Miehet, joille normaalipainoinen nainen on "liian lihava"
Minä olen huomannut, että tietyntyyppisille miehille ei riitä edes se, että nainen on normaalipainoinen. Pitäisi olla alipainoinen. Yleensä nämä miehet ovat itse pyöreitä/todella lihavia, jotka vaativat naiselta äärimmäistä hoikkuutta. Kommentoivat myös naisten painoa ja ulkonäköä paljon. Naisen ainoa arvo tuntuu olevan hänen hoikkuutensa ja ulkonäkönsä.
Sen ymmärrän, että kaikilla ei napostele 120 kg kumppani. Mutta sitä on vaikea ymmärtää, miksi ihan normaalipainoinen on osan mielestä "liian lihava".
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipaino on pituus miinus 100. Helppo laskukaava 👍
Ehkä ns. normaali, mutta silti jokseenkin lihava. Esimerkiksi 180 cm 80 kg mies ON lihava ellei ole huomattavan lihaksikas.
Edes 180 cm 80 kg nainen ei ole lihava, vaan normaalipainon ylärajalla.
Minä puhuin miehestä... Noilla spekseillä mies ON lihava, nainen myös, joskin hieman vähemmän lihava, koska naisilla on tietenkin luontaisesti suurempi rasvaprosentti.
Eli mies ja nainen ovat samanpituisia ja -painoisia, miehellä on vähemmän rasvaa ja enemmän lihasta kuin naisella, mutta naisen logiikalla nainen on silti hoikempi kuin mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hankalaa on koska naisen kroppa on suunniteltu varastoimaan rasvaa ja yleensä kun on vielä lyhyt niin näyttää helposti tanakalta, kun siihen parinkymmenen sentin alueelle pakkautuu tavaraa.
No eikä ole. Jos et syö yli kulutuksen, et voi lihota. Kenenkään vartaloa ei ole "suunniteltu" ollenkaan, ellet sitten jotain uskontohömppää tarkoita. Niin miehet kuin naiset varastoivat ylimääräisen energian, mutta toki siinäkin on yksilöllistä vaihtelua.
Nainen tarvitsee enemmän rasvaa kuin mies hormonitoiminnan takia. Luulisi miesten tykkäävän niistä "naisellisista muodoista", koska viestittävät naisen olevan hedelmällinen. Toki on myös ihan ok tykätä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 175 cm pitkä ja painan 60 kg. Jos painaisin 16 kg enemmän, niin olisin vielä normaalipainoinen, mutta tuon kokoisena olisin aivan valtava. Tässäkin painossa on d-kupin rinnat, lähes 60 cm reidenympärykset ja metrinen lantio. Normaalipainoinen voi oikeasti olla todella tuhti, minä ainakin olisin 76-kiloisena.
No et kyllä olisi valtava vaan ihan normaali. Tiedän 160cm/60kg hoikkia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se hankalaa on koska naisen kroppa on suunniteltu varastoimaan rasvaa ja yleensä kun on vielä lyhyt niin näyttää helposti tanakalta, kun siihen parinkymmenen sentin alueelle pakkautuu tavaraa.
No eikä ole. Jos et syö yli kulutuksen, et voi lihota. Kenenkään vartaloa ei ole "suunniteltu" ollenkaan, ellet sitten jotain uskontohömppää tarkoita. Niin miehet kuin naiset varastoivat ylimääräisen energian, mutta toki siinäkin on yksilöllistä vaihtelua.
Nainen tarvitsee enemmän rasvaa kuin mies hormonitoiminnan takia. Luulisi miesten tykkäävän niistä "naisellisista muodoista", koska viestittävät naisen olevan hedelmällinen. Toki on myös ihan ok tykätä miehistä.
Niin tarvii. Ei 40 % kehonpainosta kuitenkaan. 18-22 % on oikein hyvä hyvä määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite tykkään naisellisista muodoista, mutta en tykkää siitä, jos naisella on 100 kg ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa normaalipainoinen on vaikka Ranskassa ylipainoinen. Juuri palasin Suomeen ja järkyttävää katsella miten ihmiset paisuvat vuosi vuodelta. Kehon kuva on monella todella hukassa, kuvitellaan olevan normaalipainoisia tai hiukan pullukoita kun todellisuus on ihan jotain muuta.
Puolet ranskalaisista on nykyään ylipainoisia tai lihavia. Minä vuonna palasit Ranskasta?
Se kävi siellä unissaan. Oikeasti ole Ranskaa nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48 % suomalaisnaisista on vyötärölihavia. Niitä "naisellisia muotojako" tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon haarukka on todella laaja ja kyllä siellä yläpäässä ollaan jo aika tuhteja. Bmi 19-20 viehättää silmää eniten, eikä tuo ole vielä lähelläkään alipainoa.
Normaalipainon haarukka on laaja siksikin, ettei ne kaikki ole normaaleja kaikille. Sen ymmärtäminen voi olla sulle vaikeaa. BMI 19-20 on joillekin amenorreaa ja osteopeniaa merkitsevä taso, ja turvalliset painot alkavat bmi 22 tienoilla.
