Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Areena: Naapurin poika

Vierailija
10.08.2025 |

https://areena.yle.fi/1-70705185

Vaikea aihe, jossa mies kiinnostuu varaisnurrosikäisistä tytöistä. Jopa tabu. Katsottuani sarjaa jäi päällimmäiseksi mieleeni ihmetyttämään seuraava; jotenkin vielä tajuan, että seksuaalisesti voi (häiriintyneenä) kiinnostua nuorista ja hedelmättömistä, mutta että aikuinen ja akateeminen ihminen höpöttää _rakkaudesta_ teinin kanssa? Siis romanttisista tunteista ja _yhteydestä_! 😳

Kommentit (280)

Vierailija
61/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe**filian normalisointia. Oksettavaa. Tuollaiselle aiheelle ei pitäisi antaa minkäänlaista hyväksyntää, ei näkyvyyttä tv:ssä. Tuomiot kovemmiksi ja esim. kuole*antuomio käyttöön, niin voisi tuollanen sairas toiminta vähentyä. 

Vierailija
62/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katsonut tuota sarjaa ainakaan vielä. Mutta ahdistaa vielä aikuisenakin, että ainoa tapa saada läheisyyttä liittyy seksuaaliseen kanssakäymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yleistä että joutuu ahdistelluksi teini-iän kynnyksellä ja jo ennen sitä. Itse olin 11v.

Nämä "kunnolliset" perheen isät saalistaa pikkutyttöjä netissä nykyään, lähettävät kullikuvia teineille ym. 

Tämä saa minut aina hämilleni. Onko siis niin, että meillä kovasti arvosteltu lapsivaimokulttuuri on ihan samanlaisena pakkomielteisenä haluna miehissä, konkretisoituu ja kanavoituu vain eri tavalla? Mikä ihme tässäkin on? Hedelmättömyyden merkit kiinnostaa?

Kyllähän se jotain kertoo, että täytyy olla laki, ettei lasten kanssa saa harrastaa seksiä. Ei edes houkuttelemalla ja lahjomalla. 

On laki, ettei saa varastaa, mutta silti monet varastavat. Ei laki kerro ihmisen moraalista.

Vierailija
64/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pe**filian normalisointia. Oksettavaa. Tuollaiselle aiheelle ei pitäisi antaa minkäänlaista hyväksyntää, ei näkyvyyttä tv:ssä. Tuomiot kovemmiksi ja esim. kuole*antuomio käyttöön, niin voisi tuollanen sairas toiminta vähentyä. 

Kuulostaa vähän ettet ole edes nähnyt kyseistä ohjelmaa.

Vierailija
65/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet? Kyse on hebefiliasta, ja sarja ei kyllä millään tasolla normalisoi sitä. Meillä on mielestäni aika kova leimasin pedareille, ja siltikin homma jatkuu ja jopa yleistyy. Itse en keksi ratkaisua millä touhun saisi aisoihin. 

Vierailija
66/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut tuota sarjaa ainakaan vielä. Mutta ahdistaa vielä aikuisenakin, että ainoa tapa saada läheisyyttä liittyy seksuaaliseen kanssakäymiseen.

Siis kenelle ainoa tapa saada läheisyyttä?

Vierailija
67/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle. Että itse oon suostunut sellaiseen mitä joku mies haluaa. 

Vierailija
68/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi tylsä tekele, kuka näitä valitsee.

Haljua hönöstelyä.  Tiivis faktapaketti korvaisi aiheen käsittelyn paremmin.  Mitä tuo nyt selittää mistään mitään?

Vierailija
69/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras sarja aikoihin. Kerrankin tabua käsitellään näin. Oikein hämmästyin positiivisesti.

Vierailija
70/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen saa ihastua 12-vuotiaaseen? Missä ikävaiheessa sellainen muuttuu suloisesta asiasta kyseenalaiseksi tai karmivaksi? Mihin sinä vedät rajan?

Vierailija
71/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee vähän OT. Kuulin kerran paikallisjunassa keskellä päivää, kun kaksi vesiselvää suomalaista miestä puhuivat Aasian-matkastaan. En tähän kirjoita niitä juttuja, mutta juurikin nuorista tytöistä ja heidän kanssaan tekemistään asioista puhuivat. Katsoin vaivihkaa ympärilleni, että miten ihmiset reagoi. Muutama nainen minun lisäkseni oli sen näköisiä, että jutut pisti vihaksi. Miehistä yksi kuunteli hymyillen ja loput ei vaikuttaneet reagoivan mitenkään.

Ja kerran kun olin lapseni kanssa laivalla, niin (ruoka)ravintolan jonossa meidän edessä oli joku ilmeisesti työporukka miehiä. Ihan siistejä eivätkä maistissa hekään. Niitä näitä juttelivat, paisti jutut oli sitä tasoa, että "Niin halvalla sai vaikka kuinka nuoren. Tyttö katsoi kun minä ryyppäsin. Sitten pidettiin hauskaa ja minä tein mitä tein. Ei se sanonu vastaan mistään". Minä siinä oman tyttäreni kanssa. Ettei ole mitään käytöstapoja edes. Kukaan heistä ei ollut vaivaantuneen eikä toisaalta riehakkaan oloisia. Juttelivat rennosti että sellaista ihanaa siellä on.

Vierailija
72/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen saa ihastua 12-vuotiaaseen? Missä ikävaiheessa sellainen muuttuu suloisesta asiasta kyseenalaiseksi tai karmivaksi? Mihin sinä vedät rajan?

Älä saivartele. Laki on laadittu juuri kaltaisiesi otusten vuoksi joiden häiriintyneisiin ja poikkeaviin mieliin ja libidoihin ei kertakaikkisesti uppoa, että lapsia ei seksualisoida. Ei edes ajatuksen tasolla. Eikä nuoriakaan.

Vierailija
73/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle. Että itse oon suostunut sellaiseen mitä joku mies haluaa. 

Tosi kurja juttu. Kukaan ei saisi joutua kokemaan tuollaista.

Vierailija
74/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta voitaisiin keskustella sivistyneesti, ehkä.

Vierailija
75/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt keskustelu on eri asia kuin laitonta ja pahaa asiaa normalisoiva ja moraalia vääntelevä keskustelu. Siihen _ei_ tule kenenkään lähteä. Jollakin tapaa olen myös sitä mieltä, että tällaista asiaa, johon ihan todetusti ei auta edes terapia, ei tule myöskään yrittää selittää tai etsiä syitä.

Vierailija
76/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä saivartele. Laki on laadittu juuri kaltaisiesi otusten vuoksi joiden häiriintyneisiin ja poikkeaviin mieliin ja libidoihin ei kertakaikkisesti uppoa, että lapsia ei seksualisoida. Ei edes ajatuksen tasolla. Eikä nuoriakaan.

En tiedä miten ymmärsit kysymykseni, mutta se mitä oikeastaan pohdiskelin oli sarjan takaumat jossa Linnea oli 12 ja Anton 17.

Anton halusi 17-vuotiaana toimia oikein ja joutui silti vaikeuksiin. 20 vuotta myöhemmin aikamiehenä hän syyllistyi vakavaan rikokseen, kyllä minä sen tajuan.

Vierailija
77/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt keskustelu on eri asia kuin laitonta ja pahaa asiaa normalisoiva ja moraalia vääntelevä keskustelu. Siihen _ei_ tule kenenkään lähteä. Jollakin tapaa olen myös sitä mieltä, että tällaista asiaa, johon ihan todetusti ei auta edes terapia, ei tule myöskään yrittää selittää tai etsiä syitä.

Tämä. Edes ymmärtämisen yrittäminen on mielestäni näissä tapauksissa turhaa, vaikka se kuinka olisi eri asia kuin hyväksyminen. 

Vierailija
78/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisia miehiä kyllä. Jotka kuolaavat noiden kapealanteisten teinien perään. Mielestäni siinä on kyllä jotain homoseksuaalisuuden tai pedofilian piirteitä. Yhden kanssa olen jopa jutellutkin, ja hän ihan avoimesti kertoi ettei syty esim naisen pyöreämmän lanteen muodosta, tai vähänkään runsaammasta rintavarustuksesta, siinä oli hänen mielestään jotain pelottavaa, liikaa naiseutta, kuten hän asian ilmaisi.

Ja koska tyypillä oli muita resursseja, niin kun vuosien varrella tapasin/tiesin hänen naisystäviään (todella vilkasta trafiikkia naisystävissä siis) , niin kyllä ne kaikki oli sellaisia enempi kapeita suorakulmioita kuin naisen mallisia. Kaikilla oli lyhyt tukka ja olemattomat muodot. Veikkaan että tyyppi oli oikeasti piilohomo, eikä homoudessa ole omasta mielestäni  mitään pahaa, mutta kun tyyppi itse jutteli aina halveksivasti sekä lesboista että homoseksuaaleista , niin minusta oli lähinnä surullista ettei vielä 50 vuotiaanakaan ollut uskaltanut tulla kaapista. Tai sitten toisaalta , kyllähän Twiggyäkin aikoinaan ihannoitiin 60-luvulla, eli siis ylilaihaa anorektikkoa, joka näytti 13- vuotiaalta. No he jotka näistä tykkäävät , tietävät varmasti paremmin. Mutta väittäisin kyllä että jotain Peter Pan ilmiötä siinä on takana, ei haluta kasvaa vastuullisiksi aikuisiksi.

Vierailija
79/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ja oli paljon parempi kuin olin odottanut. Ainoa asia josta en pitänyt oli päähenkilö Linnea, todella raivostuttava hahmo sekä lapsena että aikuisena.

Tämä Linneahan oli oikeasti ihastunut Antoniin. Ja heillä oli ns yhteys. Linnea oli vähän sellainen utelias, naivi, mielikuvitusrikas varhaisteini joka ihaili naapurin poikaa. Antonkaan ei ollut vielä aikuinen mutta tiesi mielessään että hänestä olisi voinut tulla "monster".

Hyvin tehty sarja. Lapsuuden/nuoruuden miljöö sijoittui milleniumin alkuun ja Sarvikiin (eikö se ole Kirkkonummen ja Espoon välimaastossa). 

Sarjassa on mielenkiintoisia bongauksia eri paikoista. Linnea riitelee aikuisena miesystävänsä kanssa Herttoniemen Sailorsissa. 

Vierailija
80/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee vähän OT. Kuulin kerran paikallisjunassa keskellä päivää, kun kaksi vesiselvää suomalaista miestä puhuivat Aasian-matkastaan. En tähän kirjoita niitä juttuja, mutta juurikin nuorista tytöistä ja heidän kanssaan tekemistään asioista puhuivat. Katsoin vaivihkaa ympärilleni, että miten ihmiset reagoi. Muutama nainen minun lisäkseni oli sen näköisiä, että jutut pisti vihaksi. Miehistä yksi kuunteli hymyillen ja loput ei vaikuttaneet reagoivan mitenkään.

Ja kerran kun olin lapseni kanssa laivalla, niin (ruoka)ravintolan jonossa meidän edessä oli joku ilmeisesti työporukka miehiä. Ihan siistejä eivätkä maistissa hekään. Niitä näitä juttelivat, paisti jutut oli sitä tasoa, että "Niin halvalla sai vaikka kuinka nuoren. Tyttö katsoi kun minä ryyppäsin. Sitten pidettiin hauskaa ja minä tein mitä tein. Ei se sanonu vastaan mistään". Minä siinä oman tyttäreni kanssa. Ettei ole mitään käytöstapoja edes. Kukaan heistä ei ollu

Ihan saman tasoisia juttuja kuulleena (suomalainen vientiyritys) en voi kuin hämmästellä. Mitä helvettiä näiden äijien päässä liikkuu? Hebefilia on ihan ok, normaalia ja kivaa? Ja juurikin tuo erillinen maininta *sai vaikka kuinka nuoren* 😳 Wtf! Kukan haluaa harrastaa seksiä vaikka kuinka nuoren kanssa? Haluavatko he myös omia lapsiaan ja heidän kavereitaan? Todellakin haluavat! Hyi helvetti - kaikkea sitä leipä elättää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi