Haluan miehen joka ei ole sosiaalisessa mediassa
Onko tälläisiä edes enää? Olen varmaan aika vanhanaikainen ajatuksiltani mutta pahoitam mieleni siitä jos mies jatkuvasti on tykkäämässä minua 10-15 vuotta nuorempien naisten kuvista, viestailee naiskavereilleen selkäni takana, aina jotain tälläistä. Mielestäni tässä on myös kyse kunnioituksesta puolisoa kohtaan, älä tee toiselle sitä mitä et halua itsellesi tehtävän. Itselleni jos miesystävä osoittaa huolensa somekäyttäyttmisestäni, kuuntelen häntä koska rakastan häntä. Miesten ajatus on nykyään että saavat tehdä mitä haluavat ja kaikki pitäisi olla sallittua.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sosiaalisessa mediassa valitat aiheesta... Mistäs päin nyt tuulee?
Forumi ei ole some, arvon facebook-piritta
Eli et ole tässä mediassa sosiaalisessa kanssakäymisessä? Hurlumhei vaan ja huomenta sinnekin :)
Mäkin haluaisin naisen joka ei olisi somessa. Sanotaan että kerran max kaksi kertaa päivässä, jos jotakin oikeasti tärkeää. Ei edes sellaista naista nykyisin löydä.
No LinkedIn tili on ihan muodon vuoksi mutta en kyllä sitä mitenkään aktiivisesti käytä, tykkäile sun muuta. Parilla valokuvaussivustolla olen joskus tykkäillyt muiden kuvista ja laitellut omia kuvia näytille, siis ei mitään selfieitä juurikaan vaan enemmänkin luonto, maisema tms. tyylisiä kuvia. Sielläkin alkoi tympimään se jonkinlainen "pakkotykkäily" ja jäi sekin homma pois. No nyt sitten vaan tämä vauvapalsta vie liikaa aikaa. Face, insta ja mitähänniitäonkaan tilejä ei ole.
Vauva.fi on sosiaalinen media, joten täältä sellaista ei ainakaan löydy.
Kysyin tekoälyltä mitkä sivustot ovat sosiaalista mediaa niin vastasi että facebook, instagram, tik tok jne. Että eiköhän tämä keskustelu voi loppua että vauva palsta olisi some.
Mulla on someton mies! :) Mukavaa sinänsä, kun yhdessä ollessa ei aika mene puhelimella roikkuessa somea rullaten. Se ei aiheuta myöskään tietenkään muitakaan "kupruja" suhteeseen, vaikka emme taida kummatkaan olla sen tyylisiä, että vaikuttaisikaan ellei nyt ihan räikeää meininkiä olisi.
Tuon silti lähes viisikymppisenä naisena toisenlaistakin näkökulmaa tuohon somessa toisen sukupuolen edustajien kuvien tykkäilyyn. Itselläni on ainakin ollut nuoruudessa todella laaja ja tiivis kaveripiiri, joka on pysynyt elämässä mukana tavalla tai toisella. Kaikkien heidän kanssaan ollaan edelleen joka somekanavalla kavereita jne. Siihen kuului laajasti niin tyttöjä kuin poikiakin nykyisin tietenkin naisia ja miehiä. Tykkäämme varmasti edelleen puolin ja toisin toistemme kuvista ihan vaan peukuttamalla ja jos jostain erityisen kivasta jutusta on laitettu päivitys, niin sydämenkin kanssa. Minun on vaikea edes kuvitella, että joku olisi siitä mustasukkainen. Tykkään ihan vilpittömästi tietenkin näiden kaveripiirini laittamista kuvista, ovathan olleet jo niin kauan tällä elämänmatkalla kavereita. Eikä taustalla ole ihan minkäänlaista ajatusta siitä, että rivien välissä tykkäämiseni tarkoittaisi jotakin muuta kuin se on-tykkäämistä vilpittömästi kaverin kuulumisesta.
Tietenkin, jos kumppani heittää sydäntä jonkun toisen naisen/miehen jokaiseen profiilikuvaan ja viestittelee toistuvasti vain jonkun tietyn naisen/miehen kanssa viestittelykanavissa, niin sitten saakin epäilykset herätä. Ja näkeehän sen yleensäkin toisen toiminnasta, että ollaanko tässä nyt vakaasti rakentamassa ja keskittymässä juuri tähän "meidän juttuun", vai pidetäänkö verkkoja vesillä ja auki toisiinkin suuntiin ihan vaan, jos sieltä olisi jotain parempaa saalista tarjolla. Kyllä sen huomaa ja tiedostaa.
Turhasta ei kannata kehitellä parisuhdedraamoja. Oikeisiin asioihin taas kannattaa puuttua mieluiten heti.
N48
Miehen naiskaverit eivät ole nuoruudesta asti olevia ihmisiä vaan hänen sinkkuajoiltaan. Siltä minusta tuntuukin että hän haluaa tavallaan pitää verkot vesillä, vaikka hän totta kai tämän kieltääkin. Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että tuollaista myöntäisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehen naiskaverit eivät ole nuoruudesta asti olevia ihmisiä vaan hänen sinkkuajoiltaan. Siltä minusta tuntuukin että hän haluaa tavallaan pitää verkot vesillä, vaikka hän totta kai tämän kieltääkin. Ei kai kukaan niin tyhmä ole, että tuollaista myöntäisi. Ap
Kannattaa ottaa asia keskusteluun ja kysyä ihan siltä mieheltä, että mikä meininki parisuhteen suhteen hänellä on ja tuoda esille, että tiedät sitten itsekin, miten voit toimia. Että ollaanko tässä kevyesti katselemassa, vai onko yhteistä halukkuutta katsoa, että voisiko siitä tulla jotakin enemmänkin. Asiat ei silti selviä kuin keskustelemalla. Näkökulmia voi saada muualta, mutta totuus löytyy sieltä teidän kahden väliltä.
Näet kyllä, millä mielin toinen on jutussa mukana ilman, että sitä tarvitsee sen enempää seurailla. Jos hän pitää pientä flirttiä yllä koko ajan muihinkin suuntiin, viestittelee rinnalla toisten naisten kanssa ja yhdessä ollessannekin "unohtaa", että olet se hänen ykkösensä ja käyttäytyy siten, että joudut jotenkin hämmentäviin tilanteisiin hänen käyttäytyessään epäkunnioittavasti sinua kohtaan noissa tilanteissa, niin siinä on viestiä suoraan. Vaikka olisi kuinka ihastunut toiseen, niin kannattaa silti pysyä realiteeteissa. Jos toinen käyttäytyy huonosti sinua kohtaan näissä asioissa, niin se on totta, eikä selittelyllä kummene. Puhua osaa jokainen, teot puhuvat puolestaan.
N48
Mies on ihan kyvytön keskustelemaan asiasta, hän menee saman tien puolustuskannalle ja hänen mielestään asia on sillä selvä kun hän toteaa että minä olen mustasukkainen, hänellä ei ole mitään ongelmaa.Muuten hän on huomioiva kumppani ja yhdessäolo on hyvää, mutta tämä asia ei selviä millään. Ap
Minkä ikäisiä olette? Kuulostaa kovin lapselliselta.
Itse kuvittelin, että tuo on alle kaksikymppisten hommaa, mutta sitten näin, että eräs puolituttu 40+ mies oli tykännyt nuorten naisten heruttelukuvista ihan omalla nimellä olevalla tilillään. Käsittämättömän lapsellista, kyseessä on vielä monilapsisen perheen isä, jonka omat lapset ovat teinejä ja varmaan näkevät tykkäykset hekin, koska minäkin näin.
Minusta miehesi on typerä ja lapsellinen, jos on ihan aikuinen. Itselläni menisi maku koko mieheen eli en olisi tuollaisen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mies on ihan kyvytön keskustelemaan asiasta, hän menee saman tien puolustuskannalle ja hänen mielestään asia on sillä selvä kun hän toteaa että minä olen mustasukkainen, hänellä ei ole mitään ongelmaa.Muuten hän on huomioiva kumppani ja yhdessäolo on hyvää, mutta tämä asia ei selviä millään. Ap
Minusta asiassa ei ole mitään keskusteltavaa eikä se keskustelulla parane. Miehesi on tuollainen eikä kannata edes yrittää muuttaa häntä. Se on tuomittu epäonnistumaan. Sinun täytyy itsesi kanssa miettiä haluatko olla suhteessa tuollaisen miehen kanssa vai et.
Itse en olisi suhteessa miehen kanssa, jonka käytöksen koen loukkaavana itseäni kohtaan olipa se teko mitä laatua hyvänsä. Jos toista rakastaa, ei häntä halua loukata millään tavalla. Siitähän tässä on kyse.
Some-elämää elävä mies on some-elämää elävä, itse en sellaista huolisi. Oma mieheni on ahkera ja aikaansaava, sivistynyt ja aikuinen mies. Liitän some-elämää elävät lapsellisuuteen ja onhan sellaisia tosiaan olemassa, jotka ovat lapsellisia, vaikka olisivat keski-iässä.
Täällä 32v mies ja omassa kaveripiirissäni kukaan mies ei käytä aktiivisesti mitään someja, vaikka tili löytyisikin. Kaikki ovat korkeakoulutettuja, osa sinkkuja ja osa perheellisiä. Naispuoleisilla kavereilla taas on pakko julkaista somessa koko ajan jotain ja näyttää kaikille kuinka hienolla lomalla taas on oltu ja kuinka täydellisen brunssin tänään söin. Myös kaikki tilastot puoltavat sitä että naisten somenkäyttö on huomattavasti aktiivisempaa kuin miesten. Täällä vauvapalstallakin on vaikka kuinka monta ketjua ollut missä on todettu että jos ei ole somessa se on redflag jne.
Ei olla puolison kanssa somessa kumpikaan.
Nelikymppisiä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies on lähes 40 v. T.ap
Jos on noin vanha, niin hän varmaan tulee säilymään samanlaisena loppuun asti. Sinun tehtäväsi on miettiä haluatko jatkaa suhdetta vai lopettaa sen. Miehesi on tehnyt valintansa ja haluaa loukata sinua eikä näe tekevänsä mitään väärin, kun loukkaa sinua tahallisesti. Siitä tässä on kyse. Ja vaikka lopettaisikin tuon tekemisen, et voisi koskaan tietää jatkaako salassa, koska hän on se mikä on. Siihen on tyytyminen, koska toista ei voi muuttaa.
Harvoin näkee suhdetta missä olisi vain yksi asia, jolla puoliso loukkaisi toista tahallaan. Kyllä niitä on useampia asioita, mutta puoliso on vain tottunut niihin ja normalisoi ne mielessään. Esimerkiksi eräs ystäväni hyväksyi alusta asti tiettyjä epänormaaleja asioita, joilla puoliso väheksyi häntä, vähitellen hänet totutettiin kaikenlaiseen ilkeilyyn ja epäluotettavuuteen niin että hän jopa oli sitä mieltä, että riitaisa suhde, missä ollaan jatkuvasti poissa kotoa ilmoittamatta, oli "itsenäisyyttä", "kahden itsenäisen parisuhde", jota hän korosti. "Me emme nyhjää koko ajan yhdessä", mutta en varmasti ollut ainoa, joka ymmärsi, että mies on krooninen pettäjä. Ja suhde päättyi sitten aikanaan, kun mies jätti naisen ihastuttuaan enemmän johonkin naiseen, jonka kanssa petti. Sekään suhde ei kestänyt.
Olisi hyvä, jos ihmisille opetettaisiin jo yläasteella, että et voi muuttaa toista ihmistä. Et varsinkaan, jos hän ei itse tahdo muuttua. Eikä rakkautta ole, jos rakkautta osoittavat teot puuttuvat. Nuo asiat pitäisi sisäistää jo nuorena.
Onhan tämä sitten kahden kauppaa? Vai jatkatko itse sitten herutuskuvien jakamista ja ex:,ien kyylämistä vanhaan malliin?
Vierailija kirjoitti:
En itsekään pidä someriippuvaisista, mutta kyllä ap vaikuttaa ensisijaisesti mustasukkaiselta ja häntä ylipäätään häiritsee kun miehensä on tekemisissä muiden naisten kanssa,
Sinänsä ymmärrettävä ja ehkä yleinenkin huoli, mutta "some" ei näytä olevan se ap:n parisuhteen ongelma, vaan luottamuksen (ja ehkä läheisyyden?) puute hänen ja miehensä välillä.
Siitä olen samaa mieltä, että suhteessa on ongelma luottamuksen suhteen, mutta siitä eri mieltä, että kyseessä olisi vain ap:n mustasukkaisuus. Onhan olemassa aiheellistakin mustasukkaisuutta ja usein nainen vaistoaa, että häntä petetään. Tyypillinen pettävän miehen taktiikka on leimata nainen mustasukkaiseksi.
Sanoisin, että useimmiten kun nainen on mustasukkainen, hän on kuin onkin oikeassa. Mutta merkkejä on muitakin kuin jokin sometykkäys. Nainen vain ei halua nähdä totuutta ja takertuu johonkin tiettyyn asiaan, jota mies vähättelee.
"Miesten ajatus on nykyään että saavat tehdä mitä haluavat ja kaikki pitäisi olla sallittua."
Sinä itse sen osoitat jatkamalla suhdetta, eikö?
Kaikki miehet eivät todellakaan käyttäydy noin, ei omakaan mies ole somessa lainkaan.
En ole missään ja saan siitä kuulla usein. Tuntuu harmittavan monia