Älä selitä maailmaa mieltymystesi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48 % suomalaisnaisista on vyötärölihavia. Niitä "naisellisia mu
Samoin miehistä on lihavia. Sen sijaan, että miehillä olisi lihaksikkaat käsivarret tai isot rintalihakset, niin niillä onkin vyötärönympärys yli metrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua 163 cm/58 kg sinkkuna risoi se, että minua tultiin haukkumaan liian isoksi ja käskettiin laihduttamaan.
Jos yhtään lohduttaa niin minä olin 168cm/51kg liian lihava...
Ei ihme, että on paljon syömishäiriöisiä, jos alipainoisiakin haukutaan lihaviksi.
Miehillä ei ole mitään oikeutta asettaa kriteerejä naisille! Kaikki pitää kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisviihteen suurkuluttajia. Sieltä nousee ajatus, että aikuisen naisen pitäisi olla 45 kg teiniä vastaava kropaltaan.
Tuo on ihan aikuisen naisen paino, kuten 155cm on aikuisen naisen pituus.
t. aikuinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei ole mitään oikeutta asettaa kriteerejä naisille! Kaikki pitää kelvata.
Näin on. Naisillekin kelpaa tumma, hoikka, komea ja korkeasti koulutettu tavallinen varakas mies.
Kyllä, mutta ikiliikkujaa ei ole keksitty. Kun ihmisiltä otetaan ruoka kokonaan pois, niin jokainen laihtuu. Ei tarvitse kuin katsoa kuvia keskitysleireiltä. Siellä ei ollut yhtään lihavaa ihmistä. Mitä yritän tällä sanoa on se, että jokainen ylipainoinen laihtuu, kun syö vähemmän.
Nyt keskustellaan normaalipainoisista. Miksi kukaan terve normaalipainoinen haluaisi näyttää keskitysleirivangilta?!
Yksi on kanssa, että vanhemmiten naisilla vaan on mahaa. Vain hyvin luisevat naiset on enää litteävatsaisia. Jopa niillä luonnostaan vyötäröstään hoikille tulee pönäköitymistä, vaikka paino on todellakin edelleen aivan normaali. Liittyy hormonitoimintaan. Estrogeenitasot laskee, testot jyrää. Vaihdevuosien myötä ne vyötäröt vaan löystyy ja kilot kertyy sinne. Monet suhteellisen hoikatkin on ripakinttuja ja sitten siinä mahalla pyöreyttä. Eli muutumme omppuvartaloisiksi kaikki iän myötä.
Ja en käsitä, miksi pitäisi olla jonkun tuntemattoman miehen makuun. Huihai. Itse elän parisuhteessa ja jos tästä eroaisin, olisin mieluusti yksin loppuikäni. En todellakaan tarvisi ketään miestä pyörimään jalkoihin arjessa. Ja saa kelvata tämmöisenä tai olla kelpaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 175 cm pitkä ja painan 60 kg. Jos painaisin 16 kg enemmän, niin olisin vielä normaalipainoinen, mutta tuon kokoisena olisin aivan valtava. Tässäkin painossa on d-kupin rinnat, lähes 60 cm reidenympärykset ja metrinen lantio. Normaalipainoinen voi oikeasti olla todella tuhti, minä ainakin olisin 76-kiloisena.
Miten ihmeessä voi olla noin isot mitat noilla kiloilla? itse olen 12cm lyhyempi ja ylipainoinen pahasti. Painan 88kg. Ja reisi on paksuimmasta kohdasta 62cm, lantio 103cm. Ja olen aidosti lihavannäköinenkin. Vyötärö on 100. Käsivarsi 36 ja pohje 39. Vyötärö toki on iso, mutta tuntuu hassulta, jos missinmitoissa olevan reisi ja lantio on noin lähellä omiani.
Mitä täällä jankutetaan keskitysleireistä ja siitä että naisella ei tarvitse olla ylimääräistä rasvaa vaikka kuuluukin olla enemmän rasvaa kuin miehellä. Mulla ei ole pyykkilauta vatsa ja oon sen takia "läski" samoin kuin ei ole tikku jalat oon "läski". Tästä taidettiin puhua että mitään rasvaa ei oikeastaan saisi olla vaikka se on normaalia. Mulla on kaveri joka on niin laiha että luut näkyy läpi ja sen ex aina sanoi sitä läskiksi??? Mies tietenkin ylipainoinen reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua 163 cm/58 kg sinkkuna risoi se, että minua tultiin haukkumaan liian isoksi ja käskettiin laihduttamaan.
Missä tapasit tuollaisia ihmisiä?
Mietin vaan, kun itse olen 175cm ja painanut lapsuuden jälkeen jotain 58-68kg väliltä eli on vaihdellut vähän hoikemmasta vähän vähemmän hoikkaan, eikä ole kukaan koskaan haukkunut isoksi tai käskenyt laihduttamaan. Että missä tuollaisia haukkujia ja käskeviä on? Kuulostaa hirveältä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehet sitten saa tykätä tai olla tykkäämättä mistä naisvartalosta huvittaa?
Periaatteessa saa, mutta toisten haukkuminen ei ole ok. En usko myöskään sellaisen parisuhteen olevan hyvä, jossa kumppanin terveydestä ei välitetä.
Joo niin kuuluukin olla enemmän, ihan jo hormonitoiminnankin kannalta. Kenelläkään ei kuitenkaan tarvitse olla sitä rasvaa 50 kg ylimääräistä.