Yle Areena: Naapurin poika
https://areena.yle.fi/1-70705185
Vaikea aihe, jossa mies kiinnostuu varaisnurrosikäisistä tytöistä. Jopa tabu. Katsottuani sarjaa jäi päällimmäiseksi mieleeni ihmetyttämään seuraava; jotenkin vielä tajuan, että seksuaalisesti voi (häiriintyneenä) kiinnostua nuorista ja hedelmättömistä, mutta että aikuinen ja akateeminen ihminen höpöttää _rakkaudesta_ teinin kanssa? Siis romanttisista tunteista ja _yhteydestä_! 😳
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Mikä järkyttää? Totuus ihmisyydestä ja monen miehen seksuaalisuudesta?
Varmaan Aasiassa ravaavat hebefiilisetämiehet joutuneet paniikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Irak hyväksyi jopa 9-vuotiaiden vihkimisen avioliittoon
tätä sarjalla normalisoidaan
ja hyvä niin
hävettää kun Suomi niin takapajuinen suvaitsematon junttila
Höpö höpö.
Kukaan ei ole ketjussa vielä maininnut sarjassa esiintyneiden äitihahmojen toimintaa. Jokainen äiti kyseenalaisti lapsensa kokemukset ja suojeli aikuista miestä. Jokainen. Antonin äiti uhrasi oman poikansa, koska ei uskonut eikä halunnut uskoa.
Olisi kiinnostavaa jos sarjasta kuvattaisiin toinen tuotantokausi. Nythän tarina jäi kesken ja aikuisten traumatisoimia lapsia oli jo toisessa sukupolvessa: Caroline ja Max.
Maailmassa on monta ihmeellistä ja kummallista asiaa, joka ihmetyttää.
Kannattaa lukea kirjoja Varjominästä, valitettavasti meillä jokaisella on sellainen.
Se voi liittyä mihin tahansa, ei välttämättä seksuaalisuuteen.
Kukaan ei ole täydellinen.
En hyväksy toisen ihmisen vahingoittamista eli sillä en tuosta Varjominästä kirjoittele.
" 14 vuotiasta näyttelee 25v Elsi Sloan, joka ei muutenkaan ole viehättävin ulkonäöltään"
Miksi pitäisi olla viehättävä? Eikä koko aihe toimi vielä paremmin kun se kohde ei ole edes niin hemaiseva?
Muutenhan koko asia voidaan kuitata vain "no kai nyt mies noin hemaisevaan tyttöön ihastuu" logiikalla.
"niin kyllä ne kaikki oli sellaisia enempi kapeita suorakulmioita kuin naisen mallisia. Kaikilla oli lyhyt tukka ja olemattomat muodot. Veikkaan että tyyppi oli oikeasti piilohomo,"
Piilohomo on tietenkin yksi vaihtoehto mutta kaikenkattavana syynä ihan liian yksinkertaistava. Silloin juuri jää tällaisen suuntautumisen olemassaolo ihan omana suuntautumisena huomaamatta jos se vain aina kuitataan piilohomon joksikin sijaistoiminnoksi jolla vain peittää homouden. Kyllä tuollaisista kiinnostuminen on myös ihan oma juttunsa.
Sarjana en sinänsä näe eroa moniin poliisisarjoihin, missä on erilaisia rikoksia ja rikollisia esillä. Ktsomatta sarjaan en ole varman tuon mediassa olleen kuvauksen perusteella miten kiinnostava sarja kaikkiaan on. Itse valikoin katsottavia sarjoja enemmän viihteellisyyden vuoksi, ellei kyse ole puhtaasta dokkarista, jolloin myös aiheen kiinnostavuus vaikuttaa. En jaksa uskoa, että minua kiinnostaa katsoa potentiaalisen rikollisen tuskastelua halujensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sarjana en sinänsä näe eroa moniin poliisisarjoihin, missä on erilaisia rikoksia ja rikollisia esillä. Ktsomatta sarjaan en ole varman tuon mediassa olleen kuvauksen perusteella miten kiinnostava sarja kaikkiaan on. Itse valikoin katsottavia sarjoja enemmän viihteellisyyden vuoksi, ellei kyse ole puhtaasta dokkarista, jolloin myös aiheen kiinnostavuus vaikuttaa. En jaksa uskoa, että minua kiinnostaa katsoa potentiaalisen rikollisen tuskastelua halujensa kanssa.
Miksi sitten vaivaudut kommentoimaan? Ei sinulla ole mitään kiinnostavaa annettavaa tähän keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
" 14 vuotiasta näyttelee 25v Elsi Sloan, joka ei muutenkaan ole viehättävin ulkonäöltään"
Muunsukupuolisiksi identifioituvat naiset näyttää usein tosi nuorilta ja heil on suoraan sanottuna sellanen aika lapsellinen vibe.
Vierailija kirjoitti:
Pe**filian normalisointia. Oksettavaa. Tuollaiselle aiheelle ei pitäisi antaa minkäänlaista hyväksyntää, ei näkyvyyttä tv:ssä. Tuomiot kovemmiksi ja esim. kuole*antuomio käyttöön, niin voisi tuollanen sairas toiminta vähentyä.
Ja kaikki rikossarjat ovat murhien ja tappamisen normalisointia. Miksei niistä nouse mitään meteliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella yleinen ilmiö. Niin monia nuoria tyttöjä ahdistellaan aikuisten miesten toimesta. Saisivat ne miehet hävetä itsensä kuoliaaksi.
Jatkan vielä. Miten kukaan pystyy olemaan parisuhteessa miehen kanssa, kun niin monet miehet ovat pohjimmiltaan hyväksikäyttäjiä?
Moni mies, vaan ei kaikki - eri asia.
Moni mies eli todennäköisesti sellaisen tapaa väkisin elämänsä aikana.
Näinhän se on, ja olen minäkin tavannut ko miehen. Hänen mielestään oli ihan normaalia haluta kokea Aasiassa tyttö, ja toteuttaa myös tällaisia haluja - ihan aikuisena, keski-ikäisenä miehenä.
Eikös se suojaikäraja ole Aasiassakin ihan normaali noin 15-16 v.
Vierailija kirjoitti:
Onko sairaus, vai pahuus?
Ominaisuus ja pahuutta.
Mä kiinnostuin sarjan perusteella verran tästä käsikirjoittajasta että etsin ja löysin hänen lyhytelokuvansa Spiral Yle Areenasta. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Mä kiinnostuin sarjan perusteella verran tästä käsikirjoittajasta että etsin ja löysin hänen lyhytelokuvansa Spiral Yle Areenasta. Suosittelen!
Se olikin nimeltään Kierre.
Kertoo siitä mitä tapahtuu kun kiusaaja vie aikuisena tyttärensä balettitunnille jonka opettajana on nainen jota hän lapsuudessa kiusasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olikin nimeltään Kierre.
Kertoo siitä mitä tapahtuu kun kiusaaja vie aikuisena tyttärensä balettitunnille jonka opettajana on nainen jota hän lapsuudessa kiusasi.
Hyviä aiheita, kieltämättä!
Hyvä sarja, vaan laittoipa miettimään. Miten ihmeessä tällaisenkin vältät, jos mies kuitenkin haluaa kulissin ja perheen. Esittää sujuvasti roolinsa normaalina miehenä, pystyy seksiinkin, mutta todellisuudessa on teineistä fantasioiva hirviö. Ahdistaa. Voiko keneenkään luottaa.
Minusta tytöt ja naiset ikähaarukassa 12-60v ovat kauniita. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän ja jotkut ei lainkaan. Eikä siinä sen kummempaa. Ei katso ikää.
Mutta hyvä asia on että se seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu kyllä aikuisiin naisiin.. onneksi.