Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle Areena: Naapurin poika

Vierailija
10.08.2025 |

https://areena.yle.fi/1-70705185

Vaikea aihe, jossa mies kiinnostuu varaisnurrosikäisistä tytöistä. Jopa tabu. Katsottuani sarjaa jäi päällimmäiseksi mieleeni ihmetyttämään seuraava; jotenkin vielä tajuan, että seksuaalisesti voi (häiriintyneenä) kiinnostua nuorista ja hedelmättömistä, mutta että aikuinen ja akateeminen ihminen höpöttää _rakkaudesta_ teinin kanssa? Siis romanttisista tunteista ja _yhteydestä_! 😳

Kommentit (280)

Vierailija
101/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjana en sinänsä näe eroa moniin poliisisarjoihin, missä on erilaisia rikoksia ja rikollisia esillä. Ktsomatta sarjaan en ole varman tuon mediassa olleen kuvauksen perusteella miten kiinnostava sarja kaikkiaan on. Itse valikoin katsottavia sarjoja enemmän viihteellisyyden vuoksi, ellei kyse ole puhtaasta dokkarista, jolloin myös aiheen kiinnostavuus vaikuttaa. En jaksa uskoa, että minua kiinnostaa katsoa potentiaalisen rikollisen tuskastelua halujensa kanssa.

Miksi sitten vaivaudut kommentoimaan? Ei sinulla ole mitään kiinnostavaa annettavaa tähän keskusteluun.

Koska minusta on mielenkiintoista, että tuollainen sarja on tehty. Samoin on mielenkiintoista millaista keskustelu tuollaisen sarjan tiimoilta on.

Vierailija
102/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan jakson perustella , 12 tyttö on kiinnostunut ja kyttäilee sitä 17 poikaa.

on ihan normaalia "liian " nuorena ihastua .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä on tässä vuosikymmenten aikana alkanut miettimään ihan tosissaan, että tekevätkö nämä useimmiten varmaan ihan hyvää tarkoittavat, mutta pikkaisen naiivit ja tyhmät älyköt, enemmän hallaa kuin hyötyä kaikelle, niin yhteisöille, ihmisille kuin ajamilleen asioille. Äly ja tyhmyys ovat hämmästyttävän usein samassa päässä.

Ja mitä pitää sisällään YLEN:n lausunto, että haluaa 'rikkoa hiljaisuuden asian ympäriltä'. Senkö hiljaisuuden, että aikuiset miehet kovaan ääneen rehvastelevat köyhien maiden lasten ja nuorten hyväksikäytöllään? Ja että 'kaikessa hiljaisuudessa' nämä miehet kelpaavat naisille, kyllä niillä suurimmalla osalla on joku aikuinen eukko kainalossa? Toinen osapuoli rehvastelee ja toinen kaikessa hiljentymisessään hyväksyy asian. 

Mitä muuta hiljaisuutta YLE voi rikkoa? Jos jollakin on varastamisen himo, ja laki sanoo että ei, niin ihan kauheeta hirveetä on tuollainen tauti, pitää vissiin hakeutua terapiaan vai mitä? Jos jollakin on himo tappaa joku, ja laki sanoo että ei, niin ihan kauheeta hirveetä on tuollainen tauti, pitää vissin hakeutua terapiaan vai? Jos jollakin on himo nssiskella pentujen kanssa, ja laki sanoo että ei, niin ihan kauheeta hirveetä on tuollainen tauti, pitää vissiin hakeutua YLE:en ulvommaan?

Vierailija
104/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni keski-ikäinen perheenisäkin muista puhumattakaan on kiinnostunut hyvin kapealanteisista nuorista tytöistä,jotka eivät ole vielä naisia. Jopa 13-vuotiaille ehdotellaan. Järkyttävää.

Pedoilla on usein homosekstaipumuksia, onko pojan korvike?  Poikarakkaus on tunnettua antiikissa, Lähi-idässä, ihan järjestettynä osana kulttuuria, varmaan muuallakin. 

Vierailija
105/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjana en sinänsä näe eroa moniin poliisisarjoihin, missä on erilaisia rikoksia ja rikollisia esillä. Ktsomatta sarjaan en ole varman tuon mediassa olleen kuvauksen perusteella miten kiinnostava sarja kaikkiaan on. Itse valikoin katsottavia sarjoja enemmän viihteellisyyden vuoksi, ellei kyse ole puhtaasta dokkarista, jolloin myös aiheen kiinnostavuus vaikuttaa. En jaksa uskoa, että minua kiinnostaa katsoa potentiaalisen rikollisen tuskastelua halujensa kanssa.

Miksi sitten vaivaudut kommentoimaan? Ei sinulla ole mitään kiinnostavaa annettavaa tähän keskusteluun.

Koska minusta on mielenkiintoista, että tuollainen sarja on tehty. Samoin on mielenkiintoista millaista keskustelu tuollaisen sarjan tiimoilta on.

Länsimaissa asia on sikäli hallinnassa, että on kriminalisointia, keskustelua  ym.  Ilmeisesti vain joku terapia voisi auttaa asianosaisia.  Miksi ei puhuta vaikka Iranista, siellä lapset ovat todella ahtaalla. Ja kaikkialla heti länsimaiden ulkopuolella. 

Vierailija
106/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemättä. Vaikea aihe jota on hyvä käsitellä muutenkin kuin lynkatessa! Jospa nämä pedarit hankkisivat apua eivätkä toimisi himojensa mukaan. 

Vierailija
107/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sarja, vaan laittoipa miettimään. Miten ihmeessä tällaisenkin vältät, jos mies kuitenkin haluaa kulissin ja perheen. Esittää sujuvasti roolinsa normaalina miehenä, pystyy seksiinkin, mutta todellisuudessa on teineistä fantasioiva hirviö. Ahdistaa. Voiko keneenkään luottaa.

Täällä av:llakin on tuota porukkaa, jotka ihailevat lapsennäköisiä naisia, eli siis tyttöjä. Sairasta porukkaa ovat, ja heitä on paljon! Ihan varmasti teidän mammojen miehissäkin. Kuvottavaa. Aikuisviihde lisäksi normalisoi tätä suuntausta.

Vierailija
108/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kiinnostuin sarjan perusteella verran tästä käsikirjoittajasta että etsin ja löysin hänen lyhytelokuvansa Spiral Yle Areenasta. Suosittelen!

Se olikin nimeltään Kierre.

Kertoo siitä mitä tapahtuu kun kiusaaja vie aikuisena tyttärensä balettitunnille jonka opettajana on nainen jota hän lapsuudessa kiusasi.

Katsoin juuri Kierre elokuvan Areenasta. Oli hyvä ja koskettava, kylmänväreet menivivät. Alma Pöysti näytteli loistavasti. Kiitti vinkistä.

Vierailija
109/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen valinta sillä oli vaimonakin.

Vierailija
110/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo senkin takia tärkeä käsiteltävä aihe, että olen huomannut jonkinlaista äärisairasta asian normalisointia yhteiskunnassa. Juurikin tämä teineihin suuntautunut aikuisten kiinnostus. 

En nyt tiedä tapahtuuko tuota normalisointia yhteiskunnassa. Mutta noita tapauksia on paljon Ylilaudalla jotka oikeuttaa keskenään taipumuksensa ja jopa tekonsa, antaa toisilleen vinkkejä miten saada ns. sakkolihaa jäämättä kiinni ja jakaa alaikäisten tyttöjen somekuvia toisilleen läähätettäväksi. Ja täällä AV:llakin pyörii näitä miehiä jotka haukkuu aikuisia naisia ja yrittää perustella pedofiliaansa itse keksimällään lisääntymistieteellä.

Molemmissa esimerkeissä on käsitykseni mukaan pieni mies vähemmistö, kun taas yhteiskunta suhtautuu asiaan yhä tuomitsevasti.

Vierailija
111/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kiinnostuin sarjan perusteella verran tästä käsikirjoittajasta että etsin ja löysin hänen lyhytelokuvansa Spiral Yle Areenasta. Suosittelen!

Se olikin nimeltään Kierre.

Kertoo siitä mitä tapahtuu kun kiusaaja vie aikuisena tyttärensä balettitunnille jonka opettajana on nainen jota hän lapsuudessa kiusasi.

Katsoin juuri Kierre elokuvan Areenasta. Oli hyvä ja koskettava, kylmänväreet menivivät. Alma Pöysti näytteli loistavasti. Kiitti vinkistä.

No eikö? Mä olen sellainen utelias ihminen joka yritän etsiä jotain ja halusin saada selville mitä muuta tämä käsikirjoittaja on tehnyt.

Kierre oli loistava! Ja Alma Pöysti nimenomaan!

Vierailija
112/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seksikohtauksia paljon? Kovasti kiinnostaa teinitytöt mutta ovatko nämä jo alaikäisiä?

Vierailija
113/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiaa. Sosiaalipsykologiaa. Sosiologiaa.

Vierailija
114/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo senkin takia tärkeä käsiteltävä aihe, että olen huomannut jonkinlaista äärisairasta asian normalisointia yhteiskunnassa. Juurikin tämä teineihin suuntautunut aikuisten kiinnostus. 

En nyt tiedä tapahtuuko tuota normalisointia yhteiskunnassa. Mutta noita tapauksia on paljon Ylilaudalla jotka oikeuttaa keskenään taipumuksensa ja jopa tekonsa, antaa toisilleen vinkkejä miten saada ns. sakkolihaa jäämättä kiinni ja jakaa alaikäisten tyttöjen somekuvia toisilleen läähätettäväksi. Ja täällä AV:llakin pyörii näitä miehiä jotka haukkuu aikuisia naisia ja yrittää perustella pedofiliaansa itse keksimällään lisääntymistieteellä.

Molemmissa esimerkeissä on käsitykseni mukaan pieni mies vähemmistö, kun taas yhteiskunta suhtautuu asiaan yhä tuomitsevasti.

Ylilaudankin perverssipersoonallisuushäiriöiset häviävät deep webin ryhmille, jotka ovat kokonaan luotuja ko aiheelle. Kymmeniä, jopa satoja tuhansia jäseniä. Ja onhan keskellämme tosiaan Aasian reissaajat jotka normalisoivat hebefiliaa mennen tullen. Minun mielestäni ongelma on aivan helvetin iso. 

Vierailija
115/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ainakin Ameriikoissa presidentti pedoja maskotti ja äänestäjät vielä miettii millä tekosyyllä senkin voisi siunata.

Vierailija
116/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
117/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
118/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pedofiilit puolustelee: lapsikin tahtoi sitä

Mistä tämä kertoo?

Vierailija
119/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääroolin näyttelijä on ollut rohkea ottaessaan Antonin/Silasin roolin vastaan. Saattaa leimata, jotkut ihmiset on vaan niin tyhmiä, että sotkevat toden ja fiktion.

Vierailija
120/280 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylilaudankin p

On tietenkin iso ongelma, mutta kyseenalaistin väitteen että yhteiskunta normalisoisi sitä. Pedoturistejakin halveksutaan avoimesti, ei heistä mitään sankaritarinoita kirjoiteta.

Historiallisesti elämme ehkä pedovastaisinta aikaa. Tiede ja ymmärrys pedoilun vahingollisuudesta on kehittynyt hurjasti jo parissa vuosikymmenessä. Vielä minun lapsuudessa oli muka tytön oma vika tulla ruiskatuksi jos ns. hakeutui aikuisen miehen seuraan tai ns. herutti itseään. Enää asiaa ei sivuuteta tuolla tavalla. Kulttuuri alkaa pikkuhiljaa tunnustamaan jopa sellaisia ilmiöitä kuin groomaaminen, ja että suuren ikäeron suhteessa on usein myös valtaeroja (raha, elämänkokemus, biologinen kypsyys jne.), ja siten niissä voi esiintyä hyväksikäyttöä vaikka molemmat osapuolet olisi juridisesti aikuisia.

Eli hyvää aikaa elämme tämän asuan suhteen, vaikka se itsessään ei vielä hävitä ongelmaa maailmasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi