palasin Suomeen ja järkyttävää katsella miten ihmiset paisuvat vuosi vuodelta. Kehon kuva on monella todella hukassa, kuvitellaan olevan normaalipainoisia tai hiukan pullukoita kun todellisuus on ihan jotain muuta.
Ihan turvaan alapeukuttavat, tämän huomaa jokainen heti kun saapuu millä tahansa ulkomaan lennolla Helsinki-Vantaalle. Suomalaiset ovat kyllä aika tuhdissa kunnossa, ja ainakin päällisin puolin myös heikossa fyysisessä kunnossa. Ihan kummatkin sukupuolet, nuioresta vanhaan. Järkyttävän lihavia ja huonokuntoisia about eläkeikäisiä esimerkiksi. Ja sitten juostaan lääkärissä. Vertaapa vaikka japanilaisiin vastaaviin.
Kaksikymppiset hakee testoja, nelikymppiset leikkaa polvia, kuusikymppiset ei jaksa nousta portaita. On se kyllä. Koko kansalla on kunnon peruskoulutus, varaa ostaa normaalia perusruokaa ja luonto lähellä. Mutta ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki. Mutta saa jonkun kohtauksen ilmankin. Pointtina, että terveitä eivät ole yleensä hekään ja painoindeksi on edelleen ihan toimiva mittari.
Joo ei se kehonrakennus lajina mitä se nykyään on, ole mitään tervettä puuhaa. Sanoisin, että ihan naturelli treenaaja voi kyllä olla BMI:n mukaan ylipainoinen, mutta oikeasti on vain paljon lihasta, joka ei painona haittaa, jos rasvaprosentti on siellä 12-17% välissä.
Läpi koko dokumentoidun historian, Egyptin hautojen seinämaalauksissa, antiikin Kreikan ja Rooman patsaissa, klassisissa tauluissa, varhaisessa ja nykyaikaisessa polnossa, naisihanne on ollut nuori hoikka kaunotar jolla ihanat pikkutisulit, pikkupakarat ja pikkuvarpit. Muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta, kuten Rubensin hirviönaiset.