Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Areena: Naapurin poika

Vierailija
10.08.2025 |

https://areena.yle.fi/1-70705185

Vaikea aihe, jossa mies kiinnostuu varaisnurrosikäisistä tytöistä. Jopa tabu. Katsottuani sarjaa jäi päällimmäiseksi mieleeni ihmetyttämään seuraava; jotenkin vielä tajuan, että seksuaalisesti voi (häiriintyneenä) kiinnostua nuorista ja hedelmättömistä, mutta että aikuinen ja akateeminen ihminen höpöttää _rakkaudesta_ teinin kanssa? Siis romanttisista tunteista ja _yhteydestä_! 😳

Kommentit (280)

Vierailija
41/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen hyväksikäytön uhrina en pysty tuota katsomaan.

Vierailija
42/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se naapurin poika on? Minä luulin että tässä on nainen joka kiinnostuu nuoresta pojasta ja ajattelin että se olisi edes vähän uudempaa... mutta en jaksa edes katsoa jos taas joku äijä kuolaa teinityttöjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä aihe ,ei yhtään kiinnosta katsoa.

Välttämiskäytös ei poista ongelmia, vaan hiljaa hyväksyy ne. Kaikissa asioissa.

En usko, minä en tykkää katsoa raakuksia eikä se tarkoita sitä että hyväksyisin raakuudet. Pikkasen riskaapelia tunkea tuutista moista pskaa, juuri nyt kun meillä lapset hukkuvat huumeisii, puukottavat ja polttavat koulujaan.

Eikö päinvastoin tulisi näyttää hyvyyttä ja toisten välittämistä korostavia ohjelmia?

Katsottuaan näitä lapset jäävät yksin, hirveyksien kanssa! Joku sairas taas voi inspiroitua, hyi hitsi.

Vierailija
44/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo Linnea oli harvinaisen irstas ja vastuuton narsisti 12-vuotias joka tietoisesti koulutti teinipojasta itselleen tulevaa siitosoria hevosleikkeineen. Ratsasti pojan selässä mm. märässä uimapuvussa.

Vierailija
45/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo Linnea oli harvinaisen irstas ja vastuuton narsisti 12-vuotias joka tietoisesti koulutti teinipojasta itselleen tulevaa siitosoria hevosleikkeineen. Ratsasti pojan selässä mm. märässä uimapuvussa.

Minusta sinä olet uhreja syyllistävä incel.

Vierailija
46/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella yleinen ilmiö. Niin monia nuoria tyttöjä ahdistellaan aikuisten miesten toimesta. Saisivat ne miehet hävetä itsensä kuoliaaksi.

Jatkan vielä. Miten kukaan pystyy olemaan parisuhteessa miehen kanssa, kun niin monet miehet ovat pohjimmiltaan hyväksikäyttäjiä?

Vierailija
47/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä että joutuu ahdistelluksi teini-iän kynnyksellä ja jo ennen sitä. Itse olin 11v.

Nämä "kunnolliset" perheen isät saalistaa pikkutyttöjä netissä nykyään, lähettävät kullikuvia teineille ym. 

Vierailija
48/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella yleinen ilmiö. Niin monia nuoria tyttöjä ahdistellaan aikuisten miesten toimesta. Saisivat ne miehet hävetä itsensä kuoliaaksi.

Jatkan vielä. Miten kukaan pystyy olemaan parisuhteessa miehen kanssa, kun niin monet miehet ovat pohjimmiltaan hyväksikäyttäjiä?

Moni mies, vaan ei kaikki - eri asia. 

Vierailija
49/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies eli todennäköisesti sellaisen tapaa väkisin elämänsä aikana.

Vierailija
50/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan Irakin parlamentin toimesta on hyväksytty laki, joka sallii naimisiin menemisen jopa 9-vuotiaan kanssa.

Aiemmin ikäraja on ollut 18-vuotta. ja se otettiin käyttöön 50-luvulta alkaen.

Vierailija
51/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, minä en tykkää katsoa raakuksia eikä se tarkoita sitä että hyväksyisin raakuudet. Pikkasen riskaapelia tunkea tuutista moista pskaa, juuri nyt kun meillä lapset hukkuvat huumeisii, puukottavat ja polttavat koulujaan.

Eikö päinvastoin tulisi näyttää hyvyyttä ja toisten välittämistä korostavia ohjelmia?

Katsottuaan näitä lapset jäävät yksin, hirveyksien kanssa! Joku sairas taas voi inspiroitua, hyi hitsi.

Ajattelen asiasta aivan toisin, ja toisekseen ko sarja ei oikeastaan ole miltään osin raaka. Ennemminkin psykologisesti ahdistava. Ei na hyvyydellä pyyhkiminen paranna ihmisyyden varjoisuutta, vaan tiedostaminen ja oikeaan ohjaaminen.

Vierailija
52/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleistä että joutuu ahdistelluksi teini-iän kynnyksellä ja jo ennen sitä. Itse olin 11v.

Nämä "kunnolliset" perheen isät saalistaa pikkutyttöjä netissä nykyään, lähettävät kullikuvia teineille ym. 

Tämä saa minut aina hämilleni. Onko siis niin, että meillä kovasti arvosteltu lapsivaimokulttuuri on ihan samanlaisena pakkomielteisenä haluna miehissä, konkretisoituu ja kanavoituu vain eri tavalla? Mikä ihme tässäkin on? Hedelmättömyyden merkit kiinnostaa?

Vierailija
53/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lessuhteetkaan mitenkään ongelmattomia ole. Olen käsittänyt, että aikamoista teutarointia.

Parhaat meistä ovatkin aseksuaaleja.

Vierailija
54/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen asiasta aivan toisin, ja toisekseen ko sarja ei oikeastaan ole miltään osin raaka. Ennemminkin psykologisesti ahdistava. Ei na hyvyydellä pyyhkiminen paranna ih

Tiedostamiseen ja oikeaan ohjaamisen lapsi tarvitsee turvallista aikuista!

Vierailija
55/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni mies eli todennäköisesti sellaisen tapaa väkisin elämänsä aikana.

Näinhän se on, ja olen minäkin tavannut ko miehen. Hänen mielestään oli ihan normaalia haluta kokea Aasiassa tyttö, ja toteuttaa myös tällaisia haluja - ihan aikuisena, keski-ikäisenä miehenä. Työssäkäyvä, keskiluokkainen ja perheellinen mies. Kulissi hienosti kunnossa, mutta moraalisesti täysin hapeton ja sielu musta kuin padan pohja. Silti olen myös tavannut aikuisia fiksuja miehiä, joita ahdistaa ajatuskin tällaisesta toiminnasta. Tämän lisäksi on todettava, että aivan samanlaisia häiriintyneitä yksilöitä löytyy myös naisista.

Vierailija
56/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä saa minut aina hämilleni. Onko siis niin, että meillä kovasti arvosteltu lapsivaimokulttuuri on ihan samanlaisena pakkomielteisenä haluna miehissä, konkretisoituu ja kanavoituu vain eri tavalla? Mikä ihme tässäkin on? Hedelmättömyyden merkit kiinnostaa?

Kyllähän se jotain kertoo, että täytyy olla laki, ettei lasten kanssa saa harrastaa seksiä. Ei edes houkuttelemalla ja lahjomalla. 

Vierailija
57/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmismies osaa kyllä olla sairas.

Vierailija
58/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmismies osaa kyllä olla sairas.

Äläpä muuta sano. Ihmisyys on aika varjoisaa.

Vierailija
59/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko nähneet elokuvaa Kuolema Venetsiassa?

Vierailija
60/280 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheena arka, mutta aiheellinen. Tällaisia jotka pystyvät pitämään taipumuksensa kurissa,myös hakien apua, saattaa olla enemmän kuin arvaammekaan. Raskas aihe, mutta erittäin raskassoutuinen oli sarjan kulku. Eri ajassa hyppiminen tietysti tarpeen, katsoja pääsee mukaan siihen alkuunkin. Eikö oikeasti oikean ikäistä tyttöä löytynyt Carolinen rooliin.... 14 vuotiasta näyttelee 25v Elsi Sloan, joka ei muutenkaan ole viehättävin ulkonäöltään, tämä oma mielipiteeni. 

En tiennyt entuudestaan tätä näyttelijää enkä hänen ikäänsä. Olin nähnyt sarjan ennen tämän keskustelun lukemista ja minulle ainakin meni täydestä hänen eläytymisensä roolihahmonsa ikään. Oikeastaan hyvä, että näyttelijä oli aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän