Miehet, joille normaalipainoinen nainen on "liian lihava"
Minä olen huomannut, että tietyntyyppisille miehille ei riitä edes se, että nainen on normaalipainoinen. Pitäisi olla alipainoinen. Yleensä nämä miehet ovat itse pyöreitä/todella lihavia, jotka vaativat naiselta äärimmäistä hoikkuutta. Kommentoivat myös naisten painoa ja ulkonäköä paljon. Naisen ainoa arvo tuntuu olevan hänen hoikkuutensa ja ulkonäkönsä.
Sen ymmärrän, että kaikilla ei napostele 120 kg kumppani. Mutta sitä on vaikea ymmärtää, miksi ihan normaalipainoinen on osan mielestä "liian lihava".
Kommentit (341)
Ettekö tiedä, että "normaalipainon" ylärajaa nostettiin joitakin vuosia sitten? Ilmeisesti koska suuri osa ihmisistä on nykyään niin lihavia, ettei heille tulisi paha mieli. Ja jotta lihavuus olisi uusi normaali. Ja jotta läskit saisivat "oikeutetummin" haukkua normaalipainoisia alipainoisiksi.
Itse olen painorajoitusten mukaan "alipainoinen" ja koen nimenomaan olevani normaali. Tästäkin olisi mielestäni varaa pudottaa! Kyllä nykyajan "normaalipainoiset" OVAT lihavia, eivät vielä sairaalloisen, mutta ihraisia liikakiloja ON ja se näkyy ja on rumaa. Ja olen siis nainen. Pidän itseni hoikkana miellyttääkseni itseäni, en miehiä. Hoikkuus on myös terveysteko.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tiedä, että "normaalipainon" ylärajaa nostettiin joitakin vuosia sitten? Ilmeisesti koska suuri osa ihmisistä on nykyään niin lihavia, ettei heille tulisi paha mieli. Ja jotta lihavuus olisi uusi normaali. Ja jotta läskit saisivat "oikeutetummin" haukkua normaalipainoisia alipainoisiksi.
Itse olen painorajoitusten mukaan "alipainoinen" ja koen nimenomaan olevani normaali. Tästäkin olisi mielestäni varaa pudottaa! Kyllä nykyajan "normaalipainoiset" OVAT lihavia, eivät vielä sairaalloisen, mutta ihraisia liikakiloja ON ja se näkyy ja on rumaa. Ja olen siis nainen. Pidän itseni hoikkana miellyttääkseni itseäni, en miehiä. Hoikkuus on myös terveysteko.
Kuka ylärajan on nostanut ja mikä se nykyään on. BMI 25 on edelleen terveydenhuollossa normaalipainon yläraja. Vaatekokoja on muutettu jo parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla paino on yksi asioista, joiden suhteen ovat yleensä epärehellisiä. Osa toki niin tyhmiä, etteivät ymmärrä mitä normaalipainoinen tarkoittaa. Ylimääräisiä kiloja kerryttäneillä naisilla on harmittavan usein deittimarkkinoilla tapana kokeilla kepillä jäätä, että jospa mies sittenkin lipsuisi periaatteestaan ja huolisi pullukan vierelleen. Sitten suuttuvat kun ei huolikaan.
Jostain kumman syystä silti monilla pullukoilla on se oma mies.
Onhan niillä, kun on pariuduttu silloin kun on vielä oltu sutjakassa kunnossa. Harva mies perhettään rikkoo vaimon lihomisen takia, mutta harva myös toisella kierroksella valitsee mitään mätisäkkiä.
Höpö höpö, en ole ikinä ollut sutjakassa kunnossa ja aina on miehiä riittänyt. Enemmän kuin on ollut tarve.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa alipainon rajaa muutettiin. Ei ylipainon. Normaalipainon alue oli aiemmin BMI 20-25 mutta se muuttui -> 18,5-25.
Oma BMI on 19,5 ja ihan jo tässäkin kuosissa saan kehotuksia syödä lisää pullaa.
Tuon BMI vois jo unohtaa, mitatkaa vyötärön ympärys niin se kertoo paljon enemmän.
Se on se, millaisen kauneusihanteen kukin on päähänsä saanut. Siihen saattaa liittyä asioita tai muistoja, jotka assosioituvat ihmisen ulkonäköön. Tiedän yhden tuollaisen pariskunnan, nyt jo eronneet. Nainen on sairaalloisen laiha. Kaukaa voisi ajatella, että kauniskin, kun on sellainen kroppa ja pitkät vaaleat hiukset, mutta lähempää näkee, että kasvojen piirteet eivät ole kauniit. Hänelle ulkonäkö muutenkin tuntuu olevan hyvin tärkeä. (EX) miehensä treenasi kroppaansa steroidien avulla lihaskimpuksi, kun nainen kehui ja piti asiaa tärkeänä vielä senkin jälkeen, kun mies sai vähän yli kolmekymppisenä aivoinfarktin, johon varmaan steroideilla oli vaikutusta. Myöhemmin he ovat eronneet, mutta mies treenaa edelleen, terveys on heikentynyt, mutta lihaksia pitää olla ja luulen, että hormooneja on apuna edelleen. Kun hänelle on tärkeää se lihaksikas ulkonäkö (pää kuin nuppineula isojen harteiden välissä) terveyden kustannuksella. Mietin, että mitä hän elämässä korvaa sillä ulkonäöllä, joka on niin tärkeää, että ylittää kaikki muut arvot.
Vierailija kirjoitti:
Tuon BMI vois jo unohtaa, mitatkaa vyötärön ympärys niin se kertoo paljon enemmän.
Pah. Jos vyötäröni olisi 80cm, painoindeksini olisi yli 27 ja olisin todellakin pullukka. Näytän hyvältä, kun vyötäröni on alle 65cm, mikä ei ole lähelläkään ylärajaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on se, millaisen kauneusihanteen kukin on päähänsä saanut. Siihen saattaa liittyä asioita tai muistoja, jotka assosioituvat ihmisen ulkonäköön. Tiedän yhden tuollaisen pariskunnan, nyt jo eronneet. Nainen on sairaalloisen laiha. Kaukaa voisi ajatella, että kauniskin, kun on sellainen kroppa ja pitkät vaaleat hiukset, mutta lähempää näkee, että kasvojen piirteet eivät ole kauniit. Hänelle ulkonäkö muutenkin tuntuu olevan hyvin tärkeä. (EX) miehensä treenasi kroppaansa steroidien avulla lihaskimpuksi, kun nainen kehui ja piti asiaa tärkeänä vielä senkin jälkeen, kun mies sai vähän yli kolmekymppisenä aivoinfarktin, johon varmaan steroideilla oli vaikutusta. Myöhemmin he ovat eronneet, mutta mies treenaa edelleen, terveys on heikentynyt, mutta lihaksia pitää olla ja luulen, että hormooneja on apuna edelleen. Kun hänelle on tärkeää se lihaksikas ulkonäkö (pää kuin nuppineula isojen harteiden välissä) terveyden kustannuksella. Mietin, että
Tuolla ei ole mitään tekemistä normaalipainon kanssa. Yhtä hyvin voisi kysyä mitkä ovat arvot, jos valitsee olla ylipainoinen/lihava.
Ei pieni velttous mitään häiritse. Elämä on mukavampaa, kun on rento suhtautuminen ruokaan. Lihavuus erikseen. Olisi hirveää, jos mies olisi joku rasvaprosentti 8 ja aivan littana mahasta. Kiva, kun miehelläkin on hiukan löysää mahassa, niin voidaan rentoilla yhdessä.
Mies painoi tavatessa 87kg ja pituus 187. Oli liian laiha mun makuun. Nyt painaa 98 ja on ihan sopusuhtainen. Ehkä voisi 3-4 kg laihtua. Mutta ei enempää. Ei miehen pidä olla kuivankesänorava. Nytkään mahaa ei ole yhtään vaatteiden päälle. Vain ilman paitaa näkyy etukropassa lievää velttoutta, mutta sen tekee jo ikäkin, kun on 53.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njkyään lihavat pitävät itseään normaalipainoisena, eikä painoindeksiin uskota. Lihava onkin uusi normaali ja normaaleja haukutaan alipainoisiksi.
Jep. Uusinta hottia on sanoa, ettei BMI ole toimiva kaikille. Kyllä se on, jopa niille kehonrakentajille. Rasvaprosentti voi olla matala ja tyyppi odottaa sydänkohtausta.
Se sydänkohtaus tulee kehonrakentajilla jostain ihan muusta aineesta kuin rasvasta tai lihaksesta. Steroidit, kun kasvattavat kaikkia lihaksia, johon sydän kuuluu.
Toki. Mutta saa jonkun kohtauksen ilmankin. Pointtina, että terveitä eivät ole yleensä hekään ja painoindeksi on edelleen ihan toimiva mittari.
Joo ei se kehonrakennus lajina mitä se nykyä
Mutuna sanoisin, että useimmilla rasvaprosentti ei kuitenkaan ole kunnossa ja lihakset ei ole se selitys BMI:n mukaiselle ylipainolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se, millaisen kauneusihanteen kukin on päähänsä saanut. Siihen saattaa liittyä asioita tai muistoja, jotka assosioituvat ihmisen ulkonäköön. Tiedän yhden tuollaisen pariskunnan, nyt jo eronneet. Nainen on sairaalloisen laiha. Kaukaa voisi ajatella, että kauniskin, kun on sellainen kroppa ja pitkät vaaleat hiukset, mutta lähempää näkee, että kasvojen piirteet eivät ole kauniit. Hänelle ulkonäkö muutenkin tuntuu olevan hyvin tärkeä. (EX) miehensä treenasi kroppaansa steroidien avulla lihaskimpuksi, kun nainen kehui ja piti asiaa tärkeänä vielä senkin jälkeen, kun mies sai vähän yli kolmekymppisenä aivoinfarktin, johon varmaan steroideilla oli vaikutusta. Myöhemmin he ovat eronneet, mutta mies treenaa edelleen, terveys on heikentynyt, mutta lihaksia pitää olla ja luulen, että hormooneja on apuna edelleen. Kun hänelle on tärkeää se lihaksikas ulkonäkö (pää kuin nuppineula isojen harteide
Ei se kuule ole aina oma valinta. Voi olla sairauksia, jotka vaikuttavat painoon. Entä jos joudut onnettomuuteen ja loukkaannut niin ettet pysty liikkumaan kuukausiin. Muuten terveen ihmisen ruokahalu ei siitä heti katoa, mutta yhtään et kuluta sairaalan sängyssä maatessasi. Painoa alkaa kertymään helposti ja vaikka kuntoutuisit liikuntakykyiseksi, ylipainosta on vaikea päästä eroon. Väitätkö, että siinä kivuissasi maatessasi mietit syömiäsi kaloreita. Ei ehkä hirveän yleistä, mutta näin voi meille kenelle tahansa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon haarukka on todella laaja ja kyllä siellä yläpäässä ollaan jo aika tuhteja. Bmi 19-20 viehättää silmää eniten, eikä tuo ole vielä lähelläkään alipainoa.
Kyllä tuo 19 on varsin lähellä alipainoa.
Ei se kuule ole aina oma valinta. Voi olla sairauksia, jotka vaikuttavat painoon. Entä jos joudut onnettomuuteen ja loukkaannut niin ettet pysty liikkumaan kuukausiin. Muuten terveen ihmisen ruokahalu ei siitä heti katoa, mutta yhtään et kuluta sairaalan sängyssä maatessasi. Painoa alkaa kertymään helposti ja vaikka kuntoutuisit liikuntakykyiseksi, ylipainosta on vaikea päästä eroon. Väitätkö, että siinä kivuissasi maatessasi mietit syömiäsi kaloreita. Ei ehkä hirveän yleistä, mutta näin voi meille kenelle tahansa käydä.
Takuulla ruokahalu pienentyy, jos ei liiku lainkaan. Yhden kilon painnonnousu vaatii 7,000 ylimääräistä kaloria, niiden ylläpitokaloreiden yli. Miten siihen pystyisi sängyssä maatessa. Ellei joku kanna ruokaa eteen.
Jokainen, joka on käynyt kylpylässä on nähnyt karun totuuden pariskuntia katsoessaan. Epäsuhta on valtava. Miehet suht normaaleja ja vaimoväki kuin hikisiä valaita. Ei ole ihme, ettei miehelle enää sitten ns. maistu... Vaimo ei laihduttamaan suostu.
Sitten eron jälkeen vaimo lähteekin Turkkiin tai vieläkin köyhempiin maihin (koska Kreikassa ja Espanjassa on menekkiä vain hoikemmille) ja sieltä löytyykin vieläpä nuorempi herra. Joka on halukas menemään heti naimisiin, koska haluaa Suomeen. Saa sittenkin uutta seuraa lihavuudesta huolimatta ja uusi rakas pysyy vierellä niin kauan kunnes saa oleskeluluvan Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se, millaisen kauneusihanteen kukin on päähänsä saanut. Siihen saattaa liittyä asioita tai muistoja, jotka assosioituvat ihmisen ulkonäköön. Tiedän yhden tuollaisen pariskunnan, nyt jo eronneet. Nainen on sairaalloisen laiha. Kaukaa voisi ajatella, että kauniskin, kun on sellainen kroppa ja pitkät vaaleat hiukset, mutta lähempää näkee, että kasvojen piirteet eivät ole kauniit. Hänelle ulkonäkö muutenkin tuntuu olevan hyvin tärkeä. (EX) miehensä treenasi kroppaansa steroidien avulla lihaskimpuksi, kun nainen kehui ja piti asiaa tärkeänä vielä senkin jälkeen, kun mies sai vähän yli kolmekymppisenä aivoinfarktin, johon varmaan steroideilla oli vaikutusta. Myöhemmin he ovat eronneet, mutta mies treenaa edelleen, terveys on heikentynyt, mutta lihaksia pitää olla ja luulen, että hormooneja on apuna edelleen. Kun hänelle on tärkeää se lihaksik
Sekään ei ole oma valinta, jos geenien vuoksi naama on Junttilan talon seinästä revityn näköinen. Sille naamalleen on vaikea tehdä mitään. Lihavuutta on helpompi hoitaa, vaikkei osallistuisikaan suurin pudottaja-kisaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla paino on yksi asioista, joiden suhteen ovat yleensä epärehellisiä. Osa toki niin tyhmiä, etteivät ymmärrä mitä normaalipainoinen tarkoittaa. Ylimääräisiä kiloja kerryttäneillä naisilla on harmittavan usein deittimarkkinoilla tapana kokeilla kepillä jäätä, että jospa mies sittenkin lipsuisi periaatteestaan ja huolisi pullukan vierelleen. Sitten suuttuvat kun ei huolikaan.
Jostain kumman syystä silti monilla pullukoilla on se oma mies.
Onhan niillä, kun on pariuduttu silloin kun on vielä oltu sutjakassa kunnossa. Harva mies perhettään rikkoo vaimon lihomisen takia, mutta harva myös toisella kierroksella valitsee mitään mätisäkkiä.
Toisaalta, nykyään on erittäin suuri joukko rumapainoisia yh-naisia, eli mies varmasti jättänyt heidät.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen, joka on käynyt kylpylässä on nähnyt karun totuuden pariskuntia katsoessaan. Epäsuhta on valtava. Miehet suht normaaleja ja vaimoväki kuin hikisiä valaita. Ei ole ihme, ettei miehelle enää sitten ns. maistu... Vaimo ei laihduttamaan suostu.
Sitten eron jälkeen vaimo lähteekin Turkkiin tai vieläkin köyhempiin maihin (koska Kreikassa ja Espanjassa on menekkiä vain hoikemmille) ja sieltä löytyykin vieläpä nuorempi herra. Joka on halukas menemään heti naimisiin, koska haluaa Suomeen. Saa sittenkin uutta seuraa lihavuudesta huolimatta ja uusi rakas pysyy vierellä niin kauan kunnes saa oleskeluluvan Suomeen.
Olin suomalaisessa kylpylässä keväällä. Arviolta 50 muuta. Normaalipainoisia olivat minä, lapseni ja yksi kuntouimari. Hätkähdin.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon haarukka on todella laaja ja kyllä siellä yläpäässä ollaan jo aika tuhteja. Bmi 19-20 viehättää silmää eniten, eikä tuo ole vielä lähelläkään alipainoa.
Alipainon raja on bmi 18.5, joten kyllä tuo on aika lähellä alipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Takuulla ruokahalu pienentyy, jos ei liiku lainkaan. Yhden kilon painnonnousu vaatii 7,000 ylimääräistä kaloria, niiden ylläpitokaloreiden yli. Miten siihen pystyisi sängyssä maatessa. Ellei joku kanna ruokaa eteen.
Kyllä ne sairaalassa kantavat liikuntakyvyttömille ruuan eteen. Toivottavasti et itse joudu vakavaan onnettomuuteen ja testaamaan, pystytkö pitämään painosi kurissa